Aihe: Aloittelija hankkimassa rumpuja 1 | |
---|---|
![]() 30.08.2009 03:18:59 | |
Olen hankkimassa itselleni viimein omia rumpuja, mutta kerrostalossa asumisen takia tarkoitus olisi ostaa akustisten sijaan sähkörummut. En ole vielä omia rumpuja ikinä omistanut joten en tiedä mitään merkeistä ja muista. Ainoastaan koulussa on tullut soitettua. Kokemustakaan ei siis pahemmin ole. Hintahaitari tälle olisi noin 300-700 euroa. Olisikohan kenelläkään merkki- tai laatuehdotuksia. Milleniumit ovat foorumeista päätellen ihan kuraa, mutta mitä olisitte mieltä näistä: http://www.thomann.de/fi/roland_hd1_practice_edrum_set.htm Olisivatkohan nuo mistään kotoisin. Hintakin sopii. Nuo olisivat kuvauksen mukaan sopivat aloittelijoille, joten ne luultavasti sopisivat paremmin kuin hyvin minulle. Odotan vastauksianne ja ehdotuksianne. Kiitosta vain jo etukäteen. | |
![]() 31.08.2009 16:49:33 (muokattu 31.08.2009 18:27:12) | |
FocUm: Olen hankkimassa itselleni viimein omia rumpuja, mutta kerrostalossa asumisen takia tarkoitus olisi ostaa akustisten sijaan sähkörummut. En ole vielä omia rumpuja ikinä omistanut joten en tiedä mitään merkeistä ja muista. Ainoastaan koulussa on tullut soitettua. Kokemustakaan ei siis pahemmin ole. Hintahaitari tälle olisi noin 300-700 euroa. Olisikohan kenelläkään merkki- tai laatuehdotuksia. Milleniumit ovat foorumeista päätellen ihan kuraa, mutta mitä olisitte mieltä näistä: http://www.thomann.de/fi/roland_hd1_practice_edrum_set.htm Olisivatkohan nuo mistään kotoisin. Hintakin sopii. Nuo olisivat kuvauksen mukaan sopivat aloittelijoille, joten ne luultavasti sopisivat paremmin kuin hyvin minulle. Odotan vastauksianne ja ehdotuksianne. Kiitosta vain jo etukäteen. Setti on hintalaatusuhteeltaan hyvä! Kunhan muistaa, että noilla "pedaaleilla" ei sitä ihan oikeeta fiilistä kyllä saa. Mutta saundit on hyvät! Varsinkin setti, mikä pyörähtää oletuksena päälle on minun mielestä ainakin mallennettu oikein messevästi! Löytyyhän sieltä niitä "ihmeääniäkin", jos niitä tarvii! Mutta jos ei välttämättä tarvii olla uudet, niin kannattaa tuolta torin puolelta tai muilta myydään palstoilta katsella sellasta TD-6XX Settiä! Millenniumit ja Eastonet kannattaa kyllä jättää suosiolla kauppaan, koska hetken päästä pitää olla jo vaihtamassa! Myös Yamahan DTXploreria näyttäisi saavan tuohon 700e kanttiin, mutta Ehdottomasti Rolandit, joko se HD-1 tai käytetty TD-6! Muuten ei tule kun harmaita hiuksia! Varauksella tietenkin, jos tahdot soittaa Esim. DFH:ta Vsti:nä koneelta. Sittenhän saundit on ihan eriluokkaa ja voi Huom! Harkita noita Milleniumeja ja kaikenmaailman Eastoneja. Siltikään Triggeröinti ei niissä pädeissä pääse lähellekkään Rolandin tasoa ja joutuu pelailemaan latenssien ja muiden bugien kanssa. Eli jos tarkoitus on vain päästä tekemään sellaista "koordinaatioharjoitus soittoa" Ja omistaa koneen MIDI- Interfacen ja softat, niin halvemmillakin voi tietysti yrittää. Mutta jos tykkää rumpujen äänistä, eli ne on omaan korvaan hyvän kuuloiset soittimet, niin halvoilla seteillä ei saa mitään iloa siitä soitosta, ilman em. kikkailuja. Mutta ei vielä tähänpäivään mennessä oo Rolandin voittanutta! Nimittäin tuossa hintaluokassa! | |
![]() 31.08.2009 23:13:05 (muokattu 31.08.2009 23:14:10) | |
Kattelisin kanssa TD-6KV:ta käytettynä, itsellä ollut tässä jo nelisen vuotta ja loistavasti vielä käy ja kukkuu, eikä mikään ole hajonnut. Nykyään enimmäkseen jo yllä kirjoittaneen käyttäjänkin mainitsemia midi-ominaisuuksia käyttelen, postiin pitäisi viikon sisällä kolahtaa Superior Drummer 2.0 jossa on realismi kyllä ihan toisessa avaruudessa tuon omiin soundeihin verrattuna. Oma mielipide on kuitenkin, että TD-6:n soundit pesee ton HD-1:n ja TD-3:n soundit ihan mennen tullen, ja laajennettavuuttakin löytyy, mm. itselleni olen ostanut yhden symbaalin lisää tuohon settiin. Life in plastic, it's fantastic! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)