Aihe: Putkinuppia bluesiin ja rockiin.
1 2 3 4 5
Numb
06.08.2009 17:22:19 (muokattu 06.08.2009 17:22:53)

Jamzku: Ei varsinaisesti liity tähän mitenkään, mutta Rockerissa (ainakin omassa) on melko mielenkiintoinen "ominaisuus" kanavanvaihtajaa käytettäessä. Nimittäin jos kanavanvaihtajasta laittaa särökanavan päälle, sammuttaa vahvistimen ja irroittaa kanavanvaihtajan niin vahvarista ei saa enää puhdasta kanavaa päälle kytkemättä kanavanvaihtajaa takaisin.

Saattaa toki olla mahdollista että tuo kummallisuus johtuu Marshallin kanavanvaihtajasta, mutta ei kai siinä mitään eroa Orangen vastaavaan pitäisi olla?

Minulla on Orangutangin oma vaihtaja, enkä ole tuommoista huomannut.
Teoria ja käytäntö ovat teoriassa sama asia, mutta käytännössä eri.
Kivijalka
06.08.2009 17:31:43
Numb: Minulla on Orangutangin oma vaihtaja, enkä ole tuommoista huomannut.

Täältä taas löytyy Carvinin kanavanvaihtaja eikä moista ole esiintynyt.
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Väsykäsi
07.08.2009 01:12:36
Missä hinnoissa nuo Marsun Vintage modernit oikein Suomessa liikkuu päästäänkö edes lähelle brittilän hintoja. Ja missä niitä orankeja vois tampereella kokeilla? Tulee testireissu kohta eteen.
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
sepisti
07.08.2009 12:32:55 (muokattu 07.08.2009 22:22:24)
Väsykäsi95: Joo tosiaan vähän rahojen laskeskelun ja säästämisen suunnittelun jälkeen vahvoiksi ehdokkaiksi jäivät: Rocker30 ja VM. Niitä sitten vaan testaaman Zoomin h2:nen vaan mukaan niin voi tehdä a,b,c vertailua (c=nykyinen vahvari).

Sinuna lisäisin listalle vielä Koch Studiotone kombon. 20W hönkää ja sekä rock- että blues-soundit irtoaa vaivatta. Toimii myös hiljaisessa soittelussa, mutta parhaiten toki silloin kun saa hieman avata hanaa.
Kyseessä on erittäin soittodynamiikkaan reagoiva peli. Särökanava puhdistuu nätisti "blues-cleaniksi" pelkällä kitaran volumella.

http://www.koch-amps.com/koch/index … view=article&id=4&Itemid=15

E. Äh, nuppia haettiin... kannattas varmaan opetella lukemaan...

No Studiotone löytyy myös nuppina.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
_Petri_
07.08.2009 12:39:47

Numb: Minulla on Orangutangin oma vaihtaja, enkä ole tuommoista huomannut.

Juu, eipä oo omassakaan Roskerissani Oranssilla vaihtajalla mitään ongelmia. Ja alkuperäiselle kysyjälle vahva suositus Rokkeriin täältäkin, sopii noihin(kin) tyyleihin kuin nyrkki perseeseen.
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT
Väsykäsi
07.08.2009 15:29:15
Jep sitten vaan testaamaan tollasen kaapin päälle tulee:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=181147&oo=0
Dominaattori
07.08.2009 15:59:27
Krhm, mun tori-ilmoitus kannattaa vielä tsekata. Alusta asti en oo ketjua lukenut mutta mulla saattaisi olla juuri sitä mitä tarvitaan ;)
"A few things you should know about Michael Angelo: 1) He can play faster than you. 2) He can do it with both hands at once."
Väsykäsi
08.08.2009 23:05:04
Uujee.

Sain Fenkun kaupaksi sedälleni ja hain VintageModernin kokeiltavaksi maanantaina käyn maksamassa. Huomenna saatte saundinäytteitä.
Grabel
09.08.2009 16:13:51
Väsykäsi95: Uujee.

Sain Fenkun kaupaksi sedälleni ja hain VintageModernin kokeiltavaksi maanantaina käyn maksamassa. Huomenna saatte saundinäytteitä.

Jos et oo käynyt jo kurkkaamassa, niin kannattaa käydä myös täällä http://marshallvintagemodern.com

Itse olen värkännyt luuttuihini treble bleed modin, jonka avulla diskantit pysyvät soundissa mukana, kun skittavolalla siirrytään säröstä puhtaalle puolelle (suosittelen!).
http://muusikoiden.net/artikkelit/884
Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa..
Arabian Lauri
10.08.2009 19:06:45
Väsykäsi95: Uujee.

Hyvä valinta, onneksi olkoon!
Sen jälkeen on helppoa kun ensin selvittää mitä haluaa
Väsykäsi
11.08.2009 19:34:00
Hei onkos se normaalia että kun vahvistin on ollu pari kolme tuntia päällä, niin se alkaa säriseen sillain kummasti sellanen outo särinä maavika vai mikä ja onko ihan normaalia?
Grabel
11.08.2009 19:44:52
Väsykäsi95: Hei onkos se normaalia että kun vahvistin on ollu pari kolme tuntia päällä, niin se alkaa säriseen sillain kummasti sellanen outo särinä maavika vai mikä ja onko ihan normaalia?

No ei tuo normaalilta kuulosta. Itselläni vahvari pysyy stabiilina pitkään. En ole huomannut päälläolon tuovan mitään ylimääräistä häiriötä soundiin vaikka vahvari ois päällä tuntikausia (esim. äänittelyissä) - päin vastoin soundista tuntuu tulevan vaan entistä rapsakampi. Jos sulla on ylimääräisiä etusputkia, niin niitähän voi kokeilla vaihtaa, että oisko ongelma putkissa (tuohon sopivia päättäreitä taitaa olla harvemmalla ihan nurkissa pyörimässä) Tai sitten vaan viet vahvarin putiikkiin syynättäväksi. Onhan se nihkeetä, jos kokee, että uudessa vahvarissa on mahdollisesti jotain pielessä.
Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa..
Väsykäsi
11.08.2009 19:47:45
Korjaan virheen sirinällä tarkoitan hurinaa. Iskä soitti Deluxeen ja sanoivat siellä että johtunee verkkolaitteesta. Niin se varmaan on?
duc
11.08.2009 20:00:49
Väsykäsi95: Korjaan virheen sirinällä tarkoitan hurinaa. Iskä soitti Deluxeen ja sanoivat siellä että johtunee verkkolaitteesta. Niin se varmaan on?

Takuuvaihtoon vaan.
Grabel
11.08.2009 20:05:54
Väsykäsi95: Korjaan virheen sirinällä tarkoitan hurinaa. Iskä soitti Deluxeen ja sanoivat siellä että johtunee verkkolaitteesta. Niin se varmaan on?

Yleensä putkivahvarit hurisevat jonkin verran (ja jos kotosalla soittelet, niin ihan normaalikin hurina voi tuntua ns. kovalta), mutta tuossa sinun tapauksessa merkille pantavaa on se, että tämä hurina tulis voimakkaammin esiin vasta parin tunnin käytön jälkeen. Tuollainen epästabiilisuus on ainakin minusta aina jotenkin vähän arveluttavaa. Mieluummin hurisis sitten voimakkaasti heti alkuunsa, niin ei tarttis ihmetellä liikoja :)
Terry Pantheras
11.08.2009 20:18:42 (muokattu 11.08.2009 20:21:17)
Haa!

Yksi erinomaisen varteenotettava vaihtoehto ketjusta näköjään vielä puuttuu, eli Laney Lionheart L20H.

Helvetin hyväsoundinen mylly ja muutenkin ominaisuuksiltaan sopivan monipuolinen, mutta simppeli: kaiku, efektiluuppi, toimiva eq, syö hyvin pedaaleja, edullinen, 2 kanavaa, joista puhdas muroutuu ihqusti ja särökanava yltää semmoselle classic rock osastolle asti ála AC/DC ja miksei myös stonermyllytyksiinkin asti. Kaiken kaikkiaan tervesoundinen ja hieno laitos. Omistin moisen, mutta myin kaikki muut pannuni pois nykyisen vahvistimen tieltä...

http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=l20h

Löytyy demoa ja soundisampleja...

Eikä maksa paljoa:

http://www.thomann.de/fi/laney_l20h_lionheart.htm

Muox: oho, vaffari taiskin jo löytyä...?
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Arabian Lauri
11.08.2009 20:37:53
Grabel: Yleensä putkivahvarit hurisevat jonkin verran (ja jos kotosalla soittelet, niin ihan normaalikin hurina voi tuntua ns. kovalta), mutta tuossa sinun tapauksessa merkille pantavaa on se, että tämä hurina tulis voimakkaammin esiin vasta parin tunnin käytön jälkeen. Tuollainen epästabiilisuus on ainakin minusta aina jotenkin vähän arveluttavaa. Mieluummin hurisis sitten voimakkaasti heti alkuunsa, niin ei tarttis ihmetellä liikoja :)

Mulla on ollu kombo ja nykyisin nuppi. Vähän pitävät hurinaa molemmat, mutta ei se pörinä mitenkään lisäänny missään vaiheessa, yleensä sessiot kestää kolmesta neljään tuntia ja vaffari on koko ajan päällä. Efektilootat (od ja wahi muuntajan päässä ja samassa jatkojohdossa vaffarin kanssa) tuo jonkin verran lisää hurinaa ollessaan ketjussa. Mieluummin sanoisin kuitenkin että ovat molemmat mallit ovat olleet hiljaisen sorttisia. Masteri on yleensä siellä klo kahden/kolmen kieppeillä, joten silloin pitää jo vähän kohinaa tullakin. Pikkuvolumella ei mun mielestä surise eikä pörise - tosin oon lähinnä reeniksellä tuutannu molemmilla.

Nyt kun muistelen, niin kombossa oli kerran reilut hurinat, lähtivät saman tien kun vaihdoin etusputkia. Mutta silloin meteli alko kylläi heti kun laitoin virrat päälle.

Vituttaa sun puolesta jos sait viallisen.
Arabian Lauri
11.08.2009 21:08:52
Lukase vintagemodern-foorumista aihe: Hum on power... Siellä vois olla yksi selitys 50 wattisten pörinöille.
Bluesmies
12.08.2009 15:08:55
J.C: Ostat Orangen AD-sarjan vahvarin. Reagoi hyvin soittoon, ok clean, muta säröllä mielestäni se paras soundi mitä kyseisestä vahvarista irtoo. 15w versiostakin lähtee oiken mukavasti mökää bändi soittoo varten.

Mulla on just toi (profiilissakin näkyy), eli AD 15/12 ja on se kiva.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)