epi2 25.06.2009 14:09:23 | |
---|
Kun tuli tossa ~1kk sitten ostettuu tollanen Voxin DA 5 minivahvari matkakäyttöön, niin aattelin kysästä, että onnistuuko sellanen juttu, että laittas Voxin kuuloke liitännästä johdon kannettavan mikkiliitäntään, niin meneekö mikkiliitäntä rikki tästä tai jotain, kun ymmärtääkseni se pitäisi laittaa linjaan, kun eikös tössa mikkiliitännässä oo joku esivahvistin yleensä tai jotain? En ole aikasemmin näitä nauhotushommia tehny muuten kuin kannettavan sisäänrakennetulla mikillä. |
Estranged 25.06.2009 14:16:43 | |
---|
Taitais paremmin toimia kun liittää line iniin. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone |
Ongelmana onkin se, että kanntettavassa ei ole line iniä :P pöytäkoneessa on, mutta en yleensä sitä käytä. Eli siis haluan saada vaan varmuuden, voiko sen johdon kuuloliitännästä pistää mikkiliitäntään, ilman että mitään menee rikki? |
ibnz 25.06.2009 20:52:06 | |
---|
Itse olen kokeillut sekä paskan SB xtreme audion mikkiliitäntään (toimii "mikrofonina") ja audigyn line-iniin. Molemmat toimivat oikein hyvin. Nyttemmin soittelenkin tietokoneen kaiuttimen kautta pelkästään - on paljon laadukkaampi soundi ja EAX:lla voi heittää efektiäkin päälle reaaliajassa :) |
Swan 25.06.2009 21:03:09 | |
---|
Ei siinä mitään rikki pitäisi mennä, tasot vaan on mikkisisääntulossa esivahvistuksen takia korkeammalla. Aloitat vaan volat nollissa, ja siitä vähitellen avaat. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Puavali 26.06.2009 08:27:27 | |
---|
Swan: Ei siinä mitään rikki pitäisi mennä, tasot vaan on mikkisisääntulossa esivahvistuksen takia korkeammalla. Aloitat vaan volat nollissa, ja siitä vähitellen avaat. Ja sen mikkiesivahvistuksen saa klikattua pois/päälle jostain kohti äänikortin asetuksista, jolloin sisäänmenotason säätö on helpompaa. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
jra 26.06.2009 20:25:16 (muokattu 26.06.2009 20:26:11) | |
---|
Ekman: Ja sen mikkiesivahvistuksen saa klikattua pois/päälle jostain kohti äänikortin asetuksista, jolloin sisäänmenotason säätö on helpompaa. Suomenkielisessä Vistassa: Oikeanpuol. hiiren painikkeella ääniasetusten kuvakkeesta -> Tallennuslaitteet -> Mic -> Ominaisuudet -> Tasot. Sieltä mikrofonin tehon lisäys = 0db, niin pitäisi kait vastata line in:iä. Maksimivahvistus näyttää olevan 20db. Usein (kait) läppäreissä on yhdistetty mic / line in, sisäänmenot, ja tuolla ohjelmallisella vahvistuksella hoidetaan inputin taso? Kun säätää, kuten yllä jo sanottu, lähtövolaa varovasti ja pistää esivahvistuksen nollaan, niin ei pitäisi tulla mitään vahinkoa äänikortille/koneelle. Ja tietty vastuu, kuten aina täällä, käyttäjällä. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |