irinatuulia 15.05.2009 17:23:26 | |
---|
Olen tehnyt pientä kotiäänitystä Audacityllä. Kun vien tiedostot Audacityltä waviksi ja kuuntelen sitä vaikkapa Mediaplayrillä tai poltan cd:ksi, biiseihin tulee mukaan kauhea kohina. Audacityllä kuunneltaessa kappaleissa ei kuulu kohinaa. Missä vika? |
Antti1 15.05.2009 17:33:13 | |
---|
irinatuulia: Audacityllä kuunneltaessa kappaleissa ei kuulu kohinaa. Kuunteletko sä nimenomaan sitä samaa wav-tiedostoa, vai moniraitaversiota? Kokeiles kuunnella se wav Audacitylla. Jos siinäkin kuuluu kohinaa, niin vika on Audacityn export/mixdown/mikälie -toiminnossa. Imo ton softan kanssa on niin älyttömän paljon kaikkia ongelmia ihmisillä, etten voi suositella sitä kellekään. Mä en oo saanut sitä kertaakaan edes toimimaan kunnolla ja 3 eri koneella ja 7 äänikortilla (pro kamaa, harrastelijavehkeitä ja koneen äänipiirejä) sentään kokeiltu... "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
irinatuulia 15.05.2009 18:13:53 | |
---|
Antti1: Kuunteletko sä nimenomaan sitä samaa wav-tiedostoa, vai moniraitaversiota? Kokeiles kuunnella se wav Audacitylla. Jos siinäkin kuuluu kohinaa, niin vika on Audacityn export/mixdown/mikälie -toiminnossa. Imo ton softan kanssa on niin älyttömän paljon kaikkia ongelmia ihmisillä, etten voi suositella sitä kellekään. Mä en oo saanut sitä kertaakaan edes toimimaan kunnolla ja 3 eri koneella ja 7 äänikortilla (pro kamaa, harrastelijavehkeitä ja koneen äänipiirejä) sentään kokeiltu... Joo kohina on mukana wav-tiedostossa Audacityssäkin. Vain moniraitaversio on kohinaton. |
Antti1 16.05.2009 13:21:40 | |
---|
irinatuulia: Joo kohina on mukana wav-tiedostossa Audacityssäkin. Vain moniraitaversio on kohinaton. Tässä vaiheessa mä vetäisin bouncella kaikki raidat alkamaan samasta kohdasta ja polttaisin efektit mukaan raitoihin yms. Sitten siirrät johonkin kelvolliseen ohjelmaan kuten vaikkapa Reaper. Sen ennen ykkösversiota tulleet julkaisut on vielä täysin ilmaisia ja uudemmissakin hinta on melko edullinen. Kannattaa ainakin testata, koska sen voi tehdä ilmaiseksi ilman mitään rajoituksia softassa. "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Kalmo 16.05.2009 21:37:41 | |
---|
Onko siirrosvaiheessa jotain konversiota joka on jäänyt tsekkaamatta (24bit>16 bittiseksi tai 48 Khz > 44,1 Khz:iin)? Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Kalmo: Onko siirrosvaiheessa jotain konversiota joka on jäänyt tsekkaamatta (24bit>16 bittiseksi tai 48 Khz > 44,1 Khz:iin)? Tuo oli se ongelma. Olen tosi aloittelija näissä hommissa, ja tämä on eka kerta, kun teen moniraitaäänitystä. Aiemmin olen siirtänyt Audacityn kautta vain materiaalia md:ltä cd:lle. Isot kiitokset avusta! :) |
mobbi 19.05.2009 12:50:15 | |
---|
Eli exporttasit 48khz:nä? www.crimson-sun.org |