Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 577 78 79 80 81122 123 124 125 126
RumaRipuli
10.10.2009 13:17:33
Miikss: No toisaalta ei death metalkaan olisi death metallia ilman raakoja sanoituksia

Eikö? Ei Morbid Angelkaan mistään suolista laulanut.
tilutilu
10.10.2009 13:26:45
Totta, ei Death metal olisi death metallia ilman raakoja sanoituksia. Kuitenkin yleensä sanoitukset death metalliin tehdään ainakin jollakin tasolla kieli poskessa ja ilman kokemuspohjaa kyseisestä asiasta. Totta kai myös death metalissa on tosissaan tehtyjä lyriikoita, jotka kertovat muun muassa yhteiskunnasta. Harvalla bändillä kuitenkaan on kokemusta suolien pilkkomisesta vaikka ne usein lyriikoissa vilahtelevatkin. Mielestäni death metal on enemmän puhtaasti musiikkia, black metal musiikin ohella enemmän myös tunnetta ja tunnelmaa.

Ja miten sen "ei pysty tekemään" -osan nyt ottaa... Edelleen et pysty tunnistamaan, seisovatko ihmiset sanojensa takana vai eivät. Nykyään on niin helppo ottaa black metallin sarallakin mallia muista bändeistä, että ei pahemmin tarvitse olla tutustunut kyseiseen ideologiaan tai mihinkään muuhunkaan, että voisi kyseistä musiikkia tehdä.

Olet mielestäni osittain oikeassa. Uskon kuitenkin, että lyriikoitten sisällöstä käy ilmi miten tosissaan niitä on väännetty. Tekstejä tarkasti lukiessa yleensä käy ilmi miten hyvin kirjoittaja tuntee aiheensa ja minälaisia tunteita kuvatut asiat kirjoittajassa herättävät. Mikäli teksti ja tunnelma eivät kohtaa, ei voi mielestäni puhua black metallista. Tämän vuoksi, kuten edellisessä kirjoituksessani mainitsinkin, satanistiset bändit eivät usein toimi ja vakuuta. Nämä jälleen kerran vain omia näkemyksiäni.

Väittely siitä, mikä bändi kuuluu mihinkin genreen, on turhaa. Nykyinen Dimmu ei ole sitä mitä minä pidän black metallina. Jos joku haluaa sitä sellaisena pitää ei asia aiheuta minulle mitään ongelmaa. Olemassa on kuitenkin myös bändejä, jotka suhtautuvat asiaansa oikeasti tosissaan. Ei black metal ole pelkkää corpseissa poseeraamistaja huvikseen keksityillä asioilla uhoamista.
Puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä
Miikss
10.10.2009 14:13:44
Se death metal -sanoitusjuttu nyt olikin vähän kärjistetty. Toki kaikki sanoitukset ei raakoja ole, mutta kuitenkin tietty tunnelma niistä välittyy. Death- ja trash -metallit ovat molemmat parhaillaan hyvin lähellä toisiaan ja minusta juuri sanoitukset erottavat ne toisistaan aika pitkälti.

Mutta joo sovitaanko näin, että tämä genreistä väittely lopetetaan tähän, kun ei siitä mitään hyötyä kuitenkaan ole. Tärkeintä itselleni ja varmaan suurimmalle osalle teistäkin on, että bändi kuulostaa hyvälle.
Peltsi88
10.10.2009 14:32:59 (muokattu 10.10.2009 14:55:30)
Mulle on nyt jäänyt erittäin hämäräksi se, että mistä sä nyt loppujen lopuksi tän satanistisen filosofian revit nimenomaan black metallin osalta? Mietin vain sitä, että kun nää sun suurimmat perustelut, Euronymousksen (ymv "vakavasti otettavien black metallistien") oletettavat LaVey-fiilistelyt ja näkemykset satanismista on kuitenkin melkoista höpöhöpöä.

Höpöhöpöä? Varsin järkevä ideologia se minusta on. Se mitä olen sanonut on yleisesti oikeana pidetty tulkinta black metallista.

En siis itse todellakaan tiedä norjan pioneereista mitä ne näkemykset olivat lopulta mutta mun silmiin nyt kalskahtaisi melko vahvasti siltä, että on ne ainakin olleet huomattavasti erilaiset todellisuudessa, kun millaisena sä ne meille alunperin esitit..?

Kuinka niin? Ainahan niissä mukana on ollut se satanistinen sanoma ja saatanallisuus. Toki, jos sä haluat tahallasi ymmärtää väärin, niin mikäs siinä.

Semmoinen juttu tuli myös mieleen noita haastatteluja ymv juttuja plärätessä, että termi "satanic" myös vähän vaikesti tulkittava lause koska englannin puhekielisyyksissä ei tehdä erikseen eroa satanismin ja saatananpalvonnan välillä. Satanic voi siis yhtä hyvin olla "saatanallinen" kuin "satanistinen", joka taas kääntää mun mielestä koko homman aika eri valoon.

Minkä takia koet, että satanismi ja saatananpalvonta ikään kuin olisivat toisensa pois sulkevia?

Miksi uskonnollisesti vakaumuksellinen saatananpalvoja, black metal-musiikin pioneeri ja LaVeyn avoin halveksija selittäisi, että black metallin on tarkoitus olla satanistista? Pistää vaan miettimään.. Ettei olisi haettu nyt "saatanallista" sillä lauseella?

Melko rankka yleistys tuo.

Ja tämän lapsellisen jeesustelun, kuten sä asian muistaakseni muotoilit, tarkoitus on vaan osoittaa se, että ei vittu pidä mennä aukomaan päätä muille siitä mikä on ja mikä ei ole jotain, jos omat rakennuspalikat on jo ihan lähtökohtaisesti päin vittua.

No niin, sinähän asiallinen osaat olla. Tekisi mieli vastata samalla tyylillä, mutta en halua laskeutua sille tasolle.

Mutta kuten todettua, mä en selkeästi ymmärrä black metal-ideologiaa, tai en ole tarpeeksi vihkiytynyt asiaan, tai sitten mulla on vaan liian huonot lähteet. Joten selkeästi mä en voi koskaan olla osa tätä black metallin ydintä, enkä kuulla sen kutsua. Mä olen siitä ihan helvetin iloinen koska mun näkemykseni mukaan nykyinen moderni black metal on pelkkää säälittävää paskanpyörittelyä ja menneisyydessä rypemistä. Mä olen vaan iloinen jos mua ei vahingossakaan sekoteta samoihin pelleihin joka "ylistää ja noudattaa elämässään black metal-ideologiaa".

Se on selvää, ettet ymmärräkään black metallia ja sen ideologiaa, kuten sen itsekin näytät tietävän. Minulle on aivan sama mitä ajattelet siitä ideologiasta ja kuinka säälittävänä näet sen massakulttuurin edessä. Lyhyesti, black metal ei ole kaikille.

Kun porukka katsoo noita 15-kesäsiä polkkatukka / kajalisilmä / CoF-paita / niittihirmu heviteinejä, ne nauraa päällä ja aattelee, että "noi nyt vaan yrittää olla vähän tommosia rankkoja ja kapinoida. Kyllä ne siitä kasvaa".

No arvatkaas mitä mä tällä analogialla haen? Sitä, että nuo Vuonojen maan pioneerit oli itse koko hommaa aloittaessaan just samanlaisia kapinanhaluisia, polkkatukkasia, tyhmän naiiveja hevariurpoja. Siellä vaan sattui syntymään esteettisesti jotain aivan omalaatuista, radikaalia,voimakasta, kapinallista ja raadollista musiikkia.

Mikä sun pointti tässä nyt on? Se kunnioitus näitä Norjan pioneereja kohtaan tulee, nimenomaan siitä, kun he aloittivat koko skenen ja pysyivät sanojensa takana. Toisin kuin massateini CoF-paidassa, joka kuuntelee bläkkistä kun se on niin trendikästä ja kaupallista.

Kaikki tietää nuo norjan kuviot niin hyvin, että en mä niitä jaksa sen enempää kerrata.. Kirkonpoltot, murhat ymv kuviot ja niiden mahdolliset motiivit ja blablablaa.. Vanhaa juttua.

Pointti oli kuitenkin se, että noilla Norjan teinihevareilla oli pokkaa, ne loi jotain uuttaa, radikaalia, uniikkia. Ja niillä oli myös selkärankaa elää, ainakin jossakin määrin, niiden julistamiensa asioiden tavoin.

Totta.

Sen sijaan nykyinen black metal-aalto, istuu ruikuttamassa jossakin vitun internetissä siitä mikä kuuluu black metalliin, mikä ei, minkä näkönen saa olla ja saako tehdä sitä ja tätä, että on vielä black metallia..? Selitetään netissä siitä kuinka black metallin äänitys on kuin musta messu ja lyriikat loitsuja Saatanan voimauttamiseksi, otetaan parit ilkeät promokuvat ollaan niin vitun hc.. Sitten mennään himaan vaimon viereen, annetaan lapselle iltapusu ja lähetään poikien kanssa treenikselle vetään kaljaa ja biisejä tehdessä koitetaan yksiyhteen kopioida kaikki norjan tyylin piirteet, että ei vahingossakaan tehtäisi mitään uutta ja mielenkiintoista, ettei blackmetal.fi:ssä pojat suutu.

Katsokaa tarkkaan tätä kohtaa! Tässä Saastara antaa erinomaisen esityksen siitä, mitä on se kun ymmärretään jokin asia väärin ja halutaan muodostaa siitä tuollainen vääristynyt kuva. Niin, jos black metal edustaa tuota sinulle, niin mikä ettei. Jossain on mennyt vain jokin vikaan...
Toinen juttu mikä pistää silmään on tuo, että "ei vahingossakaan tehtäisi mitään uutta ja mielenkiintoista, ettei blackmetal.fi:ssä pojat suutu". Mitä tuolla tarkoitat? Miksi mennä muuttamaan toimivaa konseptia?

Toi skene on vaan niin pystyyn kuollut ja jumiutunut, että pistää ihan naurattamaan.

No tuo on sinun tulkintasi. Minusta hyvin vääristynyt sellainen.

Mikähän siinä on, että ne vanhat pioneerit, niistä kukaan ei tee enää samanlaista musiikkia kuin silloin? Ei kukaan.. Eikä ne kyllä puhukkaan enää kovin paljon samanlaisia juttuja? Onkohan ne sell outanneet? Niin sen täytyy olla.. Ihmiset, aatteet, ajatukset ja musiikkihan eivät saa missään nimessä kehittyä iän myötä uusiin suuntiin..

Ketkä? Taas jotain niin rankkaa yleistystä, ettei mitään rajaa.

Enkä mä tarkoita, että tuo Norja-aalto on ollut jotenkin helvetisti hehkeämpää ja hienompaa touhua kuin tää nykyinen meininki. Ihan samanlaista känniurpoilua (poissulkien tietysti Varg joka joi vaan piimää) ja uhoa se on ollut kuin tää nykyinenkin homma.. Ero on siinä, että nää Norjan jampat loi jotain oikeasti uutta ja radikaalia, ja sen lisäksi niillä oli vielä selkärankaa toimia niiden puheidensa mukaan. Toisin kuin nää nykyiset poliisia pelkäävät pullamössönynnyt jotka istuu internetissä itkemässä ja kopioi musiikkinsa, aatteensa ja vaatteensa 90-luvun norjalaisten hevarijunnujen haastatteluista ja levyiltä.. Hyvä meininki. Kuka on esmes suomessa uskaltanut oikeasti tehdä jotain julistaakseen black metallin sanomaa ja vastustaakseen kaikkia sen vihollisia..? Ihan vaan näin mielenkiinnosta? Lokkien kiusaamista ja forum-vauhkoomista ei lasketa.

Tässä meni kyllä viimeiset uskottavuuden rippeet sun osalta. Se, että sulla on tällainen kuva asiasta (ihmettelen suuresti miten tällainen ylipäätään muodostuu) ei tee siitä, totta.
Ei sen ideologian toteuttaminen tarkoita sitä, että on pakko käydä käräyttämässä pari kirkkoa. Toki niin voi tehdä, jos tuntee sen todella tärkeäksi ja ei välitä seuraamuksista.

Ja sitten siitä aatteesta, jos sitä sekasikiötä kehtaa nyt edes sellaiseksi kutsua:

Ketä helvettiä vastaan sä nykyään voit enää edes tässä maailmassa kapinoida? Muuta kun yleisiä juntteja ja kusipäitä vastaan? Halus babylon-hipit sitä myöntää tai ei, me eletään vapauden aikaa. Ei ruveta saivartelemaan tästä sen syvemmin.. Meillä on lakeja, joo, mutta niitäkin voi rikkoa, kukaan ei voi estää jos niin haluaa.

Onko tämä oikeasti provo? Vapauden aikaa? :D HAHA.

Mutta siis jos ei ole vihollisia, ketä vastaan tässä pitäisi sitten kapinoida?

Kuka sanoo, että vihollisia ei olisi? Sun motiivit kyllä hämärtyy koko ajan enemmän.

Valtiota? Liitetään voimat yhteen punkkareiden kanssa ja poltetaan Eduskuntatalo?

Miksei valtiota vastaan voisi kapinoida? Onko nykyään trendikkäämpää vain alistua sen alle?

Kirkkoa? Mitä helvettiä moderni luterilainen kirkko on tehnyt teitä vastaan niin paljon? Jäikö siitä niin katkerat traumat kun oli pakko mennä rippileirille kun ei kehdannut sanoa äidille vastaan..? Hemmetti, niillähän on nykyään siellä kohta transupappejakin. Kirkkokin on individualistisesti voimakkaampaa sakkia kuin te.

Uskottavuuttasi syö aika rankasti tuo pakollinen solvaaminen. Vaikuttaa hyvin katkeralta.
Lyhyesti:
Olet oikeassa siinä, että kirkko on nykyään varsin liberaali, mutta individualistinen se ei ole. Tiivistetysti: kristinuskoa on tuotu tänne miekoilla ja keihäillä, moni tuntee, että samalla tavalla se saisi lähteä kuin on tullutkin. Kristinusko ei kuulu tänne. Kirkko on sidottu niin tiukasti ihmisiin ja yhteiskuntaan, että suurinta osaa se oksettaa. Lapset kastetaan heiltä kysymättä jne.

Vituttaako valtionkirkko? Eroa! Problem solved. Polttakaa mielummin verotoimistoja kuin kirkkoja.. Jeesaa steitmenttinä vitusti enemmän.

Haha. Siis tarkoitatko: "sulje silmäsi, niin ongelmasi ovat poissa". Kunpa olisikin noin yksinkertaista.

Sitten tämä pahuushomma.. Se, että ei tue tai ihannoi "pahoja" asioita, ei ole niiden kieltämistä tai inhimillisyyden kieltämistä. Kyllä paskallaolokin on osa meidän perusluonnetta, niin kuin murhaaminen, syöminen ja raiskaaminen.. En mä silti nostaisi siitä mitään suurta dogmaa tuonne ideologioideni listalle.

Sehän siinä onkin kun sinä näet ne pahoina asioina. Monet näkevät ne inhimillisinä. Ihminen on kuitenkin eläin.

Ja miten tätä pahuuden ihannointia sitten toteutetaan..? Kai sen on pakko olla muutakin kuin yleistä vaahtoamista siitä kuinka maailman ikävät asiat pitää hyväkyä osana ihmisluontoa..? Haukutaan humanisteja lampaiksi? Mitä te teette asialle, siis ihan oikeasti? Se kun nyt on oikeasti sillä tavalla, että sillä ei ole mitään väliä mitä sä pääsi sisällä luulet olevas. Se mitä sä teet, määrittelee sut, ei se mitä synkeitä ajatuksia sä päässäsi pyörittelet

Mikä saa sinut ajattelemaan, että sitä pitäisi toteuttaa jollain konkreettisella tavalla? Tuolla sun logiikalla kaikkien kansallissosialisten ihmisten pitäisi perustaa oma pikku keskitysleiri. Ei se nyt ihan niin vain mene. Aktiivinen nihilismi, vai miten se meni...

Ja siitäkin kannattaa olla varma, että voi seistä loppuun asti niiden puhumiensa asioiden takana, koska jos ei voi, on pelkkä itseäänpettävä selkärangaton luuseri, ja mun näkemykseni mukaan kovat jätkät ei ole itseäänpettäviä, selkärangattomia luusereita.

Tuo sanominen on sama kuin sanoisit maapallon olevan litteä. Ihminen muuttuu ajan kuluessa, tai on muuttumatta. Riippuu henkilöstä aika pitkälle.

Ja surullista on mun mielestä koko tässä anti-sitä ja tätä (antikristillisyys, kansallissosialismi, antihumanismi) mentaliteetissa on se, että kaikki ne tahot mitä vastaan kapinoidaan, ovat jo itse hoitaneet sen homma helvetisti paremmin kuin nää räkänokkakapinalliset.

Kuinka niin? Taas, ah niin asiallista tekstiä.

Ajatellaas vaikka kirkkoa. Miljoonat ja taas miljoonat ihmiset on tapatettu, tapettu ja murhattu milloin minkäkin jumalan oikun nimissä.. 1500 vuotta mielivaltaista poliittista terroria, tekopyhyyttä, rahainkeruuta ja vallanhimoa. Tälläkin hetkellä miljoonat ihmiset kuolevat aidsiin koska Vatikaanin keisari Palpatine on todennut edeltäjiensä tavoin, että joko panet ilman tai panet helvetissä. Ja kyllähän se jossakin viidakossa kasvanutta, sivistymätöntä neekeripoikaa pelottaa helvetisti, kun jumalainen Darth Vader pudottelee tommoisia riimejä. Kukasta siis kukkaan ilman kumia, ettei tarvi ikuisesti grillaantua..

Toi touhu, se on pahuutta, se on oikeasti pahaa touhua.. Siis niin kuin tr00 kvlt evil-pahaa touhua. Tohon verrattuna joku "haista vittu jumalan poika!" jollakin cd:llä tai parin kauniin vanhan rakennuksen grillaaminen vaikuttaa aika säälittävältä spedeilyltä.

Tuossa on kyllä totuuden siemen. Silti vääristelet aika paljon.

Tai sitten vaikka tää juutalaisvastaisuus.. Kateuttako se on? Israelin valtio on onnistunut aika helvetin hyvin toteuttamaan sen missä kaikki kansallisosialistiset ja sen henkiset aatteet on epäonnistunut. Niillä on oma maa, ne on vetänyt kaikki ympäröivät rättipäät sieltä kumoon, ne pyörittää ihan omaa showta, syyllistyy päivittäin ihmisoikeusrikkomuksiin ja globaalien lakien rikkomiseen.. Ja mitä me tehdään länsivalloissa? Annetaan niille vittu tietysti lisää aseita.. Kova meininki. Meitsi arvostaa tommosta touhua hitosti enemmän kuin jotain uusnatsipelleilyä.

Siis oikeasti mitä? :D

Ja sitten tää antihumanismihomma. Yhdistettynä tähän pahuusosaston touhuun tän pitäisi olla aika raadollista meininkiä. Alle gegen alle-osastoa.. Silti tälläkin hetkellä jossakin päin maailmaa, joku rasvanen rekkakuski varmaan laittaa jotain pikkutyttöä takaa ja sahaa samalla sen päätä poikki kuunnelen Tom Russelia. Ari-Pekka (kavereiden kesken Sathrunazgulach) 23v, tunnetun Nathasaghuldun black metal-yhtyeen laulaja sen sijaan istuu tietokoneen ääressä, vastaten Miasman haastatteluun jossa hän julistaa, että "ihmiset ovat tauti joka pitäisi pyyhkiä pois.". Mikä tässä hommassa nyt ei täsmää.. Keiden piti sitä pahuutta tässä ylistää ja toteuttaa..?

HOHO.

Että silleen. Black metal kun nyt välttämättä ei ole kaikkien juttu.
Dropped C
10.10.2009 14:38:26 (muokattu 10.10.2009 14:41:02)
Emmä kyllä muuten pidä, mutta Satyriconin kaks viimeistä lättyä ovat omaan korvaan kovia. Celtic Frostit on kuunneltu... Tosin nää nyt ei ilmeisesti oo truu materiaa.
Peltsi88
10.10.2009 15:10:12 (muokattu 10.10.2009 15:10:37)
Miikss: Ja samaten ei ne corpsetkaan mikään pakollinen "varuste" ole black metal -bändeille. Omasta mielestäni vaan uskottavampia ne bändit, jotka ei halua näyttää nii vitun typerille.

Miten ne näyttää typeriltä? Corpse paint on osa black metallia, ei tosin mikään pakollinen juttu. Mielestäni corpse paint ilmentää hyvin sitä ideologiaa.
TheNamelessGuy
10.10.2009 15:21:10
Peltsi88: Miten ne näyttää typeriltä? Corpse paint on osa black metallia, ei tosin mikään pakollinen juttu. Mielestäni corpse paint ilmentää hyvin sitä ideologiaa.

Itse en ainakaan pysty katsomaan esimerkiksi tätä kuvaa repeämättä totaalisesti. http://www.metal-archives.com/images/2/6/9/269_photo.jpg

Mutta joo. Black metal is serious business, eikä kellään saa olla kivaa. Mutta on se kyllä musiikkina ihan hienoa paikoin.
Super-Jari
10.10.2009 16:49:54
Jostain syystä mun silmää ainakin viehättää corpse paintit. Tuli niitä hurjana nuorena joskus itsekkin väsättyä naamaan. Ihan vaan kokeilumielessä.

Joku taisi joskus siitä mainita jossain että ne luo bändille tietynlaista "oikeaa tunnelmaa" esiintymistilanteessa. Ymmärrän sen kyllä hyvin.
Lennu
10.10.2009 17:41:18

Onko mitään hyviä kristillisiä Black Metal -bändejä? Mun mielestä on syrjintää, jos ei saa olla jumalaanuskovia black metalisteja.
"omat loppuunnussittu PA ja mersu, yöt teltassa" - "muut on mut mersun vois vuokraa"
Lego
10.10.2009 17:45:23
Lennu: Onko mitään hyviä kristillisiä Black Metal -bändejä? Mun mielestä on syrjintää, jos ei saa olla jumalaanuskovia black metalisteja.

Joskus pennumpana paikallisessa levykaupassa tuli naureskeltua "white metal"-nimikkeen alla olevaa jotain levyä. Oli valkoset corpset naamassa ja valkoset kaavut. Muuten musa oli samaa kuin bläk mutta sanat oli herraajeesustakristusta. Ei tarttunut mukaan.
Dropped C
10.10.2009 18:52:06
TheNamelessGuy: Itse en ainakaan pysty katsomaan esimerkiksi tätä kuvaa repeämättä totaalisesti. http://www.metal-archives.com/images/2/6/9/269_photo.jpg

Mutta joo. Black metal is serious business, eikä kellään saa olla kivaa. Mutta on se kyllä musiikkina ihan hienoa paikoin.

Hei! Toihan on just Celtic Frost! Ei saa nauraa. Eri asia, jos kyseessä olisi jotain surkeeta norjasuhinaa. Prkl.

Ei vaiskaan. Mä en tajua yhtään, jos joku ottaa heavy metallin alalajeineen tosissaan. Se on rock'n roll vaan.
something
10.10.2009 20:30:42 (muokattu 10.10.2009 20:33:36)
Mä en tajua yhtään, jos joku ottaa heavy metallin alalajeineen tosissaan.

Mitä ihmettä? Miksei metallia voi muka ottaa tosissaan? Tähän oli pakko tarttua. Tässä puolustan kantaani till death.

E: Ku sulla kuitenki mainitaan tuolla kuvauksessasi peräti 3 alalajia? Vai oliko tämä vaan joku hyvätahtoinen sketsi?
I don't care what mama don't allow I'll play my guitar anyhow.
Räkkipeli
11.10.2009 11:07:53
Hehe, tää "black metal ei ole kaikille" -kortti on kyl loistavin ikinä! :D

"Idiotismi ei vain ole kaikille." :D Tolla vaan voi kumota kaiken. Nerokas.
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Peltsi88
11.10.2009 13:20:51 (muokattu 11.10.2009 13:24:28)
Räkkipeli: Hehe, tää "black metal ei ole kaikille" -kortti on kyl loistavin ikinä! :D

"Idiotismi ei vain ole kaikille." :D Tolla vaan voi kumota kaiken. Nerokas.

Kyse ei ole mistään kortista. Black metal ei todellakaan ole kaikille ja jo skeneä perustettaessa on niin tarkoitettu. Muutenkin ihmetyttää tämä ns. kortti-meininki. Tuntuu, että mistään ei voi keskustella ilman, että joku tulee sanomaan: "höhö heitit sitten *random*-kortin." Jos korttipeleistä pitää niin voi pelata vaikka pasianssia, mieluummin kuin tulee tuollaisia heittämään. Yhtä hyvin voisin kirjoittaa tähän, että : "höhö käytit sitten
kortti-korttia". Nerokasta.

Palaan tuohon saastaran tekstiin myöhemmin.
McNulty
11.10.2009 14:12:14 (muokattu 11.10.2009 14:21:44)
Tuo kuuluisa "heitit sitten X-kortin"-kortti on kovasti kuuluisa :)

saastara: ...silloin kun pitäisi lukea oikeata historiaa.

Pakko puuttua tähän. Mitä on "oikea historia"? Etenkin kun historia on aina kirjoittajansa näköistä. Historia esim. Talvisodasta on erilainen venäläisen nationalistikiihkoilijan kirjoittamana, kuin suomalaisen nationalistikiihkoilijan. Meillehän on aina opetettu että "Talvisota voitettiin" vaikka totuus taisi olla lähempänä sitä että joku jätti hyökkäämättä loppuun ja menemättä liian pitkälle. Olisi hauska tietää mitä Suomi voitti tuossa sodassa :)

Olipas muutoin pitkä tuo Saastaran postaus. Menee tovi lukiessa ja pureskellessa. Tapahan se on tuokin "hämäännyttää" vastustaja :)
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
Germaniac
11.10.2009 14:19:28

Sanokaa mitä sanotte, olette kaikki väärässä koska Hitler.
Peltsi88
11.10.2009 14:37:17
bonecrusher: Tapahan se on tuokin "hämäännyttää" vastustaja :)

No minulla ei ole tapana hämääntyä näin yksinkertaisissa asioissa :)
Lennu
11.10.2009 16:43:42

Peltsi88: No minulla ei ole tapana hämääntyä näin yksinkertaisissa asioissa :)

Ehkä hämääntyminen ei vaan ole sun juttu.
"omat loppuunnussittu PA ja mersu, yöt teltassa" - "muut on mut mersun vois vuokraa"
thaav
11.10.2009 16:49:50
Germaniac: Sanokaa mitä sanotte, olette kaikki väärässä koska Hitler.

Godwinin laki.
"Valtava hirvi vittu", Rane sanoi ääneen. Talon asvalttipihalla maleksi todella iso hirvi, joka oli kaatanut roskiksen ilmeisesti aivan tahallaan." - käyttäjänimi Slewyn, THV-huone.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)