Aihe: Bassokisa 7, äänestys.
1 2
2541
27.04.2009 18:09:38

rattledad: Pisteitä oli valitettavan rajallinen määrä. Seuraaville riitti yksi kullekin:

2541
Kyllä maalla on mukavaa, peukuttaen tai plekulla? Dano? +

Peukku, reteo-Jazzibasso, phaseria ja litteäpunoskielet.
omarklah
27.04.2009 19:01:44 (muokattu 27.04.2009 19:02:28)

Kun en oikeasti tiedä mitä tähän pitäisi soittaa, niin arvostelen näitä sen mukaan miten linja mielestäni istuu biisiin

omarklah - vaihtobasso sopii melkein mihin vaan - hymiö
öl m - Yksinkertainen on kaunista - soundi ei mun korvaan paras mahdollinen.
okabass - protesti?
2541 - Hauskaa bassottelua - kokonaisuus vaan jää kovin "diskanttiseksi".
persta - Hyvin soitettu hyväsoundinen linja, mutta ei sovi mun mielikuvaan tämän biisin bassottelusta
Mange - Vaihtobasso toimii tässä. Hyvä, rauhallinen linja.
Thominisk - Tähän pätee samat sanat kuin Perstan vetoon.
isorokko - Kuvio on liikaa irti biisistä. Kokonaisuus ei toimi.
juki68 - Osittain toimii, osittain ei. Soundista en oikein tykkää.
poppamies - Ei ihan taimissa ja muutama äänivalinta aika arveluttava.
hollstro - Toimii. Basso aika alhaalla miksissä. Lopussa hiukan hajoaa...
rattledad - Vaihtobassoa taas. Toimii.
Teijo K. - Vaihtobasso toimii, mutta jotkut osat linjasta käy äänissä, jotka särähtää korvaani.

Pisteiden muodossa:

2p - Mange
2p - rattledad
1p - öl m
1p - hollstro
Ekstiätuanoikato...
okabass
27.04.2009 19:23:02
omarklah: okabass - protesti?

????
Huumoriksi ainakin tarkoitettu (Kylän kevätjuhlassa Hullu-Oka esittää humalassa bassosooloja. Yhtye säestää- jos pystyy).
Ilmeisesti kuitenkin liian sofistikoidun vihjailevaa sellaista. Näköjään puukko, puntari, avanto, kirves ja synkistely -niin että oikein otsasuonet rutisee- onpi parempi.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Teijo K.
27.04.2009 20:04:28

okabass: ????
Huumoriksi ainakin tarkoitettu (Kylän kevätjuhlassa Hullu-Oka esittää humalassa bassosooloja. Yhtye säestää- jos pystyy).
Ilmeisesti kuitenkin liian sofistikoidun vihjailevaa sellaista. Näköjään puukko, puntari, avanto, kirves ja synkistely -niin että oikein otsasuonet rutisee- onpi parempi.

Heh, minä nauroin kyyneleet silmissä kun kuuntelin sen vetäsyn. Mä varmaan lyön tän roskan nippuun nyt saman tien, johan tätä on taputeltu ja uutta kisaa näyttää pukkaavan.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
Teijo K.
27.04.2009 20:30:09

Jos ei humanistin matikkataidot petä, ja miksi eivät pettäisi on pistelaskenta tässä, tasapeli, mahtavaa, upeeta. Oli hauska etten ihan pisteittä jäänyt, mutta aion kyllä opetella tuon Rattledadin version ennen seuraavaa keikkaa. Ei tarvitse hävetä sit.

omarklah 9p
rattledad 9p
Mange 7p
öl m 6p
hollstro 4p
Teijo K. 4p
Thominisk. 3p
2541 3p
juki68 2p
Aina saa kärsiä ja hävetä.
T.Nick
01.05.2009 11:00:58
omarklah : Ihan jeppistä ja menee aika kivasti tohon musatyyliin. Vois sanoa, että melko perinteinen ja varma. Lopussa ehkä vähän pakka levähtää. +

öl m: Hiton jännä saundi kyllä. Kun en tiedä, että mikä on podhrani, niin tää kuulostaa ehkä vähä sellaselta, mitä vois sen soittimen kuvitella olevan. Siellä täällä jotain ihan pientä susiääntä. Tässä toi lopun kuvio on klaarattu vähä paremmin.

okabass: aoagjgaågaälknbäaelkbnaäörklmgaermaäobinaäermvaäepvmapermahpebaperbmaäemreaäevmaeingaäåegnaeåoginaeläknaälkgnraälrekngäalemkrgäakermgälakergäaekrmgäaelrkgäaremkgäaerkmgäaekrmgäakermgäakmergäakmergäa

2541: Kyl tää jotenkin tänne sekaan istuu. Täytyy sanoa, että biisin edetessä kyllä vakuuttaa. Kivasti pumppaa vähän toi soitto. Lopussa semi-hyvin napattu toi kuvio. +

persta : Mukavan irtonaista menoa ja passeli pehmeys. Biisi on vähän tällänen rallattelu, niin hyvä musta, ettei oo sit bassot ihan perusvaihtaria. Oon niin puukorva, että en tiedä mikä ansa tossa lopussa olis, mutta ihan hyvin meni sekin joka tapauksessa. +

Mange: Rapee soundi. Vaihtobasso tuo taas eri meiningin tähän biisiin verrattuna tohon perstaan. Vaikee mun on sanoo, että kumpi se olis toimivampi ratkaisu. Lähtökohtaisesti on todistettu että molemmat toimii, kun vetää hyvin. Lopun pitkät äänet vähän murtaa ikävästi bassolinjan poljennon. +

isorokko: Nauhattoman äänimaailmaa. Kiva. Hivenen on soolomainen linja, eli ei ihan täysin menis läpi, jos tarvis mennä lavoille kuuntelemaan tällästä bändiä. Tai tarvis ja tarvis. Mielellään menisin.

juki68 : Boogie-woogie. Pikkasen häviää nyt rytmissä kun on matto saundi ja linja. Tosi hyvin soitettu, mutta tyyli (josta en siis tiedä mitään) ja soitto ei silti mun korvakäytävässä kohtaa. Enempi pompsuttelua mä olisin kaivannu.

poppamies: Irlanti-musiikin Klaus Järvinen. Eli tyylinmukaisesti tässä Suomi-irkku kamassa siis vedetään vaihtobassoa. Ja hyvinhän se menee. Aika vähillä vaihtoäänillä mennään, eli menee kyllä hiton humpaksi tälleen. En tiedä, että onko tää sitten niin kiva tyylin mukaisesti soitettuna kuitenkaan. Toi lopun kuvio on saatu pysyyn hyvin hanskassa. Tarkkuus oli läsnä, mutta iloisuus ei niinkäään. +

hollstro : Basso on vähäsee alla. Tässä vaihtobassoa sopivalla äänimäärällä. Tai ainakin melkein sopivalla. Vieläkin vois olla vähän enemmän. Mutta ainakin tää sopii biisiin tosi hyvin ja jaksais kuunnella esim. tositilanteessa koko bändiä tälleen. Nyt kyllä herätti ihmetystä noi loppuosan kahden vikan kierron äänivalinnat. Voi olla oikeinkin, mutta tosi eri, kuin mitä itellä ja muissa tähän asti kuunnelluissa.

rattledad : Taitaa olla kontra. Mun korvaan menee vähän edellä toi soitto. Peruslinjaa ja tätähän toi Teijo on ehkä hakenu, että saa todistettavasti hyvän linjan kontralle tähän biisiin ;) . Biisin edetessä ollaan jo hyvässä timessäkin. Voidaan ehkä ajatella, että toi alun kiilaus voi olla myös mun mielikuvitusta.

Teijo K.: Kontra se taitaa olla tässäkin. Itse ehkä kallistuisin kuitenkin tämän vedon kannattajaksi verrattuna tuohon edelliseen. Paino sanalla kallistuisin, eli ei mitään ehdotonta päätöstä sen suhteen. Toi loppu on tässä ainaki hyvin vedetty. Ehkä kisan parahiten. +

Pisteet per jätkä:

omar
Mange
2541
Poppis
Keijo K.
Persta
Kipu lisää kiimaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)