Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nauhallinen nauhattomaksi
1
Cooper_Alice
27.09.2009 02:03:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens, eli typeränä tein uuden keskustelun kysyäkseni vain yhtä asiaa. Eli käyttäjien huomaavia eroja alkuperäisen nauhattoman ja nauhattomaksi modatun basson välillä. Käytettyjen soittimien markkinat tuntuu toimivan hyvin, mutta nauhattomia bassoja ei paljoa liikkeellä näy (verrattuen nauhallisiin) niin onko järkevää ostaa perusnauhallinen basso, ja modifoida se soitinrakentajalla nauhattomaksi?
 
Sekä: onko jollain tietoa, paljon maksaa vaikkapa jos hoitaa homman aloittelevalla soitinrakentajalla?
 
"Mun puhetyyli sammaltaa. Mun elämäntyylikin kyllä vähän sammaltaa"
Thefish
27.09.2009 05:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cooper_Alice: Morjens, eli typeränä tein uuden keskustelun kysyäkseni vain yhtä asiaa. Eli käyttäjien huomaavia eroja alkuperäisen nauhattoman ja nauhattomaksi modatun basson välillä. Käytettyjen soittimien markkinat tuntuu toimivan hyvin, mutta nauhattomia bassoja ei paljoa liikkeellä näy (verrattuen nauhallisiin) niin onko järkevää ostaa perusnauhallinen basso, ja modifoida se soitinrakentajalla nauhattomaksi?
 
Sekä: onko jollain tietoa, paljon maksaa vaikkapa jos hoitaa homman aloittelevalla soitinrakentajalla?

 
Tommonen kannattaa teettää tyypillä joka osaa hommansa. Ei millään aloittelevalla soitinrakentajalla.
Huonosti modattu nauhaton kelpaa lähinnä verkonpainoksi, takkapuiksi tahi kaulakoruksi anopille.
 
"Rapuja piti uittaa todella pitkään noin haaleassa vedessä, eivätkä ne meinanneet edes kuolla. Lopputulos oli maultaan vetinen ja jotenkin stressihormooninomainen."-Jäärä
Kallekorvola
27.09.2009 12:44:37 (muokattu 27.09.2009 12:58:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota,
 
liikkuuhan noita nauhattomia tuolla torillakin ihan kohtuullisissa määrin nykyään... Vai onko sulla haussa joku spesiaalimpi soitin?
 
Kannattaa muistaa, että toi nauhattomaksi teettäminen on aina jonkin hintaista, ja tiputtaa basson jälleenmyyntiarvoa joskus aika rajustikin. Ja markkinat ovat nauhattomilla huomattavasti hitaammat. Mutta jos muuten ei mieleistään löydä, niin miksipä ei.
 
e: Aloittelija-rakentajalla ei kannata arvokkaaseen soittimeen teettää mitään. Voi olla että laskee soittimen arvo todella rajusti. Ja pahimmillaan joutuu sitten esim. vaihdattamaan koko otelaudan kokeneella ammattilaisella...
 
zxcasdqwe
27.09.2009 14:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko mitään järkeä muuten ostaa nauhaton kaula ja vaihtaa se silloin kerran vuodessa kun haluaa nauhattomalla hifistellä? Tuli vain tuollainen perverssi ajatus mieleen.
 
"If you cant reach the stars, try the boobs."
Teijo K.
27.09.2009 14:57:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cooper_Alice: Morjens, eli typeränä tein uuden keskustelun kysyäkseni vain yhtä asiaa. Eli käyttäjien huomaavia eroja alkuperäisen nauhattoman ja nauhattomaksi modatun basson välillä. Käytettyjen soittimien markkinat tuntuu toimivan hyvin, mutta nauhattomia bassoja ei paljoa liikkeellä näy (verrattuen nauhallisiin) niin onko järkevää ostaa perusnauhallinen basso, ja modifoida se soitinrakentajalla nauhattomaksi?
 
Sekä: onko jollain tietoa, paljon maksaa vaikkapa jos hoitaa homman aloittelevalla soitinrakentajalla?

 
yleensä alunperin nauhattomaksi tarkoitetussa bassossa on ebenlauta. _mielestäni_ ainoa oikeasti kunnolla toimiva matsku. Sitten on erilaisia pinnoitteita millä saa ruusupuusta/vaahterastakin ok. pelin.
 
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
jPekka
28.09.2009 09:50:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: yleensä alunperin nauhattomaksi tarkoitetussa bassossa on ebenlauta. _mielestäni_ ainoa oikeasti kunnolla toimiva matsku.
 
Kun hommasin Warmothilta kaulaa tuohon kotitekoiseen nauhattomaan viitoseeni, suosittelivat siellä pau ferroa eebenpuun sijaan. Olen ollut ratkaisuun tyytyväinen, kun olen parikymmentä vuotta soittanut nauhattomaksi modattua Rickenbackeria (jossa siis on lakattu ruusupuuotelauta): pau ferro on kovapintaisempaa puuta kuin eeben, joten soundikin on terävämpi.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Teijo K.
28.09.2009 10:07:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jPekka: Kun hommasin Warmothilta kaulaa tuohon kotitekoiseen nauhattomaan viitoseeni, suosittelivat siellä pau ferroa eebenpuun sijaan. Olen ollut ratkaisuun tyytyväinen, kun olen parikymmentä vuotta soittanut nauhattomaksi modattua Rickenbackeria (jossa siis on lakattu ruusupuuotelauta): pau ferro on kovapintaisempaa puuta kuin eeben, joten soundikin on terävämpi.
 
Juum, mulla on kanssa ollut lakattuja ja epoksoituja nauhattomia, on ollut ruusupuisena ja pau ferrona, mutta minua on miellyttänyt eben eniten.
 
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
Cooper_Alice
28.09.2009 10:43:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oolrait, eli mulla oli hakusessa sellanen about 300 euron beissi, josta oli tarkoitus tehä nauhaton. Teidän lausuntojen perusteella tommonen ei ole järkevää (jos basso maksaa sen 300 euroa, ja nauhattomaksi tekeminen ammattilaisen toimesta jotain 100e > ) niin kannattaa siis suoraan ostaa nauhaton basso? Ja tässä hintaluokassa ei varmaan saa paljoa päättää mistä puusta on otelauta tehty jne.
 
"Mun puhetyyli sammaltaa. Mun elämäntyylikin kyllä vähän sammaltaa"
absqua
28.09.2009 10:46:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cooper_Alice: Oolrait, eli mulla oli hakusessa sellanen about 300 euron beissi, josta oli tarkoitus tehä nauhaton. Teidän lausuntojen perusteella tommonen ei ole järkevää (jos basso maksaa sen 300 euroa, ja nauhattomaksi tekeminen ammattilaisen toimesta jotain 100e > ) niin kannattaa siis suoraan ostaa nauhaton basso? Ja tässä hintaluokassa ei varmaan saa paljoa päättää mistä puusta on otelauta tehty jne.
 
Mun muistaakseni Yamahan BB-reissue sarjassa on nauhaton vaihtoehtokin tarjolla, hintaluokka valmiiksi siinä 300-400 kantturoissa. Otelauta ruusupuuta, tai jotakin sen sukuista.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
isorokko
28.09.2009 11:14:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cooper_Alice: Oolrait, eli mulla oli hakusessa sellanen about 300 euron beissi, josta oli tarkoitus tehä nauhaton. Teidän lausuntojen perusteella tommonen ei ole järkevää (jos basso maksaa sen 300 euroa, ja nauhattomaksi tekeminen ammattilaisen toimesta jotain 100e > ) niin kannattaa siis suoraan ostaa nauhaton basso? Ja tässä hintaluokassa ei varmaan saa paljoa päättää mistä puusta on otelauta tehty jne.
 
http://www.thomann.de/fi/fender_sq_vintage_modified_jazz_fl.htm
 
Tuo on saanut aika hyviä kommentteja maailmalla. Vois olla passeli peli sulle.
 
Teijo K.
28.09.2009 12:47:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isorokko: http://www.thomann.de/fi/fender_sq_vintage_modified_jazz_fl.htm
 
Tuo on saanut aika hyviä kommentteja maailmalla. Vois olla passeli peli sulle.

 
No hitto. Toihan näyttää kohtuullisen kiinnostavalta. Agathista en niin kauheasti arvosta runkopuuna, mutta kaippa sekin vanerin voittaa. Ja runko nyt _minun mielestä_ on vähemmän tärkeä puuosa kuin kaula. Onkohan noita vaan missään Suomen alueella, että voisi sitten testata sen ostettavan yksilön ennen kauppoja? Jaa'a.
 
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
Tietynlainen
28.09.2009 13:39:20 (muokattu 28.09.2009 13:39:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: No hitto. Toihan näyttää kohtuullisen kiinnostavalta. Agathista en niin kauheasti arvosta runkopuuna, mutta kaippa sekin vanerin voittaa. Ja runko nyt _minun mielestä_ on vähemmän tärkeä puuosa kuin kaula. Onkohan noita vaan missään Suomen alueella, että voisi sitten testata sen ostettavan yksilön ennen kauppoja? Jaa'a.
 
Kesälomalla koitin Turun Soitin Laineella, tosin vain akustisesti, mutta ihan hyvältä vaikutti. Voi tosin olla, että se on jo myyty.
 
J.Nikkanen
28.09.2009 17:06:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: No hitto. Toihan näyttää kohtuullisen kiinnostavalta. Agathista en niin kauheasti arvosta runkopuuna, mutta kaippa sekin vanerin voittaa. Ja runko nyt _minun mielestä_ on vähemmän tärkeä puuosa kuin kaula. Onkohan noita vaan missään Suomen alueella, että voisi sitten testata sen ostettavan yksilön ennen kauppoja? Jaa'a.
 
Salo, Kitarataivas.
 
Joskus vielä keksin tähän jotain nasevaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «