Gandhi 03.02.2010 17:54:06 | |
---|
Well, be-pop-a-lula, she's my baby! |
Epämuusikko 03.02.2010 20:26:48 (muokattu 03.02.2010 20:28:47) | |
---|
sub zero: Ei vttu, kyösti ylikulju! tosta äijästä kummelin radiossa vanhoja jalluja lukeva esko mörkö saa kovan kilpailijan. Ei saatana. Ei saatana!!!!!!!! Kyösti = hieno mieeeeesssssss!!!!!! Tai vaikkapa Stingin "Fortress Around Your Heart" Upea kappale. Max Weinberg 7 soitti sen kerran Conanissa. Mutta ei mennä siihen nyt. Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen. |
Teijo K. 03.02.2010 20:35:29 | |
---|
|
moderndrummer88 03.02.2010 20:36:46 | |
---|
Teijo K.: Mie olin silloin kasarilla sitä mieltä, että musa on mennyt ihan pilalle. Ja tää nykymusa on ihan huonoo, toista se oli seitkytluvulla. Nykyään jengi hehkuttaa sitä samaa kasaria sitten sinä parempana wanhana. No eikai kukaan kasaria hehkuta minään musiikin kultakautena, varmaan 95% ihan kamalaa skeidaa. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
molder 03.02.2010 20:47:32 (muokattu 03.02.2010 20:58:02) | |
---|
moderndrummer88: No eikai kukaan kasaria hehkuta minään musiikin kultakautena, varmaan 95% ihan kamalaa skeidaa. No skeidaakin tuli juu, mutta se oli sitä syntikkavetoista "80`s MTV-dance-pop"-osastoo mikä hirvittää enemmänkin nykyäänkin. Hard/heavy-rock-"scenessä" tuli rockin perusklassikkoja kunnon läjä, varmaan enemmän hyvää rockia kuin sitä seuranneilla vuosikymmenillä yhteensä: "Ace of Spades","Back in Black","British Steel", "Number of the Beast", , "Master of Puppets","Appetite.." "The SOUND of VOLUME" |
Teijo K. 03.02.2010 20:54:18 | |
---|
moderndrummer88: No eikai kukaan kasaria hehkuta minään musiikin kultakautena, varmaan 95% ihan kamalaa skeidaa. Kyllä sitä moni näyttää hehkuttavan. |
sellisti 03.02.2010 22:44:07 (muokattu 03.02.2010 22:44:40) | |
---|
sub zero: Ei vttu, kyösti ylikulju! tosta äijästä kummelin radiossa vanhoja jalluja lukeva esko mörkö saa kovan kilpailijan. Nyt tulee ehkä pahin offtopic ikinä, mutta isoisäni lauloi aikanaan Espoon sotaveteraanikuorossa, ja eräs hänen laulukavereistaan oli nimeltään Uolevi Ylä-runkka. Mieess? E. Saattoi olla ilman väliviivaakin, mutta silti. "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." -Kari Suomalainen |
Epämuusikko 03.02.2010 22:57:49 | |
---|
sellisti: Nyt tulee ehkä pahin offtopic ikinä, mutta isoisäni lauloi aikanaan Espoon sotaveteraanikuorossa, ja eräs hänen laulukavereistaan oli nimeltään Uolevi Ylä-runkka. Mieess? E. Saattoi olla ilman väliviivaakin, mutta silti. Mainittakoon, että tunnen Kyösti Ylikuljun henkilökohtaisesti. Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen. |
En koko thrediä lukenu, koska oli niin kiire päästä pistämään oma postaus tänne. Lukasen tämän jälkeen. Mutta joo... Kyllä mustaki muutamia vuosia sitten tuntu että "ymymym nykyään tehään vaan paskaa musaa, kaikki oikee musa on tehty jo.." Bullshit. Sitte avas vähän korvia ja ennenkaikkea mieltä, niin alko löytämään tosi mageita juttuja. Mun mielestä on rikkaus että on näin erilaista musaa tarjolla, jotkut on mageita juttuja ja jotkut vähemmän mageita. Ei siinä kukaan mitään häviä, kaikkea kaikille. Kyllä kuitenkin on niin, että 70-lukua on lähes mahdoton ylittää musiikillisesti. 80-luvulla tuli paljon rautasta tavaraa, mutta paljon enemmän täyttä paskaa. Vieläpä suht tylsää paskaa. Ysärillä tuli mageita juttuja, miellän sen jotenkin "moderniksi 70-luvuksi". En tiedä, ehkä siinä on se ysärin back to basics(jollain tasolla ainakin) -meisinki. Ja mikä vika kaupallisuudessa on? Tuntuu että kaupallinen musa on aina perseestä. Mun mielestä kaupallisuudessa ainoa paskajuttu on vaan se että on monia artisteja jotka tekee tietyntyyppistä musaa vaan sen takia että se myy. Kyllä mäki oon bändille kirjottanu aika radiobiisejä, mutta ihan sitä silmällä ja korvallapitäen että mä diggaan miltä ne kuulostaa, raha tulee sitten perässä HAH. Kyllä mun mielestä monet täysin valtavirran biisit on ihan loistoja. Esim. Lady Gagalla on kovia ralleja. Ei se musa, vaan se mikä sen takana on jos on. Ihme höpötystä, ihan kun tällä tekstillä parannettais maailmaa tai saatais jengi kelailemaan juttuja. Yhteenvetona voisin heittää että meillä on nyt 6 vuosikymmentä HYVÄÄ populaarimusiikkia bluesista folkmetalliin ja vähän siitä väliltä. Miksi valittaa? 6 vuosikymmentä opittavaa ja ammennettavaa ja otettavaa inspiraatiota ja ideoita omaan soittoon. En mä valita ainakaan siitä että mulla on paremmat lähtöasemat kun ehkä 40 vuotta sitten oppia popmusiikista jotain. Ehkä liian hippi/kaikenrakastaja puhetta mut mun mielestä kaikki musa on siunaus, oli se sitten omaan makuun tai ei. |
Sergei Fallinen 03.02.2010 23:40:50 (muokattu 03.02.2010 23:41:17) | |
---|
Elbura: Ihme höpötystä, ihan kun tällä tekstillä parannettais maailmaa tai saatais jengi kelailemaan juttuja. Yhteenvetona voisin heittää että meillä on nyt 60 vuosikymmentä HYVÄÄ populaarimusiikkia bluesista folkmetalliin ja vähän siitä väliltä. Miksi valittaa? 60 vuosikymmentä opittavaa ja ammennettavaa ja otettavaa inspiraatiota ja ideoita omaan soittoon. En mä valita ainakaan siitä että mulla on paremmat lähtöasemat kun ehkä 40 vuotta sitten oppia popmusiikista jotain.
60 vuosikymmentä populaarimusaa, aina keskiaikaisesta balladista italialaisen oopperan ja dallapé -jazzin kautta Elvikseen ja Madonnaan joo, pakko oli |
Elbura 04.02.2010 00:54:36 | |
---|
Oho. Läppä. |
Sir Härö 04.02.2010 05:00:03 | |
---|
80-luvulla tehtiin ihan vitun paskaa musaa. 70-luku menee samaan tuuttiin. oikeastaan paska musiikki on selviö kautta aikain. hyvää musaa on myös tehty aina. ;) If you can't convince them, confuse them |
StJerky 04.02.2010 09:44:26 (muokattu 04.02.2010 09:44:40) | |
---|
lukethesis: On sellainen termi kun "80's Babies", millä nämä 1980-luvulla syntyneet, sitä aikakautta nyt hehkuttavat ja niitä trendejä apinoivat parikymppiset kutsuvat itseään...mikä on jokseenkin huvittavaa, ikään kuin olisivat siis olleet kokemassa kyseisen aikakauden ilmiöitä (tai no, olivat, vauvana tai pikkuskidinä). Kun siis tosiassa eivät tietenkään joko kuunnelleet mitään tai kuuntelivat äidin laulamia lastenlauluja tissiä luputtaessaan, ihan niin kuin sanoitkin. Minä olen 60's baby ja eka rokkibändi josta tykkäsin joskus 70-luvun lopulla oli The Beatles ja sitten tuli Animals ja Shadows. Vieläkin 60-luvun hippimeininki tuntuu läheiseltä, vaikka synnyin juuri sen aikana. Että sama ilmiö lienee ollut ennenkin kasaria. |
Anonymous-jazz 04.02.2010 11:21:31 (muokattu 04.02.2010 11:22:07) | |
---|
Syntetisaattoreitahan jumaloitiin 80-luvun loppupuolella niinkin paljon että kuviteltiin että ei muita muusikoita enää tarvita ollenkaan. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Jii-Gee 04.02.2010 12:21:06 | |
---|
molder: No skeidaakin tuli juu, mutta se oli sitä syntikkavetoista "80`s MTV-dance-pop"-osastoo Siis pieni korjaus; "80`s MTV-dance-POO" " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
StJerky 04.02.2010 13:00:35 (muokattu 04.02.2010 13:38:55) | |
---|
Jii-Gee: Siis pieni korjaus; "80`s MTV-dance-POO" ja 90's MTV-dance-POO 00's MTV-dance-POO 01's ? EDIT eiku 10's ? Kiitos Mahatma. |
Gandhi 04.02.2010 13:07:43 | |
---|
StJerky: ja 90's MTV-dance-POO 00's MTV-dance-POO 01's ? Eikös se tolla logiikalla olis 10's? |
timus 04.02.2010 13:29:42 (muokattu 04.02.2010 13:31:05) | |
---|
Eiköhän joka vuosikymmenellä aina 50-luvulta alkaen (ja aiemminkin) tuota poo-höttöä ole ollut. 90-luvulla ja nyt ehkä enemmän johtuen, että on niin paljon kanavia sen esille tuloon. Ja varmasti sitä tulee aina olemaan. Kasarihan helposti leimataan juuri tukkahevin ja yhden hitin tanssipop-starojen ja vastaavien kautta, mutta toisaalta siellä on sitten valtavasti loistomusiikkia alkaen bändeistä U2, Rem ja satoja muita. Yhä suosittelen loistavaa Simon Napier-bellin kirjaa Black Vinyl, White Powder. Siinä merkittävä manageri avaa ehkä parhaiten ikinä myös tätä, että joka vuosikymmenellä on tätä "poota". EDIT: Sir Häröhän tämä ajatuksen tuolla ylempänä hyvin tiivistääkin näköjään. "The lyrics don't mean shit to be honest, in my opinion. It's all about the drums"
-Larry Mullen Jr (U2). |
velipesonen 04.02.2010 13:33:47 | |
---|
Semmoisen havainnon tein jo 90-luvun lopulla, että uudet rokkibändit olivat huonompia soittamaan kuin vielä saman vuosikymmenen alkupuolella. 2000-luvulla ero on täysin selvä. Kun käy kuuntelemassa a) nuorten bändejä ja b) juuri ensilevynsä julkaisseita bändejä, niin käsittämättömän paljon siellä tunnutaan omaan ilmaisuvoimaan luottavan kun yhteissoitto on kamalan löperöä. Kaikki genret sama asia. 80-luvulla nuoruuteni viettäneenä minusta silloin tuntui että yhteissoiton tiukkuutta korostetaan liikaa. Ehkä sitä korostettiin välillä väärällä tavalla, mutta ei liikaa. Mistä ihmeestä johtuu tällainen muutos, kun viimeisen 25 vuoden aikana on luotu varmaan 3/4 nykyisestä rokkisoitinten opetuksesta? Nykynuoret soittajat ovat käyneet keskimäärin enemmän soittotunneilla kuin minun ikäiseni, mutta silti meno on lässyä. Eikö ne viitsi soittaa läksyjään kunnolla? Eikö ne viitsi treenata bändin kanssa tarpeeksi? Onko niillä mukamas niin paljon näkemystä ettei viitsi ihan mitä tahansa perusasiaa enää taaplatakaan, vaikka perusasiat olisivat täysin retuperällä? Esimerkki: Kuuntelin Apulantaa livenä kaksi vuotta sitten, olivat silloin olleet olemassa noin 15 vuotta. Soitto oli kamalan kehnoa, tuskastuttavaa. Näin aikoinaan myös Eppu Normaalin vuonna 1991 kun he olivat olleet olemassa 15 vuotta. Oli tylsähkö keikka, mutta räpellyksen piikkiin ei mennyt nuotin nuottia. ONKO SUKUPOLVISSA EROJA? |
Jii-Gee 04.02.2010 13:46:28 | |
---|
velipesonen: , että uudet rokkibändit olivat huonompia soittamaan . ONKO SUKUPOLVISSA EROJA? Eikös nykyään ole tärkeämpää osata räplätä tietokonetta kuin oikeasti osata Soittaa ?? Jos ei osaa vetää tarpeeks hyvin,niin tietokoneellahan saa virheet korjattua. " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |