Flash 16.04.2009 19:24:42 (muokattu 16.04.2009 19:24:48) | |
---|
Flash: Nyt lähtee Hemingwayn Ja aurinko nousee. Tämä luettu. Vähän sellaista kerouacmaista menoa ja meininkiä. Liekkö tämä toiminut jossakin määrin beateille esikuvana? No, nyt lähtee sitten saman kirjailijan Kenelle kellot soivat. Live Music Is Better! |
Flash 24.04.2009 08:57:05 | |
---|
Flash: No, nyt lähtee sitten saman kirjailijan Kenelle kellot soivat. Ja tämähän nousi kenties omaksi Hemingway suosikiksi... Nyt menossa 1984 puolessa välissä. On tää vaan hyvä... Live Music Is Better! |
AP 27.04.2009 17:47:03 | |
---|
jPekka: Luen muuten parhaillaan suomentamaasi John Lennon -elämäkertaa. Hyvä kirja ja sujuva on muuten käännöskin. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Milkop 27.04.2009 17:49:23 | |
---|
John Steinbeckin Vihan Hedelmät alussa. Saapa nähdä jaksanko loppuun asti lukea, kun alku jo vaikutti melko kuivalle tekstille. Pari sivua jotain pölypilven liikkeiden kuvausta eiiisssäääähhh. Haluan valmiita vastauksia ja nopeita ratkaisuja, onhan nyt 2000-luku. "People are fucking boring. You know what would be great for a guy like me? To be in a coma." -George Carlin |
Deep Shadow 27.04.2009 18:01:00 | |
---|
Stieg Larssonin "Miehet, jotka vihaavat naisia". "Hiljaisuuden jälkeen kukaan ei halunnut enää nauraa" |
Cujo 27.04.2009 18:45:28 | |
---|
Milkop: John Steinbeckin Vihan Hedelmät alussa. Saapa nähdä jaksanko loppuun asti lukea, kun alku jo vaikutti melko kuivalle tekstille. Pari sivua jotain pölypilven liikkeiden kuvausta eiiisssäääähhh. Haluan valmiita vastauksia ja nopeita ratkaisuja, onhan nyt 2000-luku. Lueluelue! : D Hieno kirja, on toimintaakin, usko pois. Ja pölypilven liikkeetkin voi kirjoittaa mukavasti. "If I never meet you in this life, let me feel the lack." |
AP 27.04.2009 19:10:35 | |
---|
Deep Shadow: Stieg Larssonin "Miehet, jotka vihaavat naisia". Miltä maistuu? Olen kirjastossa jonossa saamassa tuon seuraavaksi. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Deep Shadow 27.04.2009 23:27:01 | |
---|
AP: Miltä maistuu? Olen kirjastossa jonossa saamassa tuon seuraavaksi. Aika hyvin kirjoitettuahan tuo on. Ei meinaa aina oikein malttaa päästää irti ja yöt kuluu leppoisasti. :D Joissain kohdissa ehkä pieniä epäuskottavuuksia, mutta varsin mainiolta vaikuttaa. "Hiljaisuuden jälkeen kukaan ei halunnut enää nauraa" |
Flash 28.04.2009 09:16:57 | |
---|
Milkop: John Steinbeckin Vihan Hedelmät alussa. Saapa nähdä jaksanko loppuun asti lukea, kun alku jo vaikutti melko kuivalle tekstille. Lue lue. Ihan helvetin hyvä kirja, miusta. Sain ite ton 1984 luettua (on se vaan pirun hyvä) ja nyt on menossa Tom Waits - Takapihan taikuri. Jonninmoinen artikkelikokoelma on tämä. Live Music Is Better! |
jPekka 28.04.2009 09:51:47 | |
---|
AP: Luen muuten parhaillaan suomentamaasi John Lennon -elämäkertaa. Hyvä kirja ja sujuva on muuten käännöskin. Ah, mukava kuulla että kirja on löytänyt tyytyväisen lukijan! "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Milkop 28.04.2009 10:00:18 | |
---|
Flash: Lue lue. Ihan helvetin hyvä kirja, miusta. Joo, eiköhän tuon jaksa kahlata läpi. Ärsyttää vain aina tämä tyylinen teksti, jossa jokainen pieni yksityiskohta kuvaillaan liiankin tarkasti. Olen ehkä vähän lihava ja tyhmä, mutta tämmöinen teksti on aika raskasta luettavaa. "People are fucking boring. You know what would be great for a guy like me? To be in a coma." -George Carlin |
Juntunen 28.04.2009 10:55:14 | |
---|
Nyt on menossa Jan Jalutsin Ammattina Vankikarkuri. Ihan mielenkiintoinen, vaikka vähän itseään toistava. Kertoilee vankilapaoistaan ja vangin elämästä. |
Book of the Dead: The Complete History of Zombie Cinema Yli 300-sivuinen järkäle, joka käsittelee zombileffoja pohjustaen ensin koko myytin (?) syntymän jostain 1800-luvun alusta. Kuulostaa oudolle, mutta tää oli harvinaisen mielenkiintoinen opus, plus vielä parikymmentä värisivua julisteita ja stillejä sekä listaus + lyhyt arvio muutamastakymmenestä leffasta kirjan lopussa. |
Jenka 28.04.2009 21:31:16 | |
---|
Milkop: John Steinbeckin Vihan Hedelmät alussa. Saapa nähdä jaksanko loppuun asti lukea, kun alku jo vaikutti melko kuivalle tekstille. Pari sivua jotain pölypilven liikkeiden kuvausta eiiisssäääähhh. Haluan valmiita vastauksia ja nopeita ratkaisuja, onhan nyt 2000-luku.
Mutta kirjassa on 1930-luku..ja hienosti käsitellään lamaa yhden perheen näkökulmasta. Mahtava tarina. Minä luin Hemingwayn Ja aurinko nousee... muutamia kesken, eritoten Sofi Oksasen Puhdistus. Aikaisemmin en Oksaselta ole lukenut mitään, joten hyvin uusin silmin kävin tämän kimppuun. Teksti kulkee soljuvasti ja sympaattisesti, mulla on aavistus että tykkään tästä kirjasta. Luetaan ensin loppuun. |
Lebowski 29.04.2009 01:08:35 | |
---|
Chuck Palahniuk : Pygmy Saas nähdä mitä Palahniuk nyt vetää hihastaan. Kevät on mukavata aikaa, aina saa uuden Palahniukin käsittelyyn :) "It's Only after we've lost everything that we're free to do anything" -CP |
tsugaru 29.04.2009 09:15:52 | |
---|
Ajatella, olen urakoinut ääneen! koko Narnia-sarjan, sillä Viimeinessä taistelussa ollaan. Aikuistenkirjana tarkoitus on tarttua Don DeLillon Putoavaan mieheen, joka vaikuttaa lupaavalta, sillä suosin muutenkin Keltaisen kirjaston kirjoja. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
Flash 29.04.2009 09:16:12 | |
---|
Milkop: Ärsyttää vain aina tämä tyylinen teksti, jossa jokainen pieni yksityiskohta kuvaillaan liiankin tarkasti. Minä taas pidän tuosta, koska silloin oman pään sisään rakentuu hyvin tarkka kuva siitä maaailmasta, missä tarina tapahtuu. Toki tällaisten teosten kohdalla pieni historian tuntemuskaan ei ole haitaksi... Parasta taustamussa tuolle kirjalle ovat Woody Guthrien laulut. :) Live Music Is Better! |
tsugaru 29.04.2009 09:24:37 | |
---|
Flash: Minä taas pidän tuosta, koska silloin oman pään sisään rakentuu hyvin tarkka kuva siitä maaailmasta, missä tarina tapahtuu. Toki tällaisten teosten kohdalla pieni historian tuntemuskaan ei ole haitaksi... Parasta taustamussa tuolle kirjalle ovat Woody Guthrien laulut. :) Vihan hedelmät on tosiaan keskeistä ajankuvaa amerikkalaisena eepoksena, minkä jälkeen, Faulknerin, beatlyyrikkojen tai Poen kautta, on hyvä siirtyä nykykuvaajiin, kuten Richard Fordiin tai Raymond Chandleriin. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
Ozzyneito 29.04.2009 11:38:00 | |
---|
J.G. Ballardin Crashin sain viime yönä luettua ja olipa aika huh. Iljettävä ja addiktiivinen kirja. Suositan. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
jPekka 29.04.2009 12:18:46 | |
---|
tsugaru: Aikuistenkirjana tarkoitus on tarttua Don DeLillon Putoavaan mieheen, joka vaikuttaa lupaavalta, sillä suosin muutenkin Keltaisen kirjaston kirjoja. Luin tuon aikanaan englanniksi enkä innostunut kovinkaan paljoa. DeLillon tuotantoa en muuten tunne, mutta tuosta tuli sellainen ylimielisen kirjoittajan fiilis, josta en pidä. Oli siinä hyvätkin hetkensä, ei siinä mitään. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |