Aihe: Zoom H2, H4 vai H4n
1 2 3
elampen
05.07.2009 10:23:18

Osaako kukaan sanoa, saako H4:ssä äänitettävien tiedostojen päiväykset jotenkin ajantasaisiksi? Nyt jokainen äänite saa aikaleiman (siis "muokattu") 16.09.2005 0:00, mikä on hiukan rasittavaa. Olisi käytännöllistä, jos päiväyksestä heti näkisi: aha, tuo on äänitetty silloin ja silloin niissä treeneissä.

100-sivuista manuaalia en ole lukenut kokonaan läpi, mutta haku sanalla "time" ei auttanut tähän vaivaan.
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
Tympee Huttunen
05.07.2009 10:50:42
elampen: Osaako kukaan sanoa, saako H4:ssä äänitettävien tiedostojen päiväykset jotenkin ajantasaisiksi? Nyt jokainen äänite saa aikaleiman (siis "muokattu") 16.09.2005 0:00, mikä on hiukan rasittavaa. Olisi käytännöllistä, jos päiväyksestä heti näkisi: aha, tuo on äänitetty silloin ja silloin niissä treeneissä.

100-sivuista manuaalia en ole lukenut kokonaan läpi, mutta haku sanalla "time" ei auttanut tähän vaivaan.

Tämä on ihan puhdas veikkaus, mutta luulen laitteen sisällä olevan jonkinlainen erillinen nappiparisto kellolle ja se on päässyt tyhjentymään.
Johann Onn
05.07.2009 14:18:51
Ei H4:n (pdf-) manuaalissa kyllä sanota mitään, mistään sisäisistä kelloista.

Jos H4:sta ei taida edes löytyä asetuksista kohtaa "Date / Time". Hankalaa sinne olisi siis edes "05-07-2009" saada. Tiedä sitten vaikuttaako H4:n firmware versio tohon, uusin on näköjään "v2.30".

Esim. H2:ssa sisäinen kello pysyy, jos vaan paristot / akut ei lopu, jossain keskellä korpea ja ei ehdi vaihtamaan niitä tarpeeksi nopeasti. Sinänsä, eipä sillä ole merkitystä, uudet sisään ja "Set date / time ?"
alanko
05.07.2009 21:26:58
H4n:ssä voi ainakin päiväyksen ja ajan asettaa kohdalleen, mutta jotenkin tuntuu, että aika helposti se menee hukkaan se aika. Ainakin mielestäni oon sen joskus asettanut ja nyt kun tarkistin, niin päiväyksenä oli tammikuun 5. 2008. No pistin sen nyt taas kohdalleen, pitää katsoa onko se oikein jonkun ajan päästä...
Nastamuumio
08.08.2009 21:18:17
Olen kahden kiven välissä: H2 vai H4n ?
Ihan kotisoittoihin/kotisturioittelu käyttöön tulisi.
Eli tarviiko sitä 4-trackeriä vai riittääkö 2-tracker ?
laboratory
09.08.2009 09:07:54
Nastamuumio: Olen kahden kiven välissä: H2 vai H4n ?
Ihan kotisoittoihin/kotisturioittelu käyttöön tulisi.
Eli tarviiko sitä 4-trackeriä vai riittääkö 2-tracker ?

Vähemmän ketuttaa kun hankit H4n:n.
Tulossa on kuitenkin H6.
Lumikko
11.08.2009 12:29:51 (muokattu 11.08.2009 12:40:45)
kiiski: Tähän toivoisin selvennystä. Voiko tallennusmedia aiheuttaa tuollaisen ilmiön vai mistä on kyse?

H4 laitteessa paristoja käytettäessä tuli tuollainen ongelma. Tuohon auttoi ulkoisen virtalähteen käyttö. Itse viritin sovittimella 9V pariston ulkoiseen liitäntään. Tuossa yksi linkki yhdelle sivulle aiheesta. Sieltä löytyy lisätietoja ja linkkejä ongelman tarkempaan kuvaukseen. http://www.bradlinder.net/2007/07/b … ding-external-battery-pack-for.html

Netistä lukemani perusteella H4n:ssä taas on päinvastainen ongelma. Ulkoista virtalähdettä käytettäessä kuulemma on ylimääräisiä ääniä. http://www.2090.org/zoom/bbs/viewtopic.php?f=15&t=13122

Laitteen hankin vasta viime viikolla, enkä ole ehtinyt sitä kauheasti kokeilemaan. Laitteen mukana tuleva tuulisuoja on susi. Tilasin netistä paremman ja toivottavasti tulee tällä viikolla.
Eki C
11.08.2009 15:48:36
Netistä lukemani perusteella H4n:ssä taas on päinvastainen ongelma. Ulkoista virtalähdettä käytettäessä kuulemma on ylimääräisiä ääniä. http://www.2090.org/zoom/bbs/viewtopic.php?f=15&t=13122

Niin on. Input 1 ja 2 kautta äänitettäessä mukaan tulee ilmeisesti juuri virtalähteen aiheuttamaa hurinaa. Paristoilla tätä ongelmaa ei ole.

Oma H4ni on nyt ollut Studiotecilla muutaman viikon "huollossa". Näyttää kestävän näinkin pienen vian korjaaminen kohtuuttoman kauan.

Koska vika on ilmeisesti aika yleinen, kannattaa testata laite ostopaikassa mahdollisen ongelman varalta.
Lumikko
11.08.2009 16:22:19
Eki C: Niin on. Input 1 ja 2 kautta äänitettäessä mukaan tulee ilmeisesti juuri virtalähteen aiheuttamaa hurinaa. Paristoilla tätä ongelmaa ei ole.

Oma H4ni on nyt ollut Studiotecilla muutaman viikon "huollossa". Näyttää kestävän näinkin pienen vian korjaaminen kohtuuttoman kauan.

Koska vika on ilmeisesti aika yleinen, kannattaa testata laite ostopaikassa mahdollisen ongelman varalta.

Oikeastaan tuo ei ole vika laitteessa vaan huonon virtalähteen tuoma ominaisuus.
Jos valmistaja ei takuuna vaihda parempaa tilalle, niin aina voi hankkia itse. Toivottavasti Zoom ottaa kantaa aiheeseen syksyn aikana.
Eki C
12.08.2009 11:43:12
Lumikko: Oikeastaan tuo ei ole vika laitteessa vaan huonon virtalähteen tuoma ominaisuus.
Jos valmistaja ei takuuna vaihda parempaa tilalle, niin aina voi hankkia itse. Toivottavasti Zoom ottaa kantaa aiheeseen syksyn aikana.

Eiköhän se uusi virtalähde pitäisi löytyä myyjän/maahantuojan/valmistajan kustannuksella! Minä en periaatteesta aio itse ostaa uutta virtalähdettä, ostakoon St Pauls Sound tai Studiotec sen minulle.
Konsta_87
09.11.2009 01:32:13
Onko kellään tullut vastaan sellaista ongelmaa, että nauhoitus pomppii? Sellaiseen old school ''naarmuuntunut cd'' tyyliin. Eka mietin, että nauhoitusta toistaessa vaan tuo muistikortin ja laitteen yhteistyö bugaa, mutta koneellakin soittaessa nauhoituksessa kuului sama robleema. Asetuksissa käytin auto-gainia ja lo-cut oli muistaakseni kolmosella.
Hyvin hämmentävää.

Ja tämä siis Zoom H4 kanssa.
Borlag
09.11.2009 08:34:36

Konsta_87: Onko kellään tullut vastaan sellaista ongelmaa, että nauhoitus pomppii? Sellaiseen old school ''naarmuuntunut cd'' tyyliin. Eka mietin, että nauhoitusta toistaessa vaan tuo muistikortin ja laitteen yhteistyö bugaa, mutta koneellakin soittaessa nauhoituksessa kuului sama robleema. Asetuksissa käytin auto-gainia ja lo-cut oli muistaakseni kolmosella.
Hyvin hämmentävää.

Ja tämä siis Zoom H4 kanssa.

Vastaavia ongelmia ollut muillakin, syypääksi paljastunut aina se muistikortti. Suosittelen kokeilemaan toisella kortilla, mieluiten ennen kuin jotain tärkeää pitää saada narulle.
synapsi
26.01.2010 15:01:03
Ollaan käytetty tota Zoom H4n:ää tähän mennessä n. 15 keikan 4-raitaäänittämiseen eri mestoissa eri tiskeillä (2ch sisäisillä mikeilä ja 2ch tiskistä). Pakko sanoa että usein suoraan tiskistä otettu master/tape out signaali menee ruvelle vaikka äänitysvolume olisi säädetty minimiin ja laitteen mittariston mukaan headroomia jäljellä vaikka kuinka paljon. Olen lukenut että muillakin olisi ollut samanlaisia säröytymisongelmia nimenomaan noiden linjatulojen kanssa. Onko kohtalotovereita tai ongelman ratkaisseita näprääjiä?
JMP71
27.01.2010 03:22:24
nastamuumiolle: kotona soitteluun riittää varmasti H2. Omakohtaista kokemusta bändin treenikämpältä. Pääosin tehty lauluttomia versioita uusista biiseistä laulumelodian tekoa varten. Ja ihan myös muistiksi koko bändille jos on jotain vänkää kehittynyt treeneissä.

Soittokamojen asettelu pitää vaan miettiä ja soittaa suhtkohta balansissa. Hyvää jälkeä sillä saa.
www.myspace.com/deadbydolls3
balzary
27.01.2010 21:05:22 (muokattu 27.01.2010 22:32:08)

synapsi: Ollaan käytetty tota Zoom H4n:ää tähän mennessä n. 15 keikan 4-raitaäänittämiseen eri mestoissa eri tiskeillä (2ch sisäisillä mikeilä ja 2ch tiskistä). Pakko sanoa että usein suoraan tiskistä otettu master/tape out signaali menee ruvelle vaikka äänitysvolume olisi säädetty minimiin ja laitteen mittariston mukaan headroomia jäljellä vaikka kuinka paljon. Olen lukenut että muillakin olisi ollut samanlaisia säröytymisongelmia nimenomaan noiden linjatulojen kanssa. Onko kohtalotovereita tai ongelman ratkaisseita näprääjiä?

Tää on vissiin jonkunlainen H4n:n tyyppivika. Veljelle kävi samoin, joutuu vissiin ostamaan toiseen kertaan H4:n kun ei tuota N-versiota voi käyttää. Netissä on testituloksia, missä joku on mitannut suuria säröarvoja verrattuna muihin äänittimiin.
E: http://www.martin-doppelbauer.de/fieldrecorder/distortions.html
wavelength
28.01.2010 13:44:22

Tuolla on meidän bändin demonauhoituksia: http://www.mikseri.net/artists/?id=125126 . Bändi on siis nauhoitettu livenä Zoom H2:lla, ja laulut äänitetty myöhemmin.
Myytävänä Jackson PS4 -sähkökitara.
JoKo
21.02.2010 01:52:59
Onko tossa zoom h2:ssa linjasisäänmeno mitä voi äänittää?
SiwamieS
21.02.2010 01:58:53 (muokattu 21.02.2010 01:59:39)
JoKo: Onko tossa zoom h2:ssa linjasisäänmeno mitä voi äänittää?

Mitä t-kaupan 360' -systeemillä pyörittelin niin joo, näkyyhän siinä olevan.
http://images2.thomann.de/pics/bdb/113420/278198_800.jpg
I wanna see movies of my dreams
JudeJude
23.02.2010 12:27:40
Äsken tuli postissa hookakkonen. Vaikuttaa testailun perusteella just niin hyvältä vehkeeltä kuin mitä täällä on maalailtu. Tänään mukaan bänditreeneihin, voin sitten pistää näytettä jos siellä tovereille sopii. Yksi mahdollinen miinus on että vehje (ainakin nyt ilman pattereita, usbin tai verkkovirran voimistamana) on niin köykäinen että pelottaa että se lähtee lentoon.
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)