Aihe: uutta kitaraa etsimässä!
1 2 3 4 5 6 7
taikatatti
02.11.2009 16:43:22
Trendkeel: Tota.. sä oot jo pelkästään tällä sivulla "kattonu" tai "miettiny" kolmea aivan erilaista kitaramallia. Ts. et itsekään tiedä mitä tahdot tai tarvitset. Perus pulttikaulaliitos on laatikkomaisempi kuin liimakaulaliitos. Superstrato, LP ja FB kuulostavat ja tuntuvat ihan erilaisilta kitaroilta. Les Paul mielletään yleensä paksummaksi sekä sointinsa että tuntumansa perusteella, onko tämä se mitä etsit? Vai haluatko hyvän pääsyn ylänauhoille? Siinä sekä pulttikaulaliitos ja (yleensä) Les Paul jäävät kakkoseksi, jos kumpikin on toteutettu perinteisellä tavalla. Näinollen sulle kävisi superstrato tai muu vastaava malli. Firebirdeissä taasen on yleensä minihumbuckerit, jotka sopivat parhaiten perinteishenkisen musan soittoon. Vai tahdotko sinkkumikkihelinää? Onko sulla edes rahaa? Yleensä vasta silloin osaa rauhoittua ja vähän pohtia näitä valintoja.

Menet musakauppaan ja kokeilet jok'ikistä sua kiinnostavaa mallia. Ei kai siinä muuta, ei ME voida päättää mikä sopii sulle parhaiten. On muutenkin vähän tyhmää kysellä toisten mielipiteitä, kun yleensäkään näissä kitaroissa ei ole mitään yleisiä vikoja jotka tulevat esiin aina samoissa malleissa.

joojoo mutta tuossahan se ongelma onkin!
ei siellä dlx:sässä ole kun muutama lespauli ja ehkä pari 300€ ibanezia.loput onkin sitten niitä hevisarvijaakkoja. mää haluaisin kyllä päästä testaamaan niitä mutta ei ole mahdollista tilata siine niitä 3-5 kitaraa mistä olen kiinnostunut. ja testata niitä ja sitten valita se mikä muellyttää, ei se niin mene. rahaa on tuohon kitaraan käytössä noin 500-800€
taikatatti
07.11.2009 18:36:26 (muokattu 07.11.2009 18:36:49)
noniin kävin tossa viime perjantaina beatmanissä testailemassa muutamaa kitaraa:
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1104
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1735
aikas hyviä oli kumpikin mutta hinta oli siinä 450€ paikkeilla eli on kyllä enemmänkin rahaa käytössä ja noissa on vielä agathis body joka ei ole mikään paras...
ja tänään kävin tuolla tampereella päin kiertämässä pari musaliikettä muun muassa tammer pianon ja deluxe musicin,ja löytyhän sieltä muutama vaihtoehto mitä koitin:
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10017055
ja sitten jotain tokaita missä oli emg mikit ne oli helvetin hyviä molemmat mutta hinta jotain 800-900€ luokkaa eli kattoo nyt saanko noin kallista

ja sitten deluxessa oli tuollainen: http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_v_white_gold.htm
V-malliseksi todella hyvä soittaa ja oli todella hyvät cleanit ja säröt,mutta omistan jo yhden V:N eli tuskin hankin tuollaista.
kysyin myös kauan kuolaamaani epiphone les paul prophecy GX:n hintaa ja se maksoi siellä 599€ mutta se pitää tilata eli testausmahdollisuutta ei ole.
pietari-poika
07.11.2009 18:40:38
Noita Deluxe-EC -skeboja pyörii torilla usein, hinnat siinä 600-800€.
taikatatti
08.11.2009 11:05:20 (muokattu 08.11.2009 11:05:53)
joo varmasti mutta kyllä mää mielummin uutena ostan.
oon miettiny tota ESP LTD EC1000 VB aikas paljon ja se täyttää aikas hyvin noi mun vaatimukset seuraavasta kitarasta, mut mua vähän pelottaa noi EMG aktiivit.
ei se että niissä on patterit,se ei haittaa mutta noi EMG:thän on "hevimikit"
eli miten niillä onnistuu vaikka blues?? meen jossain vaiheessa vielä käymään siellä kaupassa sitä testaamassa ja jos se on hyvä niin ostan sen,jos ei niin sitten epiphone prophecy gx.
voiko joku laittaa vaikka linkkiä jostain videosta jossa tolla testataan sitä cleaniä tai jotain bluesia.
kiitos!
Mr. Speed
08.11.2009 12:24:12
taikatatti: joo varmasti mutta kyllä mää mielummin uutena ostan.
oon miettiny tota ESP LTD EC1000 VB aikas paljon ja se täyttää aikas hyvin noi mun vaatimukset seuraavasta kitarasta, mut mua vähän pelottaa noi EMG aktiivit.
ei se että niissä on patterit,se ei haittaa mutta noi EMG:thän on "hevimikit"
eli miten niillä onnistuu vaikka blues?? meen jossain vaiheessa vielä käymään siellä kaupassa sitä testaamassa ja jos se on hyvä niin ostan sen,jos ei niin sitten epiphone prophecy gx.
voiko joku laittaa vaikka linkkiä jostain videosta jossa tolla testataan sitä cleaniä tai jotain bluesia.
kiitos!

Kyllähän niillä EMG:illä voi myös bluesia ja cleaneilla soittaa. Käy itse toteamassa. Ei kaikki ole niin mustavalkoista kuin täällä sanotaan.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
pietari-poika
08.11.2009 12:35:53
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=363671

Tossa ois duncaneilla varustettuna ja on muuten pirun nätti! Käytettynä kun ostaa niin jää rahaa muuhunkin ja jos joskus haluaa myydä pois niin saa about saman hinnan kuin ostaessaan.
taikatatti
08.11.2009 13:01:10
pietari-poika: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=363671

Tossa ois duncaneilla varustettuna ja on muuten pirun nätti! Käytettynä kun ostaa niin jää rahaa muuhunkin ja jos joskus haluaa myydä pois niin saa about saman hinnan kuin ostaessaan.

joo kieltämättä on muuten komea kitara! mutta mää en tetäääkseni saa osta käytttynä,ei siinä siis muuta...
Spike
08.11.2009 13:17:58
http://muusikoiden.net/artikkelit/1469

Tuolla oli läppää vielä tosta prophecy sarjan SG:stä samalla hardwarella.

Se EC1000 on varmasti maukas keppi, ja ne EMG:t voi myöhemmin vaihtaa passiivisiin. Ja se musta on tyylikäs muutenkin.
pietari-poika
08.11.2009 13:38:01
Kyllähän tota EC-1000:a on myös valmiiksi duncaneilla olemassa: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10017113
taikatatti
08.11.2009 16:20:28
oon semmosta miettinyt että käyn taas jossain vaiheessa testaamassa tota LTD ec-1000vb:tä ja katsomassa miten sillä ne bluesit ja cleanit sujuu,jos hyvin ja saan äidiltä tarpeeksi rahaa käyttää tohon niin ostan sen. jos se ei täytä vaatimuksia niin tilaan ton epiphone les paul custom prophecy GX:än
karsa
08.11.2009 16:28:33
taikatatti: oon semmosta miettinyt että käyn taas jossain vaiheessa testaamassa tota LTD ec-1000vb:tä ja katsomassa miten sillä ne bluesit ja cleanit sujuu,jos hyvin ja saan äidiltä tarpeeksi rahaa käyttää tohon niin ostan sen. jos se ei täytä vaatimuksia niin tilaan ton epiphone les paul custom prophecy GX:än

Khyllä sä tolla ec1000:lla saat lähtee just nii hyvät kliinit ja bluussit ku haluut, vahvarista ja näpeistä se paljon enemmän kiinni on ku kitarasta, varsinki jos ja kun kiloeuron kaukolähettimestä passiivimikeillä on kyse.
taikatatti
08.11.2009 19:41:37
pietari-poika: Kyllähän tota EC-1000:a on myös valmiiksi duncaneilla olemassa: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10017113

jhuu tiedän että noita on duncaneilla mutta kyllä omasta mielestä se VB on hienompi
taikatatti
21.11.2009 15:57:13
kävin tänään tuolla tampereella taas testailemassa muutamaa kitaraa ja kyllä sieltä hyviäkin löyty mutta kuitenkin tässä tämä top2:
epiphone les paul prophecy gx 600€
ltd ec-1000vb 850€
eli saisin noista kumman vaan mutta hinta ero on kuitenkin semmonen että voisin ostaa tuon prophecyn kylkeen vielä pedaalin esim. zakk wylde overdrive
molempien kaulat on hyviä ainakin testaamieni perusteeella:
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_ai_ltd.htm
testasin tuota kun luulin että se voisi olla dlx:än kitaroista prophecyä lähimpänä.
epiphonen kaula on tukeva ja mukava soittaa kun taas ltd kaula on todella ohut ja helppo soittaa mutta se vaan tuosta ltd:stä että luin se artikkelin missä tuosta kerrottiin ja siellä luki että tuon kaula elää aikas paljon, ehkä niin paljon että se vaikuttaa soittoon.
mikit on molemmissa hyvät,ltd:n EMG mikit yllättivät erittäin positiivisesti kun testasin cleania. noita dirty fingersejä en ole testannut mutta siinä on noiden mikkien lisäksi vielä se coil tap juttu, niin että kyllähän silläkin ne cleanit luulisi onnistuvan
testasin myös gibsonin studiota ja pakko myötää että ole tosi pettynyt. se painaa ihan saatanasti,mikä ei aina ole huono juttu mutta silti. viimeistely oli muuten hyvä paitsi että kaulassa olin jotain mustaa shittiä, näytti joltain polttojäljiltä
eli tuskinpa tähän taloon on gibsoni tulossa mutta epi tai ltd
kumpikohan noista olisi parempi?
Trendkeel
21.11.2009 17:27:59
Ei se mikään ihme ole, jos kaukoidästä kuljetetun kitaran kaula alkaa elää. Tosin sekin vaihtelee, meneekö se sitten aivan kieroksi vai tuppaako nauhat "menemään" yli. Luultavimmin jälkimmäinen ja voi ihan yhtä hyvin tapahtua kolmen tonnin Jenkkipelissä. Ja näin huomaa mielipide-erot: mun mieleen noi Epiphonet tuntuu kovin rimpuloilta, enkä nyt puhu mistään tonesta tai muusta psykoakustiikan alasta. =)
Homous on suoraan verrannollinen kitarakamojen määrään. - Pallofisu
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1
taikatatti
21.11.2009 18:09:17
ei epeissä mun mielestä mitään vikaa ole, ne ei vaan ole gibsoneita ja se on monille se syy miks ei epistä tykätä
gibsoni ei oikeen käsiin sopinut, samoin tokait niin että siinä ei enää paljoa jää jäljelle.
mutta onko toi "elo" niin vakava että ei uskaltaisi kitaraa ostaa? kun tietää tämmösen mahdollisuuden, että se kaula saattaa mennä jossain vaiheessa ihan vituralleen.
Trendkeel
21.11.2009 18:23:31
En usko olevan huolenaihe. En ole ainakaan törmännyt yhteenkään aiheeseen koskien juuri LTD:n 1000-sarjalaista - enkä kyllä mihinkään muunkaan kitaraan aiheeseen liityen. Ja sitä varten on sitten takuuhuolto jos näin tuuppaa käymään.
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1
taikatatti
22.11.2009 15:55:22
niin muuten, kun tässä prophecyssä on noi "kuumat" dirty fingensit niin mitäs nää "kuumat mikit" nyt sitten tarkoittaa?

(tiedän että on tyhmä kysymys)
Trendkeel
22.11.2009 15:59:25
Enempi ulostuloa -> enempi säröä.
taikatatti
22.11.2009 16:50:56
Trendkeel: Enempi ulostuloa -> enempi säröä.

mitä helvettiä?
siis tarkottaako tää nyt sitten sitä että nämä dirty fingersit on paremmat tai no "hevimmät" kun esim. tämän toisen prophesyn EMG:t
kun tää prophesy EX on jostain ton GX:än ja ltd ec:n välimaastosta niin sekin voisi olla hyvä.

(voi vittu kun on hankalaa tää uuden kitaran valitseminen =D )
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)