Aihe: Mielestänne hinta/laatu stereo 4x12" ?
1 2
oiva tumpeloinen
10.02.2010 09:18:05
F_Lame: Nyt kun tähän stereo-ominaisuuteen on tartuttu niin paljon, niin pistetään vielä vähän offtopiccia.

Minkä ihmeen takia (ainakin lähes) kaikki kitaralle tarkoitetut päättet ovat näitä dual mono vahvistimia? Luulisi että suurin osa kitaristeista tarvitsisi vaan yhden monopäättärin. Ymmärrän että jollakin saattaa joskus olla tarvetta tämmöselle, mutta minä en oo vielä ainakaan tavannut ketään.

Onko tässä joku valmistajien salajuoni jolla myydään onnettomille kitaristeille kovaan hintaan kaks vahvistinta vaikka ne tarvii oikeesti vaan yhen?

Stereokaappeja tarvitaan mun nähdäkseni vaan siihen, että saa tommosesta dual mono päättäristä kaiken metakan irti. Stereoefektejä tommosen kanssa ei oo mun mielestä mitään järkee käyttää, koska kuitenkin keikalla teknikko tuuppaa mikin vaan yhen elementin eteen, jolloin yleisölle välittyy ping pong delaysta vaan joka toinen toisto yms.

E: No siihen toi toimii, että jos keikalla ei kuule omaa kitaraa niin voi nostaa volaa vaan siltä puolelta mikä ei oo mikitetty. En siltikään pelkästään tuon sovelluksen takia maksais stereopäätteestä, mutta kun muutakaan ei oo tarjolla.

Stereopäätteellä voi halutessaan vaikkapa kahdella kaapilla ampua toisesta kaapista signaalin yleisölle ja toisella kaapilla tehdä itsellensä monitoroinnin. Ehkäpä ne on muutenkin tarkoitettu enemmän vähän isommille areenoille ja sen sovelluksiin, kuin johonkin kellaribändin alustaksi. Ehkäpä muutenkin ongelma päätteissä on, että nimenomaan Dual Mono-päätteitä ei taida olla kuin Marshallin kultaisessa sarjassa. Siinä molemmille kanaville on omat virtapainikkeet, jolloin toisen kanavan voi jättää vaikka varalle, jos toinen kyykkää kesken leikkien.

jyrkalt: Juuri näin. *komps*

Sit voipi kysyä, että mitä niillä stereokuvilla oikeasti tekee bänditouhussa kitaristin tontilla? Mä en ainakaan ostaisi kahta kaappia siitä ilosta, että yrittäisin saada jotain pingpong-dilsoja eri puolilta lavaa näppärästi ulos. Eiköhän sen stereokaapin tarve tässä tapauksessa ole vain ja ainoastaan stereopääte, ja sen kaipaama kuorma. On ihan yleisesti käytetty tapa käyttää stereokaappia tuommoisessa tilanteessa. Voihan niillä eri kanavilla toki käyttää vaikka erilaista EQua halutessaan, milloin kaapista saa erilaisen sävyn ulos. Mut ehkä kaiken kaikkiaan on helpompikin silloin, että se tulee yhdestä kuoresta ulos.

Sen sijaan tuota Kimurantti1:n tapaa harkitsisin vakavasti kyllä. Eli kaivaa jostain hyvän kaapin, ihan sama mono vai stereo. Tarvittaessa sitten modaa kaapin stereoksi. Tosin niinkin yksinkertaista kuin moisen tekeminen on, se vaatii kuitenkin tekemistä, mitä kaikki ei välttämättä jaksa (tai ehkä kaikki ei osaakaan).
VIPMetal
10.02.2010 13:18:56

No ainakin oma Randallin RA412CV V30 elementeillä oli hintansa väärti (525€). Ja löytyy stereo sisääntulo... ääh, nuppimiehiä vain harmittaa, kun ei saa stereona. Ja miksaaja tietenkin mikittää kahdella mikillä kaapin, et saa ne efektitkin ulos.. Ainakin meidän miksaaja. =D
Tähänkö se nimi laitetaan?
jyrkalt
10.02.2010 13:35:32
oiva tumpeloinen:
Sit voipi kysyä, että mitä niillä stereokuvilla oikeasti tekee bänditouhussa kitaristin tontilla? Mä en ainakaan ostaisi kahta kaappia siitä ilosta, että yrittäisin saada jotain pingpong-dilsoja eri puolilta lavaa näppärästi ulos. Eiköhän sen stereokaapin tarve tässä tapauksessa ole vain ja ainoastaan stereopääte, ja sen kaipaama kuorma. On ihan yleisesti käytetty tapa käyttää stereokaappia tuommoisessa tilanteessa. Voihan niillä eri kanavilla toki käyttää vaikka erilaista EQua halutessaan, milloin kaapista saa erilaisen sävyn ulos. Mut ehkä kaiken kaikkiaan on helpompikin silloin, että se tulee yhdestä kuoresta ulos.

Sen sijaan tuota Kimurantti1:n tapaa harkitsisin vakavasti kyllä. Eli kaivaa jostain hyvän kaapin, ihan sama mono vai stereo. Tarvittaessa sitten modaa kaapin stereoksi. Tosin niinkin yksinkertaista kuin moisen tekeminen on, se vaatii kuitenkin tekemistä, mitä kaikki ei välttämättä jaksa (tai ehkä kaikki ei osaakaan).

Mulla bänditouhuista ei tuu mitään ilman pingpongeja ja autopaneja.
Niiku noista mun kamoistakin jo käy selville. :D

Rehellisesti sanoen mä oon ajatellu näin et jos huomaa bänditouhuissa
et on oikeesti tarvetta stereokamoille niin silloin perussaundissa on hitosti pielessä.
Monokamoillakin saa isoa ääntä..
Saahan tietty jokainen kikkailla miten tahtoo kamojensa kanssa.
Mikäs minä olen siihen mitään sanomaan.
artha61
11.02.2010 22:44:29
Kuis tässä nyt kävi?
Eikö vastauksia tule - mikä on
"Mielestänne hinta/laatu stereo 4x12" ?"
En allekirjoita - kunhan totean
Jucciz
11.02.2010 23:50:22
artha61: Kuis tässä nyt kävi?
Eikö vastauksia tule - mikä on
"Mielestänne hinta/laatu stereo 4x12" ?"

Mää modasin oman 1960TV:n semmoseks. Se on viimesen päälle hinta/laatu stereo 4x12" ja toimii myös monona.

Operaatio vaati kymmenisen minuuttia aikaa, pienen pistosahan ja tuommosen:
http://www.thomann.de/fi/marshall_buchsenanschlussplatte.htm
junnnu
12.02.2010 00:47:10
Jucciz: Mää modasin oman 1960TV:n semmoseks. Se on viimesen päälle hinta/laatu stereo 4x12" ja toimii myös monona.

Itseasiassa, että toimis "kunnolla" siten ettei toisen puolen äänet "vuoda" toiselle puolle, tarvis vielä väliseinä laittaa...

Nus nus :)
"Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa"
Shredator
12.02.2010 09:05:26

Carvin Legacy 4x12, saat about 500 eurolla. Sitten vain kolvi kouraan ja modaat kaapin stereoksi. On kyse vain parin piuhan yhdistämisestä. Ohmit tietenkin muuttuu, mutta so not.
"See you at the party Richter!"
artha61
12.02.2010 10:29:04 (muokattu 12.02.2010 20:05:31)
Jucciz: Mää modasin oman 1960TV:n semmoseks. Se on viimesen päälle hinta/laatu stereo 4x12" ja toimii myös monona.

Näemmä joskus näinkin saa hyviä vastauksia, vaikka heittää läppää hiukan sarkasmin puolelle...
Kiitos.
En allekirjoita - kunhan totean
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)