fridgebuzz 29.02.2004 19:53:57 | |
---|
Sain tuossa tuollaisen Pioneerin luultavasti 80-luvun alun älppärisoittimen, ja muuten toimii kuin unelma, mutta kuunnellessa levyn pyöritysnopeus saattaa yhtäkkiä hidastua, ja hetken päästä nopeutua taas. Missä vika? Vanha/kulunut/venynyt hihna, joka sitä pyörittää? Onko tämä kirjoitus oikealla alueella? |
Billsner 29.02.2004 21:08:45 | |
---|
Minulla esiintyy sama vika joskus omassa LP-soittimessa. Muutenkin ihan hämärä tuo mun soitin. Se ei oikein tahdo aueta mistään. Väkivaltaakaan ei viitsi käyttää, voi pian hajota lopullisesti. "Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc |
askomiko 29.02.2004 22:04:57 | |
---|
Täällä vouvaa myös, vaikka on direct-drive -kone. Vikana on selvästi se että laite on paska(na). |
jPekka 01.03.2004 09:50:37 | |
---|
Minulla esiintyy sama vika joskus omassa LP-soittimessa. Muutenkin ihan hämärä tuo mun soitin. Se ei oikein tahdo aueta mistään. Väkivaltaakaan ei viitsi käyttää, voi pian hajota lopullisesti. Aika monet levysoittimethan aukeavat sillai, että levylautanen nousee tavalla tai toisella pois. Ota matto irti ja katso levylautasen aukoista, miten se on kiinni. Saattaa olla joku pieni lukitusrengas keskitapin ympärillä tai jotain. Jotkut pysyvät laakereittensa päällä ihan vain gravitaation avulla, joten mahdollisen hihnan moottorin vetotapista irrottamisen jälkeen levylautanen nousee varovasti suoraan ylös nostamalla. 86 % tämän lauseen ensi kertaa lukeneista yrittää nuolaista omaa kyynärpäätään. |
poppamies 01.03.2004 11:47:27 | |
---|
No vikoja saattaa olla useampia mutta monesti on tuo kuula ,minkä päällä levulautane makaa, kuiva tai paskana. Vika saatta myös olla löysässä remmissä/llevylautasen laakerointi. Tietenkin jos moottorista on laakerit/puslat kuluneet/kuivuneet niin sekin vaikuttaa. Jos remmi on hyvä niin kannattaa laittaa tippa öljyä sinne tänne. Sattaa tervehtyä tai sitten ei. "G-strings are for strippers" |
Aika monet levysoittimethan aukeavat sillai, ... Pitää kokeilla. Jos ei aukea niin räppään digikameralla kuvan ja kysyn uudestaan :) "Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc |
Fortune 01.03.2004 18:41:35 | |
---|
Off-topic: Otsikko sai minut luulemaan, että viestiketju sisältää ongelmakuvauksen ZZ Top -tyylisen, vyönsolkeen integroidun, motorisoidun Les Paul -mallisen kitarankieputtimen toimintahäiriöstä. Alan oireilla, pitänee ostaa Tele ja hajota vanhojen puhelinluetteloiden komiikan edessä. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
samueld 01.03.2004 20:33:08 | |
---|
Off-topic: Otsikko sai minut luulemaan, että viestiketju sisältää ongelmakuvauksen ZZ Top -tyylisen, vyönsolkeen integroidun, motorisoidun Les Paul -mallisen kitarankieputtimen toimintahäiriöstä.
Hetken mäkin tuota mietin. Ei ole koulutus mennyt hukkaan... Move over cold dog, 'cause the hot dog's movin' in... |