Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mielestänne hinta/laatu stereo 4x12" ?
1 2
jussi1976
09.02.2010 20:05:18 (muokattu 09.02.2010 20:10:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mielipiteitä, mikä olisi mielestänne paras STEREOkaappi kokoluokkaa 4x12 tuumaa hinta/laatusuhteeltaan paras/parhaat mallit? Hinta saa olla uutena luokkaa max. vaikka 800 ekkua.
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Satu ja Tuija
09.02.2010 20:23:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Eli mielipiteitä, mikä olisi mielestänne paras STEREOkaappi kokoluokkaa 4x12 tuumaa hinta/laatusuhteeltaan paras/parhaat mallit? Hinta saa olla uutena luokkaa max. vaikka 800 ekkua.
 
Sitä voi miettiä kuin stereo 4x12 on, ja miks?
 
nannne
09.02.2010 20:26:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satu ja Tuija: Sitä voi miettiä kuin stereo 4x12 on, ja miks?
 
Se on kai joko kaks ovinen tai sitten se kulkee hyvin metsässä.
 
calluna
09.02.2010 20:26:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ja samaan listaan kans stereo 1x12 kaappeja, pliis.
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Satu ja Tuija
09.02.2010 20:29:22 (muokattu 09.02.2010 20:30:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin mut mikä on paras?
Rami Stereo.
 
jussi1976
09.02.2010 20:32:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, stereoetusesta 2X50W päätteeseen ja siitä 4x12" kaappiin.
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Les Paul
09.02.2010 20:36:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä vähän jo odotinkin jussilta topiccia ku tänään ei ollu vielä tullut ensimmäistäkään! Tosin kun tuohon etusivulle ilmestyi toi "Kieletön kitara"-topic niin hetken jo ajattelin, että nyt jussi kysyy, että "mikä on mielestänne kielten vaikutus kitaran kokonaissointiin jos kitara on tehty muovista tai mahongista ja entä jos kieliä ei oo ollenkaan". Mutta topic ei ollutkaan kyseisen herran aloittama. Mutta hienoa, että saatiin tällekin päivälle taas yksi vitaali kysymys :)
 
-kimi-
 
High School is like a spork: it's a crappy spoon and a crappy fork, so in the end it's just plain useless. -John Mayer-
oiva tumpeloinen
09.02.2010 20:39:07 (muokattu 09.02.2010 20:40:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Les Paul: Mä vähän jo odotinkin jussilta topiccia ku tänään ei ollu vielä tullut ensimmäistäkään! Tosin kun tuohon etusivulle ilmestyi toi "Kieletön kitara"-topic niin hetken jo ajattelin, että nyt jussi kysyy, että "mikä on mielestänne kielten vaikutus kitaran kokonaissointiin jos kitara on tehty muovista tai mahongista ja entä jos kieliä ei oo ollenkaan". Mutta topic ei ollutkaan kyseisen herran aloittama. Mutta hienoa, että saatiin tällekin päivälle taas yksi vitaali kysymys :)
 
-kimi-

 
Vaikka ne yleiset kysymykset on välillä mitä on, niin en mä oikein ymmärrä, mikä tässä ketjussa mättää. Varsinkin tuon tarkennuksen perään. Jos sällillä on stereopääte, niin on aika kohtuullista odottaa, että molemmat kanavat saa kuorman alle -> stereokaappi. Eikä varmasti ole ensimmäinen, eikä viimeinenkään, joka täällä parhaita hintalaatukaappeja kyselee.
 
E: on sitten täysin eri asia, mitä käytännön iloa stereoefekteistä on kitarakäytössä yleensäkään. Vaikka ne ajaisi eri kaappeihin.
 
jussi1976
09.02.2010 20:44:58 (muokattu 09.02.2010 20:47:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No just näin! Mitä ihmeen järkeä on hankkia stereopäätettä ja siihen 2x50W päätettä, ellei siihen saa asiaankuuluvaa kaappia???? Nyt haluaisin vain tietää rehellisesti sen, mikä on mielestänne paras/parhaimpia 4x12" kaappeja ko. tarkoitukseen KUN EN HAULLA LÖYTÄNYT!!!!!!
 
Tässä ei pitäisi olla mitään kummallista. Ihan tavallinen kysymys, johon haluttaisiin tavallinen vastaus. Kiitos.
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
oiva tumpeloinen
09.02.2010 20:46:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: No just näin! Mitä ihmeen järkeä on hankkia stereopäätettä ja siihen 2x50W päätettä, ellei siihen saa asiaankuuluvaa kaappia???? Nyt haluaisin vain tietää rehellisesti sen, mikä on mielestänne paras/parhaimpia 4x12" kaappeja ko. tarkoitukseen KUN EN HAULLA LÖYTÄNYT!!!!!!
 
Tuohon taas ei ole mitään suoraa vastausta. Se riippuu täysin sun muusta setupista. Kokonaisuus ratkaisee jne....
 
jussi1976
09.02.2010 20:49:03 (muokattu 09.02.2010 20:51:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahaa. Kuten? En mä tartte mitään sen ihmeellisempää, kuin vain hinta/luutuseuhteeltaan korkeatasoisen 4x12" kaapin, joka ei ole mono. Kun tehoa on se kaks kertaa viiskymmentä, niin ei sen mikään älytön mörssäri sen kaapin tartte olla, kunhan on vain laadukas muuten. Mä olen viimeksi käyttänyt Marshallin 1960:stä kahdella inputilla pitkän aikaa sitten, enkä yhtään tiedä näistä nykyisistä.
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
jalaluus
10.02.2010 00:00:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Ahaa. Kuten? En mä tartte mitään sen ihmeellisempää, kuin vain hinta/luutuseuhteeltaan korkeatasoisen 4x12" kaapin, joka ei ole mono. Kun tehoa on se kaks kertaa viiskymmentä, niin ei sen mikään älytön mörssäri sen kaapin tartte olla, kunhan on vain laadukas muuten. Mä olen viimeksi käyttänyt Marshallin 1960:stä kahdella inputilla pitkän aikaa sitten, enkä yhtään tiedä näistä nykyisistä.
 
osta kaksi kaappia, niin saat sitä stereo kuvaakin.
 
jussi1976
10.02.2010 00:03:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, asiaan...oliko kysymys liian yksinkertainen?
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
kimurantti1
10.02.2010 00:11:09 (muokattu 10.02.2010 00:51:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Niin, asiaan...oliko kysymys liian yksinkertainen?
 
Kyllähän noita yleisesti hyvänä pidettyjä merkkejä voi listata. Ongelma vaan on, että ne soundaa kaikki silti erilaiselta. Usko pois, kaappien rakenne vaikuttaa tosi paljon soundiin. Minkä tahansa 4x12 monokaapin voi modata muutamalla kympillä stereoksi. Sun asemassasi mä etsisin ihan ensin sun muun laitteiston kanssa hyvältä soundaavan kaapin, ja sitten vasta miettisin että tarvitko ylipäätään stereo-ominaisuutta. Jos tarvit, niin se on mahdollista modata pikkurahalla mihin tahansa 4x12-kaappiin.
 
Täysin totta on myös yllä mainittu juttu, että jos haluat oikeasti kunnon stereovaikutelman soundiin, niin se ei yhdellä 4x12 -kaapilla onnistu, vaan tarvitset kaksi kaappia jotka on vähän erillään toisistaan. Yhdellä stereokaapilla et todennäköisesti saa hommasta niin paljoa iloa, että se on vaivan arvoista.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
McNulty
10.02.2010 00:20:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa Roadking 4x12". Eikös se ole Dolby Surround kaikessa komeudessaan? Myös osittain takaa avoin (se toinen puolisko). Jos monipuolisemman, ja ehkä monen mielestä paremman, stereo 4x12" kaapin jostain löydät, kerro meille muille. Myös GOOGLEa saa käyttää. Ilmeisen laiskaa sakkia jollei jaksa ensin itse etsiskellä ja tutkiskella asiaa. Sen sijaan loggaudutaan m.nettiin kysymään josko muut viitsisivät... kai tässä kohta Jussin puolesta kitarakin soittaa, virittää, säätää, ostaa ja myydä. Mitähän vielä...
 
The one who used to be known as bonecrusher
ReBeat
10.02.2010 00:29:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ottaisin Framus Cobran kulmitetun kaapin ja siitä alemman ritilän irti.
 
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/ … c-Black-100-Watt/art-GIT0003704-001
 
Tai ehkä hätääntyessäni ottaisin samalla hinnalla 4 Famen kaappia.
 
junnnu
10.02.2010 02:17:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Eli mielipiteitä, mikä olisi mielestänne paras STEREOkaappi kokoluokkaa 4x12 tuumaa hinta/laatusuhteeltaan paras/parhaat mallit? Hinta saa olla uutena luokkaa max. vaikka 800 ekkua.
 
Mulla oli aikanaan marsun 1960 Stereo kaappi. Ihan oikea Stereokaappi siis, eli väliseinä ja kaikki. Ja oikein asiallinen kaappi on ja hyvässä käytössä kaverilla nytkin :)
 
Mutta jos järkeillään niin ei kannata metsästää tuollaista, vaan tyytyä perus 412 kaappiin jossa on streo liitäntä, eli Marshall 1960a. Kun ei tyota aitoa strereoa tartte ja jos tarttee niin isojen poikien mukaan siihen tarttee jo kaks ihan erillistä kaappia :)
 
"Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa"
F_Lame
10.02.2010 07:38:07 (muokattu 10.02.2010 07:42:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun tähän stereo-ominaisuuteen on tartuttu niin paljon, niin pistetään vielä vähän offtopiccia.
 
Minkä ihmeen takia (ainakin lähes) kaikki kitaralle tarkoitetut päättet ovat näitä dual mono vahvistimia? Luulisi että suurin osa kitaristeista tarvitsisi vaan yhden monopäättärin. Ymmärrän että jollakin saattaa joskus olla tarvetta tämmöselle, mutta minä en oo vielä ainakaan tavannut ketään.
 
Onko tässä joku valmistajien salajuoni jolla myydään onnettomille kitaristeille kovaan hintaan kaks vahvistinta vaikka ne tarvii oikeesti vaan yhen?
 
Stereokaappeja tarvitaan mun nähdäkseni vaan siihen, että saa tommosesta dual mono päättäristä kaiken metakan irti. Stereoefektejä tommosen kanssa ei oo mun mielestä mitään järkee käyttää, koska kuitenkin keikalla teknikko tuuppaa mikin vaan yhen elementin eteen, jolloin yleisölle välittyy ping pong delaysta vaan joka toinen toisto yms.
 
E: No siihen toi toimii, että jos keikalla ei kuule omaa kitaraa niin voi nostaa volaa vaan siltä puolelta mikä ei oo mikitetty. En siltikään pelkästään tuon sovelluksen takia maksais stereopäätteestä, mutta kun muutakaan ei oo tarjolla.
 
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
jyrkalt
10.02.2010 07:53:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jalaluus: osta kaksi kaappia, niin saat sitä stereo kuvaakin.
 
Juuri näin. *komps*
 
nakedzen
10.02.2010 08:23:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En jaksa lukea koko ketjua, mutta:
 
http://muusikoiden.net/artikkelit/1508
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «