Aihe: kohinaa vietäessä tiedosto pois audacitystä
1
irinatuulia
15.05.2009 17:23:26
Olen tehnyt pientä kotiäänitystä Audacityllä. Kun vien tiedostot Audacityltä waviksi ja kuuntelen sitä vaikkapa Mediaplayrillä tai poltan cd:ksi, biiseihin tulee mukaan kauhea kohina. Audacityllä kuunneltaessa kappaleissa ei kuulu kohinaa. Missä vika?
Antti1
15.05.2009 17:33:13
irinatuulia: Audacityllä kuunneltaessa kappaleissa ei kuulu kohinaa.

Kuunteletko sä nimenomaan sitä samaa wav-tiedostoa, vai moniraitaversiota? Kokeiles kuunnella se wav Audacitylla. Jos siinäkin kuuluu kohinaa, niin vika on Audacityn export/mixdown/mikälie -toiminnossa.

Imo ton softan kanssa on niin älyttömän paljon kaikkia ongelmia ihmisillä, etten voi suositella sitä kellekään. Mä en oo saanut sitä kertaakaan edes toimimaan kunnolla ja 3 eri koneella ja 7 äänikortilla (pro kamaa, harrastelijavehkeitä ja koneen äänipiirejä) sentään kokeiltu...
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
irinatuulia
15.05.2009 18:13:53
Antti1: Kuunteletko sä nimenomaan sitä samaa wav-tiedostoa, vai moniraitaversiota? Kokeiles kuunnella se wav Audacitylla. Jos siinäkin kuuluu kohinaa, niin vika on Audacityn export/mixdown/mikälie -toiminnossa.

Imo ton softan kanssa on niin älyttömän paljon kaikkia ongelmia ihmisillä, etten voi suositella sitä kellekään. Mä en oo saanut sitä kertaakaan edes toimimaan kunnolla ja 3 eri koneella ja 7 äänikortilla (pro kamaa, harrastelijavehkeitä ja koneen äänipiirejä) sentään kokeiltu...

Joo kohina on mukana wav-tiedostossa Audacityssäkin. Vain moniraitaversio on kohinaton.
Kalmo
16.05.2009 21:37:41
Onko siirrosvaiheessa jotain konversiota joka on jäänyt tsekkaamatta (24bit>16 bittiseksi tai 48 Khz > 44,1 Khz:iin)?
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
irinatuulia
17.05.2009 12:47:44
Kalmo: Onko siirrosvaiheessa jotain konversiota joka on jäänyt tsekkaamatta (24bit>16 bittiseksi tai 48 Khz > 44,1 Khz:iin)?

Tuo oli se ongelma. Olen tosi aloittelija näissä hommissa, ja tämä on eka kerta, kun teen moniraitaäänitystä. Aiemmin olen siirtänyt Audacityn kautta vain materiaalia md:ltä cd:lle. Isot kiitokset avusta! :)
mobbi
19.05.2009 12:50:15

Eli exporttasit 48khz:nä?
www.crimson-sun.org
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)