Aihe: Custom-kitara Thaimaasta!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
PuNkKi
28.01.2009 21:23:17
Nyt pukkasi artikkelia kitarasta. Lisää kuviakin löytyy tuosta artikkelin alta linkistä.

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1364

Juma.. Hieno.
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Vladi
17.05.2009 23:49:44
Hei te kaikki jotka olette kitaroita tiedustelleet!

Oon ite tässä laitellu mailia sekä englantiin että suomeen, olis tarkoitus mahdollisesti hankkia joko luxorious, deluxe tai star sapphire.

Miten kauan teillä on kesti, että mailiin vastattiin? Laitoin kumpaankin paikkaan mailia ja vastasivat n. viikon päästä. Nyt on sitten odoteltu uusia vastauksia kohta kolme viikkoa. Olisko viisasta laittaa vaan samat mailit uudestaan?
Kyllä se siitä.
mkuusela
18.05.2009 09:24:03
Merkillistä...Itelle vastaukset maileihin tuli englannista yleensä samana päivänä
Vladi
18.05.2009 09:27:35
mkuusela: Merkillistä...Itelle vastaukset maileihin tuli englannista yleensä samana päivänä

Jännittävää. Katoin tossa päivämääriä, viimeisin vastaus 30.4. Vois varmaan lähettää uudestaan samat mailit.
Kyllä se siitä.
HeavyMachinery
18.05.2009 12:12:20

http://users.kymp.net/tamper/images/pikkukuvat/uranus/1188836596.jpg

Ompas harvinaisen härsinkin näköinen mutta silti omalla tavallaan hieno....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Vladi
18.05.2009 12:15:31
HeavyMachinery: http://users.kymp.net/tamper/images/pikkukuvat/uranus/1188836596.jpg

Ompas harvinaisen härsinkin näköinen mutta silti omalla tavallaan hieno....

Mua kiehtoo toi väritys tuossa, se tekee siitä hienon. Muodot on hirveät, varmaan tosi käytännöllinen laite :D

Itsehän suunnittelen tilaavani joko luxorius:en tai deluxen tobaccoburst-värityksellä, 24-nauhaa, wilkinsonin tremolo jne...

Laitoin muuten tänään uudestaan saman sähköpostin ja sain vastauksen puolessa tunnissa!
Kyllä se siitä.
Vladi
19.05.2009 08:00:21
Tulipas yllättävä vastaus. Eivät kuulema tällä hetkellä voi valmistaa 24-nauhaisia kauloja muihin kuin star sapphire-malleihin. Mitä ihmettä? Mikä tommoiselle on perusteluna, kun kotisivuillakin näkyy 24-nauhaisia luxorious-malleja?
Kyllä se siitä.
Vladi
06.06.2009 15:47:41
Onko kukaan muuten tilannut tuon suomalaisen välittäjän kautta, löytyykö kokemuksia?
Kyllä se siitä.
Vladi
04.07.2009 11:32:48
Kyllä se siitä.
aristoteles666
04.07.2009 13:19:27

niin ja gibsonilta myös. en nyt ymmärrä miksi tilata custom kitara joka on samanlainen kuin kaupasta saatavat, eri asia oli tossa pari viestiä ylempi hevikitara jossa oli koloja ja sarvia enemmän kuin kaupan kitaroissa, mutta tilata vain kopio jostain? mitä järkeä, teettäkää oman näköinen kitara tai edes sg straton kaulalla
tai jotain.
McNulty
04.07.2009 13:30:03 (muokattu 04.07.2009 13:31:43)
aristoteles666: niin ja gibsonilta myös. en nyt ymmärrä miksi tilata custom kitara joka on samanlainen kuin kaupasta saatavat, eri asia oli tossa pari viestiä ylempi hevikitara jossa oli koloja ja sarvia enemmän kuin kaupan kitaroissa, mutta tilata vain kopio jostain? mitä järkeä, teettäkää oman näköinen kitara tai edes sg straton kaulalla
tai jotain.

Mie en nyt oikein ymmärrä.

Itse olen teettänyt Les Paulin näköisen, oloisen ja kuuloisen customin. Se vain että moista peliä ei saanut Gibsonilta (paitsi heidän CustomShopistaan n. 4x korkeammalla hinnalla. Päätin tukea ja suosia kotimaista).

Ok, onhan tuossa Gibsonista poiketen body 1-piece Honduras-mahonkia, kaula kahdesta palasta samaista mahonkia, volutella, eebenpuinen otelauta, eebenpuinen lapaviilu, Earvana-satula, LP Customista tutut multiply bindaukset kannessa muttei takana... joka tapauksessa se näyttää Les Paulilta eikä ole sillä tavalla "custom" kuin sie meinaat. Oh my god, skaalakin 24,75". En kokenut tarpeelliseksi lisäillä ko. muotoiluun ylimääräisiä sarvia, piikkejä tai muitakaan kulmia.

Nyt työn alla on replica '54 Stratocasterista samaisella rakentajalla. Stratocastereitahan on Fenderin kataloogissa pilvinpimein mutta halusin silti pieniä jippoja ja juttuja toteutettavaksi eri tavalla kuin Fenderillä. Olisi F-pajan Stratoa joutunut modailemaan ihan liikaa saadakseen omanlaisensa Straton, joten päätin teettää sellaisen.

http://www.askoxford.com/concise_oed/custombuilt?view=uk
"Koska minä olen kiva!" -Pikku Myy
Vladi
04.07.2009 13:30:23
aristoteles666: niin ja gibsonilta myös. en nyt ymmärrä miksi tilata custom kitara joka on samanlainen kuin kaupasta saatavat, eri asia oli tossa pari viestiä ylempi hevikitara jossa oli koloja ja sarvia enemmän kuin kaupan kitaroissa, mutta tilata vain kopio jostain? mitä järkeä, teettäkää oman näköinen kitara tai edes sg straton kaulalla
tai jotain.

Siis tuolta atlakseltahan saa nimenomaan esim sg-runkoisen kitaran straton kaulalla jos haluat, plus saat haluamasi puumateriaalit, mikit, kaiken hardwaren ja uniikin värityksen samaan hintaan, millä ostaisit sen gibsonin sg:n joka löytyy noin sadaltatuhannelta muulta.
Kyllä se siitä.
aristoteles666
04.07.2009 13:38:06

bonecrusher: Mie en nyt oikein ymmärrä.

Itse olen teettänyt Les Paulin näköisen, oloisen ja kuuloisen customin.

Ok, onhan tuossa Gibsonista poiketen body 1-piece Honduras-mahonkia, kaula kahdesta palasta samaista mahonkia, volutella, eebenpuinen otelauta, eebenpuinen lapaviilu, Earvana-satula, LP Customista tutut multiply bindaukset kannessa muttei takana... joka tapauksessa se näyttää Les Paulilta eikä ole sillä tavalla "custom" kuin sie meinaat. Oh my god, skaalakin 24,75". En kokenut tarpeelliseksi lisäillä ko. muotoiluun ylimääräisiä sarvia, piikkejä tai muitakaan kulmia.

olisit nyt samaan hintaa muuttanut kaulan kiinnitystä niin että ylhäältä voi soittaa paremmin, eli pieni kolo myös mikkivalitsimen puolelle, vähän syvempi toiselle ja se liitos niin ettei se ole heti estämässä kättä g:n jälkeen, ideaa on vielä siinä että otat kitaran ja teet siitä paremman soitettavuudeltaan
rintapek
04.07.2009 17:24:55

bonecrusher: Why fix something that ain't broken?

Toi on elämää suurempi viisaus.
One kind of music only - the good kind
Vladi
19.09.2010 20:31:11 (muokattu 19.09.2010 20:34:53)
Herätelläänpä ketjua hieman.

Lisäsin artikkelit-osioon oman arvioni Star Sapphiresta.

http://muusikoiden.net/artikkelit/1566

Vuoden aikana tuli paljon kyselyitä jonka ansiosta perusteellsien artikkelin kirjoittaminen tuntui fiksulta. Edelleen tämä tuntuu parhaalta kitaravaihtoehdolta minulle. Ei tulisi mieleenkään vaihtaa :)

E: Atlaksen brittipuolella uudet sivut: www.atlas.dymani.com ;)
Kyllä se siitä.
Antroid
19.09.2010 21:35:33
Tollanen PRS HB-kopsukka vois olla kyllä kova. Tohon vaan piezotalla jotenkin jostakin...
jyrkalt
19.09.2010 22:30:16
On kyllä komeita kitaroita..
Mä niin odotan joulukuuta jolloin oma custom pitäis olla valmis.
Ei tosin tule oleen Atlas.
Odottavan aika on hemmetin pitkä!
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Vladi
19.09.2010 22:49:52
jyrkalt: On kyllä komeita kitaroita..
Mä niin odotan joulukuuta jolloin oma custom pitäis olla valmis.
Ei tosin tule oleen Atlas.
Odottavan aika on hemmetin pitkä!

Mitäs sulle on tulossa? :)
Kyllä se siitä.
inkognito
19.09.2010 23:55:07
jyrkalt: Odottavan aika on hemmetin pitkä!

Näinhän se on, ja odotusajat ovat yleensä se pääsyy (hinnan ohella) miksen custom-kitaraa ole koskaan jaksanutkaan teettää. Kun se GAS iskee, niin se on oltava heti eikä kohta :)

Joskus pahimman Tele-kuumeen aikoihin otin yhteyttä puolalaiseen Rek-firmaan ja kysyin tarjousta tällaisesta (muutamia pieniä juttuja lukuunottamatta lähes samoilla spekseillä): http://rekguitars.com/english.php?site=dir&nr=23 .. Hinta rahteineen oli muistaakseni 1400€, joka ei mielestäni kovin paha ole, mutta odotusaika kynyiset 4-6 kuukautta. Siis pahimmillaan puoli vuotta!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)