Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuka vaihtais oulussa mikin keppiin
1
Karvalakki
21.01.2010 11:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukas vaihtaisi oulun alueella kitara mikit luotettavasti Kun ei itellä ole kokemusta asiasta yhtään
 
Guitar is not just a hobby its a religion and a way of life
Tinippa84
21.01.2010 11:26:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.amfisound.fi
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
evaddave
21.01.2010 11:38:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvalakki: Kukas vaihtaisi oulun alueella kitara mikit luotettavasti Kun ei itellä ole kokemusta asiasta yhtään
 
Soitinrakentaja Rauno Härönen on ammattimies noissa asioissa. Hänellä on verstas Oulun pikisaaressa. Netistä löytyy kyllä yhteystiedot, kun hakee miehen nimellä.
 
markkuh
21.01.2010 14:33:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvalakki: Kukas vaihtaisi oulun alueella kitara mikit luotettavasti Kun ei itellä ole kokemusta asiasta yhtään
 
Suosittelen Härösen Raunoa Pikisaaressa, 10+
 
Et silleen...
Mushmouthedtalk
21.01.2010 18:03:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Amfisaundilla saat maksaa varmaan farmariauton, kivitalon ja lestaperheen elättämiseen menevän hinnan lähes kaikesta mitä siellä tehdään.
 
Ahokkis
23.01.2010 01:47:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Härönen kyllä on soittimien kanssa guru, amfisoundista taasen kuullut hieman *köh köh* ..palautetta.
 
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
McNulty
23.01.2010 10:15:39 (muokattu 23.01.2010 10:16:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hih... mie kun luulin että joku haluaa vaihtaa mikrofonin kitaraan... siis samoin kuin haluaisi vaihtaa kitaran autoon tms.
 
Amfia ja Häröstä onpi ehdoteltu ja hyvä näin, mutta sanottakoon että tuo mikin vaihtaminen skebaan on varsin simppeli juttu ja eräs niistä helpoimmista töistä aloittaa "kolviharrastus". Ensin tiirailee miten se vanha mikki on laitettu (mitkä johdot menevät minnekin) ja uusi mikki samoille platseille niin hyvä tulee. Mikkivalmistajien (etenkin S.Duncanin) sivuilta löytyy kaavioita ja ohjeita.
 
Suurin työ tuossa mikin vaihtamisessa on monesti soittimen riisuminen, eli kielet pois, pleksiä irti yms. Ilman puolituksia ja muita kommervenkkejä mikkivaihdos onnistuu tinaamalla pari johtoa. Se johtojen määrä siellä huoltopoterossa hivenen hämää ja saattaa pelästyttää, mutta ei niihin kaikkiin tarvitse pelkän mikkivaihdoksen aikana koskea. Siirtää syrjään sen verran että saa vanhan mikin pois ja uuden tilalle. Suosittelen ainakin ajatustasolla tutkailemaan ja pohtimaan moista toimenpidettä! Säästää vuosien varrella rahhaa kun osaa itse sen verran kolvailla.
 
The one who used to be known as bonecrusher
KUNU
23.01.2010 10:27:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahokkis: Härönen kyllä on soittimien kanssa guru, amfisoundista taasen kuullut hieman *köh köh* ..palautetta.
 
Kahdesti olen kitaran käyttäny Amfilla ja kummallakin kerralla olen ollut erittäin pettynyt, ja aivan aiheesta.
 
Insane Kane
23.01.2010 10:28:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KUNU: Kahdesti olen kitaran käyttäny Amfilla ja kummallakin kerralla olen ollut erittäin pettynyt, ja aivan aiheesta.
 
Syystä että?
 
Ei sen tarvitse olla iso vika, jos se on päässä.
JMP71
23.01.2010 10:35:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennen kuin alkaa mikrofonia vaihtamaan, on syytä opetella juottamaan oikeaoppisesti. Pääsee paljon helpommalla. Ei tarvi sitten olla tekemässä juotoksia uusiksi / viedä liikkeeseen korjattavaksi.
 
http://koti.mbnet.fi/ijl/juotetaan.html
 
www.myspace.com/deadbydolls3
Jucciz
23.01.2010 10:39:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mää suosittelen, että jos mikkien vaihdosta ei vielä ole kokemusta, alat hankkia sitä juuri nyt. Operaatio on yksinkertainen ja kuuluu mielestäni kitaristien perusosaamiseen. Tällä tavalla säästät rahaa vuosien varrella, jos mikkejä tulee vaihdettua useammankin kerran.
 
Hi-Power
23.01.2010 13:57:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tähän on vaihtoehtoja.. Yks on että minä vaihdan mutta se pitää tuoda se kitara mulle (ei maksa paljon) Toinen vaihtoehto on että käyt hakeen bilteemasta tinakolvin (Osta samalla se elektroninen kolvi niin voit käyttää sitä joskus muuhunkin ja jos ei bilteemassa enää ole niitä niin kysy sp-elestä http://www.spelektroniikka.fi/product_details.php?p=200 )
Ja sitten vaihda itse.. Muista ostaa myös tinalankaa.... :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «