Aihe: Fujitsu Siemens - huonoin merkki ja surkein asiakaspalvelu? 1 2 | |
---|---|
![]() 17.05.2009 14:39:44 (muokattu 17.05.2009 14:40:36) | |
Twinkle: Tai jos se kaikista karuin totuus on se, että Fujitsulla tietävät mitkä on heidän masiinansa tyyppiviat ja mokoma muuntaja ei kuulu niihin. Vaikka niistä nyt jonkin verran nettiin kirjoitellaankin, niin tiedetään myös että netistä ei pysty oikeasti sanomaan mitään siitä miten mikäkin tuote toimii. Jokaista hajonnutta virtalähdettä kohden, ne on todennäköisesti myynyt satamäärin koneita joista ei ole mennyt mitään paskaksi. Kyllä ne varmasti tietää tuotteidensa ongelmat paremmin kuin yksittäistapauksien kanssa pelaavat asiakkaat. Vähän sama kuin Behringer tuolla toisella puolella, internettiä selaamalla voisi kuvitella että 90 niistä räjähtää käsiin tappaen käyttäjänsä mutta loppupeleissä ei mikään firma pysy pystyssä jos sekundaprosentti olisi niin iso kuin netin kautta saa kuvan. Asiakaspalvelu tuossa kusee ja ihmettelen kyllä miksei ne valinneet pienimmän riesan tietä ja tehneet jotakin vaihtotoimenpidettä. Se todennäköisesti ei olisi maksanut niille oikein mitään, toisaalta ei tämäkään tule maksamaan jos ne oikein tahtovat asian vittumaisimmalla tavalla hoitaa. Jos sieltä tulee kuluttajasuojasta joku ukaasi, niin ne korjaa koneen niinkuin mitään ei olisi tapahtunut ja niiden kassavirta näyttää suurinpiirtein samaa kuin koko homman alussa. Olet tosiaan ihan oikeassa tuon netti-asian suhteen. Asiakaspalvelukin pisti minulle viestiä tyyliin "Netissä nyt voi lukea mitä tahansa". Nyt tulee kuitenkin palautetta ihan perhepiiristä. Heh, sillä aika "hauska" yhteensattuma tuli julki juuri äsken. Isoveljelläni on Fujitsu Siemensin pöytäkone, joka heti uutena alkoi sammumaan itsestään. No, kone meni huoltoon ja tuli takaisin - täsmälleen saman vian kanssa. Kone lähti uudestaan huoltoon ja tuli taas takaisin, laskun kera. Veli pisti Fujitsulle viestiä ihmetellen asiaa, koska takuu oli voimassa. No, sieltä sanottiin, ettei pidä laskusta välittää. Hetki kesti ja ulosottomies lähestyi asian tiimoilta - tämä juttu on 100% totta. Eipä siinä, parin puhelun jälkeen homma selkiintyi Fujitsu Siemensin erheeksi. No, entä kone nyt takuuajan jälleen? Jälleen kerran sama kone sammuu itsekseen ja käyttäytyy oudosti. Alusta asti kone on ollut yksi iso vikapesäke. Arvatkaa, mitä sanoo asiakaspalvelu pitkien viestien jälkeen, jossa veljenikin on korostanut, että takuun pitää korvata tuo koska kone on alusta asti tehnyt samaa. "Koneenne takuu ei ole enää voimassa". Semmoista jälleen Fujitsu Siemensiltä. Mahtaa asiakaspalvelun tyyppi ihmetellä, kun samasta kaupungista kaksi lähes samannimistä ihmistä kirjoittelee lähes samoin sanoin. No, vastaukset kysymyksiin tuntuu ainakin olevan samoja. | |
![]() 17.05.2009 15:52:48 | |
Kuulostaa siltä, että heitä ei edes kiinnosta ongelmien korjaaminen. Sinnittelevät vain niin kauan, että takuu loppuu niin voivat pestä kätensä kaikesta vastuun ottamisesta. Tulee ihan mieleen debaatti menneiltä vuosilta yhtä televisioita valmistavan elektroniikkajätin kanssa. Olikohan peräti Philipsin kuvaputkitöllöt jotka hajoilivat, reissailivat huollossa eikä siellä loppujen lopuksi tehty niille yhtään mitään. Kukaan ei ottanut vastuuta ja sitten kun takuu loppui niin homma jäi siihen. Muistaakseni Kuningaskuluttajassakin oli jakso ko. tapauksista. "I go where I please, and I please where I go" | |
![]() 17.05.2009 15:54:11 | |
Juicy: Kuulostaa siltä, että heitä ei edes kiinnosta ongelmien korjaaminen. Sinnittelevät vain niin kauan, että takuu loppuu niin voivat pestä kätensä kaikesta vastuun ottamisesta. Tulee ihan mieleen debaatti menneiltä vuosilta yhtä televisioita valmistavan elektroniikkajätin kanssa. Olikohan peräti Philipsin kuvaputkitöllöt jotka hajoilivat, reissailivat huollossa eikä siellä loppujen lopuksi tehty niille yhtään mitään. Kukaan ei ottanut vastuuta ja sitten kun takuu loppui niin homma jäi siihen. Muistaakseni Kuningaskuluttajassakin oli jakso ko. tapauksista. No mulla on aina ollut yksi merkki pannassa ja se on Philips (paitsi vanhat putkiradiot). Nyt tuli Fujitsu Siemens mukaan samaan kelkkaan. | |
![]() 17.05.2009 15:56:56 | |
Meillä on Philipsin full HD-taulutelevisio. Kauhulla odotan takuun loppumista... "I go where I please, and I please where I go" | |
![]() 18.05.2009 00:27:36 (muokattu 18.05.2009 00:28:50) | |
ostin 2006 fujitsusiemensin, ei ongelmia. viime kesänä ostin sit jo uuden tehokkaamman läppärin, mut tää FS pelaa hyvin esim nettikoneena vessassa, sängyssä jne. mut uudemmasta acerin rassista kovo paskaks, tosin sen oon oppinut foorumeilta, ettei koneen omalle kovolle kannata tallentaa mitään. Ne saattaa leipoa tyyliin kaikissa läppäreissä aika pienistäkin osumista, etenkin jos joudut paljon roudaamaan konetta. Eli ulkonen hyvin vaimennettu kovo on jokaisen täysjärkisenvalinta läppärin kaveriks. Ja muutenkin helppo pitää kone puhtaana, kun voi formatoida läppärin vaikka kuukauden välein jos haluaa. Sit vaan muistitikulta koneeseen sp3 (ai joku oikeesti käyttää vistaaa? lol) päivitys, virussofta+palomuuri + muutama muu liitännäinen, ja kone on taas kuin pakasta vedetty. amen. musasoftat ja pelitkin voi huoletta pitää ulkosella kovolla ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' | |
![]() 19.05.2009 11:12:53 | |
Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia Fujitsu-Siimenssin kanssa. Kuusi vuotta vanha läppäri toimii vieläkin kuin hirvi, kuten myös parin vuoden ikäinen pöytäkone. Tosin asiakaspalvelunsa huvitti kerran, kun kyselin jeesiä yhteen pikkujuttuun. "No, saattaa olla että se toimii tai sitten ei" "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki | |
![]() 25.05.2009 10:50:37 | |
Minulla oma kannettava Fujitsuni, mallia Amilo M7400, on koko elinikänsä eli lähes tulkoon viisi vuotta toiminut ilman suurempia ongelmia. Virtalähteen olen kerran joutunut vaihtamaan, mutta sekin johtui omasta virheestäni, kun vahingossa sekoilin johdon sellaiseen kuntoon, että sähköiskun vaara olisi ollut. Muuta pientä vikaa on ollut äänenvoimakkuuden säätimen pieni temppuilu sekä sisäisen wlanin vikaisuus. Molemmat menivät ongelmitta takuun piikkiin. Vajaa puoli vuotta sitten ostin tehokkaamman myllyn, Fujitsun Amilo Xi 3650:n, tähän mennessä toiminut kuin unelma, varsinkin kun vaihdoin karmean Vistan tilalle vanhan kunnon XP:n. Ei mitään ongelmia käytettävyydessä eikä toimivuudessa. Mitä kavereiden kokemuksia olen Acereista ja varsinkin HP:n kannettavista kuullut, niin varsinkin jälkimmäiset tuntuvat kuulemma hajoavan lähinnä käsiin. Eräänkin kaverini HP kesti kuukauden ilman vikoja, kunnes prosessori otti lopputilin. Minun on kyllä turha mennä kokemuksien puutteessa kommentoimaan muita merkkejä, mutta minun Fujitsuni ovat olleet erittäin luotettavia, toki pikkuvikoja on ollut, mutta se on lähes luonnollista tällaisissa tuotteissa. | |
![]() 25.05.2009 12:16:29 | |
Mäkrö: No mulla on aina ollut yksi merkki pannassa ja se on Philips (paitsi vanhat putkiradiot). Nyt tuli Fujitsu Siemens mukaan samaan kelkkaan. Toi Philips on siitä ongelmallinen merkki/tekijä, että siltä löytyy tuotteita laidasta laitaan. Jotkut tuotteet ovat kategoriansa huippuja, ja toiset sitten ei. . | |
![]() 25.05.2009 17:49:33 (muokattu 25.05.2009 20:21:02) | |
Juicy: Meillä on Philipsin full HD-taulutelevisio. Kauhulla odotan takuun loppumista... No muista silloin lakisääteinen (jota takuu ei ole) virhevastuu. ps. philipsillä yksi hyvä tuote eli aikoinaan 80-90luvun vaihteessa niiden ns videomonitorit. Nekin hintaisekseen. ja Acerihin sanon että yhdessä oli todella migreeniä aiheuttavan sininen kuva ja osa väreistä rasterilla joten hyi yökkö miltä mikään siinä näytti. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)