Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Telecaster-rakennussarjasta!
1
N4754_
25.11.2009 01:31:00 (muokattu 25.11.2009 01:37:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvää keskiyön jälkeistä aikaa, arvon kollegat.
 
Tässä pimeän ja kylmän talven illanratoksi suunnittelin tällaisen telecaster-rakennussarjan hommaamista.
 
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=747
 
Onko kellään henkilökohtaisia kokemuksia kys. systeemistä? Onko ihan susi? Heitetäänkö vesilintua? Pistetäänkö talonlämmikkeeksi? Mistä päästä kyseisen mikit ja virityskoneistot sun muut tilpehöörit ovat? Kannattaako tällainen hommata vai jätetäänkö rahat jotain muuta varten?
 
Ei miul muuta. Vastauksia odotellessa. Kiitos.
 
- Ville Taivalkoski.
 
Edit: Olisikohan parempi vaihtoehto hommata tällainen epeli: http://www.beatman.fi/product_details.php?p=718 johon tovereiksi DR.Parts kaula ja runko?
 
milkcow s calf
25.11.2009 09:18:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henkilökohtainen mielipiteeni yhden telekitin kasanneena on, että noissa rakennussarjoissa ei kipupiste löydy yleensä puupuolella vaan justiinsa noissa rautaosissa.
 
Minä jos olisin nyt asialla, ottaisin joko tuon halvan kitin tai drpartsin puut ja hommaisin erikseen kohtuulliset raudat joko netistä, muusikoiden kirpparilta tai kimppatilauksen kautta. (järjestys sattumanvarainen, ei paremmuus-). Mielestäni ei ole paljon järkeä kuorruttaa DRpartsin puita noilla halpisosilla.
 
Mutta tämä on siis vain minun mielipiteeni.
 
Mitä pienempi vika sitä isompi leka.
N4754_
25.11.2009 21:10:25 (muokattu 25.11.2009 21:10:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos, tämä valaisi jo hieman. Mutta mieluusti tahtoisin lukea muidenkin mielipiteitä asiasta, joten hophop kaikki kirijottelemmaan..!
 
EDIT: Oliko tämä liian lyhyt kirjoitus?
 
Kun ihminen miettii, mitä sanoisi, hän ei suinkaan mieti, koskettaako se muita, vaan hän miettii, että koskettaako se häntä itseään, ja miten paljon.
jra
25.11.2009 22:28:14 (muokattu 25.11.2009 22:37:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika pitkälti samaa mietä eka vastaajan kanssa. Luultavasti noiden kokosettien rautaosasto on samaa tasoa kuin esim. halvimmissa Bentonin, J&D:n tai Sunsmilen tele&strato-kopioissa. Ainakin itse olen saanut J&D:n satasaen telestä ok soittopelin juurikin satulan, mikit, tallan ym. vaihtamalla. Olen samaa mieltä että vaikka DR-partsin puut ja siihen sitten kimpasta esim. Wilkinsonin edullisia osia tai tuolta Beatmanilta, SP-Elektroniikasta tms.
 
Hoscon Japanissa tehdyt puuosat ovat erittäin laadukkaista, mutta tuosta halvasta setistä en osaa sanoa, saattaa olla aivan ok, ja samaa tasoa DR-partsin irtokaulan ja bodyn kanssa. Joka tapauksessa Hoscon setissä raudalle tulee niin vähän hintaa että tietysti voi tilata sen ja vaihtaa sitten myöhemmin parempaa siltä osin kuin tuntuu. Tele on kuitenkin sellainen palapeli, jonka voi helposti "rakentaa" vaikka osissa. Esim. seuraavasta Tesla-kimpasta mikit jne.
 
Tuo melkein 200 EUR maksava rautasarja tuntuu kyllä aika kalliilta, siinä maksaa luultavasti eniten Klusonin virityskoneistot ja talla. Samaan hintaan saa varmasti riittävän laadukkaat virityskoneistot + tallan ja esim. Fenderin Nocaster tms. huippu mikit. Kent Armstrongit ovat kuitenkin "vain" itämaan tuotantoa, vaikka aivan käyttökelpoiset varmasti ovatkin.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
mikkojen
25.11.2009 22:59:09 (muokattu 25.11.2009 23:02:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen saanut ihan jees soittopelejä kimppatilausten kautta tulleista rakennussarjoista. Tosin, eipä noihinkaan juurikaan mitään muuta "alkuperäistä" jäänyt kuin puuosat. Mutta kimppojen sekä tämän m.netin torin kautta palanen kerrallaan hankittuna kokonaiskustannukset ovat jääneet reippaastikin alle "tavallisten" hintojen. Mutta toki on pakko myöntää, että mukana matkan varrella on ollut hitunen tuuriakin. Ja paljonhan omaa työtä nuo ovat sinänsä vaatineet.
 
Tele Thinline (puut 126-kimppatilauksesta):
http://muusikoiden.net/dyn/users/59963.jpg
 
LP (puut 126-kimppatilauksesta):
http://muusikoiden.net/dyn/users/62329.jpg
 
Tottakai tässä pitää sitten muistaa sekin, että jos suomikaupasta tai t-kaupasta rakennussarjan ostaa niin mukana on myös jonkinlaista takuuta siitä että tavara on kelvollista. Kimppatilauksissa kun taas saadaan tasan tarkkaan sitä mitä sieltä kulloinkin tulee..
 
edit: tekstiä.
 
carpe diem - memento mori
aptele
28.11.2009 22:15:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rrakensin telen kurssilla, puutkin muotoiltiin itse joten pääsin vaikuttamaan kaulaprofiiliin ja radiukseen. Metallit tuli koreasta 220 ekee. Projekti onnistui niin hyvin että -69 lespa jäi kuudeksi vuodeksi koteloon. lopulta vaihdoin sen pois.Telen osia on vähitellen tetysty vaihdettu parempiin(gotoh,lindy fralin,wilkinson).Eli joshaluaa hyvän joutuu panostamaan hyviin osiin, mutta rakennussarjalla pääsee kyllämukavasti alkuun
 
varakeef
30.11.2009 10:45:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan kätevimmin ja kokonaisedullisimmin saa rautaosat (ja miksei myös rungot ja kaulat sekä pleksit) Axesrus-puljusta Englannista.
 
Saa vähän valita, mitä ottaa ja mihin panostaa. Noissa seteissä tavara voi olla ihan hyvää, mutta se on sitten kaikki siinä. Minusta 200 eurolla saa Axesruksesta vaikka mitä.
 
Kyllä noista kaikki osat tyyppisistä halpiksista kitaran voi saada. Omassa kuvassa oleva benderillä varustettu paisley on perimältään Soitin Huttusesta haettu satasen paketti. Matkan varrella osia on kyllä vaihtunut: kaulan ja rungon lisäksi alkuperäistä taitaa olla vielä kaulalevy, virittimet, kielenohjain, ferruulit, tallalevy ja satulat sekä etumikki.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «