Aihe: instrumentaali soul
1
sub zero
02.03.2008 16:49:25 (muokattu 02.03.2008 18:12:43)
instrumentaali soul on siis tämmöstä vokaalisoulia enemmän popista ja rockista vaikutteita ottavaa 1960-luvun groove-musaa.

mistäs levyistä ootte pitäneet?

mulle on tuttuja ainakin bar-kaysin "soul finger" ja booker t. & the mg'sin mainiot "hip-hug her" ja "melting pot". varsinkin toi "hip-hug her" kolahti muhun aika lujaa, vaikkei kyllä aluks niin miellyttänytkään. siinä on kans hyvää urkusoundia paljon ja mukavia melodioita.

lainassa oli kans king curtisin "live at fillmore", mutta ei innostanu kuunnella niitä cover-biisejä (johtui ehkä vaan siitä, et oli kasa muitakin levyjä lainassa).

the metersin eka levy ("the meters") multa on kuulematta, mutta seuraava "look-a py py" on tuttu. se menee jo aika paljon funkin puolelle, samoin kuten ajoittain myös herbie hancockin loistava "fat albert rotunda".

mitäs muuta hyvää löytyis? kertokaa
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Blue Moon
02.03.2008 17:13:42 (muokattu 02.03.2008 17:23:33)

bar-kaysin mainiot "hip-hug her" ja "melting pot". varsinkin toi "hip-hug her" kolahti muhun aika lujaa, vaikkei kyllä aluks niin miellyttänytkään. siinä on kans hyvää urkusoundia paljon ja mukavia melodioita.

Tarkoitat varmaan Booker T. & MG's 'iä ?

Mar-Keys nimellä väsätty "Last Night" on alan klassikoita.

Ramsey Lewis Trio 'sta tykkään myös.

Jr. Walker & the All-Stars 'illa on kans hyviä instrujuttuja lauletun tuotannon lisäksi.

Blues Newsissä oli joskus instrusoulista pitkä juttu, pitäs ehkä joskus kaivella esiin.
sub zero
02.03.2008 18:12:22 (muokattu 02.03.2008 18:13:24)
Tarkoitat varmaan Booker T. & MG's 'iä ?

joo, olin kirjottanu kaks kertaa vahingossa ton bar-kaysin (korjasin aloitusviestin)

kiitti vihjeistä
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Timesby
07.03.2008 00:25:56 (muokattu 07.03.2008 15:00:34)

The Crusders (tai the Jazz Crusaders) on aivan loistavaa kamaa. Osassa biiseistä on vokaaleja, mutta ne ovat vierailevien tähtien vetämiä.
Mulla on Crusadersin Street Life, joka ei vaan kulu kuuntelemalla. Ekasta kuuntelukerrasta asti olen saanut siitä kiksejä ja niin saan edelleen. Kannattaa hankkia.

EDIT: Olen tässä tutustunut Lee Rittenouriin ja se kyllä menee ihan hyvin tähän kategoriaan. Jazzsoul kuvastaa tän miehen tuotantoa aika hyvin.
http://www.youtube.com/watch?v=kmsmtF9wMjc Vähän näytettä.
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
Kiksaus
11.03.2008 18:17:32 (muokattu 11.03.2008 18:18:55)

Mites olis tuo maanmainio suomalainen Groove Convention? Hyvää poljentaa ja täysin laulutonta ;-)
Levyt löytyy kirjastosta.

http://meteli.net/grooveconvention

http://www.suomijazz.com/grobut.htm
"Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!"
Gardiner
21.05.2009 10:20:31

"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)