Aihe: Alternate treeniä dödöä varten? | |
---|
|
Näitä aiheita nyt on varmaan miljoona mut haku ei ainakaan mitää järkevää tuottanu. Kyllästyttää ja huolella ku ei toi alternate tahdo kulkee vähääkää kinkkisimmissä jutuissa. Pitäis nyt ehdottomasti saada alternate pikkailu kunnola kuosiin, että voi vapaasti tehdä vähän nopeammillakin temmoilla näppäriä kuvioita otelaudalta. Enkä mä nyt tarkota mitään överimonimutkaisia juttuja, lähinnä vaan kromaattista naputtelua, kielien skippailuja ja nopeita siirtymiä otelaudalta, jotkut nuotit dempataan ja jotkut ei, piukasti ja puhtaasti. Onko kellään tiedossa jotaan pätevää treeniä millä tätä vois hiota? |
|
Soita nopeeta musaa missä "sahaillaan". Luulis käyvän treenistä. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
|
Sahailu on ihan hallussa, en minä sillä. En nyt puhu ns. "tremolo"-pikkaulusta. Ongelma tulee vastaan siinä vaiheessa kun periaatteessa "sahataan" mutta vasemman käden pitäis vaihtaa nuottia jokaisella iskulla. =P |
|
tomaattiorava: Sahailu on ihan hallussa, en minä sillä. En nyt puhu ns. "tremolo"-pikkaulusta. Ongelma tulee vastaan siinä vaiheessa kun periaatteessa "sahataan" mutta vasemman käden pitäis vaihtaa nuottia jokaisella iskulla. =P No sahaile silleen että vasen käsi vaihtaa nuottia aina ku pikkaat? Luulis että toi on semmonen missä mielikuvituksen käyttö ei oo hirveen vaikeeta. :D Kelaa ihan mieles mukaan. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
|
aaarrrggghhhh E : Mä nyt käsitän ainakin alternaten ja tremolon ihan eri asioina mitä lähestytään aikalailla eri suunnista? Sahatessa sen plekukäsi mikä kaiken työn tekee, vasen vaan vaihtaa niitä nuotteja/sointuja. Nopeessa alternatessa taas molemmat kädet tekee töitä täysillä kun vasemman pitää näpätä niin monta nuottia kuin oikeankin, mikä on tietysti selkeesti haastavampaa. Musta vaan tuntuu oudolta lähestyä asiaa vaan "sahaamalla" ja heittämällä otelauta käden sinne vaan sekaan? |
|
Opettele soittamaan biisejä, joissa kyseisiä ilmiöitä tapahtuu. Ei harjoituksia treenaamalla opi soittamaan musiikkia. Myytävänä Jackson PS4 -sähkökitara. |
|
wavelength: Opettele soittamaan biisejä, joissa kyseisiä ilmiöitä tapahtuu. Ei harjoituksia treenaamalla opi soittamaan musiikkia. No tuo tietysti varsin totta. Mutta, pointtinani kai lienee se, että pitäis sitten löytää semmonen biisi/riffi mikä sisältää kaikki mahdolliset variaatiot ja kikkailut, ettei tarvitse sitten niiten erikseen kaikkia käydä läpi. Kelailin vaan ettei välttämättä hirveesti oo tommosii biisejä mut kenties jotain harjoituksia? Mut jos ehotuksii biiseist löytyy ni antaa tulla vaa! |
|
Räkkipeli: No sahaile silleen että vasen käsi vaihtaa nuottia aina ku pikkaat? Luulis että toi on semmonen missä mielikuvituksen käyttö ei oo hirveen vaikeeta. :D Kelaa ihan mieles mukaan. Nyt napsahti niki iiiso plussa :D:D:D + http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=22619 |
|
Missähän menee taso tällä hetkellä? Lamb Of Godilla on aika paljon tollaisia riffejä, varsinkin uusimmalla kiekolla. Menes nyt siitä ryyppäämään, ennen kuin masennut niin pahasti, ettei edes viinakaan enää auta. |
|
Slayerin Raining Bloodin hämähäkkiriffin otat haltuun ihan ekaks. e: tai ota vaikka koko biisi samantien. ... |
|
tomaattiorava: aaarrrggghhhh E : Mä nyt käsitän ainakin alternaten ja tremolon ihan eri asioina mitä lähestytään aikalailla eri suunnista? Sahatessa sen plekukäsi mikä kaiken työn tekee, vasen vaan vaihtaa niitä nuotteja/sointuja. Nopeessa alternatessa taas molemmat kädet tekee töitä täysillä kun vasemman pitää näpätä niin monta nuottia kuin oikeankin, mikä on tietysti selkeesti haastavampaa. Musta vaan tuntuu oudolta lähestyä asiaa vaan "sahaamalla" ja heittämällä otelauta käden sinne vaan sekaan? Ei alternatessa tarvita vasenta kättä välttämättä ollenkaan. Alternate picking tarkoittaa sitä, että plektra soittaa joka toisen äänen iskulla ylös, ja joka toisen äänen iskulla alas. Tremolo picking taas on yhden äänen sahaamista tavallisella alternate pickingillä, tosin about siinä tempossa että kielet sulavat ja verenpaine kohoaa vaaralliseksi. |
|
http://tomhess.net/Articles/HowToPracticeForMaximumSpeedPart1.aspx Stage 1: When first learning a new guitar technique, determine (using a metronome of course) your maximum guitar speed you can play cleanly. Write this speed down on paper in a guitar practice log. Stage 2: Practice at 20%-35% of your maximum guitar speed. Do this for 5 consecutive practice sessions. Resist the temptation to play faster during this stage. Make sure everything you are practicing is still very clean. There must be NO excessive tension anywhere in your arms, hands, wrists, shoulders, neck, head or anywhere else. Watch to make sure you have no excessive or unnecessary movements in either hand. For some guitarists, this first step is very boring. You MUST remain patient with yourself, and the practicing process, during this time. This is absolutely critical! If you skip this step, you will probably train your hands to play incorrectly, inefficiently and ineffectively. At this stage you are developing the proper muscle memory for this specific guitar technique. If you are currently studying with a great guitar teacher, your progress will be much faster, easier and better than if you attempt to do this on your own. Once you have mastered stage two, you may move on to stage three, but not before! Above I said you should practice this stage for 5 consecutive practice sessions. That is only a general guideline, after the 5th session, reevaluate your progress. If you have not mastered this step, continue practicing that guitar technique at 20%-35% before moving on to stage 3. Stage 3: Practice at 50% of your maximum guitar speed. Do this for 3 consecutive guitar practice sessions. Again, make sure everything remains very clean. Play relaxed without tension anywhere in your arms, hands, wrists, shoulders, neck, etc. Watch to make sure you have no excessive or unnecessary movements in either hand. Do not move on until this step is mastered (it could take longer than 3 sessions, but do NOT move on to stage 4 before practicing for 3 sessions. Stage 4: Practice at 60-65% of your maximum guitar speed. Do this for 3 consecutive guitar practice sessions. Again, with total relaxation and economy of motion (no unnecessary movements). Stage 5: Practice at 80% of your maximum guitar speed. Do this for 5 consecutive practice sessions. Stage 6: Practice at 85% of your maximum guitar speed for the next (1) practice session only. Stage 7: Practice at 90% of your maximum guitar speed for the next 10 practice sessions. Stage 8: DRILL IT! TOTALLY RIPPIN (translation play at 100%) FOR an entire week! Stage 9: After that week evaluate where your new maximum guitar speed is (it will be higher than when you first measured it in stage 1). Stage 10: In this stage you will rotate every 3 guitar practice sessions like this: Session 1 = 60%. Session 2 = 85%. Session 3 = 95%. At the end of each practice session DRILL IT (100%) for a few minutes. Once a week, measure your new maximum guitar speed, and adjust your metronome speeds accordingly. Warning: NEVER play or practice your guitar in pain. Serious injuries can occur. This is not a joke, I know people personally that have had to have surgeries on their wrists and arms! "Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään |
|
http://www.musichopper.com/rtgbook.html There you go. Suht halpa, ei opeta mitään "opi tiluttaan 24 tunnissa", ja TOIMII. :) And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives. |
|
Jos reeniä haluat alternate pickaukseen nopeasti, opettele Catamenian Tuhat Vuotta-biisin introriffi sujuvaksi. Käytän sitä itsekin reenaamiseen. Vain 8% nykynuorista kuuntelee OIKEAA musiikkia. Loput ovat siirtyneet räppiin ja hiphoppiin... |
|
Kontiak: http://tomhess.net/Articles/HowToPracticeForMaximumSpeedPart1.aspx Haluiskohan joku suomentaa ton? |
|
Kontiak: http://tomhess.net/Articles/HowToPracticeForMaximumSpeedPart1.aspx Tää on juuri niitä artikkeleja, joihin kantsii suhtautua aika varauksella. Mulla nousee kyllä karvat pystyyn aina kun joku esittää tuollaista vuoren varmaa metodia nopeuden kehittämiseen. Olisi kiva nähdä jotain todisteita tuon metodin toimivuudesta, esimerkiksi kuulla artikkelin kirjoittajan omaa soittoa. |
|
Miksi pitäis soittaa kaikki vuoropikkauksella? Monesti se tekee asioista hankalammin soitettavia. Samaan fraseeraukselliseen lopputulokseen voi kuitenkin päästä, vaikka käyttäisi hieman legaattoja ja tekisi kieleltä toiselle siirtymisiä kahdella tai useammalla samansuuntaisella plekran liikkeellä. |
|
Ei pitäiskään, mut se ois hyvä saada aluksi hallintaan... samoin tietenkin myös legatot. And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives. |
Numb 27.01.2010 18:37:13 | |
|
Aina käyn lukemassa tuosta otsikosta, että "Vaihtoehtotreeniä deodoranttia varten". Ei mulla muuta. Jatkakaa. Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
|
January: Ei pitäiskään, mut se ois hyvä saada aluksi hallintaan... samoin tietenkin myös legatot. Tottakai sitäkin kannattaa harjoitella. Mutta ei ehkä ole hyötyä yrittää turhaan soittaa vuoropikkauksella, jos saman asian pystyy toteuttamaan helpommin. Ja sama juttu liittyen myös sormituksiin: kitaralla on mahdollista soittaa sama asia lukemattomilla eri sormituksilla, joista osa on täysin järjettömiä ja käyttökelvottomia ja jotkut taas fyysesti luontevia ja mukavan tuntuisia. Jos haluaa oikeasti saada treenattua jotain "käyttöön", kannattaa keskittyä hyviin sormituksiin ja luonteviin plektrakuvioihin niissä. |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|