Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 599 100 101 102 103122 123 124 125 126
Simo78
22.10.2009 20:43:19
apua-mies: tai melkein vois heittää kuvan immortalin jätkistä, ne kuvathan on useimmiten hassuja. hassua on sekin,ettei blackmetallisti tajua sitä mikä siinä on hassua. ne vaan funtsii että jestas kun on kovia tyyppejä,ja niin pahan näköisiä. vai oliko se immortal nyt sitä blackmetallia alkuunkaan,kuka näistä enää ottaa selvää.

ihan sama ilmiö tapahtuu vaikkapa iron maidenin kohdalla. musiikki,sanat ym. ratsastuskomppeineen ja inkkarisanoituksineen on ihan hirvittävän kornia ja hassua,mutta iron maiden-fani ei itse tajua lainkaan sitä,vaan kuuntele troopperia ja run to the hillssia ihan vakavin mielin.

Mun mielestä mitään musiikkia ei pidä liian tosissaan ottaa. Immortalin, en nyt muista levyä, kansi on kyllä suht hupaisa:-D Joo tosi pahannäköisiä ovat...
Vesihiisi
22.10.2009 20:45:52 (muokattu 22.10.2009 20:50:39)
Simo78: Mun mielestä mitään musiikkia ei pidä liian tosissaan ottaa. Immortalin, en nyt muista levyä, kansi on kyllä suht hupaisa:-D Joo tosi pahannäköisiä ovat...

http://wallpaper.metalship.org/images/immortal3.jpg
Credence
22.10.2009 20:57:00
Simo78: Mun mielestä mitään musiikkia ei pidä liian tosissaan ottaa. Immortalin, en nyt muista levyä, kansi on kyllä suht hupaisa:-D Joo tosi pahannäköisiä ovat...

Immortal on just grimmmm, sais modet tulla ja poistaa sinunkin viestin :P
Hii knöys thö mäshiin meiks eöörr put thö pastaart vount thjöörn it oon!
Lego
22.10.2009 21:09:36
Immortalin videot ja ulkoinen olemus huokuu kyllä tahatonta huumoria, mutta musiikki taas on aivan loistavaa. Kovaa riffittelyä läpi koko tuotannon, se ero näihin tunnelmoiviin ja toistoa harrastaviin bändeihin mitä Norjasta tuohon aikaan on tullut.
fxb
22.10.2009 21:28:10
Se on varmaan se Battles in the north? Immortal on kyl norjan bändeistä yksi parhaimmista, vaikkei ehkä niin bm touhua olekkaan. Uusinta en ole kuullut vielä, onko minkä tyyppistä? Siis jos vertaa et lähempänä at the hearttia vai sons of...?
juici
22.10.2009 21:30:50

bonecrusher: Mutta jotta saadaan jotain otsikkoon liittyvää rölöäkin tähän, niin onko armon "hevipettereillä" tietoa tulevista mustan metallin julkaisuista? Mitään mitä odotat?

Gorgorothin uutukainen pitäisi ensi keskiviikkona ilmestyä Suomen levykauppoihin. Täytynee hankkia.
Kruunaus-Jenkka
tilutilu
22.10.2009 21:51:46
Mä näkisin asian oikeestaan täysin päinvastoin. Muissa metalligenreissä musaa arvostetaan musana, mutta norjalainen black metal saa yllättävän vähän musiikillista tunnustusta kaiken sen immortalkuvilla ym. rölöilyn takaa. Musiikillisessa mielessä norjalainen toisen aallon black metal on siis mielestäni ihan törkeän aliarvostettua jos verrataan vaikka death metalliin, saati sitten kaikenlaiseen sieluttomaan "niinku ihan vitun rankkaan" moderniin höttöön.

Nimenomaan toi norjalainen "äärettömän raakaa mutta melodista" tyylinen tremoloblast "synkkä metsä" musiikki paikoittaisilla luonto- ja folkvaikutteilla on musta aika ainutlaatuinen ilmiö noin musiikillisesti ja se ei hävene sitten yhtään vaikka toiset miljoona sekä yksi bändiä vääntäisi sitä Transilvanian Hunger pastissiaan.

Tontyyppinen black metal on musta hyvin irrallaan muusta metallista ja hyvin poikkeuksellista musiikkia, suorastaan hämmentävää ja osa noista klassikkolevyistä on vieläkin ainutlaatuisen ja jopa tuoreen kuuloisia. Oikeasti aika kiehtovaa miten erilaisia orkestereita loppujenlopuksi olivat vaikka Mayhem, Darkthrone, Burzum, Satyricon ja Ulver. Monilla noista klassikkolevyistä on ihan täysin uniikki tunnelmansa ja nimenomaan tunnelma on se juttu jonka norjalainen black metal vei sellaisille vesille joissa ei aikaisemmin ole paljoa soudeltu.

(mainitaan nyt vaikka sibben tuonelan joutsen ei black metal esimerkkinä mitä tulee voimakkaaseen fiilikseen, ihan vaan ettei tää mene mihinkään "black metal vs. muu maailma" keskusteluun koska tosiaan vaikka nirso olenkin niin kaikenlaisesta muustakin musiikista nautin, kovastikin)

Mieti vaikka sitä että kyseisiä orkestereita apinoivat bändit kuulostaa yleensä huomattavasti enemmän toisiltaan kuin nuo edellämainitut artistit. Oon rehellisesti sitä mieltä että kaikesta kömpelyydestä ja naiviudestakin huolimatta norjassa syntyi ysärin alussa yksi koko musiikin historian merkityksellisimmistä liikkeistä, oli sillä sitten "vakavien tahojen" tunnustusta tai ei.

Possessoidut pojat teki jotain hyvin toismaailmallista ja vaikka tämä onkin ylikulunut(ja yliparodisoitu) sananparsi niin black metallissa on tietynlainen ymmärryskynnys ja olen rehellisesti sitä mieltä ettei suurin osa ihmisistä tajua "sitä juttua", joka on toki jokaiselle kyseisen genren kuuntelijalle pikkasen erilainen. Ei niin että yrittäisin mitenkään laskea muiden genrejen arvoa, mutta black metal on todnnäköisesti pahiten väärinymmärretty musiikin alalaji.

Ja tosiaan vaikka Mayhem pioneeri olikin ja euronymous kirjotti muutamat aika timanttiset riffit niin näkisin kyllä että ne kovimmat klassikot (tai ainakin vähintään mayhemin parhaiden veroiset) tuli monelta muulta bändiltä.

Käytännössä sanasta sanaan samaa mieltä.

Kuulostaa typerältä tai ei, black metal on mielestäni musiikkia joka ei välttämättä avautudu kaikille. Siinä vaan mielestäni on "se juttu", joka pitää ymmärtää. Kuten tässäkin keskustelussa on tullut erittäin selväksi, "sitä juttua" ei välttämättä pysty kuvailemaan tai kertomaan sellaiselle ihmiselle joka ei asiaa ymmärrä. Tässä suhteessa olen erittäinkin paljon sitä mieltä, että black metal ei ole kaikille.

Black metalliin voi mielestäni myös suhtautua ainakin jollakin tasolla vakavasti. Omassa mielessäni kyse kun ei ole vain rock 'n' rollista rankemmin sovitettuna. Vaikka nykyään black metallia soitetaan ympäri maailmaa, pidän sitä silti hyvin pitkälti eurooppalaisena ja skandinaavisenakin musiikkityylinä. Yleensä biisien tunnelmat liittyvät omassa mielessäni vahvasti pohjoiseen luontoon.
Puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä
Peltsi88
22.10.2009 22:27:32 (muokattu 22.10.2009 22:29:00)
Burzumiltahan on tiesti jossain vaiheessa tulossa levy, mutta en tiedä onko tulossa black metallia vai jotain muuta.
fxb
22.10.2009 22:41:43
Peltsi88: Burzumiltahan on tiesti jossain vaiheessa tulossa levy, mutta en tiedä onko tulossa black metallia vai jotain muuta.

Mielenkiinnolla odotan että mitä sieltä on tulossa, jossain haastattelussa sanoi että sitä alkuaikojen mutta no saa nähdä.
Karipiirto
22.10.2009 22:44:52

Veikkaisin että menee enempi sinne alkupuolen meininkeihin tuo Burzumi kun ainut syy siihen miksi välillä tuli ambientia, oli käsittääkseni se, ettei miehelle sallittu kuin koskettimet selliin. Korjatkaa toki, jos omiani höpisen.
Kulttuurituottajan tunnistaa iloisesta naamasta ja yli 4 promillen lukemista.
fxb
22.10.2009 22:46:21
Karipiirto: Veikkaisin että menee enempi sinne alkupuolen meininkeihin tuo Burzumi kun ainut syy siihen miksi välillä tuli ambientia, oli käsittääkseni se, ettei miehelle sallittu kuin koskettimet selliin. Korjatkaa toki, jos omiani höpisen.

Niin eikös ne daudi baldrs ym pimputtelut tehty linnassa?
Super-Jari
22.10.2009 23:03:05
Heroin: Mites, onko sulle perheestä huolenpito, ystävät ja hauskanpito este sille muussakin musiikissa, ettei voi ilmaista ajatuksiaan elämästä uskottavasti?

Vai mentiinkö taas siihen, että asian käsittämiksesi tai hyväksymiseksi asia pitää tehdä itselle sopivaksi? Olkoon nyt tällä kertaa sitten vaikka "hassu", vaikka muitakin sanoja on näkynyt ketjussa kuten "paha" "synkkä" "true" jne.

Kai minä ajattelen että jos ihminen tosissaan puhuu pahuudesta, uskoo siihen ja hyväksyy sen että eläisi sitten sen mukaan. Enemmän tekoja ja vähemmän tyhjiä puheita.
fxb
22.10.2009 23:04:32
Vasara: Kai minä ajattelen että jos ihminen tosissaan puhuu pahuudesta, uskoo siihen ja hyväksyy sen että eläisi sitten sen mukaan. Enemmän tekoja ja vähemmän tyhjiä puheita.

Enemmän tekoja kuin paskanjauhantaa "antikristillyydesta"
Peltsi88
22.10.2009 23:06:19 (muokattu 22.10.2009 23:10:25)
fxb: Niin eikös ne daudi baldrs ym pimputtelut tehty linnassa?

No nehän eivät varsinaisesti ole black metallia.

Kai minä ajattelen että jos ihminen tosissaan puhuu pahuudesta, uskoo siihen ja hyväksyy sen että eläisi sitten sen mukaan. Enemmän tekoja ja vähemmän tyhjiä puheita.

Satanismi ei siis ole tuttua sinulle?
fxb
22.10.2009 23:07:45
Peltsi88: No nehän eivät varsinaisesti ole black metallia.

Oli toteamus.
Lego
22.10.2009 23:12:05 (muokattu 22.10.2009 23:12:46)
Vasara: Kai minä ajattelen että jos ihminen tosissaan puhuu pahuudesta, uskoo siihen ja hyväksyy sen että eläisi sitten sen mukaan. Enemmän tekoja ja vähemmän tyhjiä puheita.

Ajattelen myös näin mutten ole vieläkään keksinyt että miten tällainen toteutettaisiin käytännössä.. Tönimällä kaupan kassalla etuilevia evilmummoja kumoon? Polttamalla kirkkoja maan tasalle kun ovat niin jeesuksia? Menemällä julkiselle paikalle ampumaan "lampaita"? Miten tämä käytännössä toteutetaan? Siis BM-ideologia? Tosissani kysyn koska itse innostuin kuitenkin melkein 15 vuotta sitten BM-musasta ja siitä mystisyydestä/pahuudesta mikä sitä ympäröi mutta mitä syvemmälle siihen pureutui nin sitä enemmän oli pihalla.
fxb
22.10.2009 23:18:54
JAK: Ajattelen myös näin mutten ole vieläkään keksinyt että miten tällainen toteutettaisiin käytännössä.. Tönimällä kaupan kassalla etuilevia evilmummoja kumoon? Polttamalla kirkkoja maan tasalle kun ovat niin jeesuksia? Menemällä julkiselle paikalle ampumaan "lampaita"? Miten tämä käytännössä toteutetaan? Siis BM-ideologia? Tosissani kysyn koska itse innostuin kuitenkin melkein 15 vuotta sitten BM-musasta ja siitä mystisyydestä/pahuudesta mikä sitä ympäröi mutta mitä syvemmälle siihen pureutui nin sitä enemmän oli pihalla.
Ehkä se on se kaiken uskonnollisuuden kieltäminen ja laumassa oleminen, en tiedä itsekkään että mikä ihmisen ajaa tähän pisteeseen. 11 vuotta bm takana
Credence
23.10.2009 00:20:41

Jaa-a. Eihän pahuutta ole toisaalta olemassa sen enempää kuin hyvyyttäkään.
Mustavalkoinen ajattelu taitaa kyllä olla se mitä lapsille nykyään opetetaan, putkiaivojahan siinä syntyy...

Ja toisaalta jos puhutaan "pahoista" teoista niin mitä kovin pahaa tässä maailmassa enää voi tehdä joka ei tavalla tai toisella olisi jo ihan hyvä juttu.
Hii knöys thö mäshiin meiks eöörr put thö pastaart vount thjöörn it oon!
marke-
23.10.2009 01:29:18 (muokattu 23.10.2009 01:45:18)
Black metal julkaisuja kun tulee vinyylinä vielä kohtuu paljon, monesti aikaisemmin kuin digiversioita, niin tuo soitin himottanut jo pidemmän aikaa. Hieno formaatti se ihan muutenkin.

Onko antaa kuumia vinkkejä millaisella soittimella pääsisi hyvin alkuun? Lienee 100-200€ välillä joutuu uusista maksamaan, mutta mikä on taso? Mitä merkkejä kannattaa suosia?

Vastaajille hatunnosto ja plus.
http://whatiswrongwithmynews.blogspot.com/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)