Aihe: Guild- kitaroista..
1
pjokinen
07.05.2009 16:28:25
Olen etsiskellyt Guildin akustisia kitaroita. Yhtä 1000e kitaraa pääsin kokeilemaan ja oli kyllä uskomattoman hyvän tuntuinen ja soundinen. Guildeja vaan ei tahdo enää olla monissa musiikkiliikkeissä, kun niitä ei enää (ainakaan paljoa) suomeen taideta tuoda.
Olisin kiitollinen, jos voisitte kertoa omia kokemuksia Guildeista. Olen suunnitellut ostavani n. 600-900e arvoisen akkarin.
Ovatko nuo "halvemman" luokan Guildit ostamisen arvoisia. Miten soivat eri kohdista kaulaa, mitä miinus -puolia ym.?
Aiemmista keskusteluista en ainakaan itse paljoa infoa Guildeista löytänyt..
Eli jos kokemuksia löytyy niin kirjoitelkaa.
Kiitos jo etukäteen =)
weelie
08.05.2009 13:14:42
Olen lukenut että kiinan guildeissa olisi ollut jotain rätinöitä tms. Siitä tosin on jo jokunen vuosi kun näistä ongelmista luin, että voi olla että olivat vain lapsen tauteja uudella tuotantolinjalla.
'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl)
M.Paisley
11.05.2009 11:01:44

Itse ostin torilta jokin aikaa sitten Guildin GAD-30RE Tobacco Burst värityksellä. Aika vähän on tullut soiteltua, mutta ensivaikutelma on oikein hyvä. Soundi on pieneksi kitaraksi yllättävänkin iso, myös soitettavuus kunnossa eikä viimeistelyssäkään ole valittamista. Hintaluokassaan oikein kelpo peli. Kitarassahan on Fishmanin Acoustic Matrix Natural I - mikki, joka ainakin testinauhoitusten perusteella kuullosti ihan mukavalta. Saattaisi kyllä vaatia keikkakäyttöä silmällä pitäen purnukkaa väliin.
Jemo
13.05.2009 23:43:00 (muokattu 13.05.2009 23:56:01)

Tuo Draken Nick, muniinpuhaltelufolkkareiden ykkösjehu soitteli Guildin M20-sarjalaista, ja se kyllä kuulostaa melkoisen makealta. Toki Drakella oli aika hurjia vireitäkin sen kanssa käytössä, usein bassokieli oli C:n korvilla, ja kitarakin oli 30+ vuotta vanhempi uusia. Drake rulaa sen verran, että fanipoikana olen ajatellut joskus ylimääräisen rahan kiroissa hommata kakkoskepiksi halvemman Guildin. Ykkösakustisena on Martinin D-28.

-Jemo

edit: oho.
http://www.nickdrake.com/talk/viewtopic.php?t=4768
In the fourth second of forever I could remember nothing that I did not love
flattopguitar
14.05.2009 09:31:55
Jemo: Tuo Draken Nick, muniinpuhaltelufolkkareiden ykkösjehu soitteli Guildin M20-sarjalaista, ja se kyllä kuulostaa melkoisen makealta. Toki Drakella oli aika hurjia vireitäkin sen kanssa käytössä, usein bassokieli oli C:n korvilla, ja kitarakin oli 30+ vuotta vanhempi uusia. Drake rulaa sen verran, että fanipoikana olen ajatellut joskus ylimääräisen rahan kiroissa hommata kakkoskepiksi halvemman Guildin. Ykkösakustisena on Martinin D-28.

Mulla oli M-20 60-luvun puolivälistä, joka on juuri se kitara mikä on kuultavissa Draken levyiltä, viimeisissä demoissa voidaan olla käytetty tuota D-28:a, mutta en ole siitä aivan varma. Olen kuitenkin vakuuttunut, että Pink Moon levyllä käytetty kitara on Guild M-20, niin samankuuloinen oma kitarani oli sen kanssa. Pitää kuitenkin muistaa, että kitaroiden soundi muuttuu vuosikymmenissä ja Draken käyttämä M-20 oli melko uusi. Omistamani M-20 oli 40-vuotta vanha ja soundi oli jonkun verran muuttunut tietyllä tavalla parempaan suuntaan, eli avoimemmaksi, mutta käyttämällä mahdollisimman vanhoja ja tummia kieliä sai juuri sellaisen lähes Drakemaisen soundin. Soundista suurinosa lähtee silti soittajan näpeistä.

M-20 on kuitenkin hyvin ohutkaulainen kitara ja hauras, eteenkin nuo vanhemmat.
En oikein raaskinut pitää kitarassa edes 012-kielisettiä standardivireessä, kun tuntui että paperin ohut kansi voi räjähtää koska tahansa. Matalammatkin vireet kyllä soivat hienosti. On ongelma löytää vanhoja M-20 kitaroita hyvässä kunnossa ja kohtuulliseen hintaan, uudemmat M-20 mallit eivät ole samallailla rakennettuja ja yhtä hyviä. Martinin 00-15 on aika lähellä tuota kitaraa, mutta soundinsa puolesta vähän erilainen. Pidän kuitenkin järkevämpänä ostaa sellaisen uutena, niin ei tarvitse ns. etsiä neulaa heinäpellosta.
MaxDamage
28.08.2017 17:44:27
Nosto ikivanhaan aiheeseen..

Saakos Suomesta mistään Guild-kitaroita vai tarvitseeko etsivän lähteä merta edemmäs kalaan?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)