Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: CD-levy - LP:n ja C-kasetin kaltainen periodiformaatti
1 2
jazzmies
04.10.2009 15:48:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeisen puolen vuoden aikana on konkreettiset musiikkituotokset alkanut tuntua vastenmieliseltä. Hyllyt notkuvat CD-levyjä, LP-levyjä ei tule kuin aniharvoin kaivettua esiin ja työhuoneessa on parikymmentä kenkälaatikollista C-kasetteja odottamassa sirtymistä musiikin taivaaseen.
 
Pyrin nykyisin ostamaan kaiken musiikin iTunesista, koska se toimii ihanteellisesti ensisijaisten musiikkisoittimieni - MacBookin ja iPhonen - kanssa. Palvelu on nopea, sujuva ja ekologisesti muovirojua kestävämpää. Autossakin kytken jeesuspuhelimen AUX-liitäntään, eikä rosvoilla ole houkuttimena ovitaskuista pursuavia muovikotelokasoja. Seuraava hankinta on Airport Express, joten sitten saa vielä läppärin soittaman musiikin langattomasti ohjattua kotistereoihin.
 
Musiikin kuuntelu on lisääntynyt huomattavasti sen myötä, kun levyjen kanssa pelaaminen ei ole rasitteena. Samaten levynkannet ym. sekundaarinen quasi-taide kitsch, kuten Roger Deanin mauttomat huomiosiepot, jättää musiikin rauhaan, ja jäljelle jää se itse pihvi - musiikki. Music is the best.
 
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
Tympee Huttunen
04.10.2009 16:26:01 (muokattu 04.10.2009 16:27:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies:
Musiikin kuuntelu on lisääntynyt huomattavasti sen myötä, kun levyjen kanssa pelaaminen ei ole rasitteena.

 
Mutta miten mahtaa käydä musiikille? Nyt on helppoa, kun kerätään marjoja menneiltä ajoilta. On Spotifyt ja kaikki, missä tehty musiikki on klikkauksen päässä - ja ilmaiseksi. Montako hyvää levyä jää tulematta, kun mikään taho ei maksa levyn tekemistä? Tarkennan asiaa sen verran, että esim. Itunesin tulot tulevat artistille sen itse biisin teon ja äänittämisen jälkeen.
kivi
04.10.2009 16:27:45 (muokattu 04.10.2009 16:30:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Provosoitko riitaa?
:-D
 
Ei, sehän on selvää ettei CD ole formaattina ikuinen. Ei kukaan kai sitä odottanutkaan.
 
Musiikin kohdalla tuo "epäolennaisuuksien karsiminen" on yksi tapa lähestyä. Se kuitenkin vihjaa vahvasti siihen, että sinulla olisi tapana arvottaa musiikkia 'parempaan' (klassinen, jazz, etninen musa, pakkauksen lisäarvo toissijainen) ja 'huonompaan' (pop, rock, viihdemusa, pakkaus identifioi musiikin, ilman pakkausta mahdoton löytää) mikä mun mielestäni vihjaa snobismiin ja elitismiin. Kaikki musa on kumminkin vaan musaa, eikä Mozart ja ABBA oo kauhean kaukana toisistaan.
;-)
 
Mulla oli aikoinaan analfabeetti kustannustoimittaja, joka näki tekstin vain harmaan eri sävyinä, kuviorasterina. Ei kauhean hyvä lähtökohta ymmärtää tekstilähtöistä duunia. Hän tulee mulle mieleen tästä keskustelunavauksesta.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
jazzmies
04.10.2009 18:08:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: Se kuitenkin vihjaa vahvasti siihen, että sinulla olisi tapana arvottaa musiikkia 'parempaan' (klassinen, jazz, etninen musa, pakkauksen lisäarvo toissijainen) ja 'huonompaan' (pop, rock, viihdemusa, pakkaus identifioi musiikin, ilman pakkausta mahdoton löytää) mikä mun mielestäni vihjaa snobismiin ja elitismiin.
 
Myönnettäköön, että olen elitistinen snobi ;) Mutta kaikesta huolimatta musiikin kuuntelu on lisääntynyt, tai oikeastaan olen alkanut kuunnella musiikkia sellaisissa tilanteissa, missä ennen en ole sitä tehnyt, esim. lenkkeilyn aikana. LP-levyjen roudaaminen olisi aika vaikeaa silloin... Yhä enemmän ja enemmän musiikin kuuntelu on tullut musiikin kuunteluksi raakana.
 
Minun pitäisi tehdä levy omista biiseistäni, mutta CD ei houkuta. Pitänee hetki tsekata mitä alalla tapahtuu.
 
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
McNulty
04.10.2009 19:15:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Myönnettäköön, että olen elitistinen snobi ;) Mutta kaikesta huolimatta musiikin kuuntelu on lisääntynyt, tai oikeastaan olen alkanut kuunnella musiikkia sellaisissa tilanteissa, missä ennen en ole sitä tehnyt, esim. lenkkeilyn aikana. LP-levyjen roudaaminen olisi aika vaikeaa silloin... Yhä enemmän ja enemmän musiikin kuuntelu on tullut musiikin kuunteluksi raakana.
 
Minun pitäisi tehdä levy omista biiseistäni, mutta CD ei houkuta. Pitänee hetki tsekata mitä alalla tapahtuu.

 
Aikanaan jengi lenkkeili sekä Sony Walkman C-kasettisoittimen kanssa, kuin myös kannettavien CD ja MiniDisc-soitinten kanssa.
 
Itsehän ulkoillessani pyrin jättämään kaikki soivat kapistukset kotiin. Musiikkia kun pursuaa joka helvetin tuutista ulos, on välillä rentouttavaa, inspiroivaa ja mukavaa kuunnella luonnon omia ääniä.
 
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
Jokapaikanapina
04.10.2009 22:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Aikanaan jengi lenkkeili sekä Sony Walkman C-kasettisoittimen kanssa, kuin myös kannettavien CD ja MiniDisc-soitinten kanssa.
 
Myönnettäköön että itsekin viime aikoina oon CD-soittimen kanssa tuolla kulkenu. Joskus se iPodin musiikin paljous pelottaa ja harvoin kuuntelee albumia läpi.
 
Itsehän ulkoillessani pyrin jättämään kaikki soivat kapistukset kotiin. Musiikkia kun pursuaa joka helvetin tuutista ulos, on välillä rentouttavaa, inspiroivaa ja mukavaa kuunnella luonnon omia ääniä.
 
Luonto on kieltämättä kaunis, talvella tosin ei enää ainakaan niin paljoa ole eläinten ääniä. Kaupungilla taas kuljen mielelläni Bosen taustamelun sulkevat päällä, vaikka taas pimeen talven tullen ei kenties kanattais kun autot ei ehkä nää ja ite ei kuule
 
Teijo K.
04.10.2009 22:26:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Aikanaan jengi lenkkeili sekä Sony Walkman C-kasettisoittimen kanssa, kuin myös kannettavien CD ja MiniDisc-soitinten kanssa.
 
Itsehän ulkoillessani pyrin jättämään kaikki soivat kapistukset kotiin. Musiikkia kun pursuaa joka helvetin tuutista ulos, on välillä rentouttavaa, inspiroivaa ja mukavaa kuunnella luonnon omia ääniä.

 
Jep musiikki ympäristössä lisääntyy kokoajan, mutta _kuunteleminen_ on kuoleva laji. Se on just semmosta kaiken muun puuhastelun taustalla olevaa tapettia. Ite en jaksa koko spotifyjä ja sitä mahdotonta helppoutta millä noi mp3set tarjoillaan. Mieluummin meen tosi vaikeesti tonne levyhyllylle ja pistän vinyylin pyörimään. Ja kun kuuntelen niin kanssa kuuntelen.
 
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
sellisti
05.10.2009 10:39:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite en jaksa koko spotifyjä ja sitä mahdotonta helppoutta millä noi mp3set tarjoillaan. Mieluummin meen tosi vaikeesti tonne levyhyllylle ja pistän vinyylin pyörimään. Ja kun kuuntelen niin kanssa kuuntelen.
 
Tästä tunnistin itsenikin. Pari kuukautta kuuntelin Last Fm:ää, mutta lopetin sen kun tajusin etten edes oikeesti kuunnellut muun tekemisen ohessa että mitä biisejä sieltä tuli, se vaan soi siinä taustalla tauotta. Tulee sitä nyt joskus ruoanlaittomusiikkina kuunneltua joku levy enemmän tai vähemmän puolitarkkaavaisesti, mutta kyllä kunnon kuuntelu on nautinnollisempaa kuin yhtämittainen taustameteli.
 
"Olipa keskustelu mikä hyvänsä, aina jostain kaivetaan joku kulttuuriantropologi sanomaan että kaikki on paskaa ja paska on hyvää." -velipesonen
mr.bungle
05.10.2009 10:49:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Viimeisen puolen vuoden aikana on konkreettiset musiikkituotokset alkanut tuntua vastenmieliseltä. Hyllyt notkuvat CD-levyjä, LP-levyjä ei tule kuin aniharvoin kaivettua esiin ja työhuoneessa on parikymmentä kenkälaatikollista C-kasetteja odottamassa sirtymistä musiikin taivaaseen.
 
Pyrin nykyisin ostamaan kaiken musiikin iTunesista, koska se toimii ihanteellisesti ensisijaisten musiikkisoittimieni - MacBookin ja iPhonen - kanssa. Palvelu on nopea, sujuva ja ekologisesti muovirojua kestävämpää. Autossakin kytken jeesuspuhelimen AUX-liitäntään, eikä rosvoilla ole houkuttimena ovitaskuista pursuavia muovikotelokasoja. Seuraava hankinta on Airport Express, joten sitten saa vielä läppärin soittaman musiikin langattomasti ohjattua kotistereoihin.
 
Musiikin kuuntelu on lisääntynyt huomattavasti sen myötä, kun levyjen kanssa pelaaminen ei ole rasitteena. Samaten levynkannet ym. sekundaarinen quasi-taide kitsch, kuten Roger Deanin mauttomat huomiosiepot, jättää musiikin rauhaan, ja jäljelle jää se itse pihvi - musiikki. Music is the best.

 
Juna meni jo mp3-arkistosikin osalta.. teknologiafriikkinä itse lahjoitin cd-levyni pois vuosituhannen alussa ja siirryin mp3:siin. Nyt Spotify-aikakautena kaikki musa tulee nykyään striimattua netistä ja mp3:t on tyhjänpanttina kiintolevyllä.
 
bassolla hanuriin
mr.bungle
05.10.2009 10:50:31 (muokattu 05.10.2009 10:56:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkrö: Montako hyvää levyä jää tulematta, kun mikään taho ei maksa levyn tekemistä?
 
Musaa julkaistaan edelleen ihan törkeästi. Hyvä vaan että aiempaa isompi osa hipeistä menee oikeisiin töihin, eikä suolla keskinkertaista tuubaa markkinoille.
 
Edit: puhumattakaan että indie-bändit puskee "EP":itä sellaista tahtia Myspaceen ym. että hirvittää. Nykyteknologian takia ne saundaakin usein paremmilta kuin keskivertolevyt 15 vuotta sitten. Demobändien kohdalla onkin tapahtunut aikamoinen inflaatio - demot ei kiinnosta oikeastaan ketään...
 
bassolla hanuriin
Teijo K.
05.10.2009 11:34:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sellisti: Tästä tunnistin itsenikin. Pari kuukautta kuuntelin Last Fm:ää, mutta lopetin sen kun tajusin etten edes oikeesti kuunnellut muun tekemisen ohessa että mitä biisejä sieltä tuli, se vaan soi siinä taustalla tauotta. Tulee sitä nyt joskus ruoanlaittomusiikkina kuunneltua joku levy enemmän tai vähemmän puolitarkkaavaisesti, mutta kyllä kunnon kuuntelu on nautinnollisempaa kuin yhtämittainen taustameteli.
 
Juurikin tämä. Koko homma kokee inflaation eikä jaksa kiinnostua mistään musasta ihan oikeasti sen enempää mitä hiirenklikkaus tietokoneella vaatii. Liekö sitten ihme sekään, että keikoilla käyminen vähenee. Hitto, siinähän pitää laittaa vaatteet päälle ja lähteä pois himasta. Hirvee vaiva ja riesa. Varmaan tulevaisuuden keikka on semmonen, et bändi pistää treeniksellä nettikameran päälle ja porukka raapii himassa takapuolta kalsarit jalassa nettipäätteen ääressä.
 
Siinä vaiheessa voikin sitten itse siirtyä muitten harrastusten pariin.
 
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
kivi
05.10.2009 12:04:03 (muokattu 05.10.2009 12:08:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr.bungle: Juna meni jo mp3-arkistosikin osalta.. teknologiafriikkinä itse lahjoitin cd-levyni pois vuosituhannen alussa ja siirryin mp3:siin. Nyt Spotify-aikakautena kaikki musa tulee nykyään striimattua netistä ja mp3:t on tyhjänpanttina kiintolevyllä.
 
Aika suomalainen ajattelumalli, että pidetään vain yhtä mediaa kerrallaan.
:-D
 
Mulla on vielä savikiekotkin hyllyssä. Ja kelanauhaa. Ja kasetteja.
;-)
 
Mulla on nyt siis myös Spotify, eikä se oo vaikuttanut kuuntelutottumuksiini millään tavalla. Jos en kuuntele keskittyneesti sammutan kuuntelun heti aivan kuten sammutan television jos ei sitä kukaan katso.
 
Spotifysta on tullut viime aikoina kuunneltua lähinnä sellaisia levyjä jotka ovat jääneet ostamatta liian tuttuina, tai jotka tuli epähuomiossa myytyä pois - nyt on helppo arvioida pitäisikö ne ostaa takaisin. Äänenlaatu ei ainakaan ilmaisversiossa oo niin hyvä että se korvaisi levyt, mutta kyllä sitä kuuntelee, mainoksissa tosin resoluutio laskee sietämättömäksi, varsinkin niissä "palautetta puhelinvastaajaamme" -spoteissa. Spotify toimii myös työhuoneen musakoneena, ettei töiden välissä tarvitse mennä alakertaan hakemaan levyjä hyllystä (levyhyllyt täyttää meillä ruokasalin, tilan olohuoneen ja keittiön välissä).
 
Ostan edelleen levyjä 100-200 eurolla kerrallaan jos vain rahaa on, mieluiten käytettyinä että saa enemmän. Ratsaan edelleen viikoittain tai kuukausittain tarjouslaarit ja euron levyt.
 
Paras puoli tuossa Spotifyssa taitaa olla, että kun tulee puhetta jostain bändistä, musiikkityylistä tai aikakaudesta, pystyy saman tien hakemaan lähes loputtomasti esimerkkejä yhdellä klikkauksella. Eilen illalla kuunneltiin tytön kanssa analyyttisesti kuinka Rufus Thomas esiintyjänä laajensi uransa alkuaikoina tyyliä ja repertuaaria Chicago-bluesista varsinaiseen Souliin, ja käytiin sitten läpi Stax/Voltin ja Tamla Motownin parhaat palat, erot ja yhtäläisyydet punaviinin kanssa. Kivaa oli. (Sitten katsottiin pitkä 25v juhlaversio-director's cut -versio Blues Brothersista sillä mielellä että kuka filmin muusikoista soitti missä, eli ihan mainio teemailta.)
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
mr.bungle
05.10.2009 12:14:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: Aika suomalainen ajattelumalli, että pidetään vain yhtä mediaa kerrallaan.
:-D

 
CD-levyt ja -soittimet on rumia, ei niitä kodissaan halua katsella. Vinyyliaikakautta minulla ei ikinä ehtinyt olemaan, ne kyllä estetiikan puolesta sopisi kotiin. MP3:sista mainitsin että ne ovat edelleen kiintolevyllä, mutta Spotifyn käytettävyys yksinkertaisesti on niin hyvä etten ole niihin koskenut. Se ei ole ollut mikään tietoinen "vanha tekniikka syrjään"-päätös (toisin kuin CD:iden kohdalla).
 
bassolla hanuriin
jazzmies
05.10.2009 12:17:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr.bungle: Nyt Spotify-aikakautena kaikki musa tulee nykyään striimattua netistä ja mp3:t on tyhjänpanttina kiintolevyllä.
 
Eipä tuo striimi vielä kovin hääppöistä on nykyverkoilla keskustaajamien ulkopuolella, joten mp3:lle on vielä kovastikin käyttöä siellä, missä liikun. Tulevaisuudessa ehkä kylläkin.
 
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
hjukke
05.10.2009 13:55:25 (muokattu 05.10.2009 13:55:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr.bungle: CD-levyt ja -soittimet on rumia, ei niitä kodissaan halua katsella. Vinyyliaikakautta minulla ei ikinä ehtinyt olemaan, ne kyllä estetiikan puolesta sopisi kotiin. MP3:sista mainitsin että ne ovat edelleen kiintolevyllä, mutta Spotifyn käytettävyys yksinkertaisesti on niin hyvä etten ole niihin koskenut. Se ei ole ollut mikään tietoinen "vanha tekniikka syrjään"-päätös (toisin kuin CD:iden kohdalla).
 
Kyllähän hyvä cd-soitin + vahvistin + kaiuttimet muodostavat levyhyllyn kanssa "alttarin" jonka ääressä "audiofiilit" voiva mukavasti harrastaa "rituaalejaan". :) Mielipideaisioita, kuinka rumia ovat..vehkeitäkin kun saa joka lähtöön ja väreissä ja kuorissa.
Epämuusikko
05.10.2009 14:22:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hjukke: Kyllähän hyvä cd-soitin + vahvistin + kaiuttimet muodostavat levyhyllyn kanssa "alttarin" jonka ääressä "audiofiilit" voiva mukavasti harrastaa "rituaalejaan". :) Mielipideaisioita, kuinka rumia ovat..vehkeitäkin kun saa joka lähtöön ja väreissä ja kuorissa.
 
Aamen. Kyllä levyä pitää saada hypistellä ja kaupasta ostaa konkreettisena.
 
Juuri eilen tästä ketjusta hieman säikähtäneenä pistin Yesiä soimaan ja ihastelin Roger Deanin piirrustuksia.
 
Jos asiat menee ihan päin vittua, ehdollistuu tällä menolla nykynuoriso matalan bitraten symbaalien epäselvään mössöön. Kamalaa.
 
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
zekeode
05.10.2009 15:44:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Aamen. Kyllä levyä pitää saada hypistellä ja kaupasta ostaa konkreettisena.
 
Juuri eilen tästä ketjusta hieman säikähtäneenä pistin Yesiä soimaan ja ihastelin Roger Deanin piirrustuksia.
 
Jos asiat menee ihan päin vittua, ehdollistuu tällä menolla nykynuoriso matalan bitraten symbaalien epäselvään mössöön. Kamalaa.

 
Ongelmana on, että konkreettiset tuotteet on halvalla ja nopeasti tehtyjä. Eikä tarjoa mitään etua ladattuun musiikkiin. Musiikkiteollisuus katsoi liian pitkään CD-levyjen riittävän, kun MP3 meni samalla nopeasti rinnalle ja ohi. Kiitos DVD-audio/SACD yms. sotkujen, niin mitään uutta formaattia ei enää jakelussa lähdetty tutkimaan.
 
Konkreettiset tuotteet pitäisi saada kuluttajille markkinoitua uudestaan. Niiden pitää tänä päivänä tarjota elämyksiä ja enemmän vastinetta rahoille. Joku DVD levy on ehkä paras esimerkki siitä miten paskoja tuotteet voi olla. Kannet ja levy, ei mitään muuta. Yritä siinä sitten hehkuttaa kuinka hienoa on alkuperäisen tuotteen omistaminen.
 
Blu-ray kelkka on menossa jo. Neil Young on ainoa joka kyseisen formaatin on ymmärtänyt. Siinä yhdistyy sisältö (sekä ladattava, että konkreettinen) Osta/lataa Archives boksi MP3:sena ja menetät suurimman osan sisällöstä. Kun Blu-ray vie sen 50gb/levy, niin lataaminenkin vähenee. Silti Blu-ray-levyn kapasiteetti saisi olla paljon suurempi.
 
Omat ostokset menee näin:
 
1. Blu-ray
2. Vinyyli
3. CD
mr.bungle
05.10.2009 16:12:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko joku muuten tykästynyt surround-äänitteisiin? Itselläni ei ole edes laitteistoa monikanavatallenteiden toistoon, mutta voisin kuvitella että sillä voisi tehdä vekkuleita temppuja tilavaikutelman kanssa.
 
bassolla hanuriin
Teijo K.
05.10.2009 16:19:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr.bungle: Onko joku muuten tykästynyt surround-äänitteisiin? Itselläni ei ole edes laitteistoa monikanavatallenteiden toistoon, mutta voisin kuvitella että sillä voisi tehdä vekkuleita temppuja tilavaikutelman kanssa.
 
Itse innostuisin paremmasta äänenlaadusta kaksikanavaisena, mutta tuskin lähdetään parantamaan cd-äänenlaatua kun mp3:kin on "ihan riittävä" suurimmalle osalle.
 
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
Notefix
05.10.2009 20:01:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: Aika suomalainen ajattelumalli, että pidetään vain yhtä mediaa kerrallaan.
:-D


Jep, tai pidetään yhtä ainoaa totuutta oikeana.

Spotifysta on tullut viime aikoina kuunneltua lähinnä sellaisia levyjä jotka ovat jääneet ostamatta liian tuttuina

Aika täsmällleen sama....ja jos pitää opetella biisi, niin Spotifystä vaan soimaan.

Mun levyjen ostaminen on kyllä vähentynyt jostain syystä. Osittain varmasti netin vuoksi. Jossain vaiheessa huomasin että paljon tulee kuunneltua taustalla musaa. Mutta, niinkuin joku muukin jo sanoi, se ei oikein ole sama juttu kuin että keskittyneesti kuuntelee.

Itse olen tästä syystä myös palannut pikkuhiljaa siihen että kuuntelen musiikkia cd:ltä, ilman mitään helvatan extroja, ihan vaan musiikkia kahdesta kanavasta. Eilen taas meni monta tuntia kuunnellessa. Ja ai että kun kuulosti hyvältä. Taas muistui mieleen se miksi aikoinaan tuli aloittaneeksi musadiggailun. Ihan mahtihommaa.
 
"Layers of layers of shit!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «