Aihe: Vox DA 5 ja nauhoitus
1
Estranged
25.06.2009 14:16:43
Taitais paremmin toimia kun liittää line iniin.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone
epi2
25.06.2009 14:19:51 (muokattu 25.06.2009 14:38:34)
Ongelmana onkin se, että kanntettavassa ei ole line iniä :P pöytäkoneessa on, mutta en yleensä sitä käytä.

Eli siis haluan saada vaan varmuuden, voiko sen johdon kuuloliitännästä pistää mikkiliitäntään, ilman että mitään menee rikki?
ibnz
25.06.2009 20:52:06
Itse olen kokeillut sekä paskan SB xtreme audion mikkiliitäntään (toimii "mikrofonina") ja audigyn line-iniin. Molemmat toimivat oikein hyvin. Nyttemmin soittelenkin tietokoneen kaiuttimen kautta pelkästään - on paljon laadukkaampi soundi ja EAX:lla voi heittää efektiäkin päälle reaaliajassa :)
Swan
25.06.2009 21:03:09
Ei siinä mitään rikki pitäisi mennä, tasot vaan on mikkisisääntulossa esivahvistuksen takia korkeammalla. Aloitat vaan volat nollissa, ja siitä vähitellen avaat.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Puavali
26.06.2009 08:27:27
Swan: Ei siinä mitään rikki pitäisi mennä, tasot vaan on mikkisisääntulossa esivahvistuksen takia korkeammalla. Aloitat vaan volat nollissa, ja siitä vähitellen avaat.

Ja sen mikkiesivahvistuksen saa klikattua pois/päälle jostain kohti äänikortin asetuksista, jolloin sisäänmenotason säätö on helpompaa.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
jra
26.06.2009 20:25:16 (muokattu 26.06.2009 20:26:11)
Ekman: Ja sen mikkiesivahvistuksen saa klikattua pois/päälle jostain kohti äänikortin asetuksista, jolloin sisäänmenotason säätö on helpompaa.

Suomenkielisessä Vistassa:

Oikeanpuol. hiiren painikkeella ääniasetusten kuvakkeesta -> Tallennuslaitteet -> Mic -> Ominaisuudet -> Tasot. Sieltä mikrofonin tehon lisäys = 0db, niin pitäisi kait vastata line in:iä. Maksimivahvistus näyttää olevan 20db.

Usein (kait) läppäreissä on yhdistetty mic / line in, sisäänmenot, ja tuolla ohjelmallisella vahvistuksella hoidetaan inputin taso? Kun säätää, kuten yllä jo sanottu, lähtövolaa varovasti ja pistää esivahvistuksen nollaan, niin ei pitäisi tulla mitään vahinkoa äänikortille/koneelle. Ja tietty vastuu, kuten aina täällä, käyttäjällä.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)