Aihe: Putkinuppi!
1 2
Lauri666
03.03.2004 17:58:27
Jonkin aikaa tässä mietittyäni mistäs johtuu, että en ole oikein tyytyväinen kamoihini. No ongelma löytyi: en ole tyytyväinen soundeihin mitä räkkini tuottaa. Tottakai saisi JMP-1:sestä paremmin irti jos olisi putkipääte, mutta se olisi taas paljon rahaa. Ja se räkki painaa ku piru nyt jo. Joten helpompi yhdistelmä olisi kaappini yllä putkinuppi.

Näitä malleja olen katsellut ja sopivat hinta haarukkaan:

ENGL Fireball( löysin hausta klipin Airut - lyijjykyyneleet. Damn mitkä soundit!!),

ENGL Screamer,

Peavey 5150( kokeiltu on särökanavat olivat kyllä nannaa, mutta säröä vaikka muille jakaa ja se cleani joka on pitkä miinus.) ja

Laney VH100R

Tyylini on melodista, progesta, mätöstä poppiin asti. Ja soitan leadia ja rytmiä, joten laulava leadi olisi plussaa. Väliaikaisesti ottaisin efektit V-ampista. Mutta kokemuksia ja neuvoja. Kaikki otetaan vastaan.
So far or so it seems All is lost With nothing fulfilled Off the pages and the T.V. screen Another world Where nothing's true
alphamale
03.03.2004 18:01:24 (muokattu 03.03.2004 18:02:00)

jos nyt pitäis ostaa putkinuppi niin sijottaisin tohon Fireballiin ennemmin ku 5150:an.

Ehkä siitä syystä että 5150 on jo ollu niin kaua ja... gas
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
Hanok
03.03.2004 18:04:34
Kaipa ne Marsun tän hetkiset DSL- ja TSL-nupit kannattaa tarkistaa. Toimivaa soundia olen tuollaisistakin kuullut, tosin kaipaat ilmeisesti aika paljon gainia?
Lauri666
03.03.2004 18:53:17
Kaipa ne Marsun tän hetkiset DSL- ja TSL-nupit kannattaa tarkistaa. Toimivaa soundia olen tuollaisistakin kuullut, tosin kaipaat ilmeisesti aika paljon gainia?

Kyllä niistä Marsuista gainia löytyy. Oon testannut tuon Diiselin, mutta siihen tulokseen oon päätynyt, että ei marsut oo mua varten. Se saundi on jotenki... sellanen.. Ei vaan miellytä :)
So far or so it seems All is lost With nothing fulfilled Off the pages and the T.V. screen Another world Where nothing's true
askomiko
03.03.2004 18:55:28
Oon testannut tuon Diiselin,

Hui, säikähdin.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Hanok
03.03.2004 19:00:45 (muokattu 03.03.2004 19:02:47)
Hui, säikähdin.

Heh, niin minäkin vähän. Mahtaako noita olla Suomessa ollenkaan? Onko kukaaan kuullut?

EDIT: Siis Diezelin vahvistimista on puhe, jos jollekin jäi epäselväksi
askomiko
03.03.2004 19:03:12
Mulla on Screamer, tää on ihan kiva. Rokimpaa säröä kaipaisin toisinaan, tää on aika hevi.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Lauri666
03.03.2004 20:16:31
Ja mä tarkoitin tuolla Dieselillä Marsun DSL:lää, joten tehään se nyt selväksi :D

Mut asiaan, kukaan voisi kertoa Fireballista ja VH100R:stä tietoa.
PuNkKi
03.03.2004 21:11:24
Mut asiaan, kukaan voisi kertoa Fireballista ja VH100R:stä tietoa.

fireballista osaan sen verran sanoa että se on _todella_
5150 kaltainen vehje.. säröt on vähintäänkin yhtä hyvät.
tosin kun kummassakin on samat EQ:t molemmille
kanaville.. niin 5150 kyllä sai suht hyvät puhtaatkin
vaikka olikin säröjen mukaan säädetty soundit..
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
lukeman
03.03.2004 21:30:02
Jonkin aikaa tässä mietittyäni mistäs johtuu, että en ole oikein tyytyväinen kamoihini. No ongelma löytyi: en ole tyytyväinen soundeihin mitä räkkini tuottaa. Tottakai saisi JMP-1:sestä paremmin irti jos olisi putkipääte, mutta se olisi taas paljon rahaa. Ja se räkki painaa ku piru nyt jo. Joten helpompi yhdistelmä olisi kaappini yllä putkinuppi.

Suosittelen käytettyä putkipäätettä, esim. Peavey classic 50/50, Marshall 9100,... Tuollaisia löytyy melko edullisestikin, maksaahan nuo nupitkin melkoisesti, ja painaa myös aika paljon. Kyllä se putkipääte piristää tuon JMP 1:n soundia tosi mukavasti.
Ben_D
03.03.2004 21:55:46

fireballista osaan sen verran sanoa että se on _todella_
5150 kaltainen vehje.. säröt on vähintäänkin yhtä hyvät.
tosin kun kummassakin on samat EQ:t molemmille
kanaville.. niin 5150 kyllä sai suht hyvät puhtaatkin
vaikka olikin säröjen mukaan säädetty soundit..

Ihan mielenkiinnosta. Miten sä olet säätänyt 5150:aan puhtaat soundit? Sain ton just eilen enkä ole ehtinyt juurikaan puhtaita kokeilla kun ne säröt on niiin loistavat. Toisaalta, en mä paljoo puhtaita kaipaa, mutta jos joskus tarvis.
PuNkKi
03.03.2004 23:29:25
Ihan mielenkiinnosta. Miten sä olet säätänyt 5150:aan puhtaat soundit? Sain ton just eilen enkä ole ehtinyt juurikaan puhtaita kokeilla kun ne säröt on niiin loistavat. Toisaalta, en mä paljoo puhtaita kaipaa, mutta jos joskus tarvis.

en oikeestaan yhtään mitenkään.. :) oon vaan säröillä
säätänyt ja sitten kun on puhdasta tarvinnut polkassut
normaalisti puhtaalle ja yllätys.. nekin olleet hyvät..
5150 I:sestähän siis puhutaan.
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Lauri666
04.03.2004 12:17:13
Nostetaas nyt ylös. Eli eniten haluaisin kuulla kokemuksia ENGLin Fireballista ja LANEYn VH100Rstä. Soundinsta puolesta kiinnostaisi fireball, mutta laney taas voittaa monipuolisuudessaan. Laneyssa reberb, englissä ei.

Soundillisesti haen sellaista SLO leadi soundia, mitä käytän V-ampissani sooloihin. Ja komppiin sitä munaa.
alphamale
04.03.2004 12:36:00

Tää on nyt edelleen offtopic mutta itselläni käytän kaulamikkiä ja mulla on siinä kevyesti koorusta + toinen eq + kaikuu mukana. On se mun mielestä silti aika kolho, mutta ei sitä kyllä tarvikkaan :)
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
kupteri
04.03.2004 12:38:04

LANEYn VH100Rstä

Tästä joku kaveri taisikin kertoa piiiitkän tarinan jossain toisessa vahvistinketjussa, olikohan se se überpitkä Miekkosen aloittama?
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
skebajaba
04.03.2004 12:45:28
tossa on ainakin putkipääte, ei kai(?) ole kallis?
en tiedä mimmosia noista pyydetään.
http://www.kitarapaja.com/pics/ampsfield.jpg
toi on 350 euromerkkiä.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?-
Fortune
04.03.2004 15:29:14
tossa on ainakin putkipääte, ei kai(?) ole kallis?
en tiedä mimmosia noista pyydetään.
http://www.kitarapaja.com/pics/ampsfield.jpg
toi on 350 euromerkkiä.

Kiva roudattava, mitä tuo nyt on, 4 unitia?
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Mejsel
04.03.2004 15:58:36
Eli eniten haluaisin kuulla kokemuksia ENGLin Fireballista ja LANEYn VH100Rstä. Soundinsta puolesta kiinnostaisi fireball, mutta laney taas voittaa monipuolisuudessaan. Laneyssa reberb, englissä ei.

Engleistä en muilla oo soittanu kuin Screamerilla, mutta veikkaanpa että se on kyllä kans monipuolisempi kuin Fireball, ja todella munakas, ja reverbi löytyy kans jos siitä tykkää.

Tuolla on klippejä engleistä, ellet oo jo kuunnellu...
www.rocksolidamps.com
Jaa mää vai...?
Cort87
04.03.2004 18:14:26
Taasko vaivaa GAS Late ?
" Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)