Aihe: Kitaran imago gallup.
1 2 3 4 5 6 7
Fortune
24.02.2004 18:34:10
Heh, sitten kun minusta tulee kaikkien puristiaasien halveksuma teini-idoli, niin rupean ihan vittuillessani käyttämään kaikkia mahdollisia perinnekitaroita ja käsken kaikkia poikabändeissä musisoivia kavereitanikin niin tekemään.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
trih
24.02.2004 18:37:32
Tuota luulee kaikki fenderiksi kun pistää oikean logon lapaan ja heiluu lavalla.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … ;item=2380917587&category=46647
Sammakko
24.02.2004 18:37:38

Heh, sitten kun minusta tulee kaikkien puristiaasien halveksuma teini-idoli, niin rupean ihan vittuillessani käyttämään kaikkia mahdollisia perinnekitaroita ja käsken kaikkia poikabändeissä musisoivia kavereitanikin niin tekemään.

So? Kyllähän teini-idolit käyttääkin stratoja, telejä, les pauleja ja muita asiakitaroita niinkuin muutkin... ei ne silti pysty niitten mainetta tahraamaan. itseasiassa teini-idoli-kitaristeilla on asiallisemmat kamat (ja saundi) ku joillain metallisteilla ja hevareilla...
Mä oon kanamiekka jos sä oot häpyruoska.
Fortune
24.02.2004 18:38:31
So? Kyllähän teini-idolit käyttääkin stratoja, telejä, les pauleja ja muita asiakitaroita niinkuin muutkin... ei ne silti pysty niitten mainetta tahraamaan. itseasiassa teini-idoli-kitaristeilla on asiallisemmat kamat (ja saundi) ku joillain metallisteilla ja hevareilla...

Eivätkö metallistitkin ole aika pitkälti teini-idoleita?

Kyllä noiden siimatukkien keski-ikä taitaa olla siellä 14 paikkeilla.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Sammakko
24.02.2004 18:49:44

Eivätkö metallistitkin ole aika pitkälti teini-idoleita.

Joo niinpä onkin. Luulin että tarkotat jotain tyyliin gimmelin taustabändi.

HEVARIT ON TEINEJÄ TAI AINAKIN TEINISIELUJA!

ps. älkää ottako vakavasti vaikken hymiötä laitakkaan..
Mä oon kanamiekka jos sä oot häpyruoska.
Man1ac
24.02.2004 19:29:38
PRS:sissä ei oo kyllä yhtää munaa eikä fiilistä. Ne on kyllä niin nihkeitä. Ne on niin puhtoisia (niin ulkonäöllisesti että saundillisesti), tasapaksuja porvarikitaroita ja muutenkin yököttäviä. Tulee oikeen mieleen musiikkiopiston teoriahomowannabesessiokitaristit jotka opettelee "oikeaoppista improvisointia (mm. hienoja asteikoita jne..) , oikeaoppista tekniikkaa, teoriaa ja luulee olevansa hyviäkin kitaristeja mutta ei niistä oikeesti oo mihinkään ei ne osaa soveltaa mihinkään kunnolla (niillä ei oo kunnollista käsitystä musiikista eikä ne osaa tehdä oikeita biisejä vaan ne on runkkareita)". flying finn on kuuluu samaan kastiin..

Ja höpön löpö, kuuntelepas poika ensin tuossa Carlos Santanan tuotantoa ja katsotaan sitten, onko PRS huono kitara. Ylihintainenhan se tosin on, mutta kyllä käytetty kohtuuhintaan kelpaisi.

Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Fenderin Telecaster ei sytytä.
Under Construction...
Jani The Rock
24.02.2004 19:40:36 (muokattu 24.02.2004 19:41:37)

Eiköhän se kaiken huonoin imago ole noilla äärihalpiksilla. Marina, Road, Reno, Essex, Firefox ja mitä hittoja niitä nyt on. Oma suosikki-inhokkini on tällä hetkellä LTD/ESP, niitä kun pursuaa joka paikasta. Tosin olihan mulla itelläkin treenikitarana LTD hetken aikaa. Ihan OK skeba, mutta sen kun otti kouraansa, tunsi itsensä aina puolivillaiseksi hevarinplantuksi.

Myös PRS tekee kautta linjan sellaisia kitaroita, jotka eivät puhuttele millään tasolla.
Rough and tough and plenty mean.
Hotakainen
24.02.2004 19:41:04
Hepikepit on niin vittumaisen näköisiä että oikein vituttaa.
Alaxää mun kaa?
Player
24.02.2004 20:11:49
Fenderithän ovat juuri täydellisiä!

Ai jotku muutki on tätä mieltä.
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
jPekka
24.02.2004 21:35:42

Jotkut hevi-explorer kopiot ovat myös yli-kauhean-hireveän äklörumia.

Itse olen aina pitänyt perin koomisina näitä kitaroita, joissa on Explorer-tyylinen lätkämaila/banaani-lapa. Mutta toisaalta tunnen jotakin pervoa viehätystä itse Exploreriin. Ja soittihan The Edge sillä U2:sen ensilevyillä... Flying V:tä olisi sitäkin helppo pitää lastenkitarana, ellei Albert King olisi soittanut sellaisella.

Mutta enpä ole vielä löytänyt mieleistäni kitaristia, joka harrastaisi floikkatallaisia kitaroita. Paitsi tietysti Herra Rapu...
86 % tämän lauseen ensi kertaa lukeneista yrittää nuolaista omaa kyynärpäätään.
Tinmo
24.02.2004 22:23:37 (muokattu 24.02.2004 22:23:44)
Ibanez RG, jokaikinen BC Rich & pulttikaulaversiot liimakaulakitaroista (SG, LP, Flying V).
Miten raamattu alkaa? No näin: "In the beginning Back in nineteen fifty five. Man didn't know 'bout a rock 'n' roll show 'N all that jive..."
Snowblind
24.02.2004 22:41:45

Joo, PRS:t ovat aika perseestä, vaikka hienoja ovatkin.

Juu, PRS:t ja Scetcherit (vai miten kirjoitetaankaan) on aika sellaisia Numetal jenkkikeppejä.
Like Andrey Bolshakov's smile, cruel and cold
Jackson Dinky
24.02.2004 22:47:52 (muokattu 24.02.2004 22:48:20)
Harley Benton.
Ei tosiaan jää kaipaamaan perusteluja.

Harley Benton.
Ei tosiaan jää kaipaamaan perusteluja

edit. ja Bc. Rich on ihan lelu kitara ja ruma.
Rusty Cooley
Lego
24.02.2004 23:05:34
Minä jäin kaipaamaan perusteluja Harley Bentoneiden imagosta, miksei sellaisella voisi heittää vaikkapa keikkaa hyvällä menestyksellä. Siksikö kun se on halpa?
"Toistelin vain kuulemaani" ei kelpaa perusteeksi.
No ei sitten saatana.
trih
24.02.2004 23:33:40
Minä jäin kaipaamaan perusteluja Harley Bentoneiden imagosta, miksei sellaisella voisi heittää vaikkapa keikkaa hyvällä menestyksellä. Siksikö kun se on halpa?

Eiköhän se ole tämä joukkuehenki. Omasta mielestäni harleybenton on ihan samanlaista kamaa kuin muutkin saman hintaluokan kepit. Niitten halpisten merkki voi olla Hesus Beer ihan yhtä hyvin kuin Harley Benton. Sitten on Hesus Beer kirosana kitaraksi ja kaikki on samaa mieltä.

B.C.Richit on laadukkaita käsityönä tehtyjä hienoja ja omaperäisiä (Harvinaista ihmisten laumoissa) kitaroita. Minun mielestäni.
Shaft
24.02.2004 23:38:07
No jos jotain nyt sanoisi, niin tuo Gibsonin Gothic-sarja ei kyllä miellytä yhtään.

En kyllä lähtisi soitinvalinnan perusteella tekemään kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä soittajasta. Olen aika ennakkoluuloton tässä suhteessa. Ei esimerkiksi uskottavan bluesmuusikon tarvitse välttämättä soittaa paskaisella ja kolhiintuneella kitaralla.
mie
24.02.2004 23:40:15

Kaikki ne kitarat joissa virittimet on väärällä puolella (eli alapuolella) lapaa. Hervottoman epäkäytännöllistä.
Minun kirjootuskistani et löydäkirotus virhe itä ,etkä kieli oppi etkä yhdysja väli, merkki virheet.
Jooel
24.02.2004 23:43:24
Harley Benton.
Ei tosiaan jää kaipaamaan perusteluja

edit. ja Bc. Rich on ihan lelu kitara ja ruma.

Harley Benton rocks my world!
superfly
24.02.2004 23:45:35

Aika harvassa ovat ne, jotka ovat oikeasti edes kokeilleet HB:ta, väitän mä. Tällä foorumillahan joku oikein haukkui kaikkia Harley Bentoneita ja väitti kokeilleensa useampaa yksilöä. Paskapuhetta. Missä niitä kokeilemaan pääsee? Saksassa? Niin, mulla ei ole mitään hajua myöskään noista, siispä en kommentoi niitä.
Harppu on alaston piano
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)