Aihe: Sanoitus: Kivi pysähtyy 1 | |
---|---|
![]() 07.06.2009 00:04:11 | |
Inspiraationa tähän tekstiin (joskus viime vuoden alkupuolella) taisi toimia eräskin Nick Caven biisi, jonka Johnny Cash tulkitsi levyllään American III.. Tätä päivääkö minä olen pelännyt koko elämäni Vaikka tiesin jo pitkään sen olevan tänään Nukuin hyvin, pirteänä heräsin, söin vatsani täyteen ja vielä rukoilin ja vielä rukoilin -Kun on laskettu aika, kalenteriin merkki laitettu Tiesin kyllä se ei erehdy päivä ei muutu enkä siitä Suutu enää en itke häpeää Kivi sisälläni pian pysähtyy En pelkää enää kadu elämää Tämä kivinen kotini viimein jää Minä muistan toki yhä kaiken sen mihin puuduin jo vuosia sitten Tiilenpäistä jos olen läksyni lukenut Nyt oppimani kaiken voin unohtaa sillä tämän kokeen arvosanana pysyy hylätty yhä ja aina -enää parempaa tulevaa rukoilen kun siihen luvan saan ja istun alas viimeistä kertaa En pelkää enää en itke häpeää Kivi sisälläni pian pysähtyy En pelkää enää kadu elämää ja valo kirkas ylleni syttyy Kivi pysähtyy Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! | |
![]() 07.06.2009 08:32:12 | |
Tässä on hyviä aineksia, mutta jotenkin tässä sekoittua erilaisia tyylejä. Tarkoitan ylevää ja arkista kirjoittelua. Toisaalta eipä se mittään, itse pidän jurri ilottelusta erilaisilla tyyleillä, mutta jos saman sanoituksen sisällä tyyli muuttuu rajusti, se voi tuntua vähän hassulta. En nyt näillä mielipiteillä puutu aiheeseen vaan tyyliin. En tiedä osaanko selittää, mitä tällä tarkoitan, mutta esimerkiksi otan säkeistöt: näissä säkeissä on hyvin arkista kirjoittelua Nukuin hyvin, pirteänä heräsin, söin vatsani täyteen ja vielä rukoilin Nyt oppimani kaiken voin unohtaa sillä tämän kokeen arvosanana pysyy hylätty yhä ja aina ........................................................... näissä säkeissä taas runnollisempaa -Kun on laskettu aika, kalenteriin merkki laitettu Tiesin kyllä se ei erehdy päivä ei muutu En pelkää enää en itke häpeää Kivi sisälläni pian pysähtyy En pelkää enää kadu elämää ja valo kirkas ylleni syttyy Kivi pysähtyy | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)