Aihe: Kauko Röyhkä
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1014 15 16 17 18
Margarita
14.08.2008 11:45:23
"Kauko Röyhkä tekee yhteislevyn porilaisen Rättö & Lehtisalo -kaksikon kanssa."

Kiinnostavin musauutinen vähään aikaan, tätä odotellaan!

Häh? Voi juku. Mikä temperamenttien sinfonia! Mun on vaikea kuvitella Rättö ja Kauko samaan biisiin, mutta siitä tulee varmasti loistava projekti. Ehkä siihen tulee sellainen biisi, jossa on minimalistista Kraut -piipitystä, jonka päälle Kauko laulaa lämpimällä baritonillaan "Heiii-ei, shananana beibe..." Sen haluaisin kuulla, kaiken muun jännän lisäksi, mitä he tulevat keksimään.
Coran
26.01.2009 19:11:08
No niin, uutta videota puskee: http://vids.myspace.com/index.cfm?f … ids.individual&VideoID=50482393

Kolme muuta biisiä: www.myspace.com/royhkarattolehtisalo

Levyntekoon liittyvistä kommenteista kohtuullisesti reväytti tämä: "KR: Löysin laatikon pohjalta nipun muutaman vuoden takaisia iskelmätekstejä, joita olin yrittänyt huonolla menestyksellä tarjota eri tuottajille. Lauloin nämä tekstit omien ja Jussin sävellysten päälle. Parissa viikossa meillä oli kasassa levyllinen hauskalta ja erilaiselta kuulostavaa materiaalia."
Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19
oo-p
26.01.2009 21:55:15

Kannattaa muuten tsekata täältä jos joku herran levyistä vielä puuttuu:

http://www.levykauppax.fi/search/?q=kauko+r%C3%B6yhk%C3%A4

Itse ostin juuri kolme levyä yhteishintaan 15 €, ei perin kallista.

Jotenkin vähä kummastuttaa tuo Rätön ja Lehtisalon kanssa duunailtu. Vaikuttaa vähän välikevennykseltä tuon Röyhkä & Mattilan jälkeen, joka muuten on ehkä yksi kaukon parhaista levyistä ikinä. ..Heidän uutta yhteistyötuotatoa odotellessa siis..
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
STT
26.01.2009 23:58:18

Eipä iske meikäläiselle nämä Rätön ja Lehtisalon kanssa duunaillut Kaken uuden biisit. Jotenkin keskeneräisiä/kiireessä väsätyn kuuloisia ovat. Nopeastihan ne onkin purkitettu ilmeisesti. Mutta sekään ei ole pääongelma. Sävellykset ja sovitukset ovat aika paskoja vaan mun mielestä.

Eli toinen huti tuli Kakelta perään mun kirjoissa. Zaia-levy oli melkoinen pettymys (tosin Lauralle-sovituksesta pidin kovasti sillä levyllä). Enpä mie tältä uusimmalta projektilta kyllä odottanutkaan mitään. Aivan helkkarin mainion Mattila&Röyhkä -levyn jälkeen onkin kyllä vaikeaa parantaa.

Toivottavasti Röyhkä&Mattila -projekti saa vielä jatkoa, tai sitten paluu Kauko Röyhkä -compon pariin. Itse olen pitänyt kovasti myös compon viimeisimmistä levyistä, vaikka niitä kaikki haukkukin.
"Music is the best!"
oo-p
27.01.2009 00:25:25

Eli toinen huti tuli Kakelta perään mun kirjoissa. Zaia-levy oli melkoinen pettymys (tosin Lauralle-sovituksesta pidin kovasti sillä levyllä). Enpä mie tältä uusimmalta projektilta kyllä odottanutkaan mitään. Aivan helkkarin mainion Mattila&Röyhkä -levyn jälkeen onkin kyllä vaikeaa parantaa.

Toivottavasti Röyhkä&Mattila -projekti saa vielä jatkoa, tai sitten paluu Kauko Röyhkä -compon pariin. Itse olen pitänyt kovasti myös compon viimeisimmistä levyistä, vaikka niitä kaikki haukkukin.

Oli tuossa Zaialla myös aika kova versio Paha maasta.. Tuli jotenkin kummasti mieleen se joka jouluinen lumiukko-piirretty mieleen siitä sovituksesta. :D

Mää oon päässy ainakin siihen käsitykseen että Kauko ja Riku väsäävät koko ajan uutta materiaalia tulevalle Röyhkä & Mattila vol. 2:lle. Toivottavasti ei kuitenkaan iske vauhtisokeus, saavat nimittäin tehdä aika paljon, jos edellisen tasolle aikovat...
StJerky
27.01.2009 08:57:52
No niin, uutta videota puskee: http://vids.myspace.com/index.cfm?f … ids.individual&VideoID=50482393

Kolme muuta biisiä: www.myspace.com/royhkarattolehtisalo

Levyntekoon liittyvistä kommenteista kohtuullisesti reväytti tämä: "KR: Löysin laatikon pohjalta nipun muutaman vuoden takaisia iskelmätekstejä, joita olin yrittänyt huonolla menestyksellä tarjota eri tuottajille. Lauloin nämä tekstit omien ja Jussin sävellysten päälle. Parissa viikossa meillä oli kasassa levyllinen hauskalta ja erilaiselta kuulostavaa materiaalia."

Kuulostaa erittäin hyvältä. Mitenkähän Röyhkä onkin vertynyt tekemään taas näin mielenkiintoista musiikkia, kun jotenkin jämähtänyttä ollut jo parikymmentä vuotta.
texjazz
27.01.2009 17:18:57

Kuulostaa erittäin hyvältä. Mitenkähän Röyhkä onkin vertynyt tekemään taas näin mielenkiintoista musiikkia, kun jotenkin jämähtänyttä ollut jo parikymmentä vuotta.

Vaihdevuodet.
Älleh ellus allo nodhat.
rocco
28.01.2009 13:26:20
www.myspace.com/royhkamattila :

*** 2009 ***

Kuluva vuosi on uuden Kauko Röyhkä & Riku Mattila -materiaalin suunnittelua, zoomailua ja spekulointia. Tavoitteena on löytää-keksiä-tehdä laadukasta tallennettavaa loppuvuoteen mennessä niin että Kauko Röyhkä & Riku Mattila "Vol. 2" voitaisiin julkaista vaikkapa helmikuussa 2010.

Yhteisiä keikkoja emme tee tänä vuonna. Kaunis ajatus on koota Röyhkä-Mattila-Timonen-Koskinen-Mattila jälleen lavalle kun uusi Röyhkä & Mattila -platta on kaupoissa.

- mitäpä tuohon lisättävää. Tuskinpa Mattila huonoa matskua läpi päästää!
oo-p
28.01.2009 21:44:57

- mitäpä tuohon lisättävää. Tuskinpa Mattila huonoa matskua läpi päästää!

..no... mies on kuitenkin tehnyt yhteistyötä mm. Mamban kanssa.

Mutta juu. Uskoisin, että hänen kriteerinsä pysyvät tarpeeksi tiukkoina.
Paddle
27.02.2009 17:06:45
Ite sain ihan vasta tuon Röyhkä & Mattilan ekan levyn kunnolla kuuntelun alle ja pakko sanoa että onhan tämä aivan vitun nerokas levy, ihan saundien, sävellysten ja lyriikoidenkin puolesta. Ekat kolme biisiä lähtee jo niin tykisti ettei mitään järkeä - Röyhkä on kyllä sanotuksissakin osunu parissa piisissä jotenki niin nappiin että ihan kylymät värreet kulukee ku niitä lukee läpi. Kovasti on jo odotuksessa tämä uus levyke mitä ne puuhailee.
http://www.dropline.net/cats/
Klapp
27.02.2009 22:54:47

Paddle: Ite sain ihan vasta tuon Röyhkä & Mattilan ekan levyn kunnolla kuuntelun alle ja pakko sanoa että onhan tämä aivan vitun nerokas levy, ihan saundien, sävellysten ja lyriikoidenkin puolesta. Ekat kolme biisiä lähtee jo niin tykisti ettei mitään järkeä - Röyhkä on kyllä sanotuksissakin osunu parissa piisissä jotenki niin nappiin että ihan kylymät värreet kulukee ku niitä lukee läpi. Kovasti on jo odotuksessa tämä uus levyke mitä ne puuhailee.

Nii-i. En oo kauheen innokas liittymään mukaan näihin ketjuihin, joissa jotain vain ylistetään, vaikka yhtä kaikki mukavaa perjantailuettavaa ovat. Enkä myöskään kauheen innokkaasti ala kategorisoimaan tai järjestelemään tai arvottamaan jotain asioita keskenään. Mutta kun minust se nyt vaan on sittenkin niin, että Röyhkä & Mattila on kumpaisenkin paras aikaansaannos koskaan.

Tulipahan sanottua. Että nenä on täälläkin rypyssä uutta ootellessa.
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
jummijammi
01.03.2009 14:56:56
Näin Kaken eilen kaupassa.
oo-p
04.03.2009 16:05:59

jummijammi: Näin Kaken eilen kaupassa.

Oo. mitäse osti?
Sergei Fallinen
11.08.2009 15:56:44 (muokattu 11.08.2009 16:06:27)
mikä tää röyhkän satanismijuttu oikein oli?

E. niinno laitetaan nyt vähän muutakin juttua. Arvostan kyl, parhaimmillaan kauko röyhkä tekee helvetin kovaa musaa, jota ei yleensä kyl oikein voi kuvitella kenenkään muun laulamana. Paljon on sitä vähän heikompaakin kamaa, eikä tota kaken laulua ehkä kovin montaa levyllistä putkeen jaksa kuunnella mut aina joskus jokin juttu kolahtaa ja kovaa. viimesinpänä vaikkapa biisi Kovat pojat
sub zero
11.08.2009 16:09:02 (muokattu 11.08.2009 16:09:20)
hibernance: mikä tää röyhkän satanismijuttu oikein oli?

jossain yhteydessä oli piruuttain tunnustautunut satanismiksi (en tiedä kuinka suoraan se sanoi). myöhemmin selitteli, että se oli ollut leikkiä julkisuuden kanssa.

"Se oli sotkuista aikaa. Myös Hyvissä, pahoissa ja rumissa ne yritti vääntää musta satanistia. Oli toisaalta hyvä kokemus sukeltaa paskakaivoon oikein kunnolla. Tajusi miltä Matti Nykäsestä tuntuu. Hassuinta oli että meikäläistä yritettiin vääntää joksikin ilkeyden ilmentymäksi vaikka mä en ole koskaan tehnyt mitään pahaa! Ei mulla ole mitään vitun rikosrekisteriä. Media pelaa moraalitonta peliä." -k.r.

epäselvää mulle, että miten röyhkä siis toi tämän "satanisminsa" esille alun perin. tais olla joka tapauksessa levyn "jumalan lahja" aikoihin
mr. finland, walk on by, your ideapark dream. mr. finland, walk on by, your alko store supreme
texjazz
11.08.2009 16:58:15

sub zero: jossain yhteydessä oli piruuttain tunnustautunut satanismiksi (en tiedä kuinka suoraan se sanoi). myöhemmin selitteli, että se oli ollut leikkiä julkisuuden kanssa.

epäselvää mulle, että miten röyhkä siis toi tämän "satanisminsa" esille alun perin. tais olla joka tapauksessa levyn "jumalan lahja" aikoihin

Olikohan se vielä jossain naisten lehdessä? Muistan tapauksen epämääräisesti, että Röyhkän tietäen sen jätti omaan arvoonsa.
Älleh ellus allo nodhat.
sub zero
11.08.2009 17:00:29 (muokattu 11.08.2009 17:01:56)
glx405: Olikohan se vielä jossain naisten lehdessä? Muistan tapauksen epämääräisesti, että Röyhkän tietäen sen jätti omaan arvoonsa.

tossa HPR-haastattelussa röyhkä selitti jotain, että eija vilpas oli tullut sanomaan sille, että tuhoat suomen nuorison. röyhkä oli (muistaakseni) jäänyt tämän jälkeen vähän miettimään, että missä mennään.

hassua, miten ihmiset innostu jostain tommosesta jutusta.
mr. finland, walk on by, your ideapark dream. mr. finland, walk on by, your alko store supreme
tsugaru
13.08.2009 08:47:34 (muokattu 13.08.2009 08:52:37)
sub zero: tossa HPR-haastattelussa röyhkä selitti jotain, että eija vilpas oli tullut sanomaan sille, että tuhoat suomen nuorison. röyhkä oli (muistaakseni) jäänyt tämän jälkeen vähän miettimään, että missä mennään.

hassua, miten ihmiset innostu jostain tommosesta jutusta.

En tiedä oliko sama haastattelu, jossa KR ilmoitti halveksivansa keskiluokkaa. Joka tapauksessa Röyhkä miellettiin jollakin tavalla Vaaralliseksi. Järsittyjä luita vuoteen alla ja muuta. Hui.
No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR
Zed
13.08.2009 16:26:24

tsugaru: En tiedä oliko sama haastattelu, jossa KR ilmoitti halveksivansa keskiluokkaa. Joka tapauksessa Röyhkä miellettiin jollakin tavalla Vaaralliseksi. Järsittyjä luita vuoteen alla ja muuta. Hui.

Kyllä kai keskiluokan halveksiminen käy melkolailla ilmi miehen kolmelta ensimmäiseltä levyltäkin, jotka minusta ovat tuotantonsa parhaimmat. Kyllä Röyhkä on parhaimmillaan hieno mies.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)