Aihe: Bassolinjaskaba 40:n äänestys
1 2 3 4
J.Hollström
10.02.2010 21:32:25
Teijo K.: Vähän samaa mieltä pisteistä. Mutta kyllä mulle on noista asiapitoisista kirjoituksista napsuteltu plussaa ainakin kohtuudella. Etenkin kontrajutuista ja semmoisista.

Kontrasta saa aina pelkkää plussaa.
Antti K.
10.02.2010 21:42:20 (muokattu 10.02.2010 22:00:23)
J.Hollström: Kontrasta saa aina pelkkää plussaa.

Kontra: Ei kontrollia! E: http://www.perunamaa.net/sarjakuvarock/moog/galleria/levyt/ei.html

* hymiö *
Muusikon "paras" ystävä...
poppamies
10.02.2010 21:54:44

Siinä ei menny yhtään kun laskin omat pisteet...
Lord Of The Strings
sirdickyj
10.02.2010 22:30:13
J.Hollström: Mun mielestä nää pisteet vois jäättää täältä pois kokonaan. Kommentit pitäis riittää. Jos joku tykkää oikeesti, niin voi painaa tota plussaa, niin nimimerkki näkee itse jos plussia on tullut. Olis sillekin featurelle oikeeta käyttöön. Nythän sitä ei painele kukaan vaikka antais minkälaista infoo täällä josta on ihmisille oikeasti hyötyä. Ei sen puoleen että niilläkään kukaan eläis, mutta...

jaa? etkös sä joku tovi siteten laittanu pelkät pisteet?

mulle on joskus sitten taas helpompi osoittaa niinku joku silka soittajan hattuun pisteen muodossa, ja noi pisteet on tiettyjä ristiriitojen korjaajia.

Mä saatan antaa pisteen, vaikken tykkäis itse hommasta, koska se juttu on kuitenkin kiistatta hyvin vedetty, esim. Johannes tossa shuffleskabassa.

Mun mielestä jees.
Tiukempaa linjaa
J.Hollström
10.02.2010 22:33:34
sirdickyj: jaa? etkös sä joku tovi siteten laittanu pelkät pisteet?

Varmaan, ja useinkin. Sillä välttää sen ettei tarvi kirjoitella mitään, tai edes kuunnella jos ei jaksa.
sirdickyj
10.02.2010 22:43:16 (muokattu 10.02.2010 22:43:32)
J.Hollström: Varmaan, ja useinkin. Sillä välttää sen ettei tarvi kirjoitella mitään, tai edes kuunnella jos ei jaksa.

aha, ok.

niin kyllä välttääkin, tosin en mä taas sit oikein tohon lähtis, ite. Yritän kyllä kuunnella aina noi siten, että pystyisin keskittymään ees vähän.

Mä muistan vaan yhen skaban, missä laitoit vaan pisteet. Eikä se mitn, sekin on jees.
Tiukempaa linjaa
J.Hollström
10.02.2010 22:50:25
No eipä täällä oo tota pelkkää pistehommaa oikeastaan kauheasti liikenteessä. Mikä on kiva juttu. Sikäli kun täällä ei ole mitään "palkintoa" voittajalle niin musta se on ihan sama ynnätäänkö noita pisteitä vai ei. Kitaristithan kisaa siitä kuka saa tehdä (tai kopioda netistä) seuraavan taustan ja vetää seuraavan skaban.
BigPapa
10.02.2010 22:53:28

J.Hollström: No eipä täällä oo tota pelkkää pistehommaa oikeastaan kauheasti liikenteessä. Mikä on kiva juttu. Sikäli kun täällä ei ole mitään "palkintoa" voittajalle niin musta se on ihan sama ynnätäänkö noita pisteitä vai ei. Kitaristithan kisaa siitä kuka saa tehdä (tai kopioda netistä) seuraavan taustan ja vetää seuraavan skaban.

No pääasia kai, että jonkinlainen tausta olis mihin ois mukava soitella.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
J.Hollström
10.02.2010 22:58:34
BigPapa: No pääasia kai, että jonkinlainen tausta olis mihin ois mukava soitella.

Sooloohan niihin kitarakisoihin aina vingutetaan. Tuskin täällä kauheen monta kertaa viittis veivata kolmen soinnun bluesiin bassolinjaa. Vaikka semmosiakin täällä on ollu.
BigPapa
10.02.2010 23:01:15 (muokattu 10.02.2010 23:03:42)

J.Hollström: Sooloohan niihin kitarakisoihin aina vingutetaan. Tuskin täällä kauheen monta kertaa viittis veivata kolmen soinnun bluesiin bassolinjaa. Vaikka semmosiakin täällä on ollu.

No se on vähän miten bluesiinkin suhtautuu, sitäkin on niin monenlaista sitä bluesia.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
jaakonam
10.02.2010 23:16:32

sirdickyj: mulle on joskus sitten taas helpompi osoittaa niinku joku silka soittajan hattuun pisteen muodossa, ja noi pisteet on tiettyjä ristiriitojen korjaajia. Mä saatan antaa pisteen, vaikken tykkäis itse hommasta, koska se juttu on kuitenkin kiistatta hyvin vedetty, esim. Johannes tossa shuffleskabassa. Mun mielestä jees.

Eipä ole tullut kuin muutamaan kisaan vasta osallistuttua ja kun yli neljässäkymmenessä mennään jo, saattaa vähän väsyttääkin jo joitakin kommentoijia, ihan ymmärrettävää. Mutta olen itse yrittänyt sanoa kommenteissani vähän jotain muutakin kuin että hyvä/huono soundi tai että pysyy/ei pysy timessa. Senhän kuulee melkein jokainen, kun hetken ajatuksella keskittyy siihen vajaan kahteen minuuttiin per soittaja. Arviointi ja pisteytys on tietenkin lähtökohtaisesti subjektiivista pl. itsestäänselvyydet esim. tekniikassa, mutta kyllä omia kommentteja kirjoittaessani toivon, että joku kommentoi takaisin sitten just niitä kehittämisen kohteita ja pienenä motivaatiopiikkinä ehkä jotain mikä meni hyvinkin.

Se, että valitseeko shufflen johonkin linjaan vai ei tai esim. vetääkö tähän viimeisimpään kahdeksasosilla vai ei on makukysymys, koska ainakin mulle pointti on kuunnella just niitä erilaisia tulkintoja ja sitten treenailla omaan korvaan parhaiten toimivista jutuista jotain.

Kyllähän täällä iso osa esillä olevista soittoniekoista on sen tason vetäjiä ja vähintään teini-ikäisen verran instrumenttinsa kanssa sinuiksi ehtinyt tulla, ettei tässä varmaan monelle ole sinänsä ylivoimaista haastetta, vaan kysymys on viihteestä ja leikkimielisestä vuorovaikutuksesta. Uskoisin.
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
poppamies
11.02.2010 07:51:27

jaakonam: ...olen itse yrittänyt sanoa kommenteissani vähän jotain muutakin kuin että hyvä/huono soundi tai että pysyy/ei pysy timessa... Se, että valitseeko shufflen johonkin linjaan vai ei tai esim. vetääkö tähän viimeisimpään kahdeksasosilla vai ei on makukysymys...

Jos ei kannata kommentoida soundia, tekniikkaa ja tyyliä niin ei jää paljon muuta vaihtoehtoa kuin säästä puhuminen.
Lord Of The Strings
J.Hollström
11.02.2010 07:59:27
Joo, hyvln nää rullaa, ei siinä mitä. Pisteetkin on ok antaa jos haluaa. Tulepaahan voittajalle kunkku olo kun harjaa skabat.
jaakonam
11.02.2010 09:32:40

poppamies: Jos ei kannata kommentoida soundia, tekniikkaa ja tyyliä niin ei jää paljon muuta vaihtoehtoa kuin säästä puhuminen.

Sehän se pointti onkin: totta kai kannattaa, mutta kun suomen kielessä on noita laatusanoja ja -ilmauksia muitakin kuin "hyvä" ja "huono".
2541
15.02.2010 20:11:53

jaakonam:

2541: Onko tuossa alussa ja lopussa delay vai kaiku, vai miten ääni "aukeaa" noin?

Se on tuplattu ja panoroitu laitoihin. Pikku tribuutti (D-vireen ohella) Roy Woodille (The Move).
BigPapa
15.02.2010 20:15:49 (muokattu 15.02.2010 20:28:29)

Jaakonam: Minkälaisilla vehkeillä tämä onnistuu?

Tässä oli Fender Mustangi ja Guitarportin PodFarmista joku oisko ollu 1974 Rock-Classic amp mallinnus ja kaapin kuvajainen oli 2x15 Doubleshow. Eli ilmeisesti jokin Ampeg ja Fenkun kaappi? Basso soitettu kahteen kertaan plekulla, toinen kaulanjuuresta ja toinen tallanvierestä. Sitten jollain tapaa sekootin ne taustaan.
Tossa uudessa skabassa on tosiaan plonksahteleva tai mikälie soundi niinkuin J.Hollström sanoikin. Eri mallinnus ja eri soittotapa, eli sormikoittomeinigillä vedetty.
jaakonam
15.02.2010 20:41:00

2541: Se on tuplattu ja panoroitu laitoihin...

Kiitoksia näistä. Tuota panorointia olen miettinyt jossain vaiheessa itsekin, mutta toteutus on jäänyt vähän puolitiehen, joten on jäänyt sitten tekemättä. Eikä se muutamassa kokeilussani ole onnistunut läheskään noin hyvin.

BigPapa: Tässä oli Fender Mustangi...

Aika jees, että noista mallintavista purkeista saa aikaan hyvää ääntä, vaikka nykyään putkinupilla pitäisi vaan soitella. Ja kyllä tuohonkin on uskottava, että soundi lähtee vähän sormistakin. Tai plektrasta. No, tatsista.
jaakonam
25.02.2010 18:41:14

Pistetäänpäs yhteisöllisyyden nimissä ja talkoohengessä nippuun.

Tämänkertainen voittaja oli... tadaa! ... lukuisilla hellittelynimillä tunnettu ja tälläkin kertaa erään nimensä veroinen jäsen 2541 kokonaista 13 pisteen potilla -- reilu enemmistö siis tykkäsi. Onnittelut.

Top 3 jäsentyi näin:

2541: 13 p.
Johannes_t: 10 p.
sirdickyj: 8 p.

Loput pisteitä saaneet järjestyksessä eli bubblin' under:

Big Papa: 7 p.
hollstro: 7 p.
J.Hollström: 6 p.
jogo3000: 5 p.
Teijo K: 5 p.
omarklah: 4 p.
Esa H: 3 p.
sneaky snake: 3 p.
Antti K: 2 p.
Poppamies: 1 p.
jaakonam: papukaijamerkki

Tarkistuslaskenta on niille jotka viitsivät ja kommentoida voi, jos laskento ei osunut kohdalleen. Puhun varmasti koko konkkaronkan puolesta, kun välitän tässä kiitokset järjestäjälle ja taustan värkänneelle hollstrolle.

Ja jos jollain on valmista settiä takataskussa, tapaamme varmaan karkelossa numero 42.
hollstro
25.02.2010 19:22:14

jaakonam: Pistetäänpäs yhteisöllisyyden nimissä ja talkoohengessä nippuun.

Kiitos paljon avusta.

Markku
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)