Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hakeminen Musiikkilinjoille
1 2
Jay_C
22.01.2010 18:23:34 (muokattu 25.01.2010 19:36:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen 15-vuotias, eli siis 9-luokkalainen Mikkelistä (tosin aion muuttaa jos saan opiskelupaikan). Eli siis, kelpaisinko mielestänne mihinkään näistä lukioista?
 
Viimevuotiset vaatimukset
Max. Pistemäärä 20 josta;
- Max. 10 Päättötodistus
- Max. 10 Soittokoe, primavista ja todistukset
 
1. Sibelius-lukio 16,40
2. Vaskivuoren lukio 15,75
3. Tapiolan lukio 14,67
4. Cynageus-Lukio 12,90
5. Savonlinnan Taidelukio 11,30
tai
5. Kuopion Musiikkilukio (ei lähdettä)
 
(kaikista siis musalinja)
 

 
Eli heti alkuun keskiarvoni on 8,1 ja pääsoitin laulu.
Sitten musiikinopinnot
- 5v Viulua (on todistus)
- 2v Orkesterissa (on todistus)
 
- 1/2v Pidin bändikerhoa (virallinen työtodistus)
 
- 1v Jazzlaulua (on todistus)
- 1/2v Laulutunteja (suositus alempana)
 
- Pop&Jazzleiri (on todistus)
- Bändileiri (ei todistusta)
 
- 2/3 Perusteoria (on todistus)
 

 
Sitten jonkinlainen määrittelemätön osio
- Olen laulanut bändissä 2v.
- Bändi esiintynyt mm. 800+ ihmisen yleisölle
- Suositus bändin managerilta (opiskellut musiikinopettajaksi, opettaa musiikkia)
 
- Suositus musiikkipainotteisen yläasteeni musaopelta
 
- Suositus laulunopettajaltani
 
- Suositus Mikkelin Bigbandien vetäjältä Krystian Tesarczykiltä
(Krystian opettaa minulle Jazzlaulua)
 

 

 
Soittimet jota soitan:
- No, laulu
- Viulua en ole soittanut pariin vuoteen mutta kyllä siihen tottuisin varmaan
- Pianoa pimputtelen, ei ole ollut tunteja, mutta olen esiintynyt erinäisissä juhlissa soittaen pianoa.
- Kitaralla säestän itseäni. Tosin laulu ja kitaransoitto samaan aikaan vielä treenauksessa.
- Poikkihuilun ilmeisesti aloitan ensi viikolla.
 
EDIT: Käyn studiolla vasta maaliskuun 16. pv äänittämässä, sitä ennen ei oo näytettä.
 

 
Siinäpä se. Kiitos vastauksista jo etukäteen,
 
Janne, Mikkelistä
 
moderndrummer88
22.01.2010 18:28:08 (muokattu 22.01.2010 18:36:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen vaan sanon, että kannattaa käydä vaikka joku tommonen musalukio ennen konsalle menoa, vaikka periaatteessa paukut riittäisikin sinne. Se on tappoa käydä niitä yleisiä aineita samaan aikaan, kun opiskelee konservatoriolla.
 
Ehditpähän myös saada vähän ajateltavaa lisää tulevaisuutesi kannalta lukioaikana. Kiinostaako sinua itseäsi enemmän klassinen vai pop-jazz?
 
E: Todistuksilla tässä kai tarkoitetaan peruskoulun/2. asteen päättötokaria, eikä tuollaisia bändileirejä yms. Tai siis kun siellä hakukriteereissä ilmoitetaan, että pisteitä saa sen ja sen verran todistuksesta. Ei ropise irtopisteitä mistään bändileireistä yms. kai...
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Jay_C
22.01.2010 18:30:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todistuksella tarkoitan siis että minulla on mustaa valkoisella kyseisestä tapahtumasta.
 
J_Mikkonen
22.01.2010 18:37:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: E: Todistuksilla tässä kai tarkoitetaan peruskoulun/2. asteen päättötokaria, eikä tuollaisia bändileirejä yms.
 
Todistuksiksi käy kaikki peräkylän pikkubändileiritkin, kaikki vaan mukaan niin on näyttöä omasta aktiivisuudesta.
 
Jay_C
22.01.2010 18:42:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin että onko kenelläkään mielipidettä että onko minulla mahdollisuuksia...? Sillä tämän aiheen tarkoitus oli kysyä juuri sitä, ei vain kertoa opinnoistani.
 
moderndrummer88
22.01.2010 18:43:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horo-ari: Todistuksiksi käy kaikki peräkylän pikkubändileiritkin, kaikki vaan mukaan niin on näyttöä omasta aktiivisuudesta.
 
Tarkoitin, että kun tuosta 20 pisteestä puolet muodostuu todistuksesta, niin se kai lähinnä tarkoittaa, päättötokaria.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Phenom991
22.01.2010 20:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jay_C: Niin että onko kenelläkään mielipidettä että onko minulla mahdollisuuksia...? Sillä tämän aiheen tarkoitus oli kysyä juuri sitä, ei vain kertoa opinnoistani.
 
Opiskelen tällä hetkellä tuolla Kuopion musalukiossa ja kyllä luulisin että ei se ainakaan noista sun mainitsemista suorituksista tms. jää kiinni. Itsehän pääsin sisään vaikka en osannut laulaa juurikaan eikä mitään tutkintoja tms. ollut suoritettu. Rimaa hipoen, mutta silti : D Piti vaan näyttää se oma innostuneisuus ja se, että oikeasti haluaa sinne kouluun ja haluaa kehittyä jne. Tosin varsinaista haastatteluosuutta ei tänä vuonna ollut, vaan puhuminen hoidettiin soitto-ja laulunäytteiden yhteydessä.
 
Itse koulusta: Suosittelen! Hankala kuvitella parempaa koulua. Hyvä yhteishenki jne jne.
 
"Rakkautta on Nenän imeminen"
Sergei Fallinen
22.01.2010 22:55:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voi olla et kovimmat diggais jos sul olis vähän parempi tokari, mut mitä soittotaitovaatimuksiin tulee niin ei ne mitään konsia oo vaan ihan lukioita. Varmaan ainakin johonkin noista pääset
 
Sompi
24.01.2010 17:35:31 (muokattu 24.01.2010 17:36:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: voi olla et kovimmat diggais jos sul olis vähän parempi tokari, mut mitä soittotaitovaatimuksiin tulee niin ei ne mitään konsia oo vaan ihan lukioita. Varmaan ainakin johonkin noista pääset
 
Eiköhän se 8,1 oo ihan riittävä keskiarvo. Riippuu nimittäin aika paljo koulusta miten helposti niitä hyviä numeroita tippuu, ja sen takia ei oo kovin reilua jos keskiarvo vaikuttaa kovin paljo. Seki on tietääkseni vain suuntaa-antavaa että puolet pisteistä tulis tokarin keskiarvosta, kun kuitenkin se innostuneisuus vaikuttaa tuommosessa käytännössä enemmän... mutta enhän minä näistä oikeasti mitään tiedä, tuntuis vaan järkevältä tuollanen. Ite käyn semmosta koulua jossa ei kamalan helposti irtoa hyviä numeroita, kun esim. naapurikylän koulussa niitä saa paljon helpommin :P Ite aion hakea kuopion musiikkilukioon...
 
Ennen oli musiikki rautaa, nyt on biisit musiikintekoaineesta tehty
Sergei Fallinen
24.01.2010 20:43:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sompi: Eiköhän se 8,1 oo ihan riittävä keskiarvo. Riippuu nimittäin aika paljo koulusta miten helposti niitä hyviä numeroita tippuu, ja sen takia ei oo kovin reilua jos keskiarvo vaikuttaa kovin paljo. Seki on tietääkseni vain suuntaa-antavaa että puolet pisteistä tulis tokarin keskiarvosta, kun kuitenkin se innostuneisuus vaikuttaa tuommosessa käytännössä enemmän... mutta enhän minä näistä oikeasti mitään tiedä, tuntuis vaan järkevältä tuollanen. Ite käyn semmosta koulua jossa ei kamalan helposti irtoa hyviä numeroita, kun esim. naapurikylän koulussa niitä saa paljon helpommin :P Ite aion hakea kuopion musiikkilukioon...
 
joo no pisteytyssysteemi näkyykin jo alotusviestis mut meinaan et ainakin johonkin sibelius-lukioon voi olla monel hakijal lähemmäs ysin keskiarvo. Ja niin kuin sanoit sehän riippuu ihan vitusti koulusta tai jopa yksittäisest opettajast mut maailma ei tunnetusti ole aina reilu
 
krets
24.01.2010 21:04:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon nyt kanssa samassa vaiheessa kuin tekin. Mulla tässä olis toi tapiolan koulu melko lähellä ja oon sitä ajatellukkin, ainoa vaan että ka n. 7,4 tosin tämä kevät tulee menemään helvetinmoisella tsempillä. Soittokokemusta rummuista 8v joista viimeiset pari vuotta Ebelin musiikkiopistossa ja kitarasta n.3 vuotta. En ole teoriatutkintoja suorittanut ainakaan toistaiseksi.
Olisiko tällä pohjalla saumoja lähteä yrittämään sisään?
 
Sompi
24.01.2010 23:33:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: joo no pisteytyssysteemi näkyykin jo alotusviestis mut meinaan et ainakin johonkin sibelius-lukioon voi olla monel hakijal lähemmäs ysin keskiarvo. Ja niin kuin sanoit sehän riippuu ihan vitusti koulusta tai jopa yksittäisest opettajast mut maailma ei tunnetusti ole aina reilu
 
Helsingin suunnalla on muuten ihan pirusti semmosia kouluja, joista saa tosi helposti hyviä numeroita. On tullu huomattua semmoinen asia... Monet sikäläiset saavat kymppiplussia kokeista, meilläpäin suurin mahdollinen numero on kymppi. Reilua...
 
Ennen oli musiikki rautaa, nyt on biisit musiikintekoaineesta tehty
moderndrummer88
25.01.2010 00:04:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sompi: Helsingin suunnalla on muuten ihan pirusti semmosia kouluja, joista saa tosi helposti hyviä numeroita. On tullu huomattua semmoinen asia... Monet sikäläiset saavat kymppiplussia kokeista, meilläpäin suurin mahdollinen numero on kymppi. Reilua...
 
Onks niillä tokarissakin sitten arvosanoissa kymppi plussaa?
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
wavelength
25.01.2010 09:01:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Sen vaan sanon, että kannattaa käydä vaikka joku tommonen musalukio ennen konsalle menoa, vaikka periaatteessa paukut riittäisikin sinne. Se on tappoa käydä niitä yleisiä aineita samaan aikaan, kun opiskelee konservatoriolla.
 
Biittikomppaan tätä. Konsasta saa enemmän irti, kun saa keskittyä musiikkin sataprosenttisesti.
 
Myytävänä Jackson PS4 -sähkökitara.
Yrms
25.01.2010 09:38:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsin Vaskivuoren musalinjalle '07 keskiarvon ollessa 7,8 eikä mulla ollut mitään musaopintoja takana. Eniten vaikuttaa se, millaisen kuvan annat itsestäs pääsykokeessa, jos osoitat innostusta niin opettajat tykkää hyvää.
 
Opiskelu on ollut rattoisaa :)
 
www.mikseri.net/blindways
Jay_C
25.01.2010 19:33:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitos jo tähän asti tulleista viesteistä! Kertoo jo paljon :)
 
Phenom991
25.01.2010 19:54:14 (muokattu 25.01.2010 19:55:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yrms: Eniten vaikuttaa se, millaisen kuvan annat itsestäs pääsykokeessa, jos osoitat innostusta niin opettajat tykkää hyvää.

 
Tämä. Itse en ollut mikään mahdottoman hyvä soittamaan tai varsinkaan laulamaan, mutta sain ilmeisesti vakuutettua opet siitä että oikeasti haluan sinne ja haluan kehittyä jne.
 
Kannattaa ottaa etukäteen selvää vaikka koulun kurssisuunnitelmasta ja yleensäkin koulusta, mitä sillä on tarjota jne, koska kun kysytään että miksi haluat tänne niin antanee ihan hyvän vaikutelman jos on ottanut selvää asioista ja osaa perustella hakemistaan jotenkin.
 
"Rakkautta on Nenän imeminen"
JudeJude
25.01.2010 22:03:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: johonkin sibelius-lukioon voi olla monel hakijal lähemmäs ysin keskiarvo.
 
Yksi kaveri pääsi sibislukioon 5,4 keskiarvolla kun oli tarpeeksi hyvä soittaja. Minä pääsin vähän paremmalla kun en osannut soittaa silloin sitäkään vähää mitä nykyään. Silloin luulin kyllä osaavani kaiken mahdollisen.
 
Niin että yrittämään vain! Kaikista tärkeimmät kriteerit pääsyyn ovat että laittaa paperit menemään ja menee pääsykokeeseen oikeana päivänä. Jos ne eivät toteudu, mistään muistakaan ei ole hyötyä.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
moderndrummer88
25.01.2010 22:07:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JudeJude: Yksi kaveri pääsi sibislukioon 5,4 keskiarvolla kun oli tarpeeksi hyvä soittaja. Minä pääsin vähän paremmalla kun en osannut soittaa silloin sitäkään vähää mitä nykyään. Silloin luulin kyllä osaavani kaiken mahdollisen.
 
No eikai nyt sentään? Eihän tolla keskiarvolla ole mitään jakoja edes pärjätä ihan tavallisissa lukuaineissa...
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Sergei Fallinen
25.01.2010 22:10:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yks kaveri pääs sibelius-akatemiaan 4,2 keskiarvolla eikä edes juuri osannut soittaa. Et kova tsemppi päälle vaan!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «