Aihe: Ben Granfelt Band
1 2 3 4 5 6
badcompany
29.01.2009 12:42:57 (muokattu 29.01.2009 12:48:15)
Aika vitun hyvää kamaa, ei voi muuta sanoa, laulu ei nyt vaan meikäläiselle oikein tipu suoraan sanottuna, Benin kannattais ottaa ulkpuolinen laulaja bändiinsä, sen verran komeaa musaa ja hyvällä meiningillä toteutettua on tää lätty. Hienoa! Ei haise editointi eikä korjailu tästä tuotteesta.jyjr
badcompany
29.01.2009 13:49:29 (muokattu 29.01.2009 13:50:42)
Aivan, ja noita sällejä on vaikka kuinka: Pave Maijanen, Ben Granfelt, Paul McCartney, Gene Simmons... Listaa vois jatkaa loputtomiin. Mutta oisko nää nyt sitten niitä makuasioita.

näillä äijillä on se oma juttu( jokainen piirtänyt ja värittänyt oman tekemän piirroksen)!!!.kun Joe doekaesilla on taas Laina juttu elikkä väritetään toisen tekemä piirros:):).
sannimaarit
30.01.2009 13:18:31
No nyt pääsee näkemään ja kuulemaan livenä uusia biisejä, BGB:n keikat Tampereella 5.2. Henry's Pubissa ja uuden levyn Kaleidoscopen julkkarit 6.2. On the Rocksissa Helsingissä
sirdickyj
01.02.2009 11:37:22
näillä äijillä on se oma juttu( jokainen piirtänyt ja värittänyt oman tekemän piirroksen)!!!.kun Joe doekaesilla on taas Laina juttu elikkä väritetään toisen tekemä piirros:):).

täh? mitä sä tähän meidän bändiä sotket?

ei kai tossa vaan ole jotain "tee oma levy ja kommentoi sitten toisten laulua"?

kun en tee, kun

a) en osaa

b) en osaa varsinkaan laulaa

Ja mä tässä olen vaan peräänkuuluttanut semmosta, että hieno musa ja soitto sais arvoisensa tulkinnan.

Kyllä vaan Nikku/ Granfelt Guitarfestiinkin aina ilmestyy joku solisti, eikä siellä soitella kitaristien toimesta kuin kitaraa. Ja johan toimii.
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
Borlag
01.02.2009 11:40:35

Ja mä tässä olen vaan peräänkuuluttanut semmosta, että hieno musa ja soitto sais arvoisensa tulkinnan.

Kyllä vaan Nikku/ Granfelt Guitarfestiinkin aina ilmestyy joku solisti, eikä siellä soitella kitaristien toimesta kuin kitaraa. Ja johan toimii.

Samaa mielipuolta, Benin keikkoja jonkun verran nähneenä. niin kyllä ne parhaat vedot on tulleet silloin kun ollut joku muu hoitamassa lauluja, oli se sitten Marjaranta, Bryn Jones tai Monster Jamin Iggy. Soitannollisesti Benin keikat aina hyviä kuitenkin.
sirdickyj
01.02.2009 12:01:27
Samaa mielipuolta, Benin keikkoja jonkun verran nähneenä. niin kyllä ne parhaat vedot on tulleet silloin kun ollut joku muu hoitamassa lauluja, oli se sitten Marjaranta, Bryn Jones tai Monster Jamin Iggy. Soitannollisesti Benin keikat aina hyviä kuitenkin.

...ja jonkun muun maalaamaa kuvaa noillakin keikoilla väritetään, sillä omalla värillä vaan.
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
Geetar
04.02.2009 16:46:41
1 kuuntelukerta alla uudesta levystä.

Toimii =)
Keep practising
Insuliini
04.02.2009 23:22:26
1 kuuntelukerta alla uudesta levystä.

Toimii =)

Todellakin! Hieno levy!
Gaines
05.02.2009 09:44:57 (muokattu 05.02.2009 13:27:43)
Hyvin toimii myspacen näytteet, täytyy hommata koko levy ilman muuta. Ben osaa kyllä soittonsa siitä ei päästä mihinkään.

Maukkaan kuuloista myös Kasper Mårtenssonin soitto, mulle tuo urkusaundi on aina viimeinen silaus kattaukseen.

edit: tulee muuten hauskasti mieleen Kinksien Lola tuosta Julie:n laulumelodiasta, sen alkuosa on just sama :)
Sydän lyö ja parta kasvaa!
Ben63
05.02.2009 10:47:00

No moro kaikki,

Onpas tää aihe kasvannut!

Ajattelin pistää "Shamless promotion" osa II mutta jaktan tätä miellummin...

Eli, 10. solo levy Kaleidoscope (okei 2 kokoelmaa mutta molemmissa oli uutta matskuakin). Aika on mennyt niin nopeasti eikä sitä huomaa että levyjä on tullut tehtyä ton verran...
Miri sanoi kerran "Tehkää oma kustanne niin saatte maistaa omaa kustanne!"
Saa nähdä miten menee...pistin omat rahat tähän levyyn ja olen itse tyytyväinen lopputulokseen jopa niin paljon että voisin sanoa että paras tähä asti...
Kiitokset Svenska Kultur Fondenille joka avusti 4000 eurolla, sillä sain melkein koko miksuksen maksettua. Miksaaja oli muuten Manne Axberg Werne Tuotantotalossa.

Kasperin keybordit vaikuttivat todella paljon mun biisivalintoihin ja kitarariffittelyä on sen takia vähemmän kun ennen, soolot ovat kyllä pitempiä kun koskaan aikaisemmin:-).

Kitarat olivat -59 VOS Les Pauli ja -63 Strato.
Vahvistimet Naylor SD60 nuppi ja ENGL Raider combo tai Steve Morse nuppi.
Kaapit 2 kpl ENGL 1x12" Vintage Celestioneilla.

Effektit oli H&K Rotosphere, Captain Coconut (oct, fuzz ja vibe), RealMC Wah, Analogman KOT ja Skrydstrup ODR1.

Me ännitettin taas pohjat livenä sooloinen. Kasper lisäsi jotain kiippariraitoja jälkeenpäin ja mä paikkasin jotain komppijuttuja ja pari soolopätkää.
Pääasia oli se live fiilis soittaessa.

Suurimman osan lauluraidoista tein itse, Miri ja Joni lauloivat pariin biisin stemmoja.

Nyt kun ajattelen taaksepäin niin huomaan että tämä levy on äännittetty aina 12.00-16.30 välillä eli mitenköhän olis menny jos me oltais voitu olla studiossa viikko putkeen... Tällä tarkoitan sitä että aina kun päästiin vauhtiin niin piti lopettaa...lapset tarhasta tai kiirre muille keikoille jne. Tosi Rock :-)
Nyt tää tuli tehtyä about 12 päivää 3 kuukauden ajan jaksolla + miksaus 8 päivää.

Kiitokset muuten nille jotka äänesti Kitaraklubi-ännestyksessä... täysin yllätys mulle! :-) Olen katsonnut kaikki jaksot paitsi Wäinölän ja Anttilan ja kaikista sain jotain irti. Kuulin myös että ne tulee DVDlle leikkaamattomina versioina (jaksothan oli vaan 30 min. TVssä).

No se siitä...
Support good music, tulkaa keikoille ja ostakaa levy niin ehkä se oma kusi ei maistuisi niin pahalle :-)

t.
Ben Granfelt
www.bengranfelt.com
Gaines
05.02.2009 14:47:31 (muokattu 05.02.2009 14:49:25)
Kasperin keybordit vaikuttivat todella paljon mun biisivalintoihin ja kitarariffittelyä on sen takia vähemmän kun ennen, soolot ovat kyllä pitempiä kun koskaan aikaisemmin:-).

No mun mielestä tuolla oli mukavasti ilmaa kiippareiden myötä, eikä se kitara ole yhtään paitsiossa vieläkään. Päinvastoin, teho tulee entistä paremmin esille.

Äxästä oli ainakin levyt jo loppu, ennakkomyynti oli yllättänyt. Että tilaukseen meni levy. Joten voit sä ainakin sitä hernekeittoa käydä ostamassa ;-)
Wrong man
05.02.2009 16:35:27
No wittu. Just olin tulossa kirjottamaan miten tuo vakikiipparisti (?) kuulostaa hyvältä noissa biiseissä. Muutkin huomanneet näköjään saman asian, heh.

Hienoa Ben + muut. Upea levy on.
hjukke
05.02.2009 17:33:23 (muokattu 05.02.2009 17:36:02)

Benji tulee meidänkin kylän uuteen rokkikapakkaan, hyvä! Lähden erittäin mieluusti tsiigailemaan!
Ja viälä, tosi hyvä jos klubi tulee dvd:lle!
MarkoA
07.02.2009 08:59:12
Kiitos Ben kun tulit kommentoimaan ja kertomaan kamoista & äänityksestä. Tuskaista odotusta, kun ei levy tullutkaan vielä ÄX:stä sovitusti! MySpace biisit kuunneltu jo useaan otteeseen...

Soundit vaikuttaa Loistavilta. Eritoten siis Kitara. Toivottavasti pääsee näkemään/kuulemaan livenä.
It certainly can, can you?
Gaines
11.02.2009 12:54:10
Hieno levy tämä on, monenlaista ja moneen makuun.

Olen aistivinani kaikuja esim. Jeff Beckin tai Robben Fordin soitosta, jossain kohdassa ollaan Pink Floydmaisessa tunnelmassa ihan melodioiden ja soundien puolesta. Bluespohjaista hommaa löytyy myös.

Tuntuu siltä, että nyt on löydetty tasapainoa ilmaisuun, ei ole tarvetta enää todistaa kenellekään mitään. Siitä vaan noukkimaan aineksia oman maun mukaan.
settimäki
03.08.2009 05:39:34
Oli loistava keikka eilen Lukatherin lämppärinä. Pitää kyllä ehdottomasti tulla keikoille kuuntelemaan lisää!!
arhipp
03.08.2009 08:25:49
Eilen Ben Granfelt Band oli loistava! Viimeksi olin nähnyt bändin Lahdessa ravintola Nuutissa, olisiko ollut joskus vuonna 1996. Oli silloinkin hyvä, triomeininkiä ja bassossa oli tuolloin Ako Kiiski. Mutta kvartettina toimii erinomaisesti, huippusoittajia... nostan hattua. Yritän tsekata seuraavan keikan hieman pienemmällä välillä.
Cimble
03.08.2009 08:40:52 (muokattu 03.08.2009 08:54:34)
MK73: Todella hienoa huomata, että artistit itse rohkenevat näihin keskusteluihin mukaan ja kertoilevat tekemisistään.

Kiitos Ben!

Juuri näin. Jokainenhan tekee kuten haluaa, mutta olen ihmetellyt joidenkin jopa C-luokan muusikoiden tärkeilyä ja jäykkää asennetta. Eli siis ollaan niin olevinaan ja jankataan, ettei "oikea" muusikko käy lukemassa foorumeita. Ja varsinkaan kirjoittele itse niille. Ehkäpä monella on niin huono itsetunto, etteivät he kykene luonnolliseen kontaktiin yleisön tai keskustelijoiden kanssa. Tai sitten ovat ujoja tai ylimielisiä. Tai periaatteesta. Ota siitä selvää, herkät taiteilijat ovat usein kuorensa alla. ;) Eri asia sitten vähemmän asiapitoiset foorumit, niillä ei käy kukaan täysjärkinen.

Itse kuitenkin monen muun ohella kannatan ehdottomasti Beninkin rentoa ja maanläheistä asennetta tulla itse kertoilemaan asioista huomatessaan, että kiinnostuneita on. Ja kun kertoilu on valaisevaa ja hyvän meiningin ylläpitoa aiheen suhteen.

Ben63: Tehkää äijät levy niin minäkin pääsen arvostelemaan he,he

Älä nyt heti ala mätkimään osumia, meidän pitäis varmaan tyytyä ensin joihinkin vaatimattomiin demoäänitteisiin... ;) Paitsi siis minun ei tartte, kun en ole vielä arvostellut mitään.
"Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa.
Teba
03.08.2009 20:16:15
Mä olin kanssa kattomassa Lukatheria ja täytyy sanoa että koknaisuutena Benin keikka oli parempi. Ajattelin ostaa Lukatherin levyn mutta en ostanut vaikka sen soittotaitoa ihailinkin. Totoon verrettuna Lukatherilla oli yllättävän huonoja biisejä (vaikka on Totonkin biiseistä iso osa kuraa) Laitan rahat Graneltin levyyn mieluummin.

HYVÄ BEN JA POJAT!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)