Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Guitar Rig 4 kokemuksia?
1 2
CryptoFib
26.01.2010 10:15:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko jengi on testaillu tuota?
 
Ite oon aina pitäny tuota Guitar Rig sarjaa sopivimpana kitarasoftana just mulle. En oo niin noiden Hi-gain liidisoundien perään ja Guitar Rigeistä oon saanu ruuvattua käden käänteessä soundit kohilleen.
 
Asentelin eilen 4:n demon, että kantsisko siihen päivittää. En tiiä, onko vika nyt käyttäjässä, ku tämä kuulostaa ihan paskalta. Jotenki kaikki perushyvät soundit on kadonnu, vaikka presetit on osittain ihan samoja. Testailin 3sta ja 4sta rinnan ja eihän ne samalta kuulosta. Mitä ne on tehny tuolle softalle?! Soundi ei ole niin erotteleva ku viimeversioissa. Niinku kajarin päälle ois heitetty kollegepaita, eikä sitä saa ekutettua entiselleen. Liekö vika vai ominaisuus.
 
En oo siis tuohon päivittämässä näillä näkymin, vaikka jotaki uutta jännää siihen olikin tullu. Onko jollaki samoja kokemuksia? Samat presetit kuulostaa täysin eriltä verrattuna kolmosversioon. On se jännä.
 
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
JPQ
26.01.2010 10:29:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo kokemusta enkä tunne kitara efektejä varsin mutta ajatuksenakin kauhelta kuulostaa jos sama soundi muuttuu.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Aki
27.01.2010 17:34:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Rig ei maistu, eikä Amplituben uusinta jaksa odotella, niin suosittelen syvästi kokeilemaan Waves GTR -softaa/plugaria. Karvan rajatumpi GTR Solo on jopa ilmainen vuodeksi, kunhan viitsii rekisteröityä. Ostettunakin se on noita muita halvempi, jopa oman DI-boksin kanssa. Hintaviitteet esim Thomannilta.
 
Mun sormeen ja korvaan GTR Solo on parempi ja helpompi kuin Revalver MkIII tai vanhemmat Amplitube ja Guitar Rig.
 
http://www.wavesgtr.com/html/product_gtr_solo.html
 
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Harrastelija
27.01.2010 19:11:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsin tutulla testaamaan Guitar Rig nelosta. Itse en ole koskaan oikein pitänyt Guitar Rig tyylistä mallintaa styrkkareita ja muuta, mutta nelonen oli mielestäni selkeä parannus kolmoseenkin verrattuna.
 
Etenkin se Vox mallinnos tässä tuntui melko mukavalta. Control Room kanssa vaikutti ihan hyvältä idealta joten ei siinä soundien kanssa vajetta varmaankaan pääse tulemaan.
Silti se on vanha Guitar Rig edelleen ja en jaksa innostua tai pitää erityisemmin siitä.
 
Amplitube 2 on edelleen parempi kuin tuo Guitar Rig 4, mitä sitten mahtaa olla Amplitube 3 jos siihen saadaan tosiaan sama tatsi kaikkiin kun Amplitube Fenderiin (joka on todella hyvä ja itsellänikin). Aika näyttää.
 
Waves GTR 3 oli siinä mielessä hauska, että se kuulosti melko nuivalta tätä edellisellä äänikortilla, mutta äänikortin vaihto vaikutti kummasti soundiin, olisiko tässä parempi HiZ/instrumentti sisäänmeno.
 
Yksi parhaista on kuitenkin edelleen Overloud TH. Unohtamatta Softuben Vintage Amp Roomia, joka taas on kyllä turhan kallis...
 
No, nämä mallinnussoftatkin menevät melkoista vauhtia eteenpäin ja jokaisesta varmaan saa ulos melkoisesti kunhan jaksaa säätää.
Ja soittotuntumakin paranee vuosi vuodelta, joten ihan mielenkiinnolla odottelen AmpliTube kolmostakin kokeiltavaksi jossain.
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
JPQ
27.01.2010 22:22:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskoisin nimenomaan softat kehittyy ei mallinnukset ovat tiensä loppumetreillä siis kehitysvauhdin suhteen muuten toki ymmärrän heitä ja itse kuulun heihin jotka aidosta raudasta pitää mutta joutuu sofitia sattuneista syistä suosimaan.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Antti1
27.01.2010 22:26:55 (muokattu 27.01.2010 22:29:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle sitten taas toi GR 4 Pro uppoaa paremmin, kuin Amplitube 1 & 2, Waves GTR ja muut vanhat softat. Overloud TH on hyvä ja noi Amp Roomit, joskin hinnoittelevat itsensä aika hyvin kisasta ulos useimpien kohdalla. Mitä tulee tohon GR 3 vs 4 taistoon, niin mielestäni nelonen vetää pitemmän korren. Kaappimallinnukset on vaan vedetty ihan täysin uusiksi, joten samat presetit ei toimi ollenkaan. Mulla ainakin noita on helppoa vertailla, kun on ennestään kolmosenkin kaappimallit softassa vertailtavissa.
 
Mä tykkään kyllä omastani, eikä 99€ hinta GR 4 Pro:sta tosiaan ollut kovinkaan kummoinen investointi. Se nyt tosin oli aikamoinen tarjous, kun NI Cakewalkin Sonar PE 8.5 -asiakkaille moisen antoi, ja tainnut loppuakin jo aikapäivää sitten.
 
CryptoFib
28.01.2010 02:10:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mulle sitten taas toi GR 4 Pro uppoaa paremmin, kuin Amplitube 1 & 2, Waves GTR ja muut vanhat softat. Overloud TH on hyvä ja noi Amp Roomit, joskin hinnoittelevat itsensä aika hyvin kisasta ulos useimpien kohdalla. Mitä tulee tohon GR 3 vs 4 taistoon, niin mielestäni nelonen vetää pitemmän korren. Kaappimallinnukset on vaan vedetty ihan täysin uusiksi, joten samat presetit ei toimi ollenkaan. Mulla ainakin noita on helppoa vertailla, kun on ennestään kolmosenkin kaappimallit softassa vertailtavissa..
 
Jotaki tuommosta uumoilinki. Että impulssit on vaihdettu tai jotaki muuta melko perusteellista. Nyttemmin ku on jaksanu ruuvata niitä samoja soundeja esille tällä softalla, niin kyllähän ne sieltä löytyy, jollei jopa entisiä paremmatki. Hätä tuli vaan äkkiseltään ku omat sydänverelle hiotut presetit kuulostiki yhtäkkiä amplit.. eiku.. pod..eiku.. kakalta. Nuo uudet delayt ja kaapit ja nupit on kans tosi jees. Koko keppiosaston saa melko täydellisesti nyt kuosiin yhellä plugarilla. MELKEIN.
 
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
JPQ
28.01.2010 03:49:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö muuten ole keinoa pitää rinnakain vanhaa ja uutta. ja ärsyttävää tuollaiset muutokset jotka säikäyttää.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Antti1
28.01.2010 08:06:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Eikö muuten ole keinoa pitää rinnakain vanhaa ja uutta. ja ärsyttävää tuollaiset muutokset jotka säikäyttää.
 
No jättää sen vanhan poistamatta..? Ei se nyt sen vaikeampaa, jälleen kerran, ole.
 
JPQ
28.01.2010 08:46:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: No jättää sen vanhan poistamatta..? Ei se nyt sen vaikeampaa, jälleen kerran, ole.
 
Mietin onko joku este esim. uuden asennus jyräisi yli tai jotain. ja sitä paitsi itsellä ei ole tätä ongelmaa en edes plugarilajia tarvitse varsinkin jos eräät plugarit on maukkaita (Logicin johon kait siirryn kitara pedaalit) ja siis synakäytössä valitettavasti vain.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
28.01.2010 11:31:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Mietin onko joku este esim. uuden asennus jyräisi yli tai jotain. ja sitä paitsi itsellä ei ole tätä ongelmaa en edes plugarilajia tarvitse varsinkin jos eräät plugarit on maukkaita (Logicin johon kait siirryn kitara pedaalit) ja siis synakäytössä valitettavasti vain.
 
No kun siirryt siihen Macciin, niin Time Machine (automaattisesti tai manuaalisesti säännöllisesti) käyttöön (varmuuskopioi kaiken ulkoiselle levylle), niin ei tarvi säikkyä. Sieltä voi palauttaa.
 
Eiköhän se kolmonen muutenkin säily siinä rinnalla, ellei sitten erikseen poista. Käsittääkseni Nativella yleensä tapana.
 
Itse en Guitar Rig kolmosta kovin käyttökelpoisena ole pitänyt. Se on yleissävyltään jotenkin tuhnu. Ehkä nelonen on parempi. Mutta nää on makuasioitakin. Wavesin GTR on mun makuun taas jo liian kireä ja jotenkin teollinen; niinku periaatteessa hyvä, mutta käytännössä olen harvoin saanut upotettua sitä itselleni mieleiseen soundimaailmaan. Amplitubella ja Digin Eleven LE:llä on menty melkein poikkeuksetta täällä. PodFarmista silloin tällöin sen Voxia tai muuta pientä. (Noi itsensä uloshinnoitelleet, joita yllä mainittiin, on jääneet kokeilematta.)
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
JPQ
28.01.2010 11:51:24 (muokattu 28.01.2010 11:52:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones: No kun siirryt siihen Macciin, niin Time Machine (automaattisesti tai manuaalisesti säännöllisesti) käyttöön (varmuuskopioi kaiken ulkoiselle levylle), niin ei tarvi säikkyä. Sieltä voi palauttaa.
 
Eiköhän se kolmonen muutenkin säily siinä rinnalla, ellei sitten erikseen poista. Käsittääkseni Nativella yleensä tapana.
 
Itse en Guitar Rig kolmosta kovin käyttökelpoisena ole pitänyt. Se on yleissävyltään jotenkin tuhnu. Ehkä nelonen on parempi. Mutta nää on makuasioitakin. Wavesin GTR on mun makuun taas jo liian kireä ja jotenkin teollinen; niinku periaatteessa hyvä, mutta käytännössä olen harvoin saanut upotettua sitä itselleni mieleiseen soundimaailmaan. Amplitubella ja Digin Eleven LE:llä on menty melkein poikkeuksetta täällä. PodFarmista silloin tällöin sen Voxia tai muuta pientä. (Noi itsensä uloshinnoitelleet, joita yllä mainittiin, on jääneet kokeilematta.)

 
jaahah voikohan tuota time machinea käyttää ulkoisen koviksen kanssa niin että osa muussa käytössä ei ole oikein kahteen ulkoiseenkovalevyyn heti varaa muutenkin jonkun aikaa joutuu kituuttelemaan tässä että saa koneen,lisukkeet ja logicin. ps. ulkoiselle tulee siis samplet ja audioraidat mahdollisten backupien kanssa. ja miksi kirjoitat kun totta puhuen käytännössä yhä varmempi niin paljon ongelmia ,logicin plugarit ja sitten parempi nuotinnus siinä ja istten kaikkea pientä kivaa löytynyt kirjaston mac os x kirjoista...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
28.01.2010 23:53:53 (muokattu 28.01.2010 23:55:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Partitioit sen ulkoisen heti kättelyssä Macin levytyökalu-ohjelmalla. Toinen partitio Time Machine -käyttöön ja toinen audiolle ja sampleille. Tosin parempi voisi olla, jos audio (paikka, johon äänitetään) ja samplekirjastot olisivat eri levyillä, luulen. Joka tapauksessa osta tarpeeksi iso kovo saman tien, koska hintaero pienempään verrattuna on pieni.
 
Viimeistä virkettä en ymmärtänyt, mitä kysyit?
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
JPQ
28.01.2010 23:56:11 (muokattu 29.01.2010 00:02:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones: Partitioit sen ulkoisen heti kättelyssä Macin levytyökalu-ohjelmalla. Toinen partitio Time Machine -käyttöön ja toinen audiolle ja sampleille. Tosin parempi voisi olla, jos audio (paikka, johon äänitetään) ja samplet olisivat eri levyillä, luulen. Joka tapuksessa osta tarpeeksi iso kovo saman tien, koska hintaero pienempään verrattuna on pieni.
 
Viimeistä virkettä en ymmärtänyt, mitä kysyit?

 
Selvä tämä ja tottakai olisi parempi mutta koska haluan firewiren ei oikein ole vaihtoehtoja jos oikeasti usb riittää tarpeeksi moneen mielestä niin sekin on ok idea mutta mitä joku samalla levyllä vertasi firewirejä (molempia) ja usbia oli niin iso ero etten uskoisi jos en tietäisi. Vertailu on ihan lähiaikoina hopeisessa omenassa käyty.
Miksi kirjoititat kun siirryn mäkkiin? eli mistä voit olla varma että siirryn. (no se käytännössä varma ongelmia sen verran paljon) ja kiitos uudet Windowsitkin joka on myös ongelma.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
28.01.2010 23:57:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mikäs se rahasumma on, mitä sulla on varaa ulkoiseen kovoon sijoittaa?
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Janie Jones
28.01.2010 23:59:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja siitä Macciin siirtymisestä: olet itse moneen kertaan sanonut näissä keskusteluissa "varmaankin siirtyväsi" Macciin. Sikäli vain.
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
JPQ
29.01.2010 00:17:32 (muokattu 29.01.2010 00:30:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones: No mikäs se rahasumma on, mitä sulla on varaa ulkoiseen kovoon sijoittaa?
 
n. 200e ja ei vielä yhtä 1.5TB Western Digitalia katselin. Pitäs olla nopea ja hiljainen tuon ja tullut 2009 mielestäni tuo markkinoille. ps. tosiaan saa olla logic kökkö kokeessani jos en siirry johon en usko. Moneen asiaan tottuu. olis alunperinkin pitänyt ostaa mäkki jos olis tienny miten kökköjä ilmaiset musasoftat yleensä on ja tosin ei olisi ollut helppoa tapaa katsoa Logicia etukäteen tiedossa lisäksi olis pitänyt ostaa se saman tien aluksi pceellä kokeilut pystyin tekemään Sonar Lellä ja Cubase Lellä että kumpi on enempi oma juttu.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
29.01.2010 00:41:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipä tuo ohjelmasta niin kiinni ole, musaa tekee kun musaa tekee, vaikeuksista huolimatta.
Toki oma kokemus on, että siirtymistä Macciin ei ole tullut kaduttua...
 
Kovoista: tuoltahan tuommoista kaikilla liitännöillä olevaa saa postikuluineen reilusti alle parin sadan:
multitronic.fi
WD MY BOOK STUDIO 1.5TB ESATA/FW/USB2.0
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Aki
29.01.2010 02:30:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän ketjun innoittamana käytin tän illan vahvistinsimulaattoreiden kanssa. Oma makuni pureskeltuna tuolla:
 
http://muusikoiden.net/artikkelit/1507
 
Mukana mm Amplitube, Guitar Rig, GTR Solo, Revalver, ...
Toivottavasti joku saa jotain irti artikkelista.
 
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
JPQ
29.01.2010 07:30:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones: No eipä tuo ohjelmasta niin kiinni ole, musaa tekee kun musaa tekee, vaikeuksista huolimatta.
Toki oma kokemus on, että siirtymistä Macciin ei ole tullut kaduttua...
 
Kovoista: tuoltahan tuommoista kaikilla liitännöillä olevaa saa postikuluineen reilusti alle parin sadan:
multitronic.fi
WD MY BOOK STUDIO 1.5TB ESATA/FW/USB2.0

 
Peijakas löysit sen mitä tarkoitan eli tiedän millainen olemassa vaikken heti ole ryntäämässä ostamaan (ei taitais kannattaa ostaa varastoon) ja saa tuota muualtakin...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «