Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MaxGuitarStore, alennuskampanja ja ko. pelin henki
1
kimurantti1
24.01.2010 05:20:30 (muokattu 24.01.2010 06:35:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäpä raportti, miten ainakin yksi tilaus meni. MaxGuitarStorella on sivuillaan lista alennustuotteista, jotka he ilmoittavat myyvänsä 2010 NAMMin laitteiden alta pois. Suurin osa on ihan normaaleja 5-10% alennuksia, mutta seassa oli joitain älyttömän hyviä diilejä, kuten SansAmp PSA-1 100e ja Xotic RC Booster 98e - nämä piti lähteä mulle UPS:n mukana, kuten myös hyvän hintainen Rocktron Midi Mate sekä kaksi pienessä alennuksessa olevaa demolaitetta: T-Rex Fuel Tank ja Korg DT-10. Tein tilauksen viime vuonna joulukuun alussa.
 
Kuulemma PSA-1 oli keretty myymään toisesta liikkeestä juuri samalla hetkellä. Ok, ei SansAmpia, neljä laitetta piti lähteä kun olin suorittanut maksun tilisiirrolla ja yhteyshenkilön piti antaa UPS:n seurantanumero. Kuukausi meni, jonka aikana kysyin muutamaan otteeseen sähköpostilla ja puhelimessa numeroa, jota en ikinä kuitenkaan saanut. Pakettia ei kuulunut, mutta ajattelin että joulukuu ja pyhät selittää asian ja odottelin vuodenvaihteen yli, jolloin lähetin sähköpostia taas tilauksesta. Lupasivat selvittää asiaa. Odottelin tästä taas neljä päivää ja kun mitään ei kuulunut, soitin puljuun, pyysin yhteyshenkilöni puhelimeen ja kysyin että ovatko lähettäneet tilauksen ja saisinko seurantanumeron.
 
Yhteyshenkilö sanoi UPS:n hukanneen paketin ja hän oli kuulemma luullut minun saaneen paketin kunnes otin yhteyttä. Paketti ei ollut vakuutettu, joten he kuulemma menettäisivät paketin verran rahaa mutta saisin heiltä kuulemma oikein erityiskohtelua. Kaikki edelliset olivat alennuslistalta ja tietenkin one-off laitteita, joten Midi Mate ja RC Booster jäisi, mutta he lähettäisivät minulle uuden DT-10:n ja Fuel Tankin, ja hyvittäisivät toiset kaksi laitetta PayPal-tililleni. Parhaat diilit jäisivät saamatta ja suht. korkeiden postikulujen takia tilaus oli hieman epäedullinen minulle, mutta en halunnut ruveta vänkäämään joten suostuin. He saisivat siis osan menetyksestään takaisin ja minä aika korkeista 60 euron postikuluista huolimatta uuden Fuel Tankin ja DT-10:n hyväksyttävään hintaan. Fair deal - jos homma olisikin ollut tällä selvä. Sain seurantanumeron ja UPS toimitti paketin.
 
Paketissa kyllä oli Fuel Tank ja DT-10, mutta yllätys yllätys, siellä olikin uusien laitteiden sijaan ilman alkuperäisiä pakkauksia kaksi demolaitetta (pieniä naarmuja ja velcroa pohjassa), joiden piti olla one-off -kappaleita ja paketissa jonka UPS hukkasi. Soitin puljuun ja esitin asialliseen sävyyn, että he lupasivat lähettää uudet laitteet hukkuneiden tilalle ja kysyin miksi sain nämä. Ilmeisesti siis UPS "löysi" paketin koska he lähettivät nämä demolaitteet eivätkä uusia. Kysyin lopuista laitteista ja vastaukseksi tuli äkäiseen sävyyn "We already sold the stuff, mind your own business" sekä luuri korvaan. Sain siis demolaitteina toimineet Fuel Tankin ja DT-10:n hintaan, jolla olisin saanut ne uutena täältä Suomesta, tai mahdollisesti halvemmallakin.
 
Tässä muutama juttu, jotka eivät mun järkeeni käy:
 
1) Ei kai paketti voi olla vastaanottajan vastuulla ennen kuin vastaanottaja on sen saanut ja kuitannut.
2) En saanut alkuperäisen tilauksen seurantanumeroa monista kyselyistä huolimatta. Jos paketti on ylipäätään mennyt UPS:lle, niin seurantanumero on kirjattu ja annettu puljulle. Jos pulju ei ole seurantanumeroa saanut, niin paketti ei ole lähtenytkään, eikä se silloin ole UPS:n lähtöpisteen varastolle tasan tarkkaan "hukkunut". Myöskin, UPS kyllä ilmoittaa liikkeelle kun paketti on toimitettu vastaanottajalle, mikä laittaa vähän outoon valoon yhteyshenkilön väitteen siitä, että hän luuli minun saaneen paketin.
3) Jos UPS hukkaa paketin, niin se myös etsii sen tai vaihtoehtoisesti korvaa paketin liikkeelle. Liike ei todellakaan ota takkiin UPS:n hukkaamasta paketista. Jos ottaisi, niin liike ei tasan tarkkaan hyväksyisi noin vain monen sadan euron menetystä.
4) Tuon kuulemma toisesta liikkeestä myydyn one-off SansAmpin tilalle ilmestyi nopeasti tilaukseni jälkeen "uusi" samanlainen, nyt paljon kalliimmalla hinnalla. Yhteyshenkilö myös sanoi RC Boosterin olleen käytetty. Sellaista ei lukenut tuotelistassa. En pedaalia ikinä saanut joten samakos se, mutta jos muut tilaatte tuolta listalta tavaraa, niin muistakaa varmistaa että laite ei ole käytetty, vaikkei siitä mitään mainintaa olisikaan. Nyt alennuslistaan on myös ilmestynyt teksti "mistakes and price changes reserved", ja myös monien tuotteiden hinnat onkin nousseet.
 
Mitään sataprosenttisen varmaa en tietenkään voi sanoa, mutta minun mielestäni näiden tietojen valossa on aika selvää, että mitä on oikeasti tapahtunut. Tämän olisin vielä niellyt enkä muuten jaksaisi pikkujutuista valittaa, mutta eihän se hauskuus tähän vielä loppunutkaan. Avasin juuri Fuel Tankin mukana tulleen pussin jossa kaapelit olivat ja huomasin, että siellä on vain murto-osa niistä piuhoista, joita Fuel Tankin mukana pitäisi tulla. Ei auta kun maanantaina soittaa sinne ja vaatia heitä lähettämään piuhat. Jos jätetään huomiotta kaikki muu, niin tässä viimeisessä on toki kyse vähäpätöisestä asiasta, joten jos yhteyshenkilö ei suostu myöntämään töppäilyjään tai muuten kykene asialliseen keskusteluun (kuten jo kerran sain todeta, se luuri on niin helppo vaan lyödä kiinni) niin mihin voin vedota? Vai onko vain nieltävä koko juttu ja hyväksyttävä että virallinen liike voi moista toimintaa harrastaa?
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Zeeboo
24.01.2010 10:20:42 (muokattu 24.01.2010 10:21:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaista tapausta koskee EU:n alueella ns etämyyntidirektiivi. Kannattaisi setviä tuo asia kuluttaja-asiamiehen kautta. Ihan periaatteesta.
 
Itse en suostuisi olemaan myyjän puolesta väärässä.
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
jo_tu
24.01.2010 10:59:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin samasta kaupasta, ja samasta alennuksesta, heidän itse teettämän MXG relic straton. Kyselin kitarasta varmaan kymmenellä eri sähköpostilla ja aina vastaus tuli nopeasti ja asiantuntevasti.
 
Itse kitarasta en enää alennusta saanut, myyntihinta oli 50% OVH:sta, mutta Gatorin laukun ja postituksen sain 85 eurolla, mikä on mun mielestä halpa.
 
Kitara tuli ajoissa ja sain seurantakoodin heti. Kitara oli juuri sellainen kuin pitikin, ja sähköpostissa luvattu käytetty laukku oli vaihtunut uuteen.
 
Minun kauppakokemus siis oli positiivinen tästä liikkeestä.
 
Toisaalta tämä kitara ei varmaankaan ollut niitä halutuimpia myyntituotteita, kun taas Kimurantin tuotteilla oli varmasti kova kysyntä.
 
Mutta eipä sillä, ei ne hommat silti noin saisi mennä, huono makuhan hommasta jää kun he noin asioita hoitavat. Tarkistin sähköpostit ja Robbertin kanssa olin itsekin asioinut, ja tosiaan nopeaa ja asiallista palvelua sähköpostin välityksellä saanut.
 
Joskus itselläkin käynyt niin ettei tavara ole sitä mitä on luvattu ja kun asiasta on ilmoittanut, on yhteistyöhalut loppuneet seinään. Äärimmäisen kettumaista.
 
Toivottavasti homma nyt oikenee jotenkin, loppujen lopuksi...
 
pedaaleita, vahvistimia, kitaran fiksausta? kysy niin suunnitellaan.
naavanka_
24.01.2010 14:00:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihme spedeilyä kyllä.
Kannattaa siitää huudella ja ainakin jonkinsortin ilmoitus tehä johonkin suuntaan, ei tuommonen pelleily kyllä vetele.
Omalle kohalle jos sattus niin hermot mänis pahemman kerran
 
Mandarax
24.01.2010 15:30:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Tässäpä raportti, miten ainakin yksi tilaus meni........
 
On kyllä harvinaisen surkeaa asiakaspalvelua.. Pääsee pulju ainakin omalle boikottilistalle - toivottavasti monen muunkin.
Kannattaa tehdä ilmoitus Euroopan Kuluttajakeskuksen verkkokaupan "mustalle listalle" ja kertoa tämä ilmoituksen tekeminen myös suoraan kyseiselle liikkeelle. Ehkäpä seuraavan kerran ainakin miettivät kahdesti ennenkuin keksivät kaiken maailman meriselityksiä tai suoranaisesti kusettavat.
 
http://www.ecc.fi/fi-FI/etamyynti/ilmoita-verkkokaupan-ongelmista/
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Hi-Power
24.01.2010 18:28:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JOs olet maksanut paypalin kautta kattoppa onko siinä mahdollisuus tehdä reklamaatio sen kautta ja saada rahat takaisin...
 
kimurantti1
24.01.2010 19:47:56 (muokattu 24.01.2010 19:57:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitänee miettiä tapausta. Maksoin tilauksen tilisiirrolla, mutta sain osan rahoista takaisin PayPal-tililleni, jonka tein asioita helpottaakseni. Olisi pitänyt tehdä se tili aikaisemmin. Oman ongelmansa tekee myös se, että ensimmäisen tilauksen jälkeen hoidin kommunikoinnin puhelimitse eikä mulla näin ole näyttää mitään kirjallista toteen, jos homma siihen menee. Myöskin, postikulut olivat alkuperäiset 60€, ja jos ne jäävät joka tapauksessa minun maksettavakseni, niin se nyt ainakin tulee takkiin.
 
Taidanpa kokeilla kunnolla ylipäätään molempien laitteiden toimivuuden, se tästä vielä puuttuisikin. Tänään nimittäin DT-10 pysyi päällä korkeintaa 5 sekuntia kerrallaan kunnes sammui. Patteri saattoi kyllä olla lopussa joten pitää kokeilla se ensin, pääsen tsekkaamaan vasta ensi lauantaina kun muutama keikka on ensin hoidettu alta pois. Tämän jälkeen soitan MaxGuitarille ja vaadin piuhoja. Jos lähettävät ne niin en varmaan jaksa enempää vääntää kun on tällä hetkellä energia muutenkin vähän lopussa. Jos eivät lähetä niin vien koko paskan loppuun saakka vaikka kyse ei älyttömästä rahasummasta olekaan.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Zeeboo
24.01.2010 20:02:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etäkaupassa asiakkaalla on muuten oikeus purkaa kauppa ilman mitään selitystä 14vrk sisällä paketin vastaanottamisesta. Riippumatta siitä mitä myyjä sivuillaan ilmoittaa kaupan ehdoista. Tämä ainakin Suomessa, mutta sellainen vainu on, että tämä sama on kirjattuna myös EU:n etäkauppadirektiiviin.
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
makoskela
24.01.2010 20:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikas ikävä tapaus. Ja yllättävä. Olen ostan tuosta putiikista aikas paljon tässä vuosien varrella. Ei mitään pahaa sanottavaa. Päinvastoin.
 
Hallowed by my name
kimurantti1
24.01.2010 20:05:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo: Etäkaupassa asiakkaalla on muuten oikeus purkaa kauppa ilman mitään selitystä 14vrk sisällä paketin vastaanottamisesta. Riippumatta siitä mitä myyjä sivuillaan ilmoittaa kaupan ehdoista. Tämä ainakin Suomessa, mutta sellainen vainu on, että tämä sama on kirjattuna myös EU:n etäkauppadirektiiviin.
 
Mun ymmärtääkseni myyjä noudattaa oman maansa lakeja rajat ylittävässä kaupassa. Lait on säädetty EU:n minimivaatimusten mukaan. Ongelmana on, että jos palautan nuo kaksi laitetta, niin otan 60e takkiin postikuluista, niin ettei se ole ainakaan ihan ensimmäinen vaihtoehto.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «