Aihe: Pateettisimmat päinhelvettiä-laulut
1 2 3 4 5 6 7 8 9
ÄM
02.08.2009 16:04:29

Göstalta on tietty moniakin, mutta niissä on tietty oma humoristinen latauksensa.
Mm:
- Elina mitä mä teen
- Pimeä tie hyvää matkaa
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Lyyki
02.08.2009 16:09:16
ÄM: Göstalta on tietty moniakin, mutta niissä on tietty oma humoristinen latauksensa.
Mm:
- Elina mitä mä teen
- Pimeä tie hyvää matkaa

Niin ja "Kerro terveiset lapsille".

T.Montana: Isä
ÄM
02.08.2009 16:36:39

Lyyki: Niin ja "Kerro terveiset lapsille".

T.Montana: Isä

No joo, tarinaltaanhan se onkin, mutta vaikka molliralli onkin, on se munsta aika piristävä, meiningiltään. Mutta just automusana ihan parhautta, siinä on se lähtemisen tunnelma.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
okabass
02.08.2009 16:44:44
Löytyisikö Eila Torvelan & Johnnyn sävelteoksista jotain?
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
okabass
02.08.2009 16:44:57
Löytyisikö Eila Torvelan & Johnnyn sävelteoksista jotain?
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Meisseli
02.08.2009 17:36:07

Leevin Mary Jane on kyllä ankea, ei tosin niin pateettinen kuin monet edellämainituista..
Tätähän tullee niin palijon ku jaksaa työntää
phren
02.08.2009 19:19:12 (muokattu 02.08.2009 19:24:07)
Kake Randelin: Ei kotona odota kukaan

http://www.youtube.com/watch?v=iGe3SkXxx7I

Edit. Sellainen tuli mieleen kuin Pertsa Koivula: Elämä on täynnä kyyneleitä; menee jo selvästi huumorin puolelle
KoskPaavo
02.08.2009 20:08:38
Qsine: Äänitearkiston sivulta Rauno Katajiston nimellä löytyi yhteensä kuusi erittäin lupaavan nimistä piisiä:

Asia on selvä
Et voi elää niin
Kun erottiin
Maailman yksinäisin ihminen
Onko jotain mitä kaipaat
Sun hyvä olla on

Liekö julkaissut salanimellään "Rane"? Näiden kappaleen jäljittäminen taitaa kyllä olla elämänmittainen tehtävä, olisiko jollain heittää apuja/vinkkejä?

Jonkinlainen hämärä muistikuva mulla on tuosta Ranesta että olis ollut Hämeenlinnalainen, näitä 1960- luvun alun rautalankapioneereja. Sen bändin nimikin pyörii tuossa huulilla.
Humppamuseon intendentti
half
02.08.2009 20:40:07
isojussi: Tästä plussaa - vaikka toki turha ottaa elämää liian vakavasti. Kaikessa pitää osata nähdä huumori.

Pitää myös muistaa, että parhat konsertit sisältävät aina aimo annoksen patetiaa. Elvis Aloha from Hawaii konsertissa: "This is probably the sadest song ever."

Joo, ja biisitaisi olla I`m so lonesome I could cry.
COVS jäsen N:o 5
isojussi
02.08.2009 20:49:47
half: Joo, ja biisitaisi olla I`m so lonesome I could cry.

Niin olikin - en ensin meinannukkaan muistaa.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Lucky 7
02.08.2009 21:16:06
Agents dikkarina olen yksin on lähes ajomieheen verrattava tukevasti mollissa kulkeva, ja aina säväyttävä piisi. Eikä pidä unohtaa Timo Koivusalon koomikon kyyneltä. Timppooni veti sen joskus tölsyssä, ilakoituaan ensin Pekkona, ja rupes riisuun roolia päältä samalla kun laulo. Pikkupoikana en sitä vielä ymmärtäny, ettei viihde ole aina hauskaa. Siis tekijälle.
Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa.
marpula
02.08.2009 21:20:57
Epämuusikko: Joskus muistan kuulleeni semmoisen ranskalaisen valituslaulun, jonka kertsissä hoettiin "Isabelle". Jossain vaiheessa nauhalla oli miehen itkua, joka kuulosti ummetuksen ja unen välimaaston äännähtelyltä. Jos joku muistaa tekijän nimen tai biisin nimen (jos kappaleen nimi siis ei olekaan Isabelle), niin propsit.

Kerran olen sen kuullut. Ensin tuntui, että se riitti. Nyt tuntuu, että se ei riitäkään.

Ja sitten kuuntelemaan:
http://www.youtube.com/watch?v=lWhbsCdsru4
Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse!
EP
02.08.2009 21:28:45 (muokattu 02.08.2009 21:37:20)
marpula: Ja sitten kuuntelemaan:
http://www.youtube.com/watch?v=lWhbsCdsru4

Juu, hyvä biisi!
Tuntui tosin välillä siltä, että kysymyksessä ei ollutkaan se tavanomainen valitus vaan jokin hmm.. nautinnosta tms. johtuva : )

Tuossa ehkä vielä "herkempi" versio aiheesta:

http://www.youtube.com/watch?v=an8FHGJRLIs&feature=related
Qsine
02.08.2009 21:45:06

Lucky 7: Agents dikkarina olen yksin on lähes ajomieheen verrattava tukevasti mollissa kulkeva, ja aina säväyttävä piisi. Eikä pidä unohtaa Timo Koivusalon koomikon kyyneltä. Timppooni veti sen joskus tölsyssä, ilakoituaan ensin Pekkona, ja rupes riisuun roolia päältä samalla kun laulo. Pikkupoikana en sitä vielä ymmärtäny, ettei viihde ole aina hauskaa. Siis tekijälle.

Auts. Tuo kikka ei uppoa, ei sitten niin millään. Tuon riisumisenhan teki myös Loiri Vesku Showssaan puistonpenkkipervo-sketsin jälkeen, kun alkoi laulaa "vakavaa" laulua.

Hyvä koomikko ei aliarvioi yleisöään alleviivaamalla asioita. Komiikan vakavan puolen määrittäminen pitää mielestäni jättää katsojalle/kuulijalle.

Hyvä, että edes Heikki Silvennoinen on hoitanut koomikko/muusikko -dualisminsa kunnolla. Miettikää nyt, jos Mauno Ahonen alkaisi yhtäkkiä riisua maskiaan ja alkaisi soittaa bluesia.

Tai no, olisihan se aika (tahattoman) hauskaa...
"Ja miksi Kari Heiskanen vetää bingoa!"
Qsine
02.08.2009 21:50:38

manjaana: Reetun Kotiinpäin äiti.

Ah: Reetu, tuo sisimmässään herkkä ja tunteva mies, jonka syliin on hyvä käpertyä, mutta tarvittaessa myös tiikeri!
jon lord
02.08.2009 22:17:41
Qsine: Auts. Tuo kikka ei uppoa, ei sitten niin millään. Tuon riisumisenhan teki myös Loiri Vesku Showssaan puistonpenkkipervo-sketsin jälkeen, kun alkoi laulaa "vakavaa" laulua.

Hyvä koomikko ei aliarvioi yleisöään alleviivaamalla asioita. Komiikan vakavan puolen määrittäminen pitää mielestäni jättää katsojalle/kuulijalle.

Mantereen Eeki teki samanlaisen Viktorin roolissa ja se säväytti ainakin minua. Veti huikean shown lavalla ja pelleiltiin ja kohellettiin. Lopetti sitten settinsä lausumalla vakavan runon tosissaan ja naama peruslukemilla. Yleisö katsoi monttu auki, mutta minuun se teki erittäin suuren vaikutuksen. Se oli shokki lopetus, mutta muistan sen aina.
COVS jäsen N.o 3
Prophet
02.08.2009 22:40:31
M.A. Numminen - Saarijärven Paavo
Qsine
02.08.2009 23:59:20 (muokattu 02.08.2009 23:59:48)

jon lord: Mantereen Eeki teki samanlaisen Viktorin roolissa ja se säväytti ainakin minua. Veti huikean shown lavalla ja pelleiltiin ja kohellettiin. Lopetti sitten settinsä lausumalla vakavan runon tosissaan ja naama peruslukemilla. Yleisö katsoi monttu auki, mutta minuun se teki erittäin suuren vaikutuksen. Se oli shokki lopetus, mutta muistan sen aina.

Oma "akilleenkantapääni" tässä asiassa on Chaplin, joka mielestäni tekee juuri tämän saman tempun "Diktaattorin" lopussa niin että homma toimii. Toisaalta, tuohon liittyvät myös vahvasti aika, tilanne, kantaaottavuus, seurauksien vahvuus (maastakarkotus).

Toisinpäin menettely kiehtoo ylipäätään enemmän, eli haudanvakavasta pelleksi alle sekunnissa. Olisiko se shokkiarvokin jopa suurempi tällöin, kenties? Suosittelen tähän väliin erittäin lämpimästi YLE Radio 1:lle väsäämäni Festivaali-Inferno -ohjelman ensi viikon show'ta, joka tulee ulos pe n.klo 10.43 sekä su n.klo 14.43. Siinä on parikin "käänteis-Kallborek" -kohtaa, joista oikein kernaasti kuulisin rehdin mielipiteesi. Ja teidän muidenkin.
isojussi
03.08.2009 03:09:39
jon lord: Mantereen Eeki teki samanlaisen Viktorin roolissa ja se säväytti ainakin minua. Veti huikean shown lavalla ja pelleiltiin ja kohellettiin. Lopetti sitten settinsä lausumalla vakavan runon tosissaan ja naama peruslukemilla. Yleisö katsoi monttu auki, mutta minuun se teki erittäin suuren vaikutuksen. Se oli shokki lopetus, mutta muistan sen aina.

Mä oon alkanu vetää lavakoomikon keikoilla vakavia biisejä sekaan. Tuntuu, että jengi diggaa jopa enempi sitä, ettei tuuppaa pelkkää huumoria.

Ei tosin käy joka paikassa, mutta vasitenkin vähän pitemmissä vedoissa ja selvemmille kuuntelijoille.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)