Aihe: Musiikki- Työtä, vai harrastusta?
1 2
kimurantti1
14.06.2009 20:20:26 (muokattu 14.06.2009 20:21:10)
mattim: Minä katselen tätä aihetta enempi akselilla amatööri/ammattilainen.

Tää on paljon järkevämpi vastakkain asettelu. Musta ammattilaiset erottaa amatööreistä se asenne, jolla hommaa tehdään, maksettiin siitä tai ei. Päänsisäinen juttu, joka kyllä aika hyvin näkyy ulospäin ja heijastuu aika suoraan itse tekemiseenkin.
HarriP
14.06.2009 20:20:40

mattim: Minä katselen tätä aihetta enempi akselilla amatööri/ammattilainen. Olen vahvasti amatööri, sanan varsinaisessa merkityksessä (asian rakastaja).

http://en.wikipedia.org/wiki/Amateur

Matti

No toi on just se pointti.

Miksi harrastaa jotain mitä ei rakasta?

Ja prot sit tekee useinkin juttuja joita ne ei rakasta. Koska joku toinen, asiakas, sattuu niitä rakastamaan.
kemppma
16.06.2009 11:04:37 (muokattu 16.06.2009 11:06:35)
mattim: Minä katselen tätä aihetta enempi akselilla amatööri/ammattilainen. Olen vahvasti amatööri, sanan varsinaisessa merkityksessä (asian rakastaja).

http://en.wikipedia.org/wiki/Amateur

Matti

Näin se minustakin menee. Amatööri, eli asian rakastaja voi harrastaa asiaansa, vaikkei siitä tule pennin latia tuloa. Ja vaikka tulisikin kuten harrastajamuusikolla ei sillä tulolla ole tekemisen nautintoon verrattuna mitään merkitystä. Ammattilaiseksi voisi itseään kutsua silloin kun miettii, että jos minä tämän asian tekemisen lopetan onko sillä vaikutusta minun tulotasooni ja elämisen mahdollisuuksiin. Jos on, niin vaikuttaa siltä, että olet sen asian ammattilainen. Mutta jos esm. minä lopettaisin musiikin parissa touhuamisen niin menisi vain hermot. Ei tulot.

Ja usein ammattilainen tekee työtään toisten vuoksi, pyynnöstä tai käskystä ja elää sillä tulolla. Harrastaja voi harrastaa ihan vain itsekseen eikä välttämättä tuo sitä muille esille.
Ou jee soo ist das leeben
Numb
21.06.2009 22:24:34

Kivipä aika hyvin tuossa kuvaa niitä syitä, joiden vuoksi kauan kauan sitten päädyin siihen, etten tavoittele musiikista ammattia.
A waist is a terrible thing to mind.
Sanetium
23.06.2009 00:20:02
Musiikki on enemmänki vähä niinku elämäntapa. Ei siitä irti pääse, rahaa menee niinku viimeistä päivää eikä aina oo kivaakaan. Yleensä toki on, mutta aina joskus sitä vain soittaa vaikka kaikki soittamisessa ottaa päähän. Mutta oli fiilikset millaiset tahansa niin soitto vain jatkuu. Jokin siinä vain koukuttaa.
Ollaan jo iham lähelm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)