Aihe: Marshall JVM 410 Nuppi?
1 2
Icy-Sun
20.11.2009 17:33:50
Juzpe: Ainakin jossain vaiheessa oli joku JCM 900-nuppi tarkemmin en tiä.

Nykyisin käyttänyt Plexejä ja Bluesbreakeriä ja Soldanon nuppeja.
isokitara
21.11.2009 01:07:16
jussi1976: Eli, kysyn vielä mielipiteitä;
Ketkä on kokeillu tuota Marsun uutta nuppia, mallia JVM 410? Siinähän pitäisi olla säätövaraa ja kanaviakin on neljä, jokaiseen saa kolme erillistä asetusta? Täysputki tietysti ja 100 wattia.

mun mielestä jvm on ihan mieletön peli.
etuasteputket vaihdoin aluksi; laitoin eh, tung sol,svetlana-blandiksen sisään.
soittaessani nostan aina masterit aika ylös. ja säädän kanavavolilla tasot.
mun mielestä on ihan saatanan kova laite, todella classic hard rock + heavyt + hendrix soundit irtoaa todella hyvin kuivana. reagoi dynamiikkaan erittäin hyvin. esim pinch h:t irtoaa leikiten jo kevyillä gaineilla. middlet luonnolliset, toisin kuin esim jcm 800 ja 900, jcm2000 oli jo parempi middlen suhteen. mun mielestä jvm:n reverb on tosi hyvä ja luonnollinen, eikä millään lailla "hukuttava".
toisin kun jotkut sanoo, nippeleitä ei ole liikaa. nimimerkillä loputon säätäjä.

raakaa ulostulotehoa ja häiriöttömyyttä(puhtautta) esim engl savage:ssa on enemmän...mutta savage on jo eri kone kaikin puolin...!!
whatever doesn' t kill you makes you stronger
isokitara
21.11.2009 01:21:38
Vapour: JVM on ihan jees. Se mikä siinä eniten minua risoo, on sen todella kompressoitunut soundi. Tuntui, kun olisi soittanut valmiiksi masteroidulla soundilla, joka ei pahemmin elänyt plektrakäden mukaan. Laite ei myöskään hirveän hyvin seuraile skitan volapotikkaa.

Näistä syistä oma valintani monipuoliseksi brittivehkeeksi oli Laneyn VH100r. Vähemmän kanavia, modeja eikä kahta mastervolaa, mutta parempi, dynaamisempi ja "vintagempi" soundi.

aika jännä juttu, kun mulla tuntu tuo jvm heräävän ihan erilailla dynaamisesti henkiin kuin esim vh100r joka tuntui jotenkin tuhnulta ja epädynaamiseltä. vaihdoin toki tuohon vh100r:ään ihan kunnon etuasteet hetimiten.
oisko kyse niistä marshallien masterien helposta hallinnoinnista verrattuna laneyn vh:n(laneyssa ei master volaa, vaan yht kanavavola)??
whatever doesn' t kill you makes you stronger
P-man
21.11.2009 10:15:31
toisin kun jotkut sanoo, nippeleitä ei ole liikaa. nimimerkillä loputon säätäjä.

Mäkin vähän ihmettelen ku jotkut väittää että "liikaa nappuloita" tai "vaikea säätää"
Mun mielestä helvetin yksinkertainen vahvistin käyttää.
Hinta-laatu suhteeltaan ehkä paras 100W nuppi, mitä tällähetkellä markkinoilla on.
lavaamo
21.11.2009 10:54:50
P-man: Mäkin vähän ihmettelen ku jotkut väittää että "liikaa nappuloita" tai "vaikea säätää"
Mun mielestä helvetin yksinkertainen vahvistin käyttää.
Hinta-laatu suhteeltaan ehkä paras 100W nuppi, mitä tällähetkellä markkinoilla on.

Joo, kun on neljä kanavaa niin kyllä se mun mielestä vaati myös neljä equa ja se tarkoittaa useampia nappuluoita.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Minushuman
21.11.2009 11:01:17
Kesä-heinäkuusta asti oon tolla vedellyt. Kaks viikkoa kääntelin niitä EQ-nappuloita mutten saanut haluamaani saundia ulos, joten laitoin MXR Ten Band EQ lenkkiin niin johan läks. Säröä lähtee ihan vitusti, mulla ei oo kun vähän yli puolen välin ja siinä on ihan Burstbuckereille ihan riittävästi puhumattakaan EMG:stä. Ehkei tämä ole "the vahvistin" mutta kun jäin syyskuussa työttömäksi ei oikein ole varaa hommailla mitään muutakaaan. Toisaalta tyypit joilla vaihtuu kamat kerran kuussa, ovat semmoisia, ettei niille oikein muodostu sitä "ominaissaundia." Mä olen yleensä veivaillut olemattoman budjetin takia samoilla vehkeilla vuositolkulla yrittäen kaikkien kikkakolmosten kanssa saada niistä ulos saundia mitä haluan. Ja uskoisin, että olen saanut näistä paskoista paremmat saundit ulos kuin useimmat juuri sen takia, ettei ole varaa hommata parempaakaan. Jos on pelimerkkejä millä mällätä niin siitä vaan, mutta jos ei, niin eikun ruuvaamaan EQ:ta ja muuta spedua siihen eteen.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass... and I'm all out of bubblegum..." - "Man's got to know his limitations."
P-man
21.11.2009 12:02:30
Toi Vintage Modern on hypännyt esiin siellä ja täällä.

Vintage modern on hyvä vahvistin, mut siinä on vaan yks kanava ja metalliin se ei oikein taivu.
Riku Rotten
21.11.2009 13:38:54
Oon kohta vuoden 410 kiusannu ja sen alla 1960 greenbakeillä ja en oo vaihtamassa pois, siis tykkään. Oon kokeillu humpparilla ja P90, jälkimmäinen oli mulle parempi.

Plussia:
-marsun saundi rokkitouhuun
-erinomainen clean kanava mun käyttöön eli saa helposti ihan snadisti ruvella olevan saundin. HUOM ei tosiaan mikään 7enderin clean.
-crunch kanaali pelkkää parhautta
-erittäin toimiva mastervolume, voi käyttää myös kerrostalossa
-kotiäänittäjälle käyttökelpoinen saundi suoraa vahvarin takaa
-digitaalinen kaiku on hyvä, paree kuin jouset sanon minä.

Miinusta
-od kanavien särönmäärä on jo neitiasetuksilla järkyttävä = paljon kopressiota ja sitä myöten häiriöitä. OD:llä pitää olla tosiaan singnaaliketjun kunnossa.
-ohjelmoiminen vois olla käyttäjäystävällisempää, ei kuitenkaan mahdoton.
-JVM ei tarjoa kaikille jotain, yleispäteväksi laitteksi siitä ei ole. Se kun kuulostaa marsulle!
Minushuman
21.11.2009 17:13:58
Mikä tää paljon puhuttu ohjelmointi oikein on? Jos oletuksena käyttää sitä mukana tullutta "floorboardia" (?) eikä mitään midilankkua. Ruuvaat joka kanavalle sopivat määrät gainia ja eq:t sekä kaiut kohdalleen. Vehje muistaa mihin moodiin se jäi. Ja ne ruuvattavat namiskat siinä etupaneelissa jää yleensäkin siihen asentoon kun ne viimeksi jätti, kun ei ole mitään askelmoottoreita kääntämässä. Ellei siis halua vaihtaa esim. floorboardin namiskoiden järjestystä. Ehkä olen missannut jotain todella oleellista JVM:stä. Olenmä lukenut sen manuaalin ja tiedän, että ne kutakuinkin kaikki painonapit voi jossain mielenhäiriössä "ohjelmoida" lankun napeiksi.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass... and I'm all out of bubblegum..." - "Man's got to know his limitations."
jussi1976
21.11.2009 17:22:51 (muokattu 21.11.2009 17:24:43)
P-man: Vintage modern on hyvä vahvistin, mut siinä on vaan yks kanava ja metalliin se ei oikein taivu.

Sitähän on tietääkseni tehty kolmikanavainen versio ainakin vuonna 1993 tms? Olenko oikeassa? Onko tää ok verme?
jussi1976
21.11.2009 17:29:13 (muokattu 21.11.2009 17:47:13)
Tuota, tietysti se kuulostaa Marsulle, koska se ON marsu! Eihän se nyt voi kuulostaa Fenderille tai Peaveyllekaan. Marsun saundimaailma on Marsun, ei muun. Eihän nyt voida olettaa, etä Freddie Mercury kuulostaisi David Coverdalelta, tai Jore Marjaranta Billy Gibbonsilta, tai Robert Plant joltain muulta. Sama pätee vahvistimiin.
Spike
21.11.2009 18:28:50
Mites mättösaundit? Riittääkö potkua samalla tavalla kuin alan normivehkeissä?
Juzpe
22.11.2009 02:57:47

Sitähän on tietääkseni tehty kolmikanavainen versio...

Siis 2266/2466 Vintage modernista?

Ei kai... -93 tuli 900 SL-X. Joka vissiin on kyllä ihan jees vehe... En oikeen ite oo 900:lle lämmenny... menee vahingossa liikaa gainia soundiin ku niissä on sitä säätövaraa ylöspäin... pari nuppia joskus aikanaan koeajoin ja kauheen hyväks en todennu... Sillon päädyin hankkiin 5150 I:en.

2266/2466 On ihan 2000-luvun juttu ja piiiitkään aikaan eka marsun normituotannossa oleva uus design joka toimii KT66-pääteputkilla.
Vintage modernit on siis ihan perus ykskanavaisia marsuja joissa saa valita onko etusessa 3 vai 4 putkee käytössä... eli onko se vintage vai modern noin niinku säröm määrässä. Mihkään moderniin metalliin se ei ainakaan ilman boostia/kompuraa varmaan kauheen hyvin istu, mutta kaikenlaiseen rokkitouhuun se on varsin toimiva ainakin ton gain-alueen puolesta.

Jonku artikkelinkin joskus aikanaan siitä taisin rustailla... luvatut soundinäytteet tosin on vielä äänittämättä laitteiston (lue studiorakennusbudjetin) puutteessa.

Arikkeli 1420 näemmä.. tossa on mun haiseva subjektiivinen käsitys.
http://muusikoiden.net/artikkelit/1420
Orkkisputket ei oo todellakaan mitään parasta laatua... ja ne kiinalaiset "hiukan" kimakat tuubit vois vaihtaa johki normaalisti käyttäytyviin ainakin etusen osalta.
"Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)