Aihe: Suomeksi Vaihteeksti: Tie
1
NHR
05.03.2004 00:21:06

Joitakin hyviä rivejä ja kielikuvia, mutta kokonaisuus ei tahdo oikein pysyä kasassa, minä en ainakaan tahtonut tolkkua saada. Joitakin omituisia, kirjoitusvirheiltä näyttäviä sanoja löytyi, mutta enpä yllättyisi, vaikka olisivat ihan harkittujakin, mm. nämä:

tulli pohjoinen
Synnintakka
Taivaankuvan värtti

...ovelaa!?
Jaa niin, basso pitäisi virittää, on se aika vuodesta. - Jonte
Unworthy Knight
05.03.2004 05:21:39 (muokattu 05.03.2004 05:43:12)
Joitakin hyviä rivejä ja kielikuvia, mutta kokonaisuus ei tahdo oikein pysyä kasassa, minä en ainakaan tahtonut tolkkua saada. Joitakin omituisia, kirjoitusvirheiltä näyttäviä sanoja löytyi, mutta enpä yllättyisi, vaikka olisivat ihan harkittujakin, mm. nämä:

Jos auttaa niin, lauluhan käsittelee maailman uskontoja. Tie on kuvastaa tätä uskonnollista taivallusta, linnoitukset kirkkoja ynnämuita.
Alku kuvastaa uskontojen saamaa tuhoa, aina joku repii vanhat kaunat auki ja taas on aika kaivaa hauttaa. toinen säkeistö sitä kuinka moni heittää henkensä uskontonsa tähden tai puolesta päästääkseen jonkin asteen taivaaseen, vaikka sinne ei ole kukaan todistettavasti (minusta) päässyt.
Kolmos säkeistö on minusta aika selvä kun tietää mitä muut meinaa. Vai eikö?
Nelonen taas kertoo siitä että minäkin olen joskus kulkenut tiellä ei ollut Uskovainen typerys.

...ovelaa!?

Ei kun vitun väsynyttä.
Helkkari menen korjaan ne pois. Sama millä kielellä kirjottaa niin aina sinne onnistuu jäämään noita Helvetin typoja.
Tahtoo kirjoitaa, mutta on kirottu.
Snow covers my frozen corps/ Ice creates my final coffin/ Wind Screams my Funeral sermon/ Darling here I come/My own Reaper
leka
05.03.2004 07:14:53
Kertsi on hyvä, mutta säkeistöt oli jotenkin töksähtäviä...

En minä kauheasti tykkää tämmöisistä synkistelyteksteistä
yleistäminen on aina väärin
NHR
05.03.2004 11:22:34

Jos auttaa niin, lauluhan käsittelee maailman uskontoja.

No joo, kyllä se nyt selitettynä tuntuu hieman yhtenäisemmältä. Aivan erilaisia mielikuvia tuli aiemmin päähäni, tai oikeastaan en edes välittänyt tarkemmin pohtia joka rivin tai kokonaisuudenkaan merkitystä. Siitä huolimatta varsinkin ensimmäinen säkeistö kuulosti pirun hyvältä, ihan riippumatta siitä mitä se tarkoittaa. Se nyt vain on jotenkin sellaista tylyn vahvaa sanomista, en minä osaa selittää, mutta tykkäsin kuitenkin.
Jaa niin, basso pitäisi virittää, on se aika vuodesta. - Jonte
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)