Aihe: Paras kaveri Zoom g9.2tt:lle
1
Fishlicker
29.08.2009 13:43:26 (muokattu 29.08.2009 13:45:08)
Kirjoittelen tänne ensimmäistä kertaa, joten pahoittelen jos tähän vastaus jostain threadista löytyy. Pikasesti kyllä selailin läpi mutten löytänyt mitään.

Eli ostin tuossa jokin aika sitten Zoom g9.2tt multiefektin, jota olen soitellut suoraan koneeseen kytkien (kaapissa on vuosikymmeniä vanha Rolandin Cube 20, josta lähtee jokseenkin ohkaiset äänet vaikka mitään eteen pistäisi, ainakin omasta mielestäni). Koneessakin on vain kiinni logitechin 100 euron 5.1 setti, joten ajattelin että pitäisi varmaan olla jotain asiaankuuluvampaa minkä kautta soitantoa monitoroida. Eli kysymys kuuluukin, mikä olisi paras vahvistin kaveriksi kyseiselle efektilaitteelle ? Hintaakin saisi olla ruhtinaalliset 300e :) Itse soittimen virkaa hoitaa tällä hetkellä Ibanez rg350dx. Musiikkityylit mitä haen on : blues, metalli, Vai, Gilbert, Pink Floyd, joitakin mainitakseni. Vahvarissa tulisi myös olla hyvä puhdas kanava, joka toimisi hyvin Zoomin akustisen mallinnuksen kanssa. Ymmärrän toki että vähällä rahalla saa vähän, mutta haenkin tässä parasta mikä on tuolla budjetilla mahdollista.
Grugi
29.08.2009 13:57:56
Torilta vois löytyä joitakin putkicomboja tohon hintaan ja niistä jokainen on parempi ton lankun kanssa kun toi Cube, kauheasti ei mielestäni ole väliä mikä vaffari sulla siinä on kunhan pikkasen botnea löytyy jos kerta meinaat mallinnokset ottaa Zoomista.
SDMF
tender.insanity
29.08.2009 15:34:28 (muokattu 29.08.2009 15:34:56)
Monet ovat saaneet hyvää ääntä aikaiseksi multiefekteillä FRFR -vahvareilla. Eli joku keyboard combo, Roland KX -sarja tai vastaavaa. Ei väritä soudia omanlaiseksi vaan tuuppaa ulos sitä mitä pitääkin. Eli parhaimmillaan omat soundit kuulostavat samalta kovalla volyymilla ämyrin kanssa kuin niitä tehdessä esim. luurit päässä.

Itse haaveilin GT-8:n seuraksi tuollaista, kun yhdistelmää hyväksi kehutaan. Ostin kuitenkin oikean vahvarin, jota käytän neljän kaapelin viritelmällä vahvarin omia säröjä hyödyntäen.
Grugi
30.08.2009 09:53:55
YAMAHA: Tämä ei nyt kuulu aiheeseen muuta kuin zoomin osalta..
Olen miettinyt tuota zoom 9.2, että , kun noita zoomeja ei juurikaan ole
käytettynä myynnissä, eli onko se niin hyvä peli että siitä ei luovuta..
vai olisko niin että niitä ei juurikaan ole ostettu siinä määrin kuin esim gt-8 ym,

Juurikin niin eli tuskin niitä on myyty samoja määriä kun BOSS:in tuotteita, toisaalta se on ihan hyvä laite ja ainakin itse tykkäsin omasta G7.1Ut:sta kovasti kunnes tuli aika luopua siitä muiden ostosten takia.
SDMF
Fishlicker
10.09.2009 23:22:41
Päätin tässä hieman jarrutella, jotta saisin vähän nostettua tuota budjettia. Kävin nimittäin soittelemassa tuosta hintaluokasta jotain, ja tuntui että pettäisin itseäni jos lähtisin näitä hankintoja tekemään vaikka ei varsinaisesti mitään vikaa ollutkaan. Tarjottiin myös mm. Peavey Bandittia satasella, mutta jostain syystä zoomin kera kuullosti jopa onnettomammalta kuin tuo ikivanha kuutioni ja torjuin ajatuksen kyllä heti hinnasta riippumatta. Vaikka nuppeja kuinka väänsi mihin asentoon tahansa, niin tuntui kuin jotain olisi pahasti pielessä jatkuvasti.

Nyt olenkin sitten taas pitkän tutkistelun jälkeen rajannut mielenkiintoni muutamaan vaihtoehtoon lyhyen kuuntelun perusteella, jotka on Peavey Valveking 112, Valveking 212, Randall RG-50, sekä Peavey 6505+ 112 combo. Hintajärjestyksessä.

Kysymys tällä kertaa kuuluukin, että onko näissä laitteissa riittävästi nousua laadussa johonkin 300e vahvariin, ja onko niin, että mitä kalliimpi sen parempi ? Voisihan tässä arpoa vaikka kuinka pitkään ja lopulta parin vuoden päästä ostaa parin tonnin vahvarin, mutta soittaisin kuitenkin ehkä mieluummin edes jonkun värkin kera.

Ja Yamahalle: itse en ole muita multiefektejä testaillut zoomin lisäksi kuin Podin XT:n ja ainakaan sille ei mielestäni kyllä efektien ja yleisesti ottaen äänen laadussa häviä, jos tajuaa pistää ne tubet lähes täysille ja unohtaa siihen (oma mielipide) :) Zoomilla tuntuisi olevan vaan aika pienestä välillä kiinni, kuullostaako joku onnettomalta vai loistavalta. Eli nuppeja ja nappeja saa kyllä veivata aika lailla kohdalleen.
min
11.09.2009 08:16:59
Itse käytän GT-10:n vahvistukseen Behkun k3000fx kiipparivahvaria. http://www.thomann.de/fi/behringer_k3000fx.htm

Aivan stanan hyvä vehje siihen hommaan. Ollaan sitten mitä mieltä tahansa behkusta, niin mun mielestä se on oikeesti tosi hyvä.

Oon kyllä kokeillu jos jonninmoista putkaria ja aktiivipönttöä, mutta behku on paras. Löytyy botnee ja ilmaa.
s151669
11.09.2009 09:06:14

Kotiin vai treenikselle ?

Jos kotiin, niin mikä hyvänsä ~5W-15W putkivahvistin vähintään 10", mieluummin 12" elementillä torilta. Treenikselle sitten vaikka se valveking.
Jyrki
Confidentum
11.09.2009 09:31:28
No entäpäs jos ottais siihen kaveriksi EHX:n Caliber 22sen ja pikkukaapin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)