Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lyömäsoittajan profiili
1 2 3
sahkuifk
06.09.2009 18:26:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaveri tuossa eilen juhlahumussa tokas että tiedän että soitat rumpuja ja osaat sen mutta et kyllä näytä tahi kuulosta siltä pätkääkään. Mietittiin ja kyseltiin muiltakin että minkäslaisen kuvan se rumpali sitten ulospäin yleensä antaa.
Tultiin siihen tulokseen että keskimäärin ihan sekopäitä tyyppejä, aina äänessä vaikka ei mitään asiaa mutta setin ääreen kun pääsevät niin muuttuvat kovasti. Rapakunnossa, mutta soittaa jaksavat vaikka kunto olis mikä. Tähän on kyllä poikkeuksia paljonkin.
Niin ja tytöt tuumas että jos bändistä jollekkin olis pakko antaa niin mieluiten rumpalille, ne kun ei ole niin täynnä itteensä ja antavat tekojen puhua puolestaan. Tästä tykkäsin kyllä mutta en silti päässy baneen.
Tästä oli joskus juttua että mistä sut tunnistaa rumpaliksi mutta en sitä löytäny.
Eli millasia ollaan kun verrataan muihin muusikoihin.
 
On se nyt kristuus sentään notta jos mää tuosta polokaaseen ja tuonne huitaasen niin jonsei siitä kohoren lähäre boogie juoksemahan niin onhan se ny kumma.
Kailis
06.09.2009 18:30:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla hampaat kalkkaa rytmejä koko ajan ja sellaista hermostunutta läpsyttelyä. Aika monella on alkoholiongelma. Joskus joku sanoi mulle että rumpalit on yleensä laihoja. Puheliaita? No jotkut on ja jotkut ei. Mä en ole sieltä puheliaimmasta päästä.
 
Påskägg
06.09.2009 18:48:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Köyhimpiä ainakin varmaan kuin muut bändin jäsenet, kaikki rahat menee rumpuihin =D
 
RETRIBUTION!
Bobana
06.09.2009 18:48:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen takia rupesin soittaan kannuja kun tiesin että sillä lohkee bimssaa.
 
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
kimizu
06.09.2009 19:17:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oikein osu mikään edellämainituista... ei laiha, ei saa, ei ongelmaa alkoholin kanssa, ei puhelias mutta ei mikään tuppisuukaan, ei (kai) mikään sekopää.
No kondis on aika huono vaikka rokkikeikat jaksan kyllä soittaa, maratonille en lähde.
 
Rumpalin tunnistaa siitä että se soittaa (yleensä) rumpuja, ainakin mut :)
 
Timing stinks but cheerfully winks...
sahkuifk
06.09.2009 19:37:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä joku yhteinen tekijä pitää löytää, sellanen on varmasti olemassa.
 
On se nyt kristuus sentään notta jos mää tuosta polokaaseen ja tuonne huitaasen niin jonsei siitä kohoren lähäre boogie juoksemahan niin onhan se ny kumma.
hollmi-5
06.09.2009 20:00:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumpalit ovat sosiaalista sakkia. Aina riittää rummuista juttua ja melkein jokainen rumpali on kiinnostunut myös soittimesta.
 
Ulkonäkö ei kyllä paljasta rumpalia. Minä en rummuta julkisesti ilman rumpuja. Eli en läpytä reisiä tai kolistele talonkulmia.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
zak69
06.09.2009 20:49:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne on niitä mitkä treenikämpällä itsekseen hymyilee kun kitaristit selittävät/näyttävät sitä vuosisadan rock-riffiä, jossa jaot menevät päin peetä siihen "normi" rokettirollin kaavaan :D
Ei vaiskaan, olisko se hiljaisuus kämpillä kun muut sahaa soittimiaan etsien sitä oikeaa jaksotusta/rytmiä biisiin. Rumpali vain odottaa että aletaan soittaa.
Itse olen hoikka, kovaääninen ja saan säännöllisesti.
Nuo kaikki näkee päällepäin ;)
 
Tyhmä kehuu hevosellaan, hullu vaimollaan ja lahjaton lapsillaan......... Työ on vain ja ainoastaan sarja köyhyyden aikaansaamia pakkoliikkeitä......
Nolte
06.09.2009 21:42:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69: Ei vaiskaan, olisko se hiljaisuus kämpillä kun muut sahaa soittimiaan etsien sitä oikeaa jaksotusta/rytmiä biisiin. Rumpali vain odottaa että aletaan soittaa.
 
No todellakin näin, kyllä. Hirveetä odottelemista. :) Lyömäsoittajan profiilista en sano mittään... En oikein usko, että sellaista onkaan.
 
OPJ1974
06.09.2009 21:46:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nolte: No todellakin näin, kyllä. Hirveetä odottelemista. :) Lyömäsoittajan profiilista en sano mittään... En oikein usko, että sellaista onkaan.
 
On täällä ainaskin (katsoo peiliin): lyhyt, sikaruma, 35-vuotias, kalju, hampaat tallella ja järki pelaa. Hoikka en ole, mutta hartiat toistaiseksi onneksi leveämmät kuin vyötärö.
 
Täytyy tunnustaa, että itse olen treeneissä ehkä se eniten äänessä oleva...
 
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
Nolte
06.09.2009 22:03:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: On täällä ainaskin (katsoo peiliin): lyhyt, sikaruma, 35-vuotias, kalju
 
Pöh, kunhan kehut...
 
Joo, piti sanomani, etten usko olevan olemassa mitään _tyypillistä_ lyömäsoittajan profiilia. Tämän epäilemättä hokasitkin, mutta en silti voinut olla tarkentamatta.
 
Täytyy tunnustaa, että itse olen treeneissä ehkä se eniten äänessä oleva...
 
Kyllä lähtee minustakin muutakin ääntä, kuin "nak-nak-nak-nak"-->biisi käyntiin. Pieraisen näet toisinaan äänekkään paukun. Tai röyhtäisen, jos on ollut kalijatarjoilua, ja miksei olisi ollut. :) Saatan puhuakin toisinaan, mutta yleensä kommunikoimme murahtelemalla.
 
moderndrummer88
06.09.2009 22:04:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä ois mun profiili http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=17056
 
Relaxin' At Camarillo...
wavelength
06.09.2009 22:06:37 (muokattu 06.09.2009 22:06:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Köyhimpiä ainakin varmaan kuin muut bändin jäsenet, kaikki rahat menee kitarakamoihin.
 
En tiedä mistä puhun.
passe
06.09.2009 22:13:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli millasia ollaan kun verrataan muihin muusikoihin.
 
Pienemmät egot kuin laulajilla ja kitaristeilla. Rumpaleissa on enemmän sitä Pekka-perusjätkää. Ollaankos me myös keskimääräistä harvemmin myöhässä, ollaanko?
 
Sometimes more is more
zak69
06.09.2009 22:16:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Pienemmät egot kuin laulajilla ja kitaristeilla. Rumpaleissa on enemmän sitä Pekka-perusjätkää. Ollaankos me myös keskimääräistä harvemmin myöhässä, ollaanko?
 
Hyvä huomio. Itse yleensä ensimmäisenä paikalla ja viimeisenä pois, odotella saa yleensä aina kitaristia.
 
Tyhmä kehuu hevosellaan, hullu vaimollaan ja lahjaton lapsillaan......... Työ on vain ja ainoastaan sarja köyhyyden aikaansaamia pakkoliikkeitä......
pata
07.09.2009 09:04:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Pienemmät egot kuin laulajilla ja kitaristeilla. Rumpaleissa on enemmän sitä Pekka-perusjätkää. Ollaankos me myös keskimääräistä harvemmin myöhässä, ollaanko?
 
Ja aivan niin kertakaikkisen naulankantaan nasahti että ei voi muuta ku plussat heittää!!
 
Zap
Cimble
07.09.2009 09:29:07 (muokattu 07.09.2009 09:31:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ja rumpalit ovat monesti fyysisempiä kuin hontelot kitaristit. Johtuu siitä, että rummut on lyömäsoitin ja niiden lyömisen ohella pitää yleensä lyödä vielä kitaristia, koska rumpalin pitää aina auttaa vielä kitara- ja PA-kaappien sekä muiden hilujen roudauksessa, vaikka rumpusetin roudauksessa ja pystytyksessä on hommaa riittämiin yhdelle miehelle. ;)
 
Kitaristit senkun vaan kantaa laukkunsa paikalle, laittavat piuhan kiinni ja alkavat treenata soundchekissä tilujaan. Ja rumpalin pitää olla hiljaa, ei saa edes paukutella virettä kohilleen kun muilla on se viritys ja tunnin saundinsäätö... Hoho! Sitten kun herrat on valmiita, niin välittömästi pitää alkaa soittamaan yhdessä biisejä.
 
Noh, huumorilla. Enkä tarkoita ketään tiettyjä soittajia, vaan kokemuksia vuosien varrella eräästä näkökulmasta.
 
passe: Pienemmät egot kuin laulajilla ja kitaristeilla
 
Näin ehkä. Se rumpalointi on munakkainta bändissä, joten ei ole tarvetta egoilla... Voi antaa toisille niiden vaatimaa tilaa. ;)
 
"Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa.
arse
07.09.2009 10:16:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Pienemmät egot kuin laulajilla ja kitaristeilla
 
Ei kyllä mnetin perusteella uskois...
 
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
OPJ1974
07.09.2009 10:30:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69: Hyvä huomio. Itse yleensä ensimmäisenä paikalla ja viimeisenä pois, odotella saa yleensä aina kitaristia.
 
Tämä nimenomaan on juuri näin!
 
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
Ruutikallo
07.09.2009 10:54:27 (muokattu 07.09.2009 10:55:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Ollaankos me myös keskimääräistä harvemmin myöhässä, ollaanko?
Itse yleensä ensimmäisenä paikalla ja viimeisenä pois, odotella saa yleensä aina kaikkia
 
Nämä allekirjoitan täysin. Tosin meillä on vähän erilaiset välimatkat.
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «