Aihe: Asa putkiradiosta itaravahvistin
1 2
Tubeman
24.04.2009 15:38:39
Sax-pappa: Valitettavasti noissa on yleensä samat putket käytössä niin FM-kuin AM-puolellakin eli "ylimääräisiä" putkia ei ole. Jos siis haluaa säilyttää FM-kuuntelumahdollisuuden on homma melko mahdoton.

ja vahvistinasteiden välinenkytkentä on induktiivinen,taajuusalueella 10,7 Mhz
ja kaistaa riittäisi ... ;)
"Fieldistorilla ei tule olemaan tulevaisuutta koska ne kohisevat ja taajuusalue on olematon" (ote artikkelista fetistä 50-luvulla)
blaekie
24.04.2009 15:45:38

Tubeman: ja vahvistinasteiden välinenkytkentä on induktiivinen,taajuusalueella 10,7 Mhz
ja kaistaa riittäisi ... ;)

Mut voishan sen kitarasignaalin moduloida tohon välitaajuuteen , ja pistää syöttö sekoittajalle, tai vaikka joku pieni AM -lähetin eteen, sitten virittelis välitaajuusasteita vähän sivuun, tulis mielenkiintoisia säröefektejä ;-)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
KoskPaavo
24.04.2009 16:30:29
Mä vieläkin peräänkuulutan niitten säilyttämistä myös radioina, keikkatilanteessa saa omaperäistä taukomusiikkia.
" Studiosus perpetuus"
Gubb3
24.04.2009 16:52:14 (muokattu 24.04.2009 16:54:48)
KoskPaavo: Mä vieläkin peräänkuulutan niitten säilyttämistä myös radioina, keikkatilanteessa saa omaperäistä taukomusiikkia.

Joo-o.. Ei mulla ole tarkoitus vehjettä särkeä. Olisi vain hienoa, jos siitä saisi myös kitaran kuulumaan (eikä ole tarkoitus sitä huudattaa) ja/tai outputin isompaan kaappiin. Noissahan lienee jotain 3-5W vahvistimet ?

Olen niin käsi noissa elektronikka-asioissa, että tekisi mieleni etsiä joku joka tekee noi modaukset. Tosin, se tulee varmaankin aika kalliiksi.

PS: Awwyeah mikä hammondi tossa hetelmäsalaatissa =)
maza
28.04.2009 07:40:48

blaekie: Periaatteessa noin, mutta sitten kyllä taitaa jäädä ne FM:tkin kuuntelematta, sillä se sama välitaajuusketju sekoittajan jälkeen ennen EABC80:stä on yhtälailla käytössä FM:lläkin. Ja en ole ihan varma niiden välitaajuusputkien soveltuvuudesta audioon (EF89 ?) , mutta kai ne toimis välttävästi.

No piru, kaunis ajatus jäi sitten ajatukseksi. Vaihtoehtoinen tapa tietysti olis ihmetellä, että saisko johonkin päin chassista mahtumaan yhden putken (tai hätätilassa vaikka teho-MOSFETin) ja muutaman oheiskomponentin vastaavanlaiseksi boosteriksi.

RF-putket toimii kyllä ihan hienosti audiorööreinäkin. Useinhan noissa näkee mm. ECC85:sta, joka on (sähköisesti, kantakytkentä on eri ja mukana on myös häiriösuojausta jne.) aika pitkälti vastaava kuin ECC81.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)