Aihe: Kuinka kauan tämä kestää?
1 2 3 4 516 17 18 19 2027 28 29 30 31
Kailis
18.04.2009 20:48:36

Yks hyvä esimerkki musaansa sopivasta rummuttelusta on Stevie Wonder. Ostin pitkän aikaa kadoksissa olleen Journey through the Secret Life of Plants levyn, ja voi herrajestas että jamppa soittaa nätisti. Myös rumpuja.
Aegis
28.04.2009 11:12:32
Huomasin tämän topicin vasta nyt ja kahden ensimmäisen sivun jälkeen supistaa sulkijalihasta enemmän kuin ehkä koskaan tämän lankun historiassa.

En yksinkertaisesti pysty pitämään sitä punahehkuista raivoa sisälläni jonka aiemmin ihan fiksuiksi kirjoittajiksi luulemani ihmiset ovat minussa nyt putkinäköisellä asian-hevon-vitun-tuntemuksellaan minussa aiheuttaneet. Jos en olisi näin säyseä persoona, huutaisin tämän sivun pyhää vihaa täyteen alta aikayksikön.

Mutta koska tarinaa näyttää jatkuvan vielä 16 tuskallista askelmaa, jatkan tästä topicin loppuun ja kenties argumentoinkin jotain myöhemmin. Nyt pystyy miettimään vain pitäisikö itkeä vai tappaa.
Tame wolves are nothing but dogs.
zak69
28.04.2009 11:37:02
Aegis: Huomasin tämän topicin vasta nyt ja kahden ensimmäisen sivun jälkeen supistaa sulkijalihasta enemmän kuin ehkä koskaan tämän lankun historiassa.

En yksinkertaisesti pysty pitämään sitä punahehkuista raivoa sisälläni jonka aiemmin ihan fiksuiksi kirjoittajiksi luulemani ihmiset ovat minussa nyt putkinäköisellä asian-hevon-vitun-tuntemuksellaan minussa aiheuttaneet. Jos en olisi näin säyseä persoona, huutaisin tämän sivun pyhää vihaa täyteen alta aikayksikön.

Mutta koska tarinaa näyttää jatkuvan vielä 16 tuskallista askelmaa, jatkan tästä topicin loppuun ja kenties argumentoinkin jotain myöhemmin. Nyt pystyy miettimään vain pitäisikö itkeä vai tappaa.

Säyseä persoona joka nyt funtsii pitäisikö itkeä vai tappaa??
Joo-o, kyllä menee vakavaks mielipiteiden vaihto nykyään........
...miten toi oikein soittaa....
zak69
28.04.2009 11:37:02 (muokattu 28.04.2009 11:37:31)
Aegis: Huomasin tämän topicin vasta nyt ja kahden ensimmäisen sivun jälkeen supistaa sulkijalihasta enemmän kuin ehkä koskaan tämän lankun historiassa.

Prkleen tuplat....
...miten toi oikein soittaa....
markkuliini
28.04.2009 11:41:46

Aegis:
sulkijalihasta
punahehkuista raivoa
putkinäköisellä
huutaisin
pyhää vihaa
16
tuskallista
itkeä
tappaa.

Arvatkaa mikä musa mulle tuli tuosta mieleen? :)
Ei, ei oo surffimusa.
Kailis:Mä oon just sytuitun kyllässytynut tät ja hän vitun perusrumpalu kunniaani ja nmuutama muu. Cope. Moonhan on paska mutta kova. Useinhanhan tai aina unohtuu se että bändirumpali. Ei tekniikka. Musiikki. Se miltä biisi kuulostaa.HEMMON EKAKSI LÖYTÄMÄ
Niq
28.04.2009 11:55:28

markkuliini: Arvatkaa mikä musa mulle tuli tuosta mieleen? :)
Ei, ei oo surffimusa.

Niin mut aatelkaa nyt kun Aegis ottaa tämän kaiken vihan ja turhauman ja säveltää näissä fiiliksissä kaikkien aikojen heavymedal-riffin ja tykyttää vähän blastia päälle. Kyllä siinä voi viistöistäkesäiset samaistua!

Kovimmat heviäijäthän näyttää keskaria jatsiukoille ja soittaa vaan kovempaa eikä itke mnetissä kun ei kunnioiteta. ;)
"I have a cunning plan" -Baldrick
moderndrummer88
28.04.2009 11:56:14
markkuliini: Arvatkaa mikä musa mulle tuli tuosta mieleen? :)

Hoh, touché
"Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista"
Aegis
28.04.2009 12:08:09
Sivulle 12 päästäessä Markkuliini on ottanut pikkaisen järkeä käteen, mutta Jazzmies on julkaissut muutamia aivan kelvottomia heittoja. Piti tämäkin päivä nähdä.
hollmi-5
28.04.2009 13:22:25 (muokattu 28.04.2009 21:33:34)
Aegis: Sivulle 12 päästäessä Markkuliini on ottanut pikkaisen järkeä käteen, mutta Jazzmies on julkaissut muutamia aivan kelvottomia heittoja. Piti tämäkin päivä nähdä.

Nehän ovat vain mielipiteitä. Minun mielestä aika asiallisiakin. Muistathan, että molemmilla mainituilla kavereilla on omakohtaista heavyhistoriaa ja siitä on nyt hiukan kasvettu ulos. Ihmetellään vain, että kuinka kauan tämä (uloskasvu?) kestää?

Edit: kävin Aegiksen kuvauksen lukemassa: bändien ja tuotosten nimet ovat kuin vitsikirjasta. Suomennapa joskus ne itse ja mieti, kuinka älykkäänä niitä voi pitää? ...Sitten taas keskustelemaan ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
lethus1
28.04.2009 14:15:39
Edit: kävin Aegiksen kuvauksen lukemassa: bändien ja tuotosten nimet ovat kuin vitsikirjasta. Suomennapa joskus ne itse ja mieti, kuinka älykkäänä niitä voi pitää? ...Sitten taas keskustelemaan ;-)

Näinhän nämä parhaat (ja älykkäimmät) keskustelut syntyy...
Vompatti
Epämuusikko
28.04.2009 16:32:47 (muokattu 28.04.2009 16:40:19)
Aegis: Sivulle 12 päästäessä Markkuliini on ottanut pikkaisen järkeä käteen, mutta Jazzmies on julkaissut muutamia aivan oikeutettuja mielipiteitä. Semmoista se nettijappaisu on.

surffimusa. Katse kohdistui sanoihin "pyhää vihaa" ja eka assosiaatio oli J. Karjalainen.
"BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1
arse
28.04.2009 17:17:02

Epämuusikko: oikeutettuja mielipiteitä. Semmoista se nettijappaisu on.

Katse kohdistui sanoihin "pyhää vihaa" ja eka assosiaatio oli J. Karjalainen.

Joo, kyllä mäkin kaiken nään.
http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE
hollmi-5
28.04.2009 17:48:28
lethus1: Näinhän nämä parhaat (ja älykkäimmät) keskustelut syntyy...

Kallobylsintä rules ok. Kuten Lihantuoksukin.
Epämuusikko
28.04.2009 18:09:15
arse: Joo, kyllä mäkin kaiken nään.

kun mä tulen kotiin, avaan vetskarin
ja Sitä katselemaan jään.
"BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1
Aegis
28.04.2009 21:20:04
Tekstiä on tullut nyt nielaistua niin paljon että tehokkaan vastauksen tekeminen tuntuu mahdottomalta ajatukselta, mutta yritetään kuitenkin. Tässä teille vähän tekstiseinää.

oikeutettuja mielipiteitä

Jos ei pidä metallista, se on oikeutettu mielipide. Jos sanoo että metalli ei tarjoa henkilökohtaisesti musiikillista tyydytystä, sekin on oikeutettu mielipide. Mutta se viesti minkä minä näistä kirjoituksista olen rekisteröinyt asettaa musiikkityylit objektiiviseen arvojärjestykseen ilmaisukeinojen perusteella. Siis ihan kuin musiikkia arvioitaisiin kuin jotain taitoluistelua tai aerobiccia. Rasti ruutuun listalta pisteitä suorituksen mukaan. Kukas siitä urheilusta puhuikaan? Tällainen ajattelutapa pullistaa meikäläisen otsasuonta niin kuin se aina on tupannut tekemään.

Jos musiikilla on tarkoitus kuvata jotain, niin ei kai voida olettaa, että kaikkia asioita kuvattaisiin samalla tavalla? Käsitteet joita täällä ahkerasti on heitelty ilmoille hyvän ja oikean musiikin mittareina ovat olleet ainakin melodisuus, harmonisuus ja groove. Ne voivat toimia merkitsijöinä tietyille tunteille ja tiloille, siinä missä niiden puute tai välttäminen on toisille. Tällaisten musiikillisten piirteiden puutteesta ei voi ketään tietenkään vaatia nauttimaan, mutta ei kukaan voi väittää myöskään että se tekisi musiikista taiteellisesti vähemmän arvokasta.

Ja sitten ylipäätään tämä koko aiheen alkupiste: pennut soittava vain heviä. Tekee mieli lysähtää kasaan silkasta turhautuneisuudesta kun tällaista lueskelee. Kaiken voi tietenkin sanoa olevan tahallista härnäämistä, mutta vastausten tyylistä päätellen tällaisia ajatuksia on monilla muillakin ilman mitään provosoinnin motiivia. Sanon tässä itsekin suoraan, että ei minuakaan kiinnosta kuulla sitä seitsemättä miljoonaa uutta räkänokkien kellaribändiä soittamassa niitä samoja surkeita riffejä yhtä huonosti kuin kaikki muutkin. Mutta. Sen musiikista innostumisen, soiton eteen työn tekemisen ja ylipäätään elämällään jonkin merkityksellisen tekemisen lokaan vetäminen omien musiikillisten mieltymysten perusteella on täysin sietämätöntä. Ihan kuin haluttaisiin sanoa, että jos ei taidot riitä tällä sekunnilla niin älä edes yritä. Erittäin aikuinen ja terve elämänasenne kaiken kaikkiaan, niinkö?

Jos metalli hallitsee treenikämppien bändien tyylikirjoa, niin kuka siinä oikeasti lopulta häviää yhtään mitään? Ylitarjonta synnyttää vastareaktioita ja parhaimmillaan uusia innovaatioita ja hyvää musiikkia.

Pisteenä i:n päälle on vielä tämä Jazzmiehen kuningasletkautus:

Miten voit tietää, että jazz on todella vaikeaa musiikkia soittaa? Luulen että vain arvaat niin. Arvostat siis jazzmusiikkia sen mahdollisen vaikeuden takia. Itse en arvosta ahkeruutta tai harjoittelua sen itseisarvon takia, vaan tärkeimmäksi nousee se, mitä sanoo. Pelkkä sanominen ei riitä. Otetaampa esimerkiksi koulusurmaaja. Onko se arvostettavaa, että hän suunnittelee ja pystyy tuollaiseen tekoon? Ei. Samaa logiikkaa voi käyttää vaikkapa noista grindrumpaleista. Onko se oikein ahkeruuden tai harjoittelun kautta pilata musiikki? Ei.

Ymmärtäisin kommentin jos kyse olisi sanoitusten sisällöstä, koska niiden esittämästä maailmankuvasta ja näkemyksistä on aina hyvä syy keskustella. Mutta siis että koulusurmaajan toimet ovat kuin ahkeruuden ja harjoittelun kautta musiikin pilaava grindirumpali! Ikävä kyllä en tiedä olenko koskaan kohdannut näin mauttomaan asuun puettua putkinäköisyyttä ja ahdasmielisyyttä.

Huokaus.

Ei kai musiikki nyt hyvänen aika sentään ole mikään kilpailu, saati sitten älykkyystesti? Minä näen sen edelleen tunnekanavana, maailmankuvan heijastuksena, siis taiteena. Tyyli kuin tyyli.

Palataan todennäköisten vastaväitteiden merkeissä astialle myöhemmin, pitää mennä tekemään luentopäiväkirjaa.

Normaalisti herra Hollströmin nokkelat letkautukset jaksavat huvittaa, sillä elämä on opettanut minut arvostamaan harmittoman vittuilun jaloa taitoa. Nyt kuitenkin kyrsii. Ole minun puolestani mitä mieltä olet noista nimistä. Tiedän itse niiden taustat ja sen missä itse seison, joten en välitä. Asiallisella kysymyksellä olisit saanut asiallisen vastauksen. Tiedä kuitenkin, että jos käsittelet näitä nimiä tällaisella ajoituksella tähän "öhöhöö kattokaa tota" -tyyliin, niin viestität vain haluavasi väistellä keskustelun varsinaisia kysymyksiä ja samalla loukata minua henkilökohtaisesti ottamalla älykkyyteni aiheettoman epäilyksen alle.
hollmi-5
28.04.2009 21:32:03 (muokattu 28.04.2009 21:44:42)
Normaalisti herra Hollströmin nokkelat letkautukset jaksavat huvittaa, sillä elämä on opettanut minut arvostamaan harmittoman vittuilun jaloa taitoa. Nyt kuitenkin kyrsii. Ole minun puolestani mitä mieltä olet noista nimistä. Tiedän itse niiden taustat ja sen missä itse seison, joten en välitä. Asiallisella kysymyksellä olisit saanut asiallisen vastauksen. Tiedä kuitenkin, että jos käsittelet näitä nimiä tällaisella ajoituksella tähän "öhöhöö kattokaa tota" -tyyliin, niin viestität vain haluavasi väistellä keskustelun varsinaisia kysymyksiä ja samalla loukata minua henkilökohtaisesti ottamalla älykkyyteni aiheettoman epäilyksen alle.

Kannattaisi ihan hiukan aikaa miettiä, millaista viestiä ulospäin antaa. Bändin nimi on melko vaikea asia. Varsinkin silloin, kun se pitää keksiä.

Seiso ihmeessä nimien takana ja anna meille typeryksille valaistusta. Me näemme vain nimen ja sen herättämä mielleyhtymä on toki aivan ulkomusiikillinen seikka.

"Verinen Perse", "Oksennus", "Paska"... onhan näitä bändejä ja nimiä.

Toi hevigenre on niin pahasti itsensä suohon sotkenut, että erottautua täytyy nimellä. Tai sitten sillä, että keksitään omalle örinälle joku uusi genrenimi, jolla heikkopäisimmät saadaan mukaan juoneen: "Tää on uutta ja ihmeellistä..."

Je meillä Savossa osataan siirtää vastuu kuulijalle. Vinoilu on koulussa aine, jota harjoitellaan 7-8 tuntia viikossa (välitunnit).

Edit: Olen aivan vakuuttunut Aegiksen vihkiytymisestä asialle. Nostan hattua ja kannustan: Jatka valitsemallasi tiellä ja näytä meille. Tehkää läpimurto ja näyttäkää meille vanhoille jarruille pitkää nenää.
jtpennane
28.04.2009 21:38:41
Jengi vois täällä kyllä ensin perustaa bändin, jolla on OIKEESTI hyvä meno - ennenku tulee aukomaan turhuuksista.

Hups, LIPSAHTI vittuilun puolelle...
Mä tiedän missä sä asut!
hollmi-5
28.04.2009 21:57:08
Angry Pierre: Jengi vois täällä kyllä ensin perustaa bändin, jolla on OIKEESTI hyvä meno - ennenku tulee aukomaan turhuuksista.

Hups, LIPSAHTI vittuilun puolelle...

Määrittele "hyvä meno".
jtpennane
28.04.2009 22:25:44
hollmi-5: Määrittele "hyvä meno".

No sellasta astiakaapin siirtelyä, tietty.
Mä tiedän missä sä asut!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)