Aihe: Asa putkiradiosta itaravahvistin
1 2
Tubeman
24.04.2009 15:38:39
Sax-pappa: Valitettavasti noissa on yleensä samat putket käytössä niin FM-kuin AM-puolellakin eli "ylimääräisiä" putkia ei ole. Jos siis haluaa säilyttää FM-kuuntelumahdollisuuden on homma melko mahdoton.

ja vahvistinasteiden välinenkytkentä on induktiivinen,taajuusalueella 10,7 Mhz
ja kaistaa riittäisi ... ;)
"Fieldistorilla ei tule olemaan tulevaisuutta koska ne kohisevat ja taajuusalue on olematon" (ote artikkelista fetistä 50-luvulla)
blaekie
24.04.2009 15:45:38

Tubeman: ja vahvistinasteiden välinenkytkentä on induktiivinen,taajuusalueella 10,7 Mhz
ja kaistaa riittäisi ... ;)

Mut voishan sen kitarasignaalin moduloida tohon välitaajuuteen , ja pistää syöttö sekoittajalle, tai vaikka joku pieni AM -lähetin eteen, sitten virittelis välitaajuusasteita vähän sivuun, tulis mielenkiintoisia säröefektejä ;-)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Gubb3
24.04.2009 16:52:14 (muokattu 24.04.2009 16:54:48)
KoskPaavo: Mä vieläkin peräänkuulutan niitten säilyttämistä myös radioina, keikkatilanteessa saa omaperäistä taukomusiikkia.

Joo-o.. Ei mulla ole tarkoitus vehjettä särkeä. Olisi vain hienoa, jos siitä saisi myös kitaran kuulumaan (eikä ole tarkoitus sitä huudattaa) ja/tai outputin isompaan kaappiin. Noissahan lienee jotain 3-5W vahvistimet ?

Olen niin käsi noissa elektronikka-asioissa, että tekisi mieleni etsiä joku joka tekee noi modaukset. Tosin, se tulee varmaankin aika kalliiksi.

PS: Awwyeah mikä hammondi tossa hetelmäsalaatissa =)
Tubeman
26.04.2009 08:42:09
blaekie: Mut voishan sen kitarasignaalin moduloida tohon välitaajuuteen , ja pistää syöttö sekoittajalle, tai vaikka joku pieni AM -lähetin eteen, sitten virittelis välitaajuusasteita vähän sivuun, tulis mielenkiintoisia säröefektejä ;-)

Tuo sekoittajalle signaalinsyöttöä olen itsekkin miettinyt,tosin omalla kohdalla pystyisin sen toteuttamaan antenninkauttakin ,kaapissa on stereokooderi mittalähetin jonka ulkopuolisen modulaatio liittimen kautta saisi vaikka naapureillekin elämyksiä lähetettyä ,sen verran se säteilee langanpätkä antennina.

:D
"Fieldistorilla ei tule olemaan tulevaisuutta koska ne kohisevat ja taajuusalue on olematon" (ote artikkelista fetistä 50-luvulla)
maza
28.04.2009 07:40:48

blaekie: Periaatteessa noin, mutta sitten kyllä taitaa jäädä ne FM:tkin kuuntelematta, sillä se sama välitaajuusketju sekoittajan jälkeen ennen EABC80:stä on yhtälailla käytössä FM:lläkin. Ja en ole ihan varma niiden välitaajuusputkien soveltuvuudesta audioon (EF89 ?) , mutta kai ne toimis välttävästi.

No piru, kaunis ajatus jäi sitten ajatukseksi. Vaihtoehtoinen tapa tietysti olis ihmetellä, että saisko johonkin päin chassista mahtumaan yhden putken (tai hätätilassa vaikka teho-MOSFETin) ja muutaman oheiskomponentin vastaavanlaiseksi boosteriksi.

RF-putket toimii kyllä ihan hienosti audiorööreinäkin. Useinhan noissa näkee mm. ECC85:sta, joka on (sähköisesti, kantakytkentä on eri ja mukana on myös häiriösuojausta jne.) aika pitkälti vastaava kuin ECC81.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)