Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 574 75 76 77 78122 123 124 125 126
Germaniac
05.10.2009 15:11:13

Peltsi88: Kyllä mä ainakin näen esim. Norjan kirkonpoltto-episodit jonkinlaisena symbolisena eleenä ennemmin kuin vain joidenkin ihmisten moraalin ja lain järkyttämisenä. Tavallaan se kiehtoo kun jollekin asia on ollut niin tärkeä, että on vienyt teon niin äärimmäisyyksiin.

Tärkeää joillekin nuorille "Black Circlen" jäsenille päästä Euronymouksen, tuon Black Metal keisarin suosioon? :) No joo, ymmärrän kyllä mitä tarkoitat.

Kysymys Peltsille, oletko _sinä_ LaVeyn oppeja kannattava Satanisti? Sen verran mitä tiedän jotain "true Black Metal" tyyppejä, niin hekään eivät tuntuisi pitävän tuota ukkoa suuressa arvossa. Voin toki olla väärässäkin mutta tällainen mielikuva mulle on tullut. Ja mites tämä mainostamasi blackmetal.fi? Olisiko niin että sun pitää tulla tänne valistamaan ihmisiä kun kyseisellä forumilla ei näkemyksiäsi juuri arvosteta?
Germaniac
05.10.2009 16:04:30 (muokattu 05.10.2009 16:05:46)

Peltsi88: Tehdään nyt selväksi, että itselleni black metal ei merkitse esim. väkivallan harjoittamista (vaikka en väitä, etteikö se jollekin sitä voisi olla) tai muutenkaan mitään kovin konkreettista. Satanismia kylläkin, mutta minulla on varmasti siitä aika pitkälle oma tulkinta. Kuten sanottu, satanismia voi löytää varmasti kaikista kaikissa muodoissaan, jos näin haluaa ja tulkintoja siitä on monia.

Enpä sitten huomannut tätä kirjoitustasi ennen ylläolevaa kommenttiani.

Oma näkemykseni tästä LaVeyn satanismista on se, että tuollaisella individualismiin kannustavalla ideologialla on helppoa saada identiteettikriisin kanssa painivat, tai muuten vaan hukassa olevat nuoret ihmiset tuntemaan kuuluvansa johonkin. Tai muutenkin ylipäätään toteuttaa ihmisen tarvetta saada lokeroitua omaa maailmankatsomustaan johonkin muottiin. Ja mikä houkuttelisi huomionhakuisia erikoisuuden tavoittelijoita enemmän kuin "pahuuteen" ja kapinallisuuteen viittaavaa nimike kuten Saatana. Toki tuossa filosofiassa nuo rajat ovat häilyvät, ja jokaisella voi olla omat tulkintansa aiheesta, enkä väitä että jokainen LaVeylainen Satanisti olisi kuvailemani kaltainen hukassa oleva lammas. Omassa elämänfilosofiassani on hyvinkin paljon yhteistä Church of Satanin oppien kanssa, mutta mulla ei ole minkäännäköistä tarvetta alkaa kutsua itseäni Satanistiksi tai miksi hyvänsä. Ja vaikka jonkun muun mielestä olisinkin sellainen keskusteltuani hänen kanssa näkemyksistäni, se on mulle ihan yks paskan hailee, koska kenenkään on ihan turha tulla sanomaan että mitä minä olen ja mitä en ole. Olen ihan tyytyväinen siihen että mulla on omat näkemykseni asioista, ilman että tarvitsee tunkea niitä jonkun keinotekoisen nimityksen alle. Ja varsinkaan alkaa liittymään mihinkään kyseistä ideologiaa kannattavien yhteisöön, tai varsinkaan johonkin maksulliseen, järjestäytyneeseen toimintaan (vrt. Church of Satanin jäsenyys). Siinä mielessä olen Euronymouksen kanssa samoilla linjoilla, että ei tuollainen ole muuta kuin kapitalistista liikemiehen ajattelua.
saastara
05.10.2009 18:15:50
Eli käsitinkös mä nyt Peltsi sun punktin oikein, että Black metal on kuitenkin noista sun aiemmista blastauksista poiketen, erittäinkin individualistista ja vapaatulkintaista? "Mun mielestä", tai "minulle x merkitsee" termit viittaisivat kuitenkin melko vahvasti siihen..?

Vai onko jokin taho suonut sulle tarkemmat raamit ja paremmat lähteet asioiden määrittelyyn?
Hitler used Telefunkens.
Oan
05.10.2009 18:45:10
Germaniac: Oma näkemykseni tästä LaVeyn satanismista on se, että tuollaisella individualismiin kannustavalla ideologialla on helppoa saada identiteettikriisin kanssa painivat, tai muuten vaan hukassa olevat nuoret ihmiset tuntemaan kuuluvansa johonkin. Tai muutenkin ylipäätään toteuttaa ihmisen tarvetta saada lokeroitua omaa maailmankatsomustaan johonkin muottiin. Ja mikä houkuttelisi huomionhakuisia erikoisuuden tavoittelijoita enemmän kuin "pahuuteen" ja kapinallisuuteen viittaavaa nimike kuten Saatana. Toki tuossa filosofiassa nuo rajat ovat häilyvät, ja jokaisella voi olla omat tulkintansa aiheesta, enkä väitä että jokainen LaVeylainen Satanisti olisi kuvailemani kaltainen hukassa oleva lammas.

Mulla on vähän sellainen kutina, että laveylaisen satanismin mainetta varteenotettavana uskontona syövät pahasti ne n kpl (teini?)satanistia, jotka etenkin nettipalstoilla kovaan ääneen voimansa tunnossa uhoavat; mitä äänekkäämpi, sitä enemmän ollaan yleensä hukassa. Ja sitä todennäköisemmin muutaman vuoden päästä katsellaan peiliin ja hymähdellään omille jutuille jälkeenpäin.

Ei tarkoita tietenkään sitä, etteikö laveylainenkin satanismi voisi olla toimiva maailmankatsomus juuri siinä mielessä kuin LaVey ja muut aikoinaan tarkoittivat. Taitaa vaan nykypäivän Saatanan Kirkkokin olla enemmän pelkkä kuori siitä mitä sen piti edustaa ("magus" Gilmore my ass (ja vahva IMHO tähän)), ja sen myötä kaiketi valtaosa nimellä ratsastavistakin.
"I asked for a peppermint, I asked for her to get one."
marke-
05.10.2009 19:09:52 (muokattu 05.10.2009 19:10:03)
Germaniac: Ja mikä houkuttelisi huomionhakuisia erikoisuuden tavoittelijoita enemmän kuin "pahuuteen" ja kapinallisuuteen viittaavaa nimike kuten Saatana.

Rock n roll, seksi ja huumet tulee näin alkuun mieleen.
Disheartenment
Germaniac
05.10.2009 19:23:56

Heroin: Rock n roll, seksi ja huumet tulee näin alkuun mieleen.

Totta, ja tuo nyt onkin ihan selvästi yleisin "kapinallisuuden" muoto. Mutta en mä näe sillä olevan hirveästi tekemistä minkään erikoisuudentavoittelun kanssa, tai sen kanssa että halutaan lokeroida omaa maailmankatsomustaan.
McNulty
05.10.2009 21:21:40
Germaniac: Totta, ja tuo nyt onkin ihan selvästi yleisin "kapinallisuuden" muoto. Mutta en mä näe sillä olevan hirveästi tekemistä minkään erikoisuudentavoittelun kanssa, tai sen kanssa että halutaan lokeroida omaa maailmankatsomustaan.

Nationalistissosialistinen suuntaus, joka on ainakin viimeaikoina ollut kovasti black metallissa muotia. Sikäli mielenkiintoista että black metal itsessään pyrkii olemaan misanthropic-nihilistic-elitistic... ja siihen kun mukaan heittää nationalismin ja sosialismin. Vaikka toisaalta, hyvinhän tuo sopii siihen samaan ajatukseen: "On pakko uskoa kristinuskon jumalaan, jotta voi uskoa saatanaan." If god, then satan... ja päinvastoin. Eli tottahan toki misanthroopeille kelpaa myös sosialismi. Ja vielä jos tarkemmin ajatellaan, kansallissosialismista ei ole kauhean pitkä matka marxismiin tai valtiososialismiin (jota monesti kommunismiksi kutsutaan. Esim. CCCP, Kuuba, Kiina jne.)

Tottakai... raiskauksilla, pedofilialla, murhilla ja muilla "Peltsin ihannoimilla asioilla" voidaan pyrkiä shokeeraamaan muita ihmisiä, mielellään vielä black metallin ulkopuolelta. Siispä, silläkin halutaan poseerata ja erottua joukosta.
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
Peltsi88
05.10.2009 23:41:56 (muokattu 06.10.2009 00:43:48)
Kre-per: Eli sulle on ihan ok lokeroitua samaan poppooseen tyyppien kanssa, joiden mielestä toi ylempänä esitetty gg allin -henkinen toiminta on hienoa ja jopa tavoiteltavaa?

Eipä sillä oikeastaan ole väliä. Se on tärkeintä, että minä tiedän mitä olen ja mitä en, loppujen lopuksi.

Tärkeää joillekin nuorille "Black Circlen" jäsenille päästä Euronymouksen, tuon Black Metal keisarin suosioon? :) No joo, ymmärrän kyllä mitä tarkoitat.

Kyllähän siinä tuokin aspekti varmasti oli. Syitä varmasti oli muitakin, koska se jatkui vielä Euronymouksen kuoleman jälkeen ja muutenkin varsin laajasti.

Kysymys Peltsille, oletko _sinä_ LaVeyn oppeja kannattava Satanisti? Sen verran mitä tiedän jotain "true Black Metal" tyyppejä, niin hekään eivät tuntuisi pitävän tuota ukkoa suuressa arvossa. Voin toki olla väärässäkin mutta tällainen mielikuva mulle on tullut. Ja mites tämä mainostamasi blackmetal.fi? Olisiko niin että sun pitää tulla tänne valistamaan ihmisiä kun kyseisellä forumilla ei näkemyksiäsi juuri arvosteta?

LaVeylla on ihan hyviä juttuja, mutta en pitäisi itseäni 100% LaVeylaisena. Enemmänkin kutsuisin sitä filosofis-satanismiksi.

En tiedä mistä tuon blackmetal.fi jutun keksit. Minulla ei ole ollut siellä ongelmia näkemysten kannalta. Totta kai siellä on monenlaista tyyppiä ja osa suoraan sanottuna on retardin tuntuisia. Ei sillä, ettei täällä m.netissäkin niitä olisi...Minulla ei ole tarvetta valistaa. Keskustelua aiheesta vain syntyi ja osallistuin siihen tuomalla näkökantani esille.

Oma näkemykseni tästä LaVeyn satanismista on se, että tuollaisella individualismiin kannustavalla ideologialla on helppoa saada identiteettikriisin kanssa painivat, tai muuten vaan hukassa olevat nuoret ihmiset tuntemaan kuuluvansa johonkin. Tai muutenkin ylipäätään toteuttaa ihmisen tarvetta saada lokeroitua omaa maailmankatsomustaan johonkin muottiin. Ja mikä houkuttelisi huomionhakuisia erikoisuuden tavoittelijoita enemmän kuin "pahuuteen" ja kapinallisuuteen viittaavaa nimike kuten Saatana. Toki tuossa filosofiassa nuo rajat ovat häilyvät, ja jokaisella voi olla omat tulkintansa aiheesta, enkä väitä että jokainen LaVeylainen Satanisti olisi kuvailemani kaltainen hukassa oleva lammas. Omassa elämänfilosofiassani on hyvinkin paljon yhteistä Church of Satanin oppien kanssa, mutta mulla ei ole minkäännäköistä tarvetta alkaa kutsua itseäni Satanistiksi tai miksi hyvänsä. Ja vaikka jonkun muun mielestä olisinkin sellainen keskusteltuani hänen kanssa näkemyksistäni, se on mulle ihan yks paskan hailee, koska kenenkään on ihan turha tulla sanomaan että mitä minä olen ja mitä en ole. Olen ihan tyytyväinen siihen että mulla on omat näkemykseni asioista, ilman että tarvitsee tunkea niitä jonkun keinotekoisen nimityksen alle. Ja varsinkaan alkaa liittymään mihinkään kyseistä ideologiaa kannattavien yhteisöön, tai varsinkaan johonkin maksulliseen, järjestäytyneeseen toimintaan (vrt. Church of Satanin jäsenyys). Siinä mielessä olen Euronymouksen kanssa samoilla linjoilla, että ei tuollainen ole muuta kuin kapitalistista liikemiehen ajattelua.

Joo siis pitää pystyä erottamaan nämä angstia kärsivät teinit ja oikean elämän satanistit.

Itsehän en kuulu mihinkään järjestäytyneeseen uskontoryhmään. Tosiaan itsekin vältän satanismi-sanan käyttöä, koska sillä on varsin negatiivinen kuva. Vähän niin kuin rasismilla. Tavallisen ihmisen mielikuvitus alkaa laukkaamaan tuollaiset sanat kuullessaan. Minulla ei ole tarvetta julistaa kenelläkään mitä olen ja mitä en.

Euronymoushan oli kiinnostunut kommunistisista ajatuksista ja oli muistaakseni ihan julkisesti suuntautunut vasemmalle.

Eli käsitinkös mä nyt Peltsi sun punktin oikein, että Black metal on kuitenkin noista sun aiemmista blastauksista poiketen, erittäinkin individualistista ja vapaatulkintaista? "Mun mielestä", tai "minulle x merkitsee" termit viittaisivat kuitenkin melko vahvasti siihen..?

Ei. Black metalliin kuuluu olennaisesti satanismi. Kyse on siitä miten kukin tätä harjoittaa ja millaisena sen omassa elämässään kokee. Toki joillekin se voi olla vain tuota Funeral Mist-mentaliteettia ja jopa sen harjoittamista.

Mulla on vähän sellainen kutina, että laveylaisen satanismin mainetta varteenotettavana uskontona syövät pahasti ne n kpl (teini?)satanistia, jotka etenkin nettipalstoilla kovaan ääneen voimansa tunnossa uhoavat; mitä äänekkäämpi, sitä enemmän ollaan yleensä hukassa. Ja sitä todennäköisemmin muutaman vuoden päästä katsellaan peiliin ja hymähdellään omille jutuille jälkeenpäin.

Kannattaa toki pitää toisistaan erossa oikean elämän satanistit ja teinit angsteissaan. Totta kai on helppoa teini-ikäiselle tarttua niinkin "pahalta" kuulostavaan ideologiaan kuin satanismi ja varsinkin näyttää se mahdollisimman monille. Silloin voidaan mielestäni puhua vielä identiteetin etsinnästä ja imagon muodostamisesta. En nyt väitä, ettei joku täysin aikuinen sinut itsensä kanssa oleva henkilökin pystyisi irtautumaan satanismista. Jotkut muuttuvat paljonkin elämänsä aikana, jotkut eivät yhtään.

Nationalistissosialistinen suuntaus, joka on ainakin viimeaikoina ollut kovasti black metallissa muotia. Sikäli mielenkiintoista että black metal itsessään pyrkii olemaan misanthropic-nihilistic-elitistic... ja siihen kun mukaan heittää nationalismin ja sosialismin. Vaikka toisaalta, hyvinhän tuo sopii siihen samaan ajatukseen: "On pakko uskoa kristinuskon jumalaan, jotta voi uskoa saatanaan." If god, then satan... ja päinvastoin. Eli tottahan toki misanthroopeille kelpaa myös sosialismi. Ja vielä jos tarkemmin ajatellaan, kansallissosialismista ei ole kauhean pitkä matka marxismiin tai valtiososialismiin (jota monesti kommunismiksi kutsutaan. Esim. CCCP, Kuuba, Kiina jne.)

Ääri-etuliite todellakin sopii hyvin black metallin ideologian kanssa. Eivät kaikki satanistit automaattisesti kuitenkaan ole äärioikeistossa tai vastaavasti vasemmistossa. Tähän ns. poliittiseen black metalliin sopii hyvin juurikin tämä muutoksen halu. Tällöin black metal voi toimia äänitorvena samaa mieltä asioista olevien kanssa. Poliittisista vaikutusmahdollisuuksista voi kukin päätellä onko se kuinka tehokasta sitten.

Misantropia mielestäni kannattaa pitää politiikasta kokonaan erossa. Tai no sekin on tulkintakysymys, mutta en itse ainakaan näe siinä järkeä näin nopeasti ajateltuna. Moni misantroopiksi julistautuva ei kuitenkaan ymmärrä sanan tai pikemmin aatteen (jos tässä yhteydessä aatteesta voidaan puhua) merkitystä.

Tottakai... raiskauksilla, pedofilialla, murhilla ja muilla "Peltsin ihannoimilla asioilla" voidaan pyrkiä shokeeraamaan muita ihmisiä, mielellään vielä black metallin ulkopuolelta. Siispä, silläkin halutaan poseerata ja erottua joukosta.

Luitkohan tekstini nyt kunnolla, vai onko tämä taas näitä sun provoja. Ihannointi on kyllä mielestäni varsin väärä sana.

Imagosta vielä sen verran, että kun tarpeeksi moni alkaa erottua massasta samalla periaatteella niin silloin ei enää erottaudu kenestäkään. Kaikki jotka luulevat olevansa jotenkin uniikkeja esim. pukeutumisella, ovat yleensä vain ihan samaa kuin kaikki muutkin, vain hieman eri kuorissa.
Germaniac
06.10.2009 00:12:02

Peltsi88: En tiedä mistä tuon blackmetal.fi jutun keksit. Minulla ei ole ollut siellä ongelmia näkemysten kannalta. Totta kai siellä on monenlaista tyyppiä ja osa suoraan sanottuna on retardin tuntuisia.

No, se oli jotain omaa ennakkoluuloisuuttani, mielikuva mikä tuli jostain sun kirjoituksistasi. Pahoittelen toki väärinkäsitystä.
saastara
06.10.2009 15:47:29 (muokattu 06.10.2009 16:18:25)
Ei. Black metalliin kuuluu olennaisesti satanismi.

Mulle on nyt jäänyt erittäin hämäräksi se, että mistä sä nyt loppujen lopuksi tän satanistisen filosofian revit nimenomaan black metallin osalta? Mietin vain sitä, että kun nää sun suurimmat perustelut, Euronymousksen (ymv "vakavasti otettavien black metallistien") oletettavat LaVey-fiilistelyt ja näkemykset satanismista on kuitenkin melkoista höpöhöpöä.

En siis itse todellakaan tiedä norjan pioneereista mitä ne näkemykset olivat lopulta mutta mun silmiin nyt kalskahtaisi melko vahvasti siltä, että on ne ainakin olleet huomattavasti erilaiset todellisuudessa, kun millaisena sä ne meille alunperin esitit..?

Semmoinen juttu tuli myös mieleen noita haastatteluja ymv juttuja plärätessä, että termi "satanic" myös vähän vaikesti tulkittava lause koska englannin puhekielisyyksissä ei tehdä erikseen eroa satanismin ja saatananpalvonnan välillä. Satanic voi siis yhtä hyvin olla "saatanallinen" kuin "satanistinen", joka taas kääntää mun mielestä koko homman aika eri valoon.

Miksi uskonnollisesti vakaumuksellinen saatananpalvoja, black metal-musiikin pioneeri ja LaVeyn avoin halveksija selittäisi, että black metallin on tarkoitus olla satanistista? Pistää vaan miettimään.. Ettei olisi haettu nyt "saatanallista" sillä lauseella?

Ja tämän lapsellisen jeesustelun, kuten sä asian muistaakseni muotoilit, tarkoitus on vaan osoittaa se, että ei vittu pidä mennä aukomaan päätä muille siitä mikä on ja mikä ei ole jotain, jos omat rakennuspalikat on jo ihan lähtökohtaisesti päin vittua.

Mutta kuten todettua, mä en selkeästi ymmärrä black metal-ideologiaa, tai en ole tarpeeksi vihkiytynyt asiaan, tai sitten mulla on vaan liian huonot lähteet. Joten selkeästi mä en voi koskaan olla osa tätä black metallin ydintä, enkä kuulla sen kutsua. Mä olen siitä ihan helvetin iloinen koska mun näkemykseni mukaan nykyinen moderni black metal on pelkkää säälittävää paskanpyörittelyä ja menneisyydessä rypemistä. Mä olen vaan iloinen jos mua ei vahingossakaan sekoteta samoihin pelleihin joka "ylistää ja noudattaa elämässään black metal-ideologiaa".

Kun porukka katsoo noita 15-kesäsiä polkkatukka / kajalisilmä / CoF-paita / niittihirmu heviteinejä, ne nauraa päällä ja aattelee, että "noi nyt vaan yrittää olla vähän tommosia rankkoja ja kapinoida. Kyllä ne siitä kasvaa".

No arvatkaas mitä mä tällä analogialla haen? Sitä, että nuo Vuonojen maan pioneerit oli itse koko hommaa aloittaessaan just samanlaisia kapinanhaluisia, polkkatukkasia, tyhmän naiiveja hevariurpoja. Siellä vaan sattui syntymään esteettisesti jotain aivan omalaatuista, radikaalia,voimakasta, kapinallista ja raadollista musiikkia.

Kaikki tietää nuo norjan kuviot niin hyvin, että en mä niitä jaksa sen enempää kerrata.. Kirkonpoltot, murhat ymv kuviot ja niiden mahdolliset motiivit ja blablablaa.. Vanhaa juttua.

Pointti oli kuitenkin se, että noilla Norjan teinihevareilla oli pokkaa, ne loi jotain uuttaa, radikaalia, uniikkia. Ja niillä oli myös selkärankaa elää, ainakin jossakin määrin, niiden julistamiensa asioiden tavoin.

Sen sijaan nykyinen black metal-aalto, istuu ruikuttamassa jossakin vitun internetissä siitä mikä kuuluu black metalliin, mikä ei, minkä näkönen saa olla ja saako tehdä sitä ja tätä, että on vielä black metallia..? Selitetään netissä siitä kuinka black metallin äänitys on kuin musta messu ja lyriikat loitsuja Saatanan voimauttamiseksi, otetaan parit ilkeät promokuvat ollaan niin vitun hc.. Sitten mennään himaan vaimon viereen, annetaan lapselle iltapusu ja lähetään poikien kanssa treenikselle vetään kaljaa ja biisejä tehdessä koitetaan yksiyhteen kopioida kaikki norjan tyylin piirteet, että ei vahingossakaan tehtäisi mitään uutta ja mielenkiintoista, ettei blackmetal.fi:ssä pojat suutu.

Toi skene on vaan niin pystyyn kuollut ja jumiutunut, että pistää ihan naurattamaan.

Mikähän siinä on, että ne vanhat pioneerit, niistä kukaan ei tee enää samanlaista musiikkia kuin silloin? Ei kukaan.. Eikä ne kyllä puhukkaan enää kovin paljon samanlaisia juttuja? Onkohan ne sell outanneet? Niin sen täytyy olla.. Ihmiset, aatteet, ajatukset ja musiikkihan eivät saa missään nimessä kehittyä iän myötä uusiin suuntiin..

Enkä mä tarkoita, että tuo Norja-aalto on ollut jotenkin helvetisti hehkeämpää ja hienompaa touhua kuin tää nykyinen meininki. Ihan samanlaista känniurpoilua (poissulkien tietysti Varg joka joi vaan piimää) ja uhoa se on ollut kuin tää nykyinenkin homma.. Ero on siinä, että nää Norjan jampat loi jotain oikeasti uutta ja radikaalia, ja sen lisäksi niillä oli vielä selkärankaa toimia niiden puheidensa mukaan. Toisin kuin nää nykyiset poliisia pelkäävät pullamössönynnyt jotka istuu internetissä itkemässä ja kopioi musiikkinsa, aatteensa ja vaatteensa 90-luvun norjalaisten hevarijunnujen haastatteluista ja levyiltä.. Hyvä meininki. Kuka on esmes suomessa uskaltanut oikeasti tehdä jotain julistaakseen black metallin sanomaa ja vastustaakseen kaikkia sen vihollisia..? Ihan vaan näin mielenkiinnosta? Lokkien kiusaamista ja forum-vauhkoomista ei lasketa.

Ja sitten siitä aatteesta, jos sitä sekasikiötä kehtaa nyt edes sellaiseksi kutsua:

Ketä helvettiä vastaan sä nykyään voit enää edes tässä maailmassa kapinoida? Muuta kun yleisiä juntteja ja kusipäitä vastaan? Halus babylon-hipit sitä myöntää tai ei, me eletään vapauden aikaa. Ei ruveta saivartelemaan tästä sen syvemmin.. Meillä on lakeja, joo, mutta niitäkin voi rikkoa, kukaan ei voi estää jos niin haluaa.

Mutta siis jos ei ole vihollisia, ketä vastaan tässä pitäisi sitten kapinoida?

Valtiota? Liitetään voimat yhteen punkkareiden kanssa ja poltetaan Eduskuntatalo?

Kirkkoa? Mitä helvettiä moderni luterilainen kirkko on tehnyt teitä vastaan niin paljon? Jäikö siitä niin katkerat traumat kun oli pakko mennä rippileirille kun ei kehdannut sanoa äidille vastaan..? Hemmetti, niillähän on nykyään siellä kohta transupappejakin. Kirkkokin on individualistisesti voimakkaampaa sakkia kuin te.

Vituttaako valtionkirkko? Eroa! Problem solved. Polttakaa mielummin verotoimistoja kuin kirkkoja.. Jeesaa steitmenttinä vitusti enemmän.

Sitten tämä pahuushomma.. Se, että ei tue tai ihannoi "pahoja" asioita, ei ole niiden kieltämistä tai inhimillisyyden kieltämistä. Kyllä paskallaolokin on osa meidän perusluonnetta, niin kuin murhaaminen, syöminen ja raiskaaminen.. En mä silti nostaisi siitä mitään suurta dogmaa tuonne ideologioideni listalle.

Ja miten tätä pahuuden ihannointia sitten toteutetaan..? Kai sen on pakko olla muutakin kuin yleistä vaahtoamista siitä kuinka maailman ikävät asiat pitää hyväkyä osana ihmisluontoa..? Haukutaan humanisteja lampaiksi? Mitä te teette asialle, siis ihan oikeasti? Se kun nyt on oikeasti sillä tavalla, että sillä ei ole mitään väliä mitä sä pääsi sisällä luulet olevas. Se mitä sä teet, määrittelee sut, ei se mitä synkeitä ajatuksia sä päässäsi pyörittelet

Ja siitäkin kannattaa olla varma, että voi seistä loppuun asti niiden puhumiensa asioiden takana, koska jos ei voi, on pelkkä itseäänpettävä selkärangaton luuseri, ja mun näkemykseni mukaan kovat jätkät ei ole itseäänpettäviä, selkärangattomia luusereita.

Ja surullista on mun mielestä koko tässä anti-sitä ja tätä (antikristillisyys, kansallissosialismi, antihumanismi) mentaliteetissa on se, että kaikki ne tahot mitä vastaan kapinoidaan, ovat jo itse hoitaneet sen homma helvetisti paremmin kuin nää räkänokkakapinalliset.

Ajatellaas vaikka kirkkoa. Miljoonat ja taas miljoonat ihmiset on tapatettu, tapettu ja murhattu milloin minkäkin jumalan oikun nimissä.. 1500 vuotta mielivaltaista poliittista terroria, tekopyhyyttä, rahainkeruuta ja vallanhimoa. Tälläkin hetkellä miljoonat ihmiset kuolevat aidsiin koska Vatikaanin keisari Palpatine on todennut edeltäjiensä tavoin, että joko panet ilman tai panet helvetissä. Ja kyllähän se jossakin viidakossa kasvanutta, sivistymätöntä neekeripoikaa pelottaa helvetisti, kun jumalainen Darth Vader pudottelee tommoisia riimejä. Kukasta siis kukkaan ilman kumia, ettei tarvi ikuisesti grillaantua..

Toi touhu, se on pahuutta, se on oikeasti pahaa touhua.. Siis niin kuin tr00 kvlt evil-pahaa touhua. Tohon verrattuna joku "haista vittu jumalan poika!" jollakin cd:llä tai parin kauniin vanhan rakennuksen grillaaminen vaikuttaa aika säälittävältä spedeilyltä.

Tai sitten vaikka tää juutalaisvastaisuus.. Kateuttako se on? Israelin valtio on onnistunut aika helvetin hyvin toteuttamaan sen missä kaikki kansallisosialistiset ja sen henkiset aatteet on epäonnistunut. Niillä on oma maa, ne on vetänyt kaikki ympäröivät rättipäät sieltä kumoon, ne pyörittää ihan omaa showta, syyllistyy päivittäin ihmisoikeusrikkomuksiin ja globaalien lakien rikkomiseen.. Ja mitä me tehdään länsivalloissa? Annetaan niille vittu tietysti lisää aseita.. Kova meininki. Meitsi arvostaa tommosta touhua hitosti enemmän kuin jotain uusnatsipelleilyä.

Ja sitten tää antihumanismihomma. Yhdistettynä tähän pahuusosaston touhuun tän pitäisi olla aika raadollista meininkiä. Alle gegen alle-osastoa.. Silti tälläkin hetkellä jossakin päin maailmaa, joku rasvanen rekkakuski varmaan laittaa jotain pikkutyttöä takaa ja sahaa samalla sen päätä poikki kuunnelen Tom Russelia. Ari-Pekka (kavereiden kesken Sathrunazgulach) 23v, tunnetun Nathasaghuldun black metal-yhtyeen laulaja sen sijaan istuu tietokoneen ääressä, vastaten Miasman haastatteluun jossa hän julistaa, että "ihmiset ovat tauti joka pitäisi pyyhkiä pois.". Mikä tässä hommassa nyt ei täsmää.. Keiden piti sitä pahuutta tässä ylistää ja toteuttaa..?

Mutta joo, alkaa mulla katkeilla tässä ajatus pikkuhiljaa. Ehkä tämä saa tältä erää riittää.

Lopetan Ot:n ja totean lopuksi vain, että kuunnelkaa Dt:n Too Old, Too Cold ajatuksen kanssa.. Siinä on koko homma tiivistettynä paljon tehokkaammin.
Hitler used Telefunkens.
Baraka
06.10.2009 16:08:24 (muokattu 06.10.2009 16:08:34)
saastara: Mulle on nyt jäänyt erittäin hämäräksi se

Olipa hyvä ja viihdyttävä pätkä, plussan saat.
Jokku
06.10.2009 16:23:12

Multakin tipahtaa plussa saastaralle. Oli paljon asiaa ja jaksoi lukea, vaikka olikin pitkä teksti.

On se jees olla muita fiksumpi kun hiffaa bläkkiksen oikean laidan.
Muuten Peltsi, kun oot sanonut satanismin ilmentyvän monenlaisena, miksei voisi olla satanismin alaraaja, joka ei olisi niin antihumanistinen? Tehden siten muistakin bläkkiksistä, kuin siitä ainoasta oikeasta, bläkkistä? Vai onko se nyt niin että vaan bläkkispuristien mielipide (huom, mielipide) on se oikea?
Oli muuten kiinnostava lukea sitä muutaman sivun takaista vääntöä, kiitos teille jotka siinä keskustelitte.
Germaniac
06.10.2009 16:34:47 (muokattu 06.10.2009 16:35:03)

Plussaa ropisee täältäkin. Lisättäköön että jos jonkun bändin tms. yhdeydessä mainitaan "satanic", niin mulle tulee ainakin automaattisesti mieleen että puhutaan saatanallisuudesta eikä satanismista.
juici
06.10.2009 17:09:22

Kyllä, saastaralle tuli plussaa.
Kruunaus-Jenkka
marke-
06.10.2009 19:37:39
saastara: mä en selkeästi ymmärrä black metal-ideologiaa

Tämäkin olisi riittänyt.
Disheartenment
Kerpele
06.10.2009 20:46:30
Vieläkö tää jatkuu täällä? :D
"Tärkeintä on luovuttaa, naisen edessä olet kuitenkin aina hävinnyt osapuoli." -Lennu
M!Xu
06.10.2009 21:13:13 (muokattu 06.10.2009 21:13:59)

Kiitos saastara hyvästä kirjoituksesta, oli pakko laittaa plussa.

Tässä on nyt käyty väittelyä siitä, kuuluuko satanismi black metaliin erottamattomasti vai ei. Itse olen kallistumassa pikkuhiljaa sille kannalle, että yksi black metalin edellytys on tavalla tai toisella satanistinen sisältö.

Minulle black metal on kuitenkin ensisijaisesti musiikkia, josta saa parhaimmillaan aivan hillittömia fiilareita ja elämyksiä. En ole koskaan aistinut black metalin ideologista puolta, vaan kuunnellut black metalia erityisesti tekijänsä henkilökohtaisena statementtina, tilityksenä ja tunteiden purkuna. En ole koskaan kuullut mitään ideologiaa esimerkiksi Burzumia kuunnellessani. Olen kuullut kauniita sielunmaisemia, tekijänsä henkilökohtaisia tunnetiloja ja niiden tehokasta ilmaisua. Tunnetilojen taakse saatta kätkeytyä joitakin yleisiä elämänfilosofisia suuntalinjoja, mutta minä tulkitsen nämä tunteet nimenomaan tekijänsä henkilökohtaisiksi tunteiksi, en osaksi mitään ideologiaa.

Eli kun kuuntelen black metalia, kuuntelen ensisijaisesti musiikkia. En kuule ideologiaa. En edes halua kuulla. Propaganda on erikseen.
Many hours of music / Many drops of blood
McNulty
06.10.2009 21:16:20 (muokattu 06.10.2009 21:16:53)
Germaniac: Plussaa ropisee täältäkin. Lisättäköön että jos jonkun bändin tms. yhdeydessä mainitaan "satanic", niin mulle tulee ainakin automaattisesti mieleen että puhutaan saatanallisuudesta eikä satanismista.

Tottakai...
satan - satanist
satanic - satanistic
titanic - jeah!
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
Peltsi88
06.10.2009 21:32:50 (muokattu 06.10.2009 21:49:47)
No joo, enpä jaksa alkaa nyt kirjoittamaan vastinetta tuohon Saastaran tekstiin, mutta huomenna aamusta voisi pikaisesti jotain väsätä.

Niin ja Heroinille plussaa, hän onnistui tiivistämään yhteen virkkeeseen sen mitä Saastara kirjoitti.

Vieläkö tää jatkuu täällä? :D

En tiedä tuleeko tämä sinulle yllätyksenä, mutta keskustelufoorumilla on yleensä ollut tapana keskustella. Vaikka joskus m.nettiä selatessa tuntuu siltä, ettei tämä olisi tavoiteltavaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)