Aihe: Kirk Hammet
1 2 3 4 515 16 17 18 19
J.Hollström
26.06.2009 14:53:01 (muokattu 26.06.2009 15:03:12)
-Cale: Mutta eihän faktojen esille tuominen ole kritisoimista?

Taidat olla aikas Kale jos pidät Kirkiä parempana kitaristina kuin harrastelijabasistia Pirkkalasta.

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135228632687.gif
tender.insanity: "Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla"
-Cale
26.06.2009 14:53:35
Kampela77: Äläpäs yritä väistellä vaan pistä vain näytettä tulemaan.

Miksi? Enhän minä tässä väitä olevani ketään parempi. En todellakaan pysty yhtä tyylikkäisiin sooloihin kuin Hammett, eikä minun tarvitse todistella kenellekään mitään koska tiedostan sen itse. Asettamalla oman näytteen kuultavaksi pitää myös kestää kaikki kritiikki ym. eikä alkaa nillittämään jos joku sattuu sanomaan jotain mikä ei itseä miellytä. Jos ei sitä kestä niin kannattaa miettiä toisenkin kerran laittaako sitä näytettä vai ei.
Kampela77
26.06.2009 14:59:41
-Cale: Miksi? Enhän minä tässä väitä olevani ketään parempi. En todellakaan pysty yhtä tyylikkäisiin sooloihin kuin Hammett, eikä minun tarvitse todistella kenellekään mitään koska tiedostan sen itse. Asettamalla oman näytteen kuultavaksi pitää myös kestää kaikki kritiikki ym. eikä alkaa nillittämään jos joku sattuu sanomaan jotain mikä ei itseä miellytä. Jos ei sitä kestä niin kannattaa miettiä toisenkin kerran laittaako sitä näytettä vai ei.

Nii mutku ei Kirkkiikään saa arvostella ilman soittonäytteitä ni ei sitte muitakaan. Näin on todettu.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
J.Hollström
26.06.2009 15:00:47
-Cale: Asettamalla oman näytteen kuultavaksi pitää myös kestää kaikki kritiikki ym. eikä alkaa nillittämään jos joku sattuu sanomaan jotain mikä ei itseä miellytä. Jos ei sitä kestä niin kannattaa miettiä toisenkin kerran laittaako sitä näytettä vai ei.

No suoraan sanottuna ei viillä pätkääkään vaikka joku noname m.net -kale täällä kritisoisi kuinka omaa soittoani. Näytteitä on pyydetty ja niitä on annettu. Jos harmittaisi se että kaikki voi kritisoida, niin tuskimpa niitä täällä olisi jokanen skaba pullollaan.
tender.insanity: "Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla"
trashjones
26.06.2009 16:23:39 (muokattu 26.06.2009 16:27:15)
Taidat olla aikas Kale jos pidät Kirkiä parempana kitaristina kuin harrastelijabasistia Pirkkalasta.

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135228632687.gif

Sää siis pidät itseäs parempana ku Kirk...hehehe. Katkera 40v basisti Pirkkalasta.
"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia
J.Hollström
26.06.2009 16:28:36
trashjones: Sää siis pidät itseäs parempana ku Kirk...hehehe. Katkera 50v basisti Pirkkalasta.

Koitas editoida vielä 3. kerran jos tulis vielä tiukempaa juttua. Tää ei oikeen vielä lähe lentoon.
trashjones
26.06.2009 16:30:27
juki68: Koitas editoida vielä 3. kerran jos tulis vielä tiukempaa juttua. Tää ei oikeen vielä lähe lentoon.

Piti korjata pieniä epäkohtia, sori. Jos tuo -68 oli syntymävuotesi niin meni kato 10 väärin.
"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia
J.Hollström
26.06.2009 16:31:38
trashjones: Piti korjata pieniä epäkohtia, sori. Jos tuo -68 oli syntymävuotesi niin meni kato 10 väärin.

Noooh, ei näiltä Kirkafaneilta voi laskutaitoo enää vaatia, kun kirjoituskin on jo vähän niin ja näin.
trashjones
26.06.2009 16:34:08
juki68: Noooh, ei näiltä Kirkafaneilta voi laskutaitoo enää vaatia, kun kirjoituskin on jo vähän niin ja näin.

Jep, Kirk on syypää kaikkeen.
tender.insanity
26.06.2009 17:38:10
trashjones: Jep, Kirk on syypää kaikkeen.

Täähäm o hauska ketiu, vaik e olekkaan osalistunut vähää aikaa verpaalisella agropaatiallani mukaaan.

Taistelkaa lisää! Tässä pari jatkosota-ainesta:

-Telecaster on vitun ruma
-Ykskelasilla ei voi soittaa heviä
-PC on parempi kuin Mäkki
-Epiphone on parempi kuin Tokai
hapan
26.06.2009 19:37:47
Tinippa84: Ainakin siihen, että lukematon määrä kitaristeja/bändejä ovat saaneet inspiraationsa häneltä.

Ja tuloksen näkee youtubesta...
Kampela77
26.06.2009 19:44:56
hapan: Ja tuloksen näkee youtubesta...

Onhan siellä paljon taitavia soittajia esimerkiksi tämä http://www.youtube.com/watch?v=O6-BFjTFmMo. Jos olet eri mieltä, niin soita itse ensin paremmin.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
foetor ex ore
26.06.2009 20:14:08
Metallica-ketju joka lopettaa kaikki Metallica-ketjut? No toivottavasti ei, mutta tulessa ootte jätkät! Pakko nostaa hattua!
Jucciz
26.06.2009 21:02:24
Y@ri: Tykkääks mun soitosta?
arc
27.06.2009 06:50:35 (muokattu 27.06.2009 07:05:52)
Puhutaanpa hetki eka aiheesta, ja sitten palaan tohon Tiittorin Jossen kanssa OT:n maailmaan:

Mitä tässä sen ehkä viitisen vuotta (en jaksa tarkistaa) olen m-nettiä seurannut, niin on tarttunut päähän semmonen kourallinen foorumimme kitaristeja, joita pelkän soittonäytteiden ansiosta arvostan todella paljon muusikkoina, en vain kitaristeina.

Se itse musikaalisuus on mulle ainakin tärkeä juttu musiikissa, oli soitin ja genre mikä tahansa. Joku voi tietty kysyä, mistä vitusta sen muka tunnistaa, enkä sen koommin osaa perustella, kun että jos jonkinlaisia näkemyksiä luonnostaan itseltä löytyy, niin kyllä ne lahjat muiltakin tunnistaa (Joo sanoin juuri itseäni musikaaliseksi).

Kun mä kuulen soitossa musikaalisuutta, mä kuulen raikkaita, ovelia ja kekseliäitä melodiavalintoja ja fraaseja mahdollisesti toimivalla fraseerauksella ja kyllä - "tunteella". Vaikka tekniikka olisi kurapaskaa, niin kyllä sitä ihmisestä voi kuulla, natsaako homma vai ei. Ajattelen tässä asiassa täysin typerän subjektiivisesti olevani oikeassa, eli mitkä tahansa vaikka tuoreetkin ihan random melodiat ei uppoa mulle edes hyvänä yrityksenä. Soitossa pitää kuulua selkeetä tietoisuutta valittujen nuottien sävystä pohjasointua kohden ja rytmien pulssista itse tahtia kohden. Musikaalinen soittaja pystyy soittamaan musikaalisesti muillakin soittimilla, motorisen suorituksen opittuaan.

Olen koko elämäni musisoinut, mutta vaikken kitaraa juurikaan vielä osaa soittaa, niin nämä ominaisuudet kuulen JUCCIZEn soitossa,

Näitä asioita EN kuule Kirk Hammetin soitossa.

Sitten OTopic. Tiittori voi lukea, muille en suosittele:

John Titor: Vai että kehäpäätelmä? Tsekataas vielä termistö. http://fi.wikipedia.org/wiki/Keh%C3%A4p%C3%A4%C3%A4telm%C3%A4
Jos oot tarkkana, saatat huomata että multa lainaamasi lauseista ensimmäinen ei ole päätelmä ensinkään, se on vaan ajatus ilman sen suurempaa lankojen yhteenpunomista. Eikä se toinenkaan ole, vaan se on väitelause, ilman argumentointia.

Heh. Ollaan sitten tarkkoja.

Meinasin tuon tarkkuuden nimeen alkaa viilaamaan omaa tarkkuuttasi ensinäkin sillä, että tietänet varmaan virkkeen ja lauseen eron. Kumitin sen jälkeenpäin, kun tuli niin uuno olo.

Joka tapauksesta se toisen virkkeen eka lause alkaa sanalla "Tällöin"(täten, tästä syystä), joka jo itsessään viittaa kielessämme _päätelmään_.

A on jotain, tällöin B on jotain myöskin.

Kerrataan vielä:

Wiki:
Yksinkertaisimmillaan kehäpäätelmä kuuluu: Koska asia on näin, asia on näin.

Sinä:
mietin sen olevan erikoista, että jengi niin kovasti Kirkiä vastaan, mutta ei tarjoa mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa tilalle. Tällöin kysymyksessä on puhdas mielipide eikä ikään kuin perusteltu näkemys asiasta.

Sama mies eri verkkarit.

Mielestäni tässä ei oo mitään epäselvää. Kyllä mä myöskin ton kehäpäätelmän määrityksen oon monesti saanut naamalleni vaikka missä opuksissa. Siitä etuliitteestä voisi varmasti ummet ja lammet kiistellä, melko turhaa.

Kuitenkin itse asiaan (jonkun mielestä ehkä ei):

Oletkos ikinä miettinyt sellaista, että se argumentointihan nimenomaan sisältää näkemyksen/näkemyksiä siitä, miten tilanteen pitäisi olla? Jos sanoo, että porkkana on paskaa, se on väite, mielipide, jota ei ole perusteltu, siihen ei sisälly näkemystä siitä, millainen porkkanan pitäisi olla, jotta se ei olisi paska. Jos sanoo, että porkkana on paskaa, koska se ei maistu mansikalta, se on jo näkemys, johon sisältyy ratkaisumalleja - jos vaikka vaihdetaan maan antimien nimet keskenään, porkkana onkin yhtäkkiä herkkua.

Kyllä, olen miettinyt.. argumentointihan nimenomaan sisältää näkemyksen/näkemyksiä siitä, miksi tilanne niin, miten itse näen sen olevan.

Jos jotain yksilöä ei itsessään kiinnosta Metallican bändi kokonaisuutena yhtään, hän voi silti todeta perustellun väitteen: "Kirkki on ihan vitun tylsä tiluttaja, koska sen melodiat on ihan vitun arvattavia mun musikaaliseen korvaan. Se ruiluttaa pentatonista ylösalas kokoajan, ja rytminen puoli on tasaista 32-osaa".

Tästä ei voi myöskään tehdä suoraa päätelmää, että kirjottajaa kiinnostaisi asettaa Kirkin tilalle joku synkooppijazzari (tai mitään muutakaan). Väite viittaa ainoastaan ajatukseen paremmasta kitaristista, ei ajatusta "varteenotettavasta vaihtoehdosta _tilalle_". Varsinkin, jos topicci on Kirk Hammetista yksilönä eikä Metallicasta, on musta vähän kapeeta olettaa ton väitteen yrittävän vinkata "psst. mulla ois parempi ehdotus".

Usein tämmösessä ketjussa tommosen näkemyksen edustaja varmasti myös etukäteen ajattelee vastakaikua yhteisön muilta keskustelijoilta. Jos kaikki ajattelisi sun logiikan mukaan, tulisi multakin varmaan useampi perustelu kirjoittamatta, säästyäkseni siltä "niin siis väitätkö, että jazzari sopisi metallicaan" -kyssäriltä:

Joka tapauksessa, turhaa vitun löpinää. Sori, että puutuin.. Pisti vaan jotenkin helvetisti silmään.
oaNu
27.06.2009 10:56:32

Kirkki on hyvä jos siitä tykkää, sen se vaatii.
hammet12
27.06.2009 13:18:26 (muokattu 27.06.2009 18:37:23)
oaNu: Kirkki on hyvä jos siitä tykkää, sen se vaatii.

niimpä jos kirkistä tykkää se kuulostaaki hyvältä.mutta kyl mun mielest välil se on keikoil pelkkää tilutteluu.vaikka oonki kova metallica fani.mut unforgivenin soolo on mahtava.biisi on tärkein ei soolo.
M4ss3 m/
27.06.2009 18:52:49
hammet12: niimpä jos kirkistä tykkää se kuulostaaki hyvältä.mutta kyl mun mielest välil se on keikoil pelkkää tilutteluu.vaikka oonki kova metallica fani.mut unforgivenin soolo on mahtava.biisi on tärkein ei soolo.

Mutta miksi sitten St.Anger oli täysi floppi jos kerran soolot ei ole tärkeitä ja Angerillahan ei ollut yhtään sooloa?
trashjones
27.06.2009 18:55:34
M4ss3 m/: Mutta miksi sitten St.Anger oli täysi floppi jos kerran soolot ei ole tärkeitä ja Angerillahan ei ollut yhtään sooloa?

Ne biisit ei ollu hyviä. :0 Tai oli ainaki osa, mutta saundit kusi lopullisesti neki.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)