jukcat 05.03.2004 07:41:46 | |
---|
Sain pari projektia viimein valmiiksi. Tiikki skittapuuna ei ehkä ensimmäisenä tule mieleen. Mutta hyvä siitä tuli. Tiiki on niin pehmeää ja öljyistä, että oli liimattava 5mm koivua sen taakse. Mutta pelittää, hyvä paksu hiukan LP soundi, yläpäätä enemmän. Huikea sustain.Talla on v.-61 Fender Telestä, ja ESPin tekemä. Mikkinä tallassa SD, kaulalla Tokain telestä napattu. Odotettua paljon parempi peli ja persoonallinen. Nähdään myös keikoilla. Basso on vanha japanin vantage jostain -70l alusta. Nauhat lähti suht helpolla. Pinta oli mustaa muovimönjää, joka ei irronnut millään kokonaan, vaan oli imeytynyt puuhun kuin liima tms. Sitä ei saanut keiteltyä kuumailmallakaan ulos kokonaan. Pintaan jäi tummempia läikkiä, jotka kyllä livenä näyttää hyvältä, kuin olisi tosi vanha soitin, joka se itseasiassa onkin. Soundi parani entisestään. Hyvä tämäkin. No jokohan linkit toimisivat: http://personal.inet.fi/koti/jukcat/skitat.jpghttp://personal.inet.fi/koti/jukcat/skitat_2.jpghttp://personal.inet.fi/koti/jukcat/skitat_5.jpghttp://personal.inet.fi/koti/jukcat/skitat_6.jpg että näin.Kommentteja olis mukava saada! Toiset näkee maan ja kokee taivaan. |
-Q- 05.03.2004 08:56:20 | |
---|
Huh. Aika hurja :) Toi kitaran runko on upea. Tykkään tuosta sommittelusta kun puun syyt on vinossa tuohon rungon muotoon nähden. Symmetrian ystävänä olisin halunnut mikit myös linjaan noiden syiden kanssa. -Tai syyt mikkien kanssa. Mutta toi kaula. Tai oikeastaan lapa. En muutenkaan tykkään ton mallisesta lavasta ja tuollaisessa "luomu"-kitarassa se aiheuttaa mulle päänsärkyä. Tuosta tiikistä piti kysyä kun sanoit sen olevan pehmeää. Mä oon ymmärtänyt, että sen pitäisi olla tosi kova puu. Eikös siitä tehdä mm. puutarhakalusteita ja veneitä joiden soisi olla melko kestävää materiaalia. -Täähän on siis ihan mutua.. |
jPekka 05.03.2004 09:52:31 | |
---|
Tuosta tiikistä piti kysyä kun sanoit sen olevan pehmeää. Mä oon ymmärtänyt, että sen pitäisi olla tosi kova puu. Eikös siitä tehdä mm. puutarhakalusteita ja veneitä joiden soisi olla melko kestävää materiaalia. No, se on säänkestävää puuta - ja sen verran raskasta, etteivät tuoreet tiikkitukit kellu... veneissä sitä käytetään kanteen, koska a) se ei mätäne eikä lahoa ja b) se ei muutu liukkaaksi märkänäkään. Molemmat ominaisuudet tietysti sopivat puutarhakalusteisiin. "Minne tahansa menetkin, siellähän olet." |
lexa53 05.03.2004 10:04:27 | |
---|
Onko tuossa bassossa alkuperäiset mikit? Jos on, niin epäilen suuresti että basso on 70-luvun alusta. |
Onko tuossa bassossa alkuperäiset mikit? Jos on, niin epäilen suuresti että basso on 70-luvun alusta. Kaikki bassossa viittaa enemmänkin 80-luvun loppuun ja 90-luvun alkuun. Tai sitten muutostyöt ovat olleet tosi rajuja. Mutta sama se. Jos sillä soittaa. Sorvatut nupit potikoissa ja mikkivalitsimessa olivat tosi hienot. Itse asiassa mua ei häirinnyt kitarassa kuin tuo lätkämailalapa, joka ei oo estetiikkana mua koskaan miellyttänyt - mutta oon ymmärtänyt, että monen muun mielestä se taas on ihan 'ältsin pähee', joten antaa mennä. :-) Mitenkähän mahtaa elää vinosyin leikattu puu? Mikä on sen takana olevan koivun kuitusuunta? Jatkakaa:-) |
Teijo K. 05.03.2004 11:24:14 | |
---|
Tuo kyllä antoi ideoita tuon viilun kanssa leikkimiseen. Siinä ei se syysuunta ole niin tärkeä rakenteen lujuuden kannalta. Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
lexa53 05.03.2004 11:56:34 (muokattu 05.03.2004 12:01:41) | |
---|
Kaikki bassossa viittaa enemmänkin 80-luvun loppuun ja 90-luvun alkuun. Tai sitten muutostyöt ovat olleet tosi rajuja. Juuri tuo 80-90 -lukujen taite kävi myös mielessäni. Mutta asiallisen näköinen on tuo kitara, vähän Gibsonia, vähän Fenderiä, vähän heviä ja paljon mielikuvitusta. |
jukcat 05.03.2004 15:59:34 (muokattu 05.03.2004 16:00:06) | |
---|
No en usko että tikki alkais elää pahemmin, se koivu sitävastoin voi sitä tehdäkin, aika näyttää.. Basson iän suhteen olette varmaan oikeammassa kuin minä. basson soundit on kyllä ihan kohdallaan: www.mikseri.net/uolevi/ ja siellä biisit Vanha valokuva sekä Pieces of my soul. Toiset näkee maan ja kokee taivaan. |
Juzzu 05.03.2004 16:16:53 | |
---|
Höh! Nyt mun seuraavaa rojektia (joskus tulevaisuudessa), LP-runkoista Telen mikeillä ladattua kitaraa syytetään kopioinnista! ;o) Mielenkiintoinen kitara. Potikoiden sijoittelu on kyllä persoonallinen. Samaten lapa! Runkopuiden syiden suunta on poikkeava, mutta kyllä aika tyylikäs! Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |