Aihe: Mikä etunen päättärin kaveriksi?
1 2 3 4
pekurides
27.11.2009 00:16:10 (muokattu 27.11.2009 00:17:33)

jussi1976: No niin no. Se vanhentunutkin on mulle ok, ja siitä laitoinikin muutaman parannusehdotuksen Rocktronille menemään.

Voodun uusi hinta on kysytty, se on luokkaa 780 euroa, ja käytettyä en ole löytänyt alle 500 euron. Joten... Enkä muuten kadu. Jos väitätte, että se on tylsä tai kyvytön härveli, se johtuu siitä, että ette osaa sitä käyttää.

Onhan noita vuosikaudet pyörinny torillla 250-400€ välimaastossa näin äkkiseltään muisteltuna ja näissäkin taidettiin niitä ensimmäisiä versioita kehuttavan parassointisiksi? mikä on totuus, mene ja tiedä.

Mutta 780€ saa paljon muutakin kivaa ja tuplaten torilta.

Minä melkeimpä varovasti uskallan väittää että sen perussärösaundi oli yhden illan ruuvailun jälkeen ehkäpä hiukan tylsähkö ja väritön.

Tosin väite on täysin omien korvien tuotosta enkä varmastikkaan osannut käyttää...)

Roctronin tuotoksia myös toiset kehuneet, piranhaa ainakin heviin...

Mutta, jokin ihmeellinen asia tuntuu yhdistävän juurikin roctronia,zoomia,digitechiä ym. jne. joita ei tunneta varsinaisina arvostettuina putkivahvistimien valmistajina että jollain tavalla niiden saundista jotain ihmeellistä mojoa tai luonnetta tuntuisi kuitenkin puuttuvan mitä taas perinteisiin vahvistinmerkkeihin taas vaivatta löydetään ja vielä useammalla merkillä tunnistettava oma saundi ollaan ainakin tunnistettavinaan.

mielikuvilla on vaikutusta saundiinkin:=)
They see me rollin, they hatin.
HeavyMachinery
27.11.2009 00:17:18

jussi1976: No niin no. Se vanhentunutkin on mulle ok, ja siitä laitoinikin muutaman parannusehdotuksen Rocktronille menemään.

Voodun uusi hinta on kysytty, se on luokkaa 780 euroa, ja käytettyä en ole löytänyt alle 500 euron. Joten... Enkä muuten kadu. Jos väitätte, että se on tylsä tai kyvytön härveli, se johtuu siitä, että ette osaa sitä käyttää.

Pod ei ensinnäkään - ja siis ihan perusteltuna vaihtoehtona kun se esin vedettiin - kestä polkemista kauaa, vaan breikkaa. Se saundaa hyvin joskus, mutta ei saundaa keskiäänillä eikä huippuvolalla. Säädöt ovat summittaisia. Koko pedaali on kuin lelulaatikko. Kannen pitäisi olla terästä - ja sitten täysputkivehje myös. Itse asiassa en ottasi MITÄÄN lattiapedaalia keikalle koskaan. Siinä pitää katosmoa koko ajan potikoita, johtoja jne. En tasan katso. Katson vain Wahia ja Whammyä ja kanavanvaihtajaa. Period.

Kuka nyt mitään liveä ostaisikkaan sitä varten on Pro mallit.

Quadin pitäs olla kovarauta Itselle sellainen on juuri tulossa :D

Mulle on tärkeä että laitteessa on fyysiset potikat joita voi ruuvata tai sitten sellainen tietokoneella reaali ajassa ohjelmoitava kuten uudet podit.
Valikko helvetit ei sovi minulle...
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
ReBeat
27.11.2009 00:47:38

jussi1976: Jos väitätte, että se on tylsä tai kyvytön härveli, se johtuu siitä, että ette osaa sitä käyttää.

Sillon kun se oli mulla muutaman vuoden niin en osannut käyttää sitä maksimaalisesti. Silti voin muistikuvien varassa sanoa, että siitä saa tietynlaisia aika sileitä särösoundeja jotka toimii kivasti. Jos taas haluaa etuasteelta isoa rouhaisua, niin tuosta ei saa millään tavalla ruuvaamallakaan samanlaista värinää kuin Mesasta. Koskee myös puhtaita. Fiiliksessä on iso ero. Quadin kanssa tuntuu että kitara on elävässä yhteydessä suoraan kaiutinkaappiin ja homma toimii ajatuksenvoimalla. Voodun kanssa tuntee että siinä välissä on joku laite joka tekee jotain ja tulee vähän muovisuutta sekaan.
jussi1976
27.11.2009 09:02:50
No kertokaa, mistä tollasen saisi, siis Voodun, käytettynä? Vielä olisi tilaa nääs? Olen yrittäny etsiä, mistää ei meinaa löytyä.... :o(
ReBeat
27.11.2009 09:07:31

jussi1976: No kertokaa, mistä tollasen saisi, siis Voodun, käytettynä? Vielä olisi tilaa nääs? Olen yrittäny etsiä, mistää ei meinaa löytyä.... :o(

http://cgi.ebay.de/ROCKTRON-VOODU-V … ektgeraet-TOP_W0QQitemZ200410972279
hannlain
27.11.2009 09:45:08
Kertokaas tietävämmät noista Mesan vanhemmista etusista suhteessa toisiinsa
* quad
* studio pre
* formula pre

Quadia HeawyMachinery on jo hehkutellut, mutta millainen olis formula pre? Mitä oon lukenu ni cleanit olis parhautta siinä, mutta mitenkäs särökanavien kanssa?
-Hannu
HraPerkele
27.11.2009 09:52:08

pekurides: Mikähän se hintakatto mahtaa olla?

veikkaisin että alle tonniin pitäisi irrota...

kyllähän etusen pitäisi alle tonniin joo irrota. Tällä hetkellä pitäisi irrota 500€, ehkä tulevaisuudessa olisi max tonni mutta eipä nyt ehdi niin kauaa säästellä..

nääkin aivan makuasioita taas ja hiukan saisit enemmän valottaa millaista pörinää olet hakemassa? tiukkaa vai vielä tiukempaa jne:)

Tiukkaa tietysti eikä tiukempikaan haittaisi, mutta sanotaan nyt että 5150 särö päivitettynä selkeämmällä erottelukyvyllä ja ilmavammalla ulosannilla olisi hakusessa. Luulisin että tuo vht päättäri osaltaan kyllä auttaa asiassa.

Mesan recto preamp myös oli aika jyräävä ja massivisen saundinen sekä hyvä lonestarin kliini päivitetty muistaakseni siihen etuseen, mutta mielestäni studio edelleen hiukan tiukempi ja agressiivisempi.

Puhtaiden puolesta tuo lonestar kuulostaa todella hyvältä(testaillut sitä Roadsterin nupilla) mutta en yhtään ole lämmennyt Rectonupin muovisen kuuloiselle särölle..mielipide vain =)

Muutenkin vähän karsastan noita Mesan tuotteita kun muutamaa eri nuppia testailleena aina jäi joku tökkimään.

Säröpuolella varmaan kaikki nuo Englin etuset hoitaa homman kunniakkaasti.

tonnin luokassa myös heittäisin VHT GP3 , kerran testinyt ja melkein ostinkin, kova peli.
Tuo kyllä kiinnostaisi mutta tämän hetken hintakatto tulee tosiaan vastaan.
Tami
27.11.2009 09:53:25

hannlain: Quadia HeawyMachinery on jo hehkutellut, mutta millainen olis formula pre? Mitä oon lukenu ni cleanit olis parhautta siinä, mutta mitenkäs särökanavien kanssa?
-Hannu

Jäsen Kunnasja on noita tässä threadissa käsiteltyjä laitoksia mutustellut noissa artikkeleissaan..

http://muusikoiden.net/artikkelit/1093
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
HraPerkele
27.11.2009 10:06:05

hannlain: Mulla on pelittänyt hyvin g-majorin kanssa. G-majorin releet ohjaa englin kanavan vaihtoa sekä hi/lo -gain. Midilankussa (engl z-15) on pari releohjausta, joista toinen ohjaa englin contour-säätöä. Jos nyt olisin ostamassa midi-lankkua valinta olisi ehkäpä joku muu kuin tuo engl, kun se ei osaa CC-komentoja, mutta tässä setupissa sillä pärjää.

Omaako muutkin G-tuotteet tuon relehässäkän? Ja löytyykö muiden valmistajien efektituotteista tuota vai onko se vain TC:n oma innovaatio?

Luulen että tuo setuppi mullekin riittäisi ainakin alkuun kun tarvetta olisi vain clean+chorus ja särö+delay tyylin kokeiluille.

Mitäköhän muita asiallisia midilankkuja löytyisi markkinoilta?
oiva tumpeloinen
27.11.2009 10:09:44
HraPerkele: Omaako muutkin G-tuotteet tuon relehässäkän? Ja löytyykö muiden valmistajien efektituotteista tuota vai onko se vain TC:n oma innovaatio?

Ei ole TC:n innovaatio, eikä löydy kaikista TC:n mulinexeista.
Shredator
27.11.2009 10:12:48

hannlain: Juu olin lukenut tuon aiemminkin, mutta viitteitä formula pre:hen siellä on melko suppeasti.

Formulan säröt perustuu tiettävästi Maverickin soundeihin, eli aika medium gain -vehje. Oikean päättärin kanssa saa mukavaa Volvo-säröä :) Cleanit on tosiaan tuon paras osio. Hevimetelit joudut ottamaan muualta.
"Tärkeintä on se, ettei tee musiikissa lainkaan virheitä."
jussi1976
27.11.2009 10:43:53
En mielellään ostaisi yhtä Voodua ulkomailta, vaan nimenomaa Suomesta. Joten jos joku haluaa myydä, ilmoittakoon.
HeavyMachinery
27.11.2009 11:12:44

hannlain: Kertokaas tietävämmät noista Mesan vanhemmista etusista suhteessa toisiinsa
* quad
* studio pre
* formula pre

Quadia HeawyMachinery on jo hehkutellut, mutta millainen olis formula pre? Mitä oon lukenu ni cleanit olis parhautta siinä, mutta mitenkäs särökanavien kanssa?
-Hannu

Quadista löytyy Studio pre.

Mulla oli Formula Pre se on varmaan tuo torilla oleva :)

Cleanit siinnä on tosi hyvät sellaiset mukavan pehmeät ja tarvittaessa saa nekin menemään mukavasti pikkaisen ruvelle. Säröä siitä ei saa irti paljoa ja sekin mitä saa on sellaista OD henkistä. Siitä on helppo sanoa että se on aika Blues koko etunen. Jos saisin halvalla niin voisin ottaa jonkin tappo etusen kaveriksi mutta yksin sillä ei oikein paljoa tee.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
hannlain
27.11.2009 11:22:21
Quadista löytyy Studio pre.

Mulla oli Formula Pre se on varmaan tuo torilla oleva :)

yritin varmaankin juuri sitä ostaa, mutta savolainen olikin liian kiintynyt siihen eikä myynytkään ;)

Enivei, voikin olla että tuota Quadia tarvinnee ruveta katsastamaan mikäli parisuhde e530:n kanssa kariutuu.

-Volvo-kuski
jussi1976
27.11.2009 11:43:35
HeavyMachinery:

Toi sun tunnuslause varallisuudesta on muuten loistava. Tota harvempi elämässä tajuaa :o)

Mitä mieltä porukka on Prophesystä? Siis Rocktron Prophesy 2:sta?
maxillaris
27.11.2009 14:58:44
Niistä rouheista putkipäättäreistä tuli mieleen Mesan strategy 400. On paljon watteja ja putkia. Sopii varmasti vuuduun kanssakin.
maxillaris
27.11.2009 15:00:11
hannlain: yritin varmaankin juuri sitä ostaa, mutta savolainen olikin liian kiintynyt siihen eikä myynytkään ;)

Enivei, voikin olla että tuota Quadia tarvinnee ruveta katsastamaan mikäli parisuhde e530:n kanssa kariutuu.

-Volvo-kuski

Savolainen suosittelee varauksetta sinulle Mesan Quadia. Toimii sen fiftyn kanssa erittäin hienosti(kokemusta on).
maxillaris
27.11.2009 15:12:38
hannlain: Kertokaas tietävämmät noista Mesan vanhemmista etusista suhteessa toisiinsa
* quad
* studio pre
* formula pre

-Hannu

Lisäksi kokeilemisen arvoinen on se studio pre. Noita oli joskus 6 kappaletta samaan aikaan ja niissä oli hiukkasen eroja. Muutaman Quadin, studio pre:n ja formulan ja recton ja triaxiksen omistaneena suosittelen Quadia ja studio pretä. Erittäin hyvät puhtaat ja oikein miellyttävä smooth distortion. Jos vertaan omaan 60w MKIIC+ lead-kanavaan niin minusta tuo studio pre menee lähimmäksi.
hannlain
27.11.2009 15:21:01
maxillaris: Savolainen suosittelee varauksetta sinulle Mesan Quadia. Toimii sen fiftyn kanssa erittäin hienosti(kokemusta on).

osu ja uppos :) ja lähtee tästä suoraan Matkahuoltoon hakemaan sitä fiftyä.
ja jos jollain on myydä mulle Quad, ni tarjouksia otetaan vastaan ;)
-Hannu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)