zernobyl 23.09.2009 08:28:34 | |
---|
Luin jälleen kerran Lord of the Ringsin. Loistava, loistava kirja! |
tsugaru 23.09.2009 11:49:13 | |
---|
Timangista kirjaa eli Juha Seppälän kootut novellit Oikku ja vapaus. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
Flash 23.09.2009 12:20:48 (muokattu 23.09.2009 12:25:01) | |
---|
Kellopeliappelsiini uusimpana 2007 käännöksenä luettu. Toimi. Nyt luen Taisto Huuskosen Laps Suomen kirjaa. Se onkin erittäin mielenkiintoinen ja elämänmakuinen kuvaus Neuvostoliittoon loikanneen (ja sieltä 29 vuoden jälkeen pois päässeen) suomalaisen (kirjailija itse) vaiheista Neuvostoliiton ihmemaassa. Live Music Is Better! |
McNulty 24.09.2009 00:44:28 | |
---|
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä kirjoista, jotka käsittelisivät 90-luvun Baltimorea? Saa olla kaukaisempaakin historiaa tai "tarinoita" ko. kaupungista. Vinkkejä? "Perseverance does not equal worthiness." -Greg House |
Cujo 24.09.2009 09:35:52 | |
---|
bonecrusher: Onko kenelläkään hyviä vinkkejä kirjoista, jotka käsittelisivät 90-luvun Baltimorea? Saa olla kaukaisempaakin historiaa tai "tarinoita" ko. kaupungista. Vinkkejä? http://www.hs.fi/viesti/kaupunkikirjasto tarjoaisi ainakin Anne Tyleria. Ei sillä että olisi itse kirjojaan lukenut. |
baron 24.09.2009 09:44:59 | |
---|
Koljatti Ratakatu 12 Koneen ruhtinas En mä näitä kaikkia lue mutta nää tarttu tänään mukaan kirjakaupasta. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
AP 24.09.2009 11:15:25 | |
---|
baron: Koljatti Ratakatu 12 Koneen ruhtinas En mä näitä kaikkia lue mutta nää tarttu tänään mukaan kirjakaupasta. Kaikki viime aikojen "kohukirjat" :D Taitaa mennä vaan toi Koneen ruhtinaskin ihmisiltä ohi, kun huomio ehti kiinnittyä Niklas Herlinin eiliseen purkaukseen. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
NHR 24.09.2009 12:14:59 | |
---|
Ei sillä että olisi itse kirjojaan lukenut. Kukapa sitä nyt omia kirjojaan jaksaiskaan lukee... siis omatekemiään... :D Tzori, oli ihan pakko taas. Tervon Ohrana meneillään mulla nyt, hyvältä vaikuttaa tääkin. Jatkaa Myyrän alottamaa "historiallista" sarjaa; yli satavuotias, mutta mieleltään (ja muutenkin!) vielä viriili Attila Rahja muistelee vanhainkodissa sota-aikoja. Kyllähän näitä ihan mielikseen lukee. "Mielestäni ei tarvitse olla kukkahattuhippi ollakseen sitä mieltä, että uloste on ulostetta, eikä sisustuselementti." - Rojekti |
Cujo 24.09.2009 14:56:34 | |
---|
NHR: Kukapa sitä nyt omia kirjojaan jaksaiskaan lukee... siis omatekemiään... :D Tzori, oli ihan pakko taas. Noh... : D Sanottakoon aiheeseen, että John le Carren tuommoista agenttiromaania kuin Peilisota olen koittanut lueskella. Aattelin, että ihan lystikästä lukaista välillä ihan joku tuollainen kevyt jännäri, joita tuli nuorempana paljonkin luettua, mutta pakko kyllä todeta että tämä on kuivimpia ikinä lukemiani juttuja. Kielikin välillä jotenkin teennäistä ja väkinäistä, mutta pahinta on että kahdensadan sivun jälkeenkään tässä ei ole tapahtunut yhtään mitään. Takakannessa kusetetaan, että: "Tapahtumien edetessä jännitys kiristyy. Ja le Carré osaa totisesti kiristää hermoruuvia." Ehkä niin, mutta kun ei tapahtumat etene mitenkään! Luulin kyllä, että joskus aikaisemmin tykkäsinkin tällaisista kirjoista, mutta niin kai ne ajat muuttuu. |
Michi 25.09.2009 15:31:49 | |
---|
R.A. Salvatoren Noitakuninkaan Lupaus on päällänsä. Kesälomalla sain jostain päähäni hakea kirjastosta muutaman DragonLancen ja Forgotten Realmsin...ja lukaisin niitä nyt sit 3 viikon aikaan 13 pois. Höh. -Up The Irons!- |
dictatorsh*t 28.09.2009 20:03:01 | |
---|
Nyt olisi aloitettavana seuraavanlainen teos: Pirkko Moisala: Kansanmusiikin tutkimus - metodologian opas |
Kukkis 77 28.09.2009 20:22:09 | |
---|
Bongasin divarista Papillonin jatko-osan "Banco!". Ihan mukavaa viihdettä, ei siinä. Samaan aikaan piti aloittaa myös tuo Remeksen uusin, "Isku Ytimeen". Taattua Remestä, toimmii. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
Mordax 29.09.2009 14:03:36 | |
---|
Sunnuntaina sain päätökseen heinäkuussa alkaneen Harry Potter-maratonin lukemalla sarjan viimeisen kirjan loppuun. Ennen heinäkuuta en ollut koskenutkaan HP-kirjoihin, ja elokuvistakin olin nähnyt vain satunnaisia pätkiä. Valveutuneena nykykulttuurin ystävänä päätin kuitenkin sivistää itseäni, ja pakkopullan nielemisen sijaan koin hienoja lukuelämyksiä. Ennakkoon olin hieman skeptinen siitä, kuinka kirjasarjan mielenkiinto pysyisi yllä loppuun asti. Kirjoja lukiessa ennakko-oletukset sarjasta muuttuivat, ja jo ensimmäisestä kirjasta asti olin aivan koukussa. Toinen kirja ei jostain selittämättömästä syystä tuntunut lukiessa ykköskirjan veroiselta, mutta siitä huolimatta aloitettu seikkailu oli saatava päätökseen. Sarjan viisi viimeistä kirjaa olivat tasaisen hyviä, ja mielenkiinto ja himo lukea kirjoja kasvoi koko ajan. Viimeinen kirja oli pakko lukea nopeasti loppuratkaisun selvittämiseksi, ja se oli sarjan tuntien ihan tyydyttävän hyvä. Kirjan ja koko sarjan epilogi oli mukava lisä, joskin mitään järisyttävän yllättävää se ei tarjonnut. Kokonaisuutena J.K.Rowlingin Potter-kirjat ovat mielestäni hyviä. Täytyy kuitenkin myöntää, että ajoittain jotkut kriittisten tilanteiden ratkaisut tuntuvat ehkä liian helpoilta. Taistelut huispauskentillä tai vaikkapa Voldemortia vastaan päättyvät usein hyvin yllättäen, kun joku henkilöistä yllättäen keksiikin/muistaakin jonkun loitsun jolla uhkaava tilanne ratkeaa. Kontekstin tietäen moinen on toki sallittavaa, mutta kenties hieman turhauttavaa. Viimeisen kirjan loputtua tunnelmat olivat kummalliset. Kirjasarjan lukeminen "reaaliajassa", eli ensimmäisen kirjan lukeminen heti sen ilmestyttyä ja seuraavien odottelu olisi todennäköisesti ollut todella mielenkiintoista. Harry Potter-huuma on kirjallisena ilmiönä harvinaislaatuinen, ja nyt kirjat luettuani voin ymmärtää siihen intohimoisesti suhtautuvia ihmisiä. Ehkäpä olen nyt yksi heistä. Seuraavaksi pitääkin nähdä sarjasta tehdyt elokuvaversioinnit. Peace |
Hard as a rock 02.10.2009 21:37:14 | |
---|
Jose Saramagon oikukas kuolema tuli just lopetettua, oli kyllä ehkä yks parhaita kirjoja joita oon lukenut. Nyt alotin sitten saman kirjailijan kivisen lautan, kun se on vielä lukematta. Marge: I Have never been so embarrassed in my whole life.
Homer: Why, what did you do? |
tsugaru 03.10.2009 11:01:26 | |
---|
Hard as a rock: Jose Saramagon oikukas kuolema tuli just lopetettua, oli kyllä ehkä yks parhaita kirjoja joita oon lukenut. Nyt alotin sitten saman kirjailijan kivisen lautan, kun se on vielä lukematta. Itse purskahtelin tukahdeutettua naurua yön pimeinä tunteina. Mikä Saramagon tarkoitus kirjan suhteen olikin: tehdä hauska kirja. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
Hard as a rock 03.10.2009 11:20:05 | |
---|
tsugaru: Itse purskahtelin tukahdeutettua naurua yön pimeinä tunteina. Mikä Saramagon tarkoitus kirjan suhteen olikin: tehdä hauska kirja. Juu, sillä on uskomaton huumorintaju. Toinen minä on kanssa aivan käsittämättömän hyvä kirja, jos et ole lukenut niin suosittelen. Marge: I Have never been so embarrassed in my whole life.
Homer: Why, what did you do? |
NHR 03.10.2009 12:40:14 | |
---|
Anna-Leena Härkösen Häräntappoaseen lainasin taas (mooonen vuoden tauon jälkeen) kirjastosta ja sitä just alottelen. Pari kertaa muistaakseni aikasemminki lukenu (ja tietysti telkkusarjaa videolta useesti kattonu), että eiköhän tää edelleenki putoo ihan hyvin... "Välipalana" tuli tossa lukastua Hans Christian von Baeyerin teos Maxwellin demoni. Ihan jees, vaikkeiollukkaan mitenkään niin erityisen säväyttävää tekstiä, mitä vähänniinku odotin. Semmonen suht nopeelukunen kirja kuiteski. "Mielestäni ei tarvitse olla kukkahattuhippi ollakseen sitä mieltä, että uloste on ulostetta, eikä sisustuselementti." - Rojekti |
kiriminni 03.10.2009 21:05:23 | |
---|
Kai Vakkuri-Näin parannat muistiasi.Vai olikohan se?En nyt oikein muista:). |
Ursula K. LeGuin: Kahdesti haarautuva puu. Olen originaalin (The Telling) lukenut joskus vuosikymmenen alkupuolella, mutta pitihän se käännös ostaa (ja lukea!) jo kannatuksen vuoksi. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
reverend 04.10.2009 21:03:32 | |
---|
Dan Brownin uusinta kirjaa The Lost Symbolia on tullut luettua reiluun puoleen väliin. Samalla kaavallahan tuo on tehty kuin aikaisemmatkin kirjailijan tuotokset. |