Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kasarirummut
1
Pena
01.07.2008 01:46:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://tbn0.google.com/images?q=tbn … AAAAQuk/7fNoh7T48oM/s400/79f3_3.JPG
 
mistä näitä kultasii kuuskulmioita saa nykyään?!
 
nakke
17.08.2008 01:40:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä taida kuuskulma Simmonseja saada uutena enää mistään. Mutta jotain Simmonseja näköjään (ehkä) vieläkin tehdään.
http://www.simmonsdrums.net/main/
 
Tuollaiset kuuskulmat omistin joskus vuonna miekka ja kilpi :)
 
spacetux
17.08.2008 12:14:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt varmaksi sano mutta muistelen nähneeni jotain kuuskulmasia ahosen musiikissa tampereella alkukesästä.
 
Anonymous-jazz
20.08.2008 00:34:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://tbn0.google.com/images?q=tbn … AAAAQuk/7fNoh7T48oM/s400/79f3_3.JPG
 
mistä näitä kultasii kuuskulmioita saa nykyään?!

 
Eiks noi oo jo tänä päivänä vähän ufoja eli tunnistamattomia lentäviä esineitä. Kun aika harvasta noita enään mistään löytää.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
fox
15.09.2008 00:25:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sekä SDS V että SDS 9 - Simmonsit.. ;)
Jos taas puhutaan näistä "uusista" Simmonseista, niin mitään tekoahan niillä ei ole noitten brittien (eli St. Albansissa valmistettujen) kanssa. Asiasta on taitettu peistä tuolla ulkomaitten Simmons-foorumeilla, ja nämä uusio-Simmonsit on siellä välillä kovinkin tunteikkaasti tuomittu. Se juttu lie sillä tavalla, että tuo nimi eli brändi on myyty jollekulle, joka tuottaa esim. Jenkkeihin itämaitten sähkörumpusatseja, joita sitten Simmonsin nimellä myydään. Soundit - no, ne tiettävästi on ihan perus nykyrumpujen soundeja.
Kasari-synarummuista puhuttaessa täytyy aina muistaa tuo "Pyhä kolminaisuus" eli SynDrum - Simmons - Synare...
Tänä päivänä SynDrumeja ja Simmonseja löytyy harvakseltaan fleaBaysta kovaan hintaan, Synareja vielä harvemmin. Toki sitten oli näitä "halpamalleja" eli pikkuriikkisellä padilla olevia, tai cv:lla trigattavia "syntetisaattoriboxeja" mm. Electro-Harmonixilla ja E&MM:lla mutta niistä ei ole näkyny jälkeäkään sitten 90-luvun alun.. ;)
Tämän hetken hintataso lie sellainen, että täysin toimivat SynDrumit on jossain 700-1000 euron (Quad) ja 450-800 (Twin) kieppeissä, vaan etupäässä, mikäli niit ilmestyy, ne menevät Japaniin. Tarua vai totta-osio kertoo, että japskit käyttää niitä yleisesti noissa piirrosleffoissa ääniraitojen tekoon, ja eipä lie perätön juttu, ei. Industrial Light & Magic samaan tarkoitukseen niitä käytti, muuten.
SynDrumit siis oli nämä Pollardin Jenkkilässä tekemät, joissa triggaus on toteutettu pienoiskaiutin kevlar-"kalvon" alla -periaatteella, eikä pietsotriggerillä, kuten Simmonseissa ja Synaressa.
Kokonaan oma juttunsa sitten on nää hexagon-Simmonsit, eli ne padithan on polykarbonaattimuovia, lyöntipinta SDS 7:n asti samoin. Useammankin keikan heittäneenä SDS V -Simmonseilla voin taata, että ranteissa tuntuu, nimittäin se polykarbonaattilevy ei anna yhtään periksi. Sittemminhän niihin padeihin tuli ensin kumipinnoite ja sitten SDS 9 alkaen ne lyöntipinnat on tavallaan kelluvat kumipintaiset.
Varsin hauskoja vehkeitä, ja tosiaan, mun 80-luvun alkupuolen SDS V -rummuista on tämän päivän äänimiehetkin todenneet, että harvinaisen hyväsoundista "oikean rummun" simulaatiookin niistä löytyy aikakautensa tuotteeksi. 9-Simmonsithan on jo alansa huippua, koska niissä on sotkettu digitaalista, analogista ja oikeitten rumpujen samplattua äänimuodostusta. Valitettavasti vaan noista tunnetaan kaiketi enemmin juuri se "diskorumpu-ääni" jota sopivin väliajoin miltei joka levyllä kuulee.
Taidanpa laittaa nuo yhet omaankuvaan, kun tuntuu kiinnostusta olevan.. Ja juttua voidaan jatkaa toki. Ainahan sitä omia kamojaan on valmis kehumaan... 8)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
15.09.2009 01:43:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palataanpa asiaan näin vuoden päästä, että "historiaa saa tallennettua".. Sen verran päivitystä, että eräässä "juhla-konsertissa" viime elokuussa meidän setin heitin pitkästä aikaa täydellä Simmons-setillä. (Juurikin niillä kuusikulmioilla) =)
Huhupuheitten ja alustavien ääninäytteiden valossa oli ihan onnistunut veto, ja soundien hakemisessa ilmeisen onnistunut, eli suurta eroavuutta "oikeisiin rumpuihin" ei kaiketi sitten ollut.
Käytössä stagella oli mulla 2 x SDS-9 aivoa, jotka molemmat pelasivat suurin piirtein OK, toinen puolivälissä 45 minsan settiä uhkas seota, mutta perinteisellä "virrat pois-virrat päälle" resetoinnilla sekin korjaantui. Myös käytössä ollut kakkosvirppa (stereo-kuusikulmio) koki jonkun asteisen romahduksen.
No, tulipahan todistettua, että 80-luvun loppupuolen huipputekniikka sähkörumpujen saralla kestää vielä yli 20 vuoden jälkeenkin.
Varmasti tulee vielä uusittua tuo juttu, vaan täytyy katsoa, josko siihen toiseen aivoon löytyisi jostain uusi snare-chippi. Tai sitten täytyy "päivittää" SDS-1000 -aivoon.
 
Tuolta wanhasta kirjoituksestani puuttuu muuten pari isompaa sähkörumputekijää, joten tähän voinen nekin lisätä, ovathan ne sentään noita "kasarirumpuja" myös.
Tärkeimpänä puuttuvana toki LinnDrum, ne muut italialaisten Elka ja japsien Pearl. Linnejä joskus kokeillut, Elka-Orla minulle tutumpi kiipparien valmistajana, ja Pearlin boxiin (tai mainokseen oikeastaan) törmäsin joku aika sitten vanhoja brittiläisiä musiikki- ja studiolehtiä selaillessani..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
JanneO
17.09.2009 15:09:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko foxilla tietoa Dynacord-merkkisistä sähkörumpusista? Mulla olis 4 padia jemmassa (ja kaupan) mutta infoa tarviisin lisää vempeleista. Lisäksi löytyy LP:n Spike drum triggereitä, eli sellaisia varsia missä on kumitettu putki päässä poikittain ja pietzo-triggeri sisässä.
 
fox
17.09.2009 15:55:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Onko foxilla tietoa Dynacord-merkkisistä sähkörumpusista? Mulla olis 4 padia jemmassa (ja kaupan) mutta infoa tarviisin lisää vempeleista. Lisäksi löytyy LP:n Spike drum triggereitä, eli sellaisia varsia missä on kumitettu putki päässä poikittain ja pietzo-triggeri sisässä.
 
Ei sen paremmin, paitsi että tiedän moisia olevan.. ;) Onko ne niitä "suunnikkaita"??
Mitä meinasit pyytää/kappale?? =)
Mä voin, jos löydän jostain, katsoa olisko Dynacordin "kansiossa" mitään juttua moisista, en oo aikoihin katsastanu, ja saattaapa olla että löydänkö moista vintiltä..
 
Mulla on vaan noita Simmonsseja käyttökamoina ollut. Ja toki tuo orkkis Pollard SynDrum, mutta se ei oikein keikkavehkeenä toimi, kun siitä ei tahdo soundeja löytyä.. (paitsi se disko-rumpusoundi)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
JanneO
18.09.2009 08:57:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Ei sen paremmin, paitsi että tiedän moisia olevan.. ;) Onko ne niitä "suunnikkaita"??
Mitä meinasit pyytää/kappale?? =)
Mä voin, jos löydän jostain, katsoa olisko Dynacordin "kansiossa" mitään juttua moisista, en oo aikoihin katsastanu, ja saattaapa olla että löydänkö moista vintiltä..
 
Mulla on vaan noita Simmonsseja käyttökamoina ollut. Ja toki tuo orkkis Pollard SynDrum, mutta se ei oikein keikkavehkeenä toimi, kun siitä ei tahdo soundeja löytyä.. (paitsi se disko-rumpusoundi)

 
Joo, nämä on suunnikkaita, elikkä periaatteessa neliskanttinen, mutta oikea alareuna on pitemmällä kuin muut reunat, eli suunnikas on paras kuvaus. lyöntiosa on kumia ja pohja muovia, väriltään punainen. Tuohon menee Pearlin tomivarret.
 
Mulla on tuolla torilla ilmoitus noista, mutta jos kiinnostaa niin kyllä varmaan kauppaa niistä päästään vääntämään? Voin ottaa niistä muutaman foton ja laittaa tuonne profiiliin myös?
 
fox
18.09.2009 11:01:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Joo, nämä on suunnikkaita, elikkä periaatteessa neliskanttinen, mutta oikea alareuna on pitemmällä kuin muut reunat, eli suunnikas on paras kuvaus. lyöntiosa on kumia ja pohja muovia, väriltään punainen. Tuohon menee Pearlin tomivarret.
 
Mulla on tuolla torilla ilmoitus noista, mutta jos kiinnostaa niin kyllä varmaan kauppaa niistä päästään vääntämään? Voin ottaa niistä muutaman foton ja laittaa tuonne profiiliin myös?

 
Kaikkiinhan noihin noi Pöörlin varret meni, meinaan tuon ajan (80 loppu -90 alkupuoli) rumpusynsteemeihin.. Mutta pist pikaviestiä, niin katellaan..
En vielä löytäny sitä Dynacordin kansioo, tosin voipa hyvin olla, kun vähän muistelin, että se on ihan vaan noista PA-kamoista.. Viikonlopulla voin katella tarkemmin.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «