Aihe: Final Fantasy - Japanin Star Trek
1 2 3 4 538 39 40 41 4250 51 52 53 54
Informaatiokameli
19.05.2009 23:43:34 (muokattu 19.05.2009 23:46:21)

LordWinter: Onko kasi mitään verrattuna seiskaan? Ajattelin sen hommata seuraavaksi, kun nyt vauhtiin pääsin näiden äfäffien kanssa.

Meikäläinen ainakin suosittelee täysin rinnoin. Surkein ei missään nimessä, kyllä tämä nyt on paljon paljon parempi kuin X tai XII. Semmoista FF-tunnelmaa ei niin kamalasti ole mutta mitä sitten jos peli on helvetin hyvä. Semmoinen kunnon pahis puuttuu ja pari hahmoa ovat helvetin rasittavia mutta juoni on muuten niin rautaa - jos tosiaan sietää elämää suurempia rakkaustarinoita peleissä - että pelaa nyt ihmeessä ainakin kerran läpi.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Swan
19.05.2009 23:48:05
LordWinter: Onko kasi mitään verrattuna seiskaan? Ajattelin sen hommata seuraavaksi, kun nyt vauhtiin pääsin näiden äfäffien kanssa.

Itselleni rakkain FF ehdottomasti. Ei ole yhtä dystooppinen kuin seiska, ja muutenkin tyyli on ihan erilainen, mutta hahmot ja juoni on sarjan monitasoisimmat. Joka ikisellä pelikerralla löytää niistä jotain nippeliä, jonka aiemmilla kerroilla on missannut. Lähes joka NPC:lläkin on oma tarinansa päähahmoista puhumattakaan, ja etenkin pelin "menneisyys" on kaikessa sentimentaalisuudessaan todella hieno.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
StoRBa
20.05.2009 10:15:38

Jop1: Olikos tämä se mikä on myös DS:lle tehty? Jos on niin sillä kuulema enemmän pelaajia netissä.

Sama peli sekä DS:lle, että Wiille. Voi pelata molemmilla alustoilla ristiin netissä.
Onko tuo... Super Guss Cola??
Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa.
laakeri
20.05.2009 11:03:43 (muokattu 20.05.2009 11:18:38)
Kyllä se kasikin kannattaa hommata, jos vain mahdollista. Pelinhän voi sitten vaikka myydä eteenpäin, jos ei maistu. Kun tuosta "FF-tunnelmasta" tuli puhe, niin en oikeastaan kyllä tiedä mitä se on. Ainakin osissa VI-X on mielestäni hieno tunnelma, mutta oikeastaan ne ovat kaikki fiilikseltään varsin erilaisia. Tästä huolimatta valitin, että FFXII:ssä ei ole "FF-tunnelmaa". Liekö sellaista olemassakaan. Uematsun musiikki tietysti on suuressa osassa.

Ja LordWinterille: kiva, jos myymäni FFVII ei mennyt harakoille. On aina mukava olla mukana käännyttämässä ihmisiä FF-ismiin. Vielä on monta hyvää FF-peliä pelaamatta, eli paljon noista peleistä vielä pitäisi saada irti. Tosin osat 8-12 eivät aina saa kaikilta niin varauksettomia kehuja. Itse pidän kaikista paitsi XII:sta, joka ei mielestäni FF-standardeilla ole hyvä peli.
LordWinter
20.05.2009 15:03:19
laakeri:Ja LordWinterille: kiva, jos myymäni FFVII ei mennyt harakoille. On aina mukava olla mukana käännyttämässä ihmisiä FF-ismiin. Vielä on monta hyvää FF-peliä pelaamatta, eli paljon noista peleistä vielä pitäisi saada irti. Tosin osat 8-12 eivät aina saa kaikilta niin varauksettomia kehuja. Itse pidän kaikista paitsi XII:sta, joka ei mielestäni FF-standardeilla ole hyvä peli.

Ei mennyt harakoille. Jos uskaltaisin verrata eli peligenrejä niin sanoisin, että paras pelaamani peli. FF-ismi on nyt todellisuutta, eikä paluuta ole. Toivottavasti joku seuraavista osista on vieläkin parempi, ettei tarvitsisi leimautua FF7-fanipojaksi.
Mikä helvetin perussävel?
Swan
20.05.2009 15:06:36
LordWinter: Ei mennyt harakoille. Jos uskaltaisin verrata eli peligenrejä niin sanoisin, että paras pelaamani peli. FF-ismi on nyt todellisuutta, eikä paluuta ole. Toivottavasti joku seuraavista osista on vieläkin parempi, ettei tarvitsisi leimautua FF7-fanipojaksi.

Seuraavista ja jopa edellisistä. FFVI:tä suosittelemme myös suurella sydämellä.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Rakoni
20.05.2009 20:55:05
Meadow:Vaikka grafiikka oli karua jo pelin julkaisun aikoihin...

FFVII oli itse asiassa melkoinen grafiikkamonsteri julkaisunsa aikoihin.
Hipelius
20.05.2009 21:01:12
Swan: Seuraavista ja jopa edellisistä. FFVI:tä suosittelemme myös suurella sydämellä.

Kyllä, juuri tämä. Ei kalpene seiskalle nimittäin ollenkaan ja soundtrack on mielestäni Uematsun paras.
laakeri
21.05.2009 13:24:58 (muokattu 21.05.2009 13:29:32)
En ole itse pelannut ennen FFVI:a julkaistuja FF-pelejä, mutta kannattanee jossain vaiheessa koittaa ainakin FFV:tä. Nelosellakin on muistaakseni oma kannattajakuntansa, itse en ole kyllä oikein koskaan kiinnostunut ennen kutosta julkaistuista osista. Kannattanee kuitenkin kokeilla, eiväthän nuo vanhat pelit mitään maksakaan kuin keräilijöille ;)

FFVI:han julkaistiin jenkeissä nimellä FFIII, joten ei kannata ihmetellä outoa tekstiä pelin aloitusruudussa. Kannattaa tietysti varmistaa että kyse on juuri kutosesta, olisi varmaan aika tyhmä olo jos pelaisi FFIII:n läpi luullen sitä FFVI:ksi.
Meadow
21.05.2009 13:50:35 (muokattu 21.05.2009 13:50:52)
Rakoni: FFVII oli itse asiassa melkoinen grafiikkamonsteri julkaisunsa aikoihin.

Kyllähän esirenderoidut taustat ovat säilyneet hyvin, mutta hahmot ja animaatio on todella tökerön näköistä. Ja kun miettii muita samana vuonna ilmestyneitä PS-pelejä, kuten Oddworld: Abe's Odyssee ja Crash Bandicoot 2, FFVII kalpenee niiden edessä välittömästi. PC-peleihin en edes ala vertaamaan. Eihän peli läpeensä ruma ole koskaan ollut, mutta "grafiikkamonsteri" on jo liioittelua.
LordWinter
21.05.2009 16:32:40
Hipelius: Kyllä, juuri tämä. Ei kalpene seiskalle nimittäin ollenkaan ja soundtrack on mielestäni Uematsun paras.

Jep, tästä olen kuullut pelkkää hyvää. Samoin nelosesta, tosin Ds-versio vaikutti aika kamalalta, mitä vähän joskus testasin. Ei taida muutenkaan nuo Ds-versiot olla mitään silmää hiveleviä.

Kyllä kai se kasi sitten seuraavaksi, nyt kun vihdoinkin läpäisin seiskan.
LordWinter
21.05.2009 17:06:19 (muokattu 21.05.2009 17:08:00)
Piti pistää edittiä eikä lainausta.;(

Tota VIII-previewta kattelessa tuli kyllä aika ristiriitaiset tuntemukset. Paikoin näytti aikast mielenkiintoiselta, mutta kyllä se siirappikin tuli esille aika hyvin. Varsinkin se tanssikohtaus olisi pitänyt jättää katsomatta.
Hipelius
21.05.2009 17:31:21 (muokattu 21.05.2009 17:32:24)
LordWinter: Jep, tästä olen kuullut pelkkää hyvää. Samoin nelosesta, tosin Ds-versio vaikutti aika kamalalta, mitä vähän joskus testasin. Ei taida muutenkaan nuo Ds-versiot olla mitään silmää hiveleviä.

Nelosen DS-versio ei kyllä ole mikään hyvä loppujen lopuksi. Kyllä alkuperäinen on paljon parempi, vaikkakin dashin puute onkin hieman ärsyttävä ominaisuus.

Kasista sen verran, että siihen saattaa aluksi pettyä pahastikin, loppujen lopuksi se on melkoinen poikkeus koko sarjassa. Itse pääsin siihen sisälle vasta pari-kolme vuotta sitten. Suosittelen kyllä sen pelaamaan, mutta voi olla että VI ja IX toimii paremmin.
Swan
21.05.2009 17:35:23
LordWinter: Jep, tästä olen kuullut pelkkää hyvää. Samoin nelosesta, tosin Ds-versio vaikutti aika kamalalta, mitä vähän joskus testasin. Ei taida muutenkaan nuo Ds-versiot olla mitään silmää hiveleviä.

FFIV DS on pelattavuudeltaan ihan hirveä. Uudet grafiikat tai ääninäyttely ei itseäni sinänsä haittaa, mutta kun edetäkseen täytyy grindata tunteja, on jossain vikaa. Tarina itsessään on perinteistä Final Fantasya puhtaimmillaan.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Brian May jr.
21.05.2009 18:40:23
Swan: Seuraavista ja jopa edellisistä. FFVI:tä suosittelemme myös suurella sydämellä.

Kuitti ja komppi, on ollut vähän taukoa mutta luulen että aletaan olla aika loppusuoralla, ja peli on ollut todella hyvä. Urakka joka alkoi kaverin kanssa useita kesiä sitten on vihdoinkin tulossa päätökseen, ja siitä onkin hyvä jatkaa seiskaan.
Vettä!
Rakoni
21.05.2009 19:18:54
LordWinter: Tota VIII-previewta kattelessa tuli kyllä aika ristiriitaiset tuntemukset. Paikoin näytti aikast mielenkiintoiselta, mutta kyllä se siirappikin tuli esille aika hyvin. Varsinkin se tanssikohtaus olisi pitänyt jättää katsomatta.

Mä en kyllä näe siinä senttiäkään siirappia.
laakeri
21.05.2009 21:14:09
En nyt kyllä muista, että FFVIII olisi erityisen siirappinen. Squall pitää kyllä huolen siitä, että romantiikka ei pääse menemään överiksi.
LordWinter
21.05.2009 23:09:24
Rakoni: Mä en kyllä näe siinä senttiäkään siirappia.

On se tanssiminen kyllä siirappia seiskan ryminään verrattuna.
Hipelius
21.05.2009 23:22:06
LordWinter: On se tanssiminen kyllä siirappia seiskan ryminään verrattuna.

Ei ole itse pelissä, tuo nyt on vaan pätkä keskeltä otettuna. Lopussa tulee kyllä yksi niin juustoinen kohtaus että huhhuh, josta ei voi spoilaamatta kertoa edes tapahtumapaikkaa. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)